Jonge 20ers die zwanger willen worden.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Anais, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Oh mooi, ik zie dat t is gelukt met mn banner! 8)

2. 4days

4days Niet meer actief

Zo, de vloerbedekking is bijna klaar! Vandaag nog kunnen de meubels erin!! :D Oooh, ik verheug me al op het inruimen! Gisteren trouwens gaan shoppen met het hele gezin. ;) Nieuwe schoenen gekocht voor iedereen! Was wel weer eens nodig, we hadden allemaal geen goede schoenen meer voor in de winter.

Miracle -> Bah ja, dat was echt een rotsituatie... Werkt ook niet, zo met zijn allen op elkaar gepropt. Ik heb de eerste paar maanden van mijn zwangerschap even tijdelijk bij mijn ouders gewoond, omdat ik even wat afstand wilde van mijn vriend, zodat ik alles rustig kon laten zinken. Maar dat was ook geen leuke situatie. Ik denk dat zo lang je bij je oufers in huis woont, ze toch altijd een beetje over je blijven 'moederen'. En op het moment dat jij zelf moeder bent schiet dat niet echt op, want dan hebben ze dus indirect ook het laatste woord over wat er met de baby gebeurt. Nee, ik denk dat het juist belangrijk is om op jezelf te wonen als het even kan.

Amaryllis -> Hmm toch vreemd hoor, de superlange cyclus. Want ze zeggen wel, oud bloed is geen bloed... ;) Nouja, maar hopen dan dat je vanaf nu weer een normale cyclus hebt! En over dat zelf dingen doen, tsja, mijn vriend is door zijn werk superweinig thuis, dus het is zelf doen of wachten terwijl er niets wordt gedaan... Ik heb dus zelf de woning gewit, alles geverfd, vloerbedekking gelegd, vinyl gelegd in de keuken... :D Het enige waar ik mn vader voor heb gebeld is de slaapkamers behangen, want dat is echt lastig om het een beetje mooi te krijgen. (en hij kan het juist super snel en goed)

Even een stomme vraag he dames, haha. ;) Maar hoe vaak 'klussen' jullie eigenlijk? En rekenen jullie ook uit wanneer je het meest vruchtbaar bent enzo? Wij klussen nu eigenlijk minstens om de dag. En aangezien ik nog niet ongesteld ben geweest heb ik ook geen idee wanneer ik een eisprong krijg... Maar ik denk wel dat ik zodra ik weer een normale cyclus heb, een beetje in de gaten ga houden wanneer ik vruchtbaar ben. Lijkt me toch we handig om te weten. (en hopen dat mn vriend niet net dan een weekje weg moet voor zn werk ofzo... )

Groetjes!!! :D xxx

3. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hoi hoi !!

Amaryllis Nee het is voor mijn moeder de eerste keer. Wel zit het in de familie , ik en mijn 2 broertjes hebben het zoiezo en dan geloof ik nog mijn neefjes en nichtje ook..
    De medicijnen slaan nog steeds niet goed aan , als het goed is word ze vanmiddag door de HA terug gebelt over wat nu.. Dus ben benieuwd , ik wacht het af..

Ja we vinden het ook nog steeds erg raar maar we kunnen helaas er nu niks meer aan doen en het is nu zo gelopen dus dan kunnen we er beter het beste ervan maken en dit chalet is idd een heel mooie en goeie oplossing vooral gezien afgelopen zomer ;)

We staan gewoon ingeschreven bij woonbedrijven ( 3 ) en 2 daarvan is een lange inschrijftijdseis , bij de een duur het gemiddelt 4-5 jaar voordat we een huisje krijgen en bij de andere duurt het 7-10 jaar voordat we een huisje krijgen.. Dus daar blijven we volop reageren want de bedoeling is natuurlijk een huisje met een tuintje.
    Bij de derde is het zo dat hun jou binnen 2 jaar ( was eerst binnen 1 jaar ) gegarandeerd en flat aanbieden , enige nadeel ervan is dat het maar 2 slaapkamers zijn.. Dat is inpreciepe wel oke omdat we met z'n drietjes zijn maar we willen ook heel graag een 2de beeb...
    Na veel gepraat maakt het niet uit hoe we het doen want op een huisje moeten we gewoon eenmaal langer wachten..Dus hebben we besloten om dan zolang het flatje aan te nemen en dan netjes onze beurt af te wachten totdat we een huisje krijgen..
    Alleen hebben we ook besloten om geen 5-6 te wachten met een 2de beeb en aangezien ( of we nou in het chalet tijdelijk wonen of straks in het flatje wonen ) Mijn dochtertje hoe dan ook dus toch haar kamertje moet delen met haar brusje hebben we dus besloten om er volgend jaar al voor te gaan ookal wonen we dan misschien nog even hier.. Waarom een jaar langer wachten als het Qua slaapruimte toch niet meer word ? ( extra kamer )

Kun je er niet iets anders bij doen ?? aan werk of hobby ?
    Weten jullie niet zeker of je beide vruchtbaar bent of alleen een van jullie ? Gaan jullie daar wel onderzoek naar laten doen of een andere optie ( ivf bijv. )

Nou net bericht van mijn moeder , Medicijnen hadden moeten aanslaan maar dat hebben ze dus niet gedaan.. Nu zit ze aan de Antibiotica en de Pretnison pillen.. Nu hopen dat dit wel aanslaat..

4. 4days

4days Niet meer actief

Miracle ->Ik denk dat dat prima kan hoor, twee kindjes op 1 kamer. Ik overweeg zelfs om ons 2e kindje de eerste jaren ook bij Vince op de kamer te leggen, en dan de andere slaapkamer een rommelkamer laten. Want ik ga sowieso niet 2 hele babykamers aanschaffen. Wat moet je nou met 2 commodes... Ik denk dat ik er dan alleen een bedje bij koop. Gaan jullie dan eerst naar een flatje verhuizen, en over een paar jaar door naar de woning? Ik ga me ook weer inschrijven voor een huisje. De komende jaren zitten we hier goed, eengezien we toch al 3 slaapkamers hebben, maar misschien willen we over een paar jaar wel eens een echt huis hebben.

groetjes!

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Cossy ja ik vind dat het ook prima kan , je ziet wel vaker 2 kindjes op 1 aan kamer liggen en ook ik ben niet van plan om een hele nieuwe babykamer te kopen. Wil straks voor Jaimy een nieuwe peuterkamer kopen maar dat kan ook wel even wachten totdat we een huisje hebben.

Ja we gaan nu naar een flatje verhuizen ( een chalet lijkt erg ideaal maar de wintermaanden zijn erg duur aangezien je met gas flessen werkt voor te koken , douchen en de verwarming ) en daarna door naar een woning. We hebben geen andre keus en op zich is daar ook niks mis mee.

Mits we natuurlijk eerder een huisje aangeboden krijgen dan gaan we meteen door naar eenhuisje ;)

Ja jullie zitten daar idd goed , als we nou een 3kamer flatje zouden aangeboden krijgen dan zouden we daar voorlopig blijven wonen maar dit zijn 2 slaapkamers en daar wil ik nooit lang in blijven wonen.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Poeh hee wat een verhalen weer! :) Leuk leuk!

@ Cossy:
    Goed bezig met dat klussen zeg! Ik vind dat zelf ook altijd wel leuk. Hier is t een beetje hetzelfde verhaal, mijn vent is overdag sowieso altijd weg en 's avonds ook regelmatig. Wij zijn in januari verhuisd naar een giga leuk huis, maar wel een opknappertje. Dus dat kwam voornamelijk op mijn schouders neer. Ik heb echt elk hoekje en en plintje aangeraakt, geschuurd, geverfd, behangen (toen geleerd van mn moeder, is best makkelijk eigenlijK!) etc. Alleen de vloeren durfde ik niet aan, vandaar dat ik het zo grappig vind dat jij dat wel gewoon doet.

En ehm...wat klussen betreft...de afgelopen cyclus hebben wij het ook om de dag gedaan. Omdat we geen idee hadden van het hoe&wat maar een eventueel ei niet wilden missen. Normaal gesproken doen we het eigenlijk nog wat vaker! Vorige maand hebben we het de hele cyclus maar 2 dagen niet gedaan. Maar dat had er meer mee te maken dat we elkaar zo leuk vonden, haha ;)
    Logischerwijs zou ik zeggen: om de dag, en rond je eisprong even elke dag. Voor zover dat lukt dan...
    Ik reken aan het begin van de maand uit wanneer ik ongeveer vruchtbaar zou zijn, maar heb dat nog nooit getest. Ik denk dat ik deze ronde een paar ovulatietesten ga proberen. Je weet nooit waar dat goed voor is.

@ Miracle:
    Krijgt je moeder nu al prednison? Da's wel heftig spul hoor! Maar ja, als ze niet weten wat er aan de hand is...ja dan moet je wel. Heeft ze het nog steeds zo benauwd?
    Vervelend he, met die wachttijden voor een huis. Hier in Harderwijk is dat ook zo, dat duurt minstens 7 jaar voor in aanmerking komt voor een fatsoenlijke woning. Gelukkig hebben wij dat kunnen omzeilen door ons bij een particuliere woningstichting in te schrijven. Misschien ook wat voor jullie? Wij hadden binnen een 1/2 jaar een knoepert van een huis...Ja ik snap heel goed dat een chalet niet handig is voor de winter, dat is veel te koud en daardoor ook veel te duur. Maar wat een brusje betreft heb je denk ik een goed punt. Als ze toch bij elkaar moeten slapen dan kun je er net zo goed eerder voor gaan! En bovendien is dat ook best gezellig als ze samen slapen, toch?

Wat mijn werk betreft; ik ben inderdaad langzaamaan al iets meer gaan werken. Verder heb ik een aantal hobby's waar ik sinds kort ook regelmatig betaald mee bezig kan zijn, dus dat komt wel goed. Zwanger thuiszitten vind ik zo erg niet, maar ik ga niet lijdzaam thuis zitten wachten tot het eindelijk raak is! Daar wordt ik alleen maar triest van...Maar ik heb geen echte reden om aan te nemen dat het ons niet zou lukken hoor! Alleen ben ik nog nooit zwanger geweest dus heb ik geen idee of ik wel vruchtbaar ben. Ik maak me geen zorgen en ga er gewoon vanuit dat alles in orde is, maar ik hou er in mn achterhoofd wel rekening mee dat het ook een tijdje kan duren. En ik wil niet dat mijn leven tot die tijd stil staat! Vandaar dus...

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Hey meiden,
    Jeetje ik ben er even niet.... en ik loop meteen heel erg veel achter! ;)
    Heb een beetje bij gelezen, maar ben nog niet zo ver dat ik op iedereen kan reageren... dus even een snel berichtje
    iig Welkom allemaal!! haha

Hier was ik volledig m'n ei kwijt... is me nog niet eerder gebeurd, maar later dacht ik toch m'n ei gehad te hebben en hebben we niet meer verder geklust... later bleek dus dat m'n ei ruim een week later was... en daar kwam ik te laat achter :( dus voor mij geen kans deze maand... balen!

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Jammer Serendipity! Heb je zo je best gedaan en alsnog je ei gemist! :x
    Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt.

Hier op t forum hebben we idd flinke uitbreiding gekregen! :) Erg gezellig!

9. 4days

4days Niet meer actief

Amaryllis -> Kan ik best begrijpen dat je je zorgen maakt of je wel zwanger kunt worden hoor, ik ben al 2 keer zwanger geweest en zelfs ik maak me zorgen of het nog wel gaat lukken de komende jaren... Het is niet het meest waarschijnlijk, maarja je weet maar nooit.

Serendipity -> Heey, balen dat je je ei hebt gemist zeg! :( Weet je zeker dat je ei die week erna was? (en dat het niet heel misschien per ongeluk eventueel een innesteling kan zijn geweest ofzo, hihi) Nouja, anders op de volgende ronde dan maar. :)

Ik had gisteren naar de vk gebeld. Ik vroeg haar hoe lang het kon duren totdat ik weer ongesteld zou worden. Maar ze zei omdat het toch eigenlijk een echte bevalling was geweest, kan het ook wel een aantal maanden duren. Dus nu moet ik op z'n minst wachten totdat er 3 maanden om zijn, en als ik dan ng niet ongetseld ben de huisarts bellen. Ik begin het een beetje beu te worden... Dat ik niet zwanger ben tot daaraan toe, maar dat ik niet eens een cyclus heb ik toch wel ERG frustrerend... ;)

Groetjes!!

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey hey !!

Amaryllis Ik kan ook best goed begrijpen dat je je zorgen maakt ook ik ben stiekem ook wel een beetje bang of het ons straks ook weer gaat lukken en dan heb ik daar eigenlijk niet eens een reden tot toe..
    Het gaat helemaal goed komen !! Ik ga voor je duimen dat het snel raak is !!

Serendipety Wat vervelend dat je je ei hebt gemist ! Weet je echt heel zeker dat het je ei was ?? Iig op naar de volgende ronde !!

Cossy Jeetje zeg , idd erg frustrerend. Ik hoop iig dat je gewoon snel je cyclus hebt en met meteen een goei ritme !!

Nou met me moeder gaat het weer ietsje beter , het is nog niet van harte maar ze gat kangzaam de goeie richting in.
    Ben wel blij dat de med. toch aan slaan..

11. 4days

4days Niet meer actief

Fijn dat het weer wat beter gaat met je mams! :)

12. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ja gelukkig wel !! Hoe gaat het daarso verder ?? Morgen groot feest he !

13. 4days

4days Niet meer actief

Jaaah hier groot feest straks! :D We krijgen een hoop bezoek voor Vince, en mijn vriend is vandaag ook nog jarig, dus dubbel feest! :D

Deze taart heb ik gisteren voor Vince opgehaald. Het meptaartje is echt enorm zeg!! :$ 16cm doorsnee... En dat alleen om te pletten en knoeien?! Hahaha! Maar volgens mij issie wel heerlijk. De grote taart is met verse aardbeien, banketbakkersroom en aardbeienjam. Het meptaartje is met danoontje. ;) Ben benieuwd!

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Nou dat ziet er lekker uit !!

Jaimy had ook een groot stuk meptaart hoor ;) Alleen wij haddengewoon een slagroomtaart gekocht , achteraf maar goed ook want ze durfde er bijna niks mee te doen , hihi..

Veel plezier vandaag en gefeliciteerd met je hubbie !!

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Een MEPTAART???! Haha, daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Wel echt heel leuk, een taart die legaal kapot gemept mag worden :p Doe mij er ook zo een! Ze zien er wel echt heel mooi uit, Cossy!

Maar inderdaad balen dat je helemaal geen cyclus hebt! Drie maanden duren erg lang als je niets anders kunt dan wachten. Als ze er na drie maanden wat aan gaan doen, waarom nu dan niet? Is dat gevaarlijk voor je lichaam ofzo? Hopen maar dat je ongi snel doorbreekt en je weer fijn kunt gaan klussen.

@ Miracle: Goed om te horen dat het weer wat beter gaat met je moeder! Toch niet zo fijn als ze steeds zo benauwd is...

Nou ik ben afgelopen weekend weer heel goed bezig geweest; heb de zolder gestuct! 8) Niet in mn eentje hoor, eigenlijk deden mn hub+schoonpa dat, maar de stuc droogde zo hard dat ze mn hulp nodig hadden. Dus ik heb heel stoer meegedaan! Ben nu best trots op mezelf, haha.

En wat die angsten betreft, ik ga er vanuit dat alles gewoon normaal is, en maak me meestal niet teveel zorgen. Maar als ik dan weer ongesteld word of zoals afgelopen maand een rare cyclus heb dan bekruipt me wel eens het nare idee dat er misschien iets aan de hand is. Waarschijnlijk totaal ongegrond, maar toch. Je hebt zo geen grip op je lichaam, en daar houdt deze controlfreak niet zo van...;)

16. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Morgen meiden!

Zooo, ik had lekker wat bij te lezen zo na het weekend! :D
    Ik heb zelf een erg druk weekend gehad met mijn eigen verjaardag en de verjaardag van mijn moeder.
    Heel gezellig allemaal, maar wel erg druk. Maar het is weer maandag, mijn kleine man zit weer op school, dus even lekker tijd voor mezelf.

Serendipity; Leuk je hier weer te zien! Bedankt voor het welkom.
    Balen van je ei-zoektocht. Gebruik je ovu-testen?

Cossy; Heeej, die taarten zien er super mooi uit! Ik had ook nog nooit van een MEP-taart gehoord! Hahaha! :D
    Heeft Vince zichzelf er lekker mee besmeurd, of heeft ie het degelijk gehouden? ;)
    Was het feest gister gezellig? Vandaag zeker gesloopt van de drukte?

Wel k*t van je cyclus, zeg. Vooral nu jullie graag echt voor de tweede willen gaan. Ook al snap ik het goed dat je lichaam toch moet herstellen. Maar ja...als je graag wilt, is geduld soms moeilijk op te brengen.
    Mocht je nu toch wel zwanger raken, is dat geen probleem toch? Heeft de vk daar iets over gezegd?

Amaryllis; Zo, jij bent ook lekker druk geweest! Ik zou ook trots op mezelf zijn als ik jou was! :D
    Ik sta ook altijd al te glimmen, als ik alleen nog maar een verfkwast in mijn handen heb. ;)

Over de vruchtbaarheid, tja volgens mij kan je er gewoon het beste vanuit gaan dat er niets aan de hand is. Ik zou echt pas na een jaar een keer aan de bel gaan trekken, denk ik.
    Maar het positief benaderen, lijkt me altijd het beste.
    Hoe lang zijn jullie nu bezig? Ronde 6 voor jou, geloof ik he?

Miracle; Fijn dat je moeder weer de goede richting opgaat! Gelukkig slaan de meds goed aan!

En hier is mijn ongi eindelijk over! Nou ja, dat klinkt alsof het heel heftig was, terwijl het dit keer amper op een echte menstruatie leek.
    Ik heb ovu-testen gekocht voor deze ronde, mijn eerste keer! Zal mij benieuwen hoe dat gaat en of ik mijn ei ermee kan vinden.
    Komend weekend ga ik ermee beginnen, volgens mij ben ik dan wel op tijd. Vind het wel spannend!

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Spannend Jenna! Ikzelf ga deze ronde ook beginnen met ovulatietesten en ik ben heel benieuwd of dat wat op gaat leveren. Ga jij vanaf volgend weekend echt elke dag testen of af en toe? Succes in ieder geval!

We blijven het idd positief benaderen en gaan deze maand inderdaad voor poging 6. Met dat rare bruinverlies van vorige maand zou ik officieel waarschijnlijk al in ronde 7 zitten, maar voor mn gevoel heb ik de laatste ronde geen ei gehad en we zijn er ook niet mee bezig geweest omdat alles zo raar liep. Dus die 'ronde' tel ik niet mee...Ronde 6 valt wel mee, toch? (We komen net kijken in vergelijking met veel andere meiden op dit forum...)

18. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ehm....ik denk dat ik het elke dag ga doen, Amaryllis. Tenmiste, ik heb de gebruiksaanwijzing goed bekeken en het forum lekker doorgelezen en ben daardoor toch tot de conclusie gekomen dat dat het beste is.
    Maar misschien doe ik zaterdag de eerste en is die nog zo licht, dat ik dan op maandag de volgende pas doe, snap je?
    Ik las zelfs hier op het forum, dat sommige vrouwen het twee keer per dag (!) doen, om hun piek niet te missen.
    Naja, dat vind ik persoonlijk een beetje een te duur grapje... ;)

Ronde 6 valt inderdaad nog mee. Maar ja, ik weet nog wel dat toen wij het besluit hadden genomen, dat ik DIRECT zwanger wilde zijn. Bij mijn eerste ongi heb ik zo zitten huilen.... :) ;)
    Elke ronde is er eigenlijk één te veel, vind je niet? :D

19. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Meptaart, hahaha tsja voordat een paar andere dames van het forum me erop wezen had ik er ook nog nooit van gehoord. ;) Maar Vince vond t erg leuk. De rest van de dag was ook geslaagd. :)

Jenna85 -> Ooh, nog gefeliciteerd dan! :D Ja ik mag in principe gewoon meteen weer zwanger raken. Maarja, ik heb totaal niet het idee dat er ook maar iets gebeurt... En nu is mn vriend ook nog 3 dagen weg voor zn werk, grrr... Ben je trouwens wel vers bloed verloren bij je ongi? Of alleen oud bloed?

Amaryllis -> Ik geloof dat 6 ronden ook ongeveer gemiddeld is toch? En tsja, helaas kan niet iedereen onder het gemiddelde zitten. :( Maar ik hoop natuurlijk voor jullie dat het nu snel eens raak is! Wachten is altijd zooo vervelend...

Groetjes!!

20. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Dank u! :D

Hmm, lekker handig dat je vriend nu weg is... Ook al is werk belangrijk, maar toch... 8)
    Ik heb tijdens mijn ongi eigenlijk alleen maar oud bloed verloren en weinig ook! Misschien een mini-tampon per dag, verder kon ik het met inlegkruisjes doen. Ik geloof dat ik de tweede dag heel licht, een sliertje rood heb gezien, maar verder alleen maar oude derrie. ;)
    Of ik het als ongi moest beschouwen wist ik ook niet, maar ja, ik moet toch verder. Het is nu ook klaar, dus het zal dan wel een overblijfsel van mijn mk zijn geweest ofzo. Anders zou ik het ook niet weten!

Deel Deze Pagina