Deze krijgen ze in hun armpjes he... Tenminste dat dacht ik. En ja hij doet even zeer maar het is zo weer over..
Nou jaaaa, stelletje barbaren! Sint Maarten is toch harstikke leuk?!!!! De bel uitzetten, tsss.... Ik heb vroeger zoveel lol gehad met het maken van die lampionnen en dan de hele avond langs de deuren en thuiskomen met tassen vol snoep! Daar keek ik het hele jaar naar uit. Dus wat mij betreft houden we die traditie lekker in stand hoor! 8) Ik zat vanavond klaar met een grote kom vol met snoep, gaat de bel maar 3 keer! Nou ja zeg , echt niet leuk! Tja we zijn net verhuisd dus het was afwachten hoeveel kindjes langs zouden kome, maar ik had er echt heel veel zin in. Dus nu zit ik zelf maar op de bank met een lollie in mn mond en die enorme bak snoep naast me....jeugdsentiment ten top, dat wel @ Jenna: Alles gaat goed hoor, ben deze week even druk dus weinig tijd om met jullie mee te kletsen. 's Ochtends en 's avonds zijn twee vaste momentjes, maar als jullie zo snel gaan is dat niet genoeg, haha. Kan ik er wat aan doen... Nog steeds niet ongesteld joh? Dat duurt wel erg lang! Voor zover ik weet hoor je zonder eisprong ook gewoon ongesteld te worden, dus hier snap ik ook niks van. Misschien inderdaad een laat ei, of anders stiekem toch zwanger...? Bij mij is mn ongi gelukkig weer over, dus hier is het weer feest in de slaapkamer. Mijn bronstige beer brult weer flink, haha. Ergens in de komende 1,5 zou ik mn ei moeten hebben, dus als ik het niet vergeet gooi ik er morgenochtend mn eerste ovu-test tegenaan. Kijken of we daar wat wijzer van gaan worden! @ Miracle: Heftig hoor, die griepprik. Vervelend dat ie pijn deed. Ben je blij dat je hem gehaald hebt? @ Pam: Zo, jij hebt er wel werk van gemaakt! Heel je familie weet het nu, of niet? Super dat iedereen zo leuk reageerde, vooral voor je oma+overgrootmoeder lijkt het me erg leuk. Ik herken wel wat MyLo zei; elke maand bedenk ik weer andere vertel-scenario's en hoop ik dat ik ze mag gaan uitvoeren. Het lijkt me ontzettend leuk om te mogen doen. Dus ik ben heel blij voor je dat jij nu ook eindelijk mocht!
Amaryllis Blij... nee , ik voel me niks anders als dat ik de gewone prik ga halen. Ik heb veel gelezen op de site van de grieppandemie en ik heb daar mijn conclusies uitgetrokken. In feite is deze prik niks anders als de gewone griepprik alleen zijn er een paar bestanddelen aan toegevoegd. De site , het nieuws en de persconferentie hebben mij helemaal gerustgesteld dat de Prik zeker veilig om te gaan halen. Ik ga me ook niet meer verdiepen in alles want daar word ik nu een beetje gek van Het is een gewone prik die je gewoon beschermt ( Al ben ik wel blij als de vaccinatie periodes voorbij zijn voor zowel mij als Jaimy... )
Ohh ja... Ik mag nou tot 2 Febr. niet aantellen van een 2de beebje... Iets minder , maar het overlapt onze plannen wel. En mijn gezondheid is toch ietsje belangrijker vind ik zelf..
Nou ze zijn hier vanavond helemaal niet langs de huizen gekomen hoor! ik dacht het al niet. Hier geven ze op de meeste plaatsen van die broodpopjes aan de kinderen.
