@Talkingchair: Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar hij kan natuurlijk elk moment van de dag draaien haha. Vanmorgen bij de echo lag hij gelukkig heel goed.. @Maantje: Was weer geweldig om mn kleine uk weer te zien Helaas werd papa opgeroepen op te werken, dus kon hij helaas niet mee. Ben door de echo wel een beetje onzeker aan het worden en aan het stressen. Blijkt dat de baby een weekje voorloopt en ik veel vruchtwater heb. Die vrouw praatte en deed net alsof het een groot probleem is enzo, maar voor mijn gevoel kreeg ik geen kans om te vragen hoe of wat. Ze was ook teveel met een stagiaire bezig. Enigste wat ze zei was dat wat betreft vruchtwater, ik het er morgen met de verloskundige over moet hebben, morgen heb ik een afspraak staan.
hoi allemaal! Ik ben ook een jonge mama to be. Ik ben nu 20 jaar en wordt in augustus 21 jaar. Ik heb over 2 weken een afspraak bij de Vk en dan wordt duidelijk hoever ik ben. Ik verwacht dat ik eind november beval, maar we zullen het zien! Leuk zo'n forum over jonge mama's
@Jenn: Hoi, Als eerst, gefeliciteerd! Gezellig dat je hier ook mee kom kletsen. Wat spannend zeg! Heb je wel weer iets om naar uit te kijken.. Hoe voel jij je verder? Iedereen: Goedemiddag dames, Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Ze zei dat ik me echt niet druk hoefde te maken omdat de baby iets wat zwaarder is en ik veel vruchtwater heb. Ook zei ze dat de baby bij de geboorte 8 of 9 pond zou kunnen wegen. Toch zou ze met de andere verloskundigen overleggen hoe of wat.. Ben vanmiddag teruggebeld met de mededeling dat ik maandag om half 2 een afspraak met een gynaecoloog heb (wordt dan ook bloed afgenomen om te checken of ik geen infectie(s) heb) en dat ik naar Leiden moet voor een uitgebreide echo. En waarom Leiden? Omdat ze daar 'betere' apparatuur zouden hebben. Mocht er uit de onderzoeken niks uitkomen, dan hebben wij gewoon een 'grote' baby. Alweer zei ze dat ik/wij ons nergens druk om hoeven te maken, maar toch maak jij je wel een beetje zorgen.. Groetjes Kim
Dankje! Ik heb nu zo'n week last van misselijkheid, af en toe erg moe en beetje grumpy als mijn vriend vaag reageert of kinderachtig doet. Dus best wat kwaaltjes! Ik merk dat mijn buik al wat opbolt door darmen die naar voren uitzetten. Nog een paar weekjes en dan maar aan iedereen vertellen, voor het overduidelijk is dat ik zwanger ben! Ik heb van mijzelf al wat vet, 1.68 m en zo'n 72 kilo, dus buikvetjes zijn er wel een beetje, dat dekt alles een beetje! Verder hopen dat mijn relatie goed blijft gaan, af en toe gaat het wat stroef afgelopen week. Verder fijn dat de verloskundige je heeft gerust gesteld en je vragen heeft beantwoord! Vervelend dat je niet eerst met je vragen terecht kon. Ik ben erg benieuwd hoe mijn eerste echo wordt, en hopen dat mijn vriend een beetje bijdraait met zijn chagrijnige gedrag af en toe.
Hey, ik heb er echt pokken nachten op zitten ben zoo misselijk heb een heel leuk boek waar staat als je met 7 weken geen misselijkheid heb gaat het warschijnlek niet komen nauw met 7.5 begon het nu 8+1 en ben kots misselijk.. ik ga mijn cardioloog in het lumc zo mailen dat ik zwanger ben. het is met mijn eigen ziekenhuis in bergen op zoom al overlegd maar mijn prof zit daar kijken wat hij er van vind en wat hij nodig vind. volgende week donderdag weer een echo! zo zin in ons wondetje te bekijken!
Misselijkheid... zó rottig en vervelend. Ik heb vannacht ook weer veel te veel lopen spoken. Ik kan me nog herinneren dat ik ontzettend bang was als ik moest overgeven, in de tijd voor mijn zwangerschap. Het gebeurde misschien eens in de twee jaar en ik zat dan te huilen, zo erg vond ik het. En nu... doe ik het vijf keer per dag... Zucht. Ik hoop dat het langzaam weg gaat trekken, vandaag 10 weken!
Ik ben ook een jonge mama. Mijn (vanaf volgende week vrijdag) man is 25 en ik 23. Begin augustus verwachten wij onze eerste zoon. Merk wel in mijn omgeving dat wij redelijk jong zijn, maar niemand kijkt er raar van op. We zijn al 6 jaar samen, wonen anderhalf jaar samen en gaan volgende week trouwen, voor ons dus een logische vervolgstap ondanks de leeftijd