Jonge (a.s.) moeders!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook heerlijk geslapen vannacht! Mira is op de Psz en Ediz slaapt, dus ik heb mama-tijd :D

@Allesofniets; Ach! Hopelijk is ie straks wat vrolijker!
    @Annelie; Fijn dat jullie ook een goede nacht hebben gehad!
    @Jmay; Haha, wat grappig :D

Ik ga vanavond uit eten met mijn beste vriendin, ben al zo'n tijd niet alleen weg geweest.
    Dus heb er enorm veel zin in!

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

@hier. Normaal helpt wandelen wel, nu dus niet:( ik hoop straks op een leuker ventje hihi.
    Vanavond een cursus bleh!

Leuk! Geniet van je avondje uit!

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Bram krijgt snachts geen voeding. Gewoon 5 overdag. Laatste vaak tussen 10/11 en dan smorgens om 6 uur weer. Als ik hem niet wakker maak dan komt hij vaak om 4 uur en 7 uur weer.

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja idd
    Ze is nu 12,9 kg en 88 cm
    Niet te dik zei t CB omdat ze ook zo lang is dus gaat prima gewoon grote meid.
    Veder was alles goed vooral met der spraak loopt ze 1,5 jaar op voor altijd leuk om te horen

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Leuk have fun !

6. Allesofniets

Net terug van kinderehbo, pfoe wat was dat heftig!
    Normaal laten ze pas gebakken moeders niet komen, maar omdat ik 'verplicht' was, hebben ze mij het toch laten doen..
    Na een half uur wist ik gelijk waarom!!

In 3 uur tijd hoor je alles wat je kind kan krijgen, alles wat dodelijk is. Bah..
    Nu even lekker met mijn mannetje knuffelen..

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Oeh dat lijkt me wel heftig inderdaad.

Maar wij willen ook graag een kinder EHBO cursus of iets doen zeker na de aanvallen van onze dochter.

Hoe was jullie nacht ? Hier goed ;)

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dankjewel, prachtig lijstje trouwens!
    We zijn er nog niet helemaal uit, omdat het lichamelijk nog niet zo op en top gaat en ik veel medicijnen moet slikken die je niet mag nemen tijdens de zwangerschap.. Dus is nog even aankijken hoe het loopt. :)

Toen het bij jullie zo lekker was, was het hier frisjes, donker en regenachtig. :( Maar gister was het ruim 27 graden! Momenteel is het rond de 21 graden en ik lees net dat het tot 30 graden gaat oplopen vandaag, dus nu wordt het hier ook heet hahaha :D

Heerlijk, in de tuin eten! Dat mis ik wel hoor :) Was het lekker? (Ben zelf niet zo'n grote fan van vis, haha)

Succes, gaat je vast en zeker lukken! En wij supporten je natuurlijk :D

Lief!
    En oooooohh.. :(

Jaaa, zag er zo gezellig uit! Ook naast de babytalk wat algemenere onderwerpen en niet alleen maar op zichzelf gericht, zoals in veel andere groepen gebeurt.. Vind het heerlijk om over jullie kindjes te lezen hoor, dus absoluut niet gaan minderen of wat dan ook he!, maar tips/adviezen kan ik natuurlijk niet echt geven en dan is het jammer als er over helemaal niets anders gepraat wordt binnen een groep (het weer, eten, wat je hebt gedaan, hobby's, enz. enz. enz. Er is zoveel!), daarom schrijf ik in de groepen waar ik ben begonnen nauwelijks nog mee.. Dus fijn, weer een frisse start! :)

Ik ook van jou! <3 :p

Gelukkig! Oh, daar begint de warmte af te nemen dus? Hebben jullie het stiekem hierheen gestuurd? :p

Hahaha :p
    Ik vind haar prachtig!

Ahh, gister weer een mindere dag dus. Knuf! :(

Gezellig! Heb je genoten?

Tsjee, dat lijkt me zeker heftig ja! :( Jakkes.. Ben je er nu vanaf of moet je meerdere keren?

Knuffel voor jou!