Goodmorning angels! Anais, ooooh ja! Dat was ook zo! Je had ook al wel gezegd dat er een feestje was. Dus je was lekker aangeschoten?? Foei! Houden jullie daar eigenlijk rekening mee? Niet meer drinken na je eisprong? Miracle, yes!! Nog een meejankert! Cossy, jij en ik gaan gewoon super hard brullen als één van ons zwanger raakt! Super! Amaryllis, feesten in de slaapkamer met een grote bak snoep?? De kindjes zijn hier trouwens ook helemaal niet langsgekomen, hoor. Heb het wel in de gaten gehouden, maar de bel had ik er dus net zo goed aan kunnen houden. Fijn dat jouw ongi in ieder geval weer weg is! Ik ben benieuwd wat jouw ovu-testen gaan doen deze maand! Ik stiekem zwanger? Nee, dat geloof ik niet. Of mijn lichaam zou mij zo ontzettend voor de gek moeten houden. Nee, ik hoop op dit weekend. Anders gaat het wel heeeel raar lopen. Miracle, hoe gaat het nu? Voel je je goed met de vaccinatie in je lijf? In ieder geval hoef je er nu niet meer over na te denken, wel of niet, en dat is fijn toch? Klopt het dat de prik zelf wel best venijnig is? Cossy, hoe gaat ie meid?? Echt ziek wakker geworden vandaag..? Heel veel beterschap!! MyLo, heb ik nu gemist dat jij ook al kinderen hebt? Ik zag iets staan over 'de jongste'. Vertel eens iets meer over jezelf, ik weet eigenlijk niets van je! Fijn dat het weer wat beter gaat met je schoonmoeder! Hopelijk knapt ze uiteindelijk goed op! Ik heb gisteravond even lekker aan de telefoon gehangen met mijn moeder. (ongeveer net zo'n kakelkip als ik 8)) En ik kreeg haar echt sprakeloos door te zeggen 'Mam, ik ben nog steeds niet ongesteld'. Hahaha!! Nou ja, we hebben het er even over gehad en ze vroeg hoeveel die testen wel niet kosten. In 'haar' tijd (24 jaar geleden dus) was een test wel 20 gulden! En of ik wel wist dat die dingen in het begin niet altijd direct positief hoeven uit te slaan, dus.... Jaaahaa, mam!
Jazeker; de mannelijke variant! Vanochtend mn eerste ovulatietest gedaan! Het duurde ten eerste heel lang voor ik uberhaupt iets van een tweede streepje te zien kreeg, en nog steeds is ie heel licht...volgens mij zit ik dus niet echt in de buurt van mn ei! Ik hoop wel dat ik m ga vinden deze maand, niet dat ik steeds aan het klussen ben terwijl mn eieren helemaal niet springen! Dat ga ik dus wel goed in de gaten houden, en als ik m niet vind zit ik eind van de maand lekker bij de dokter. Zo. Cossy, hoe ist met je? Hopelijk niet echt ziek geworden?
Oh, je man heeft ook last van zijn naderende ovulatie?? Bij een ovulatietest moet je sowieso minimaal 5 minuten wachten totdat je naar het streepje 'mag' kijken. Tenminste, bij die van mij wel. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Als die van jou nu nog zo licht is, zou ik als ik jou was, pas overmorgen weer testen. Morgen heeft dan geen zin, en je bespaart weer een test. Ben je er wel van op de hoogte dat je LH-piek zo rond het middaguur ligt? Je hoeft er dus niet 's ochtends mee te testen, zoals met een zwangerschapstest. Zo, dat was mijn ovulatietest-les. Heb ik je nu allemaal informatie gegeven, waarvan je allang op de hoogte was?
