Jonge (a.s.) moeders!

Discussion in 'Algemene clubs' started by AmberS, May 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

♥ Kindjes ♥
    Elsie22 (27 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 19 Juni 2010
    Bloemmm (24 jaar) twee kindjes Geboren: ♥ M. ♥ op 01 Mei 2011
    SDonya (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ S. ♥ op 19 Augustus 2011
    JMay (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ J. ♥ op 06 November 2012
    Bloemmm (24 jaar) twee kindjes Geboren: ♥ E. ♥ op 30 Maart 2013
    Boommm (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ N. ♥ op 20 December 2013
    Micchan (20 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ M.☆ ♥ op 02 Januari 2014 - 22 Januari 2014
    Allesofniets (22 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ K. ♥ op 25 Maart 2014
    Annelie566 (24 jaar) eerste kindje Geboren: ♥ B. ♥ op 2 April 2014
    SDonya (22 jaar) tweede kindje Geboren: ♥ ?. ♥ op 25 Augustus 2014

♥ Zwanger ♥
    SDonya (22 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 26 Augustus 2014 - Meisje!
    Boommm (24 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 21 Oktober 2014 - Meisje!
    Riette89 (24 jaar) eerste kindje Uitgerekend op: 30 December 2014 - Verrassing!
    Jmay (22 jaar) tweede kindje Uitgerekend op: 07 Februari 2015 - Jongetje!
    Bloemmm (24 jaar) derde kindje Uitgerekend op: 03 Mei 2015 - ???

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat gaan jullie vanavond eten? Wij tagliatelle met gorgonzolasaus, cordon bleu en salade!

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Wij hebben net aardappels, sperziebonen en een saucijs op, probeer op tijd te eten, dan kan sam op tijd naar bed. Hij is wel iets rustiger nu thuis:) hij moet echt nog wennen.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Wij hadden zelf gesneden frietjes, hamburger en salade. Maar viel niet zo goed! Ik heb alleen maar trek in gezonde dingen.. Fruit, verse groente en salades, lekker belegde broodjes etc. Had ik bij Mira ook heel erg, dus daardoor denk ik een meisje haha.. Bij Ediz had ik alleen maar zin in fastfood. Zegt natuurlijk niets.

Mijn gevoel zegt nog steeds heel sterk een jongen, maar mijn gevoel had het 2x fout :D :D. Dus aan mij gevoel hebben we niets. Mn msn had het 2x goed! Ben zo benieuwd!!

5. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,097
    682
    113
    Female
    Duitsland
    Ik reageer ook maar weer eens even ;) :D
    Hier alweer 23 weken! wat vliegt de tijd! :)

20 weken echo was helemaal top,zelfs de blaas was vol te zien op de echo
    en dat was super zodat we ook weten dat de nieren al goed werken :D

Van de week had ik nog een extra controlle vanwege het hartje dat wordt,
    hier standaard nog eens gecontroleerd door een andere Gyn.
    was ook niks op aan te merken helemaal perfect!

Ik kon niet meer wachten vanwege het geslacht en heb het gevraagd,
    De gyn was zo een lieve man en bracht het op een leuke manier:
    Hij: Wie denkt wat het wordt?
    ik: M'n moeder & vrienden denken beiden een meisje maar mijn voorgevoel zegt een jongen.
    Hij: en wie heeft er meestal gelijk?
    ik: Meestal ik zelf :D
    Hij: oke vergeet de meisjeskleren maar inderdaad! :D

Dus mijn voorgevoel klopte al die tijd al we krijgen een stoere jongen! :cool: :D

en natuurlijk de echofoto plaats ik nog even ;)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kom morgen weer bijlezen meisjes! Ga nu m'n bed in. Het beroerde slapen is begonnen, continu maagzuur en plassen, bah. Ben doodmoe.

7. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Gefeliciteerd riette! Jongetjes zijn heeeel leuk :). Je eigen gevoel zit meestal wel goed.

Booomm, pff lijkt me wel zwaar hoor. Die laatste weken van de zwangerschap en dan ook nog zon kleintje erbij. Respect. Helaas bleef het maagzuur bij mij echt tot de laatste dag, misschien dat ik het zuur wel het meest vervelende vond aan de zwangerschap.

Bloemmm. Spannend! Nog even en dan weet je het. Ik had veel zin in yoghurt en fruit en B is een jongen.

En allesofniets. Volgens mij hadden we het hier al over gehad op de app maar B zit in hetzelfde sprongetje.kan hem soms wel achter het behang plakken en andere keren is hij heel lief en vrolijk. Hoe dan ook, hij wil 24/7 geëntertaind worden. Aandacht aandacht aandacht, en is het niet naar z'n zin dan krijst hij alles bij elkaar alsof hij het thuis hier heeel slecht heeft. Soms best vermoeiend he?