Hier van de nacht kort (3:30 tot 7:30) maar op zich wel lekker, voel me ook gewoon uitgerust, niks te klagen dus :D

9. annelie566

Bloemmm: Gezellig, heb je een leuke avond gehad? en wat heb je gegeten?

Allesofniets: heftig hoor zo'n cursus maar wel goed om te hebben. Ik heb alleen gewone EHBO maar mijn man en ik willen eigenlijk dit jaar wel kinderehbo hebben..je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt. tegenwoordig wordt ook een groot deel vergoed door de verzekering.

Hoe is het vandaag met K? Alweer wat vrolijker?

Jmay: leuk om ook positieve verhalen te horen over het consultatie bureau. Het kan dus ook anders ;) en wat doet ze het goed! Kun je trots op zijn.

Micchan: Ik vroeg me af hoelang je al in wenen woont? Wonen jullie ook echt in het centrum? Ik vind het een prachtige stad en heb ook familie in Wenen wonen. Vorige zomer nog een week geweest!

Wij gaan morgen naar Ikea om nieuwe meubels te kopen voor de slaapkamer en we gaan zonder Bram...pff, ik heb het er nu al moeilijk mee. Had van te voren nooit gedacht dat ik dat zo lastig zou vinden maar het is toch wat..heb hem al 7 weken constant bij me en dan ineens een paar uur niet.:)

Bram was vandaag weer om 5 uur wakker waardoor we niet uitkomen met de fles en hij dus een extra voeding moet hebben. Hoe lossen jullie dit op? geven jullie hem dan een volledige extra voeding of een kleine fles? zal wel vannacht worden dan.
    Hij krijgt dus 5x150 en met een extra fles krijgt hij dan wel heel erg veel vind ik. Maar zodra ik hem 120 cc geef dan wordt hij boos omdat hij nog honger heeft..maar geef je hem een extra fles van 150 dan drinkt hij die ook helemaal op en dan zit hij vandaag dus op 990 cc..
    Best lastig die flesvoeding;)

10. Allesofniets

Kinderehbo is heel goed om te hebben vind ik, buiten dat ik het ook moet van voor mijn werk (gastouder), vind ik het nu helemaal ideaal.

Hier was mijn nacht wat minder, K heeft prima geslapen maar de cursus spookte toch wel even door mijn hoofd.. Nooit verwacht dat ik nog gevoel kreeg :D

Het wordt inderdaad voor een deel vergoed. Je zou misschien ook 1 van de 2 kunnen laten gaan? en de ander het zelf leren?

Dat wordt even moeilijk hihi, probeer er van te genieten. Even dat momentje met zijn 2e.

Hoeveel weegt bram?
    K krijgt 5x 120+4 en 1x60+2
    Ik zou hem dan eerder een kleiner flesje proberen te geven.
    Vind het ook een ramp. Maar aan de andere kant ook heel prettig en geeft ons een heel stuk meer rust.

Mag over 2 weken weer een avond. Maar dat is een stuk makkelijker, dan gaat het over botbreuken, kneuzingen, val partijen en dergelijke.

Nu hebben we in een les alle dodelijke ziektes,. baby reanimatie , kinder reanimatie geleerd. :(:(

Fijn dat jet toch bent uitgerust.. Scheelt een hoop..

Ik vind het ook prettig dat hier over van alles wordt gesproken.
    Lekker luchtig en gezellig..

Ik spreek even voor mezelf en ik hoop voor meerdere hier.
    Als jij ergens mee zit, het moeilijk vind of gewoon er over wilt praten, mag dat hier ook, je mag ook pben als je dat fijner vind.
    Wat je meegemaakt hebt is niet zomaar wat.

...

@hier, K gaat morgen logeren. Wij lekker een avondje voor ons zelf, al vinden we dat erg moeilijk hahaha..
    Overigens gaat hij niet logeren omdat het moet, maar omdat oma en opa het erg leuk vinden hahaha.

11. annelie566

Bram woog 8 mei 5300 gram dus geen idee hoeveel hij nu weegt maar het is een flinke kerel iniedergeval, ook qua lengte. Hij is toch weer flink gegroeid sinds 8 mei.Wij gaven hem tot begin mei ook 120 maar daar heeft hij nu niet meer genoeg aan.
    Borstvoeding was hier een ramp en wij hebben ook meer rust gekregen door flesvoeding maar soms word ik moe van die schepjes tellen en uitrekenen hoeveel hij mag.

Ik vind dit ook een gezellig topic:D

Is het de eerste keer dat K gaat logeren? Lijkt me wel lastig, ik zie dat hier nog niet zo snel gebeuren. Maar aan de andere kant is een avond met zijn tweeen ook wel heerlijk. Hebben jullie nog speciale plannen of gewoon lekker hangen thuis?

12. Allesofniets

Dit wordt zijn 2e keer al.. Ik zeg heel eerlijk, ik vind het verschrikkelijk hahaha. Maar ik moet even de knop om zetten.. Het gaat namelijk niet om mij. (Bij bepaalde mensen hoor hahah)

De reden is, ik heb heel erg heimwee.. Mocht K dat ook hebben/krijgen. Hebben de opa's en oma's er al wel een keer van genoten. Hun vinden het super leuk als hij komt, dus waarom niet?

We hebben nog niets gepland, maar het zou alsnog kunnen.

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Anelie
    Jaa heer zeer positief heb 1x een slechte ervaring met se gehad.
    J. Had reflux en KMA en dat werd door hun niet herkent ' want ze groeit goed' blijkbaar kunnen alleen te lichte kindjes wat mankeren
    De kinderarts in t zkh was woedend en we waren er net op tijd bij, hij hele slokdarm was kapot.

Veder ondersteunen ze ons wel heel goed nu ze regelmatig aanvallen heeft samen met de neuroloog.

Maar ze hebben nog nooit gezeurt dat ze te dik of te dun was.

@Micchan zo is het hoor lekker gezellig beppen

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    J. Is nog nooit alleen uit logeren geweest.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bloem. Leuk, uiteten! Hoe was het? Genoten van je me-time?

Annelie. Wat lekker dat Bram snachts al geen voedingen meer heeft!
    Ik vond het ook eng hoor, de eerste keer zonder N weg. Wie gaat er op hem passen?
    Lastig inderdaad! Hier krijgt N vijf flessen van 150+5 en als ze wakker wordt voor de fles van 03.00 dan krijgt ze 120+4 en soms zelfs 90+3. Ik geef zelf dus wel een kleiner flesje dan. Misschien eens de forte voeding proberen? Voor extra hongerige kindjes? Of is hij normaal niet zo heel hongerig?

Jmay. Lange dame zeg, leuk! En 1,5 jaar voorlopen qua spraak is ook bijzonder zeg! Leuk, kan ze al zinnetjes maken? Lijkt me zo gezellig als ze echt gaan kletsen. Kan me nog wel een foto herinneren van J poosje terug in het fototopic, prachtig meisje is het!
    Wat voor aanvallen heeft J gehad dan?

Allesofniets. Hè naar inderdaad. Ik heb het gedaan tijdens m'n zwangerschap en vond het ook heel naar om te doen, achteraf wel heel blij dat ik het gedaan heb overigens.
    Wat spannend dat K gaat logeren! Leuk voor opa en oma ook. Gaan jullie nog iets bijzonders doen als hij weg is?

Micchan. Haha sushi was heerlijk. Je mist echt wat!! Ah fijn dat het bij jullie nu ook zulk lekker weer is. Hier is t alweer voorbij, jammer genoeg.
    Snap wel dat het nu dan nog even op een laag pitje staat. T is ook nog maar zo kort geleden natuurlijk.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh en ik vind t ook een super gezellig topic! En inderdaad Micchan, als je eens mee zit of iets moeilijk vind, gewoon zeggen! De rest ook trouwens! :)

Wij hebben vanavond een bruiloft feest. Nu twijfel ik of ik N meeneem of dat ze gaat logeren bij opa en oma (Allesofniets, je hebt me op een idee gebracht haha :D) Zou wel de eerste keer zijn, dus wel heel spannend. Ga zo maar eens een knoop doorhakken denk ik.

En jullie nog plannen voor t weekend?

17. Allesofniets

@boommm

Persoonlijk zou ik een baby niet mee nemen naar een bruiloft(ligt er ook aan van wie denk ik)
    Misschien vind 'N het ook super? En de opa's en oma's vast en zeker ook. Win win situatie.

Hebben jullie en opa/oma Whatsapp? Laat ze leuke foto's sturen, even laten vertellen hoe goed het gaat.. Dat hielp mij wel. Even een leuke foto krijgen en een update... Alles wat 'slecht' ging melden ze pas achteraf. Heel slim anders was ik hem gelijk gaan halen denk ik hahaha

18. annelie566

We hebben wel forte voeding geprobeerd maar merkten na 4 weken nog geen verschil en hij raakt er heel erg verstopt van. Geen succes dus. Ach, nog een paar maanden en dan kan hij straks wat groente en fruit hapjes hebben, zal ook wel een boel schelen.

Of ik Bram zou meenemen naar een bruiloft zou ervan afhangen van wie de bruiloft is en of ik zelf zin heb in een feestje. Misschien is het ook wel leuk om samen te genieten van een feestje zonder je zorgen te hoeven maken over of je kind jengelig wordt/overprikkeld of weet ik veel wat. Whatsapp is inderdaad wel een goede tip en anders kun je altijd halverwege bellen hoe het gaat. Maar wat je ook doet: veel plezier! Ik zit te hopen dat er hier snel iemand gaat trouwen...vind bruiloften zo leuk:p

Mijn ouders passen morgen op. Gelukkig hebben ze beide whatsapp. Maar ja...dat is toch maar een paar uur en heel anders dan een hele nacht.

Allesofniets: Lijkt me erg vervelend als je heel erg heimwee hebt. Maar misschien helpt vaker logeren juist wel tegen heimwee? Ik ging al vanaf een jonge leeftijd veel logeren en heb nooit last gehad van heimwee. Mijn moeder is ervan overtuigd dat dat doordoor komt maar kan ook toeval zijn:D

19. Allesofniets

Ik heb het van een jaar of 2(volgens mijn moeder:D) als het echt echt moest, deed ik het wel, maar veel huilen enzo..
    Overigens wilde ik alleen logeren zonder te slapen:p zodra ik moest slapen wilde ik naar huis en dit is eigenlijk altijd zo gebleven.

De rest vond het altijd wel makkelijk.. Ik mocht altijd, overal logeren. Om 19.00 ging ik toch naar huis:p
    Ik weet nog goed dat ik voor het eerst vrijwillig ergens ging slapen..
    16november1997. De nacht dat mijn broertje geboren werd, ik sliep toen bij mijn oma, moest ik alsnog naar huis :D

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @boomm ja is zeker gezellig ze spreekt nu z'n 15 zinnetje met twee of meer woorden.

Tsja wat voor aanvallen t precies zijn weten we nog niet.
    J. Valt soms zomaar weg, word slap en daarna blauw omdat ze niet ademt.
    Daarna zie je dat de saturatie weer stijgt en dat ze dan dus ook weer ademt maar ze reageert ruim een uur niet en herkent ons niet.
    Vorige keer lag ze in me armen alsof ze al dood was zo keek ze..of staarde ze eigenlijk.
    Eerst dachten we aan koortsstuipen maar die mogen maar 20 min totaal duren..

We hebben nu diazepam klysmas in huis voor het geval ze er weer 1 krijgt dan kunnen we die toedienen.

Tot nu toe heeft ze het gehad toen ze 2 dagen oud was, 9 manden oud was en dan laatst met 17 maanden weer.
    Op de EEG was weinig te zien qua epilepsie ofzo maar de neuroloog kon geen zekerheid geven omdat de EEG pas een week later plaatst vond

Deel Deze Pagina