Goed komtie Ik woon in Amersfoort, ben net 23 jaar en bijna een jaar getrouwd met de liefste, knapste man ter wereld! Ik woon in een flatje met een hyperactieve hond en een kat die de hele dag aandacht wil maar niet geaaid durft te worden haha! Mijn werk is gastouder, en ik heb zo'n 13 kids waar ik op pas, maar 5 echt elke week! Varierend van de leeftijd 1 (bijna 2) tot bijna 12. Ik ben bezig met mijn rijbewijs, heb 5 schoonzussen en... (even tellen hoor) 4 zwagers! Vet gezellig meestal maar soms ook wel lastig met familiedynamiek! Ik heb nog geen kinderen, mijn man en ik zijn in Februari gestopt met de pil omdat ik er allergisch voor ben (overgeven, hoofdpijn aanvallen van 3 dagen lang, heel veel misselijk, niet lekker in mijn vel, om nog maar te zwijgen van het libido haha) en mijn man wilde eigenlijk gelijk wel een kindje, maar ik niet want ik vond het nog te spannend. Dus sinds 2 maanden wil ik het ook echt heeeeeel graag maar voor mijn man zitten we gewoon al in ronde 9 dus heb ik dat er bij staan, hoewel ik de eerste 2 rondes meer mijn best heb gedaan niet zwanger te worden dan wel Ik hou enorm van mijn werk, ik ben gek op vooral mijn jongste 2 oppaskinderen, waar ik dus vandaag lekker mijn hart op kan halen met knuffels, kusjes en leuk spelen! Cossy als ik nu zwanger ben (ik vermoed intussen van niet want heb al sinds maandag last van krampen die op menstruatie duiden), vertel ik het met sinterklaas. We gaan bij mijn ouders thuis het dobbelspel spelen en ik ga dus vlak voor het feest begint dan een test nemen en die met een foto van mijn buik met een hartje erop in een heeeeeele grote doos stoppen (want grote cadeaus worden altijd het eerst gepakt) en dan weten ze het gelijk. Dan is het natuurlijk nog raden wat het is want er zijn 3 vrouwen geslachtsrijp in onze familie hehe Mijn schoonmoeder is echt aan de beterende hand, de dokters staan verbaasd over hoe goed ze het doet, maar wij weten beter, onze God geneest (ja ik ben christen en overtuigt ook)
Leuk leuk leuk om allemaal te lezen! Gezellig om wat meer van jou te weten. En nu wel heel hard je best doen om wél zwanger te worden, he?? Die arme man van jou, hahaha! Doet hij zo zijn best, probeer jij er steeds onderuit te komen. Maar leuk dat jullie er nu wel helemaal samen voor gaan!
Heey meiden!! Ik ben niet ziek geworden! Scheelt het blijkbaar toch dat ik elke dag braaf mijn vitamientjes slik, hahah! Nouja, ik wist al dat ik waarschijnlijk niet super ziek zou worden, aangezien Vince mij had aangestoken en die heeft niet eens koorts gehad. Mylo -> Hihi, ik dacht inderdaad al dat het om je oppas-kindjes ging. Alcohol -> Ik drink eigenlijk toch al niet veel, aangezien Vince soms nog borstvoeding krijgt. Maar na mijn ei drink ik helemaal niet, hoewel het bij mij toch maar 6 dagen is, whahaha. Al maakt het helemaal niets uit hoor! Toen ik van Vince zwanger was en het nog niet wist, heb ik een avond hartstikke veel gezopen en (nog veel erger, aaagh) een paar keer drugs gebruikt... Ik was de eerste weken ook echt helemaal overspannen. Ben uiteindelijk half in paniek naar de dokter gegaan. Maar die verteld mij toen dat het eigenlijk de eerste paar weken helemaal niets uitmaakt. Het kindje staat dan namelijk helemaal nog niet in contact met jouw bloed. Het enige wat er had kunnen gebeuren was dat het een miskraam werd, en dat was niet gebeurd. Maar er was dus geen kans op een gehandicapt kindje ofzo. Dit geldt overigens wel echt alleen voor de eerste 4 a 5 weken. (dus 2 a 3 weken na de eisprong) Gelukkig was ik er meteen achter gekomen, omdat ik dus gewoon niet ongesteld werd die maand...
@ Jenna: Nou, om eerlijk te zijn was het toch best een leerzaam stukje wat je daar hebt geschreven! Ik weet nog vrij weinig van dat hele ovulatietest-gebeuren af.... Dus bedankt! De test van vanochtend heeft me wel aan het denken gezet, want volgens mn banner begint mijn vruchtbare periode nu. En de uitslag van de test laat heel wat anders zien! Dus misschien hebben we het gewoon op de verkeerde momenten gedaan...alhoewel wij tweetjes inderdaad wel houden van een goed potje stoeiwerk op z'n tijd, dus in die zin zouden we een ei haast niet kunnen missen Maar ja, je weet het nooit. @ MyLo: Leuk om ook wat meer over jou te weten te komen! Ik snapte het eerlijk gezegd ook al niet helemaal, omdat je het over kinderen had en ik eerder dacht dat je die niet had! Maar die oppaskinderen verklaren een hoop. 13! Da's wel veel! Fijn dat het zo goed gaat met je schoonmoeder. Ik had tussen de regels door inderdaad al gelezen dat je christen bent en wat het genezingsproces betreft dus ook op God vertrouwt. Dat vind ik mooi om te lezen, en ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt. Wat het drinken van alcohol betreft; dat doe ik eigenlijk nooit! Vroeger dronk ik heel af en toe wel eens een biertje of een mixje (geen wijn want daar wordt ik heel naar van), maar sinds we met de pil zijn gestopt ben ik daar ook gelijk maar mee opgehouden. Zo lekker vond ik het nou ook weer niet, dus dan hebben we geen last van dat potentiele 'gevaar'. Wat andere 'gevaarlijke' etenswaren betreft; daar heb ik het wel eens moeilijk mee...Al die lekkere kaasjes en vleeswaren eet ik sowieso wel in de eerste twee weken van mn cyclus; daarna probeer ik ze te laten staan. Maar het schijnt tijdens de eerste maand inderdaad niet heel veel kwaad te kunnen ivm die aparte bloedsomloop van jezelf en je kindje. Dus met een hapje of slokje hier en daar ga ik vrij ontspannen om. Jullie?
Amaryllis, op eten let ik echt nog helemaal niet hoor. De kans dat je toevallig een listeria bacterie ergens in hebt is sowieso al ontzettend klein, en volgens mij maakt dat de eerste weken ook niets uit. Bovendien zijn tegenwoordig de meeste kaasjes (ook brie) van gepasteuriseerde melk gemaakt, dus die kunnen helemaal geen kwaad. Ik vind 9 maanden al lang genoeg om een hoop niet te mogen eten... En over die ovu-testen, ik vind ze maar vaag. Ben in ieder geval blij dat ik vorige cyclus toch mijn ei heb gevonden, dus ik denk dat ik deze cyclus pas 2 dagen ervoor begin met testen. Bij mij was trouwens het verschil tussen het ene en het andere merk veel groter dan het verschil tussen dichter en minder dicht bij het ei... Het schommelde allemaal nogal. Gelukkig is duidelijk te zien wanneer er echt een eisprong is.
Hoooooi Allemaal Alcohol... ik drink het alleen als ik ongesteld ben of net ben geweest, maar liever ook niet want dan ben ik bang dat ik mezelf minder vruchtbaar maak. Ik let er met eten alleen op vanaf mn ei, verder hou ik namelijk nogal van gerookte zalm (en de verloskundige van mn vriendin zei dat je dat mag als je het heeeel vers haalt bij de visboer en niet van die pakjes, en laat ik nou bij een visboer werken) (als invaller) en carpaccio vind ik ook zo heeeerlijk! Mijn schoonmoeder is trouwens van de intensive care af! Hoe vind je dat! Ze moest daar eigenlijk een week blijven maar de artsen snappen er niks van hoe ze het zo goed doet! Jeej wat een rottoetsenbord is dit zeg niet normaal