B was bij de kinderarts trouwens zon 8 kilo nu, dat is ongeveer 3 weken geleden...dus hoeveel hij nu weegt weet ik niet maar het is we, een grote vent. Maat 68 heeft hij al aan.

Ik heb trouwens een soort van dilemma..eens jullie meningen horen. Ik had gisteren gedroomd dat ik weer zwanger was en dat aan m'n man verteld. Toen zei hij dat hij wel weer wilde proberen. Voor een zusje voor B( toch maar even verteld dat het ook een broertje kan worden haha). Eigenlijk wil ik ook wel. Maar ik zie alleen maar beren op de weg. Bram is nu net 5 maanden en vraagt heel veel aandacht. En ik ben net weer opzoek naar een baan(geen succes tot dusver) omdat ik het anders zonde van m'n studie vind. Als ik nu zwanger zou worden dan ben ik weer een hele tijd uit de markt zeg maar...zou ik dan nog wel een baan vinden? Wij redden het trouwens prima op 1 inkomen maar wat extra's erbij is altijd fijn. Als ik nu een baan zou vinden kan ik m'n kinderwens wel een tijdje in de koelkast zetten denk ik..vind het niet eerlijk tegenover een nieuwe werkgever om meteen zwanger te worden.

En na de geboorte van B ben ik best depressief geweest..gewoon heel erg verdrietig en ik ben bang dat dat weer gebeurd?
    Kan dan zo twijfelen of ik de zorg voor 2 kinderen wel aankan.

Maar aan de andere kant gun ik hem ook een broertje/zusje en zou ik het leuk vinden als ze niet teveel schelen. Ik heb zelf nooit broertjes of zusjes gehad en dat vond ik erg jammer. Vroege overgang komt in de familie voor dus we moeten er jong bij zijn.

Ja best lastig.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bloemmm. Haha wat grappig. Dat je iets heel anders denkt dan dat je gevoel zegt. Ik denk ook dat je een jongetje krijgt, ben benieuwd!

Riette, mooie echo! En wat fijn dat alles goed was. Leuk een jongetje, hij komt weer een beetje balans in ons lijstje brengen (voornamelijk meisjes haha). Ben je al aan het shoppen geslagen?

Annelie. Lastige situatie zeg. Ik ben na de geboorte van N ook best heel verdrietig geweest. Het was gewoon allemaal zo anders dan ik mij voorgesteld had en het viel mij gewoon ontzettend tegen. Lang niet durven zeggen, dus heb best lang met die gevoelens rond gelopen. Hoe dat bij een tweede gaat kan niemand je natuurlijk vertellen. Maar ik weet zeker dat je een tweede kindje wel aan kan hoor! Alles valt vanzelf op zijn plaats. Ik zag ook enorm veel beren op de weg toen ik weer zwanger bleek, maar nu het bijna zo ver is krijg ik er eigenlijk steeds meer vertrouwen in. Want waarom zou ik het niet kunnen?! Beetje vertrouwen hebben in jezelf meis!! :)
    Wat betreft je werk. Ik zou dan toch blijven zoeken naar een baan en ook proberen zwanger te raken. We gaan er niet vanuit, maar voor het zelfde geld duurt het nog 3/4 maanden en dan heb je toch nog bijna een jaar kunnen werken tot je met verlof gaat.

Hier naar de gyn geweest vandaag. Ze loopt inmiddels nog maar iets meer dan een week achter op de groei. Ze ligt hier ook nog niet vast, maar al wel heel laag. Moet wel meer mijn rust gaan pakken, want heb teveel harde buiken.

9. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,097
    682
    113
    Female
    Duitsland
    @Bloemmm: Wat gaaf dat het toch weer gelukt is!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!! :D

@Boommm: Je loopt alweer bijna op het eind zie ik, Wat gaat dat toch snel he! :D

Dankjulliewel! :D Ik verheug me zo op de kleine man!
    Jaren terug toen zelfs mijn vader nog leefde,.. had ik nog gezegd als ik een kindje krijg wil ik het liefst een jongen,hihi! :D Maar een meisje is natuurlijk ook zeer welkom ;)
    Als tweede naam vernoemen we de kleine naar m'n vader, hij is 9 jaar geleden plotseling overleden. Aangezien,
    hij toen zo graag een jongen erbij wou en er haast zeker van was toen mijn moeder zwanger van mij was, dat ik een jongen zou worden maar ik toch een meid bleek te zijn.
    Vindt k dit iets moois om te doen zijn eerste kleinzoon die hij jammer genoeg zelf nooit zou kunnen bewonderen en andersom :(

Kleertjes heb ik al heel veel tijd terug heb ik toevallig ook nog van iemand een doos vol met neutrale en toevallig ook jongenskleding overgekocht dus die komt nu zeker goed te pas ;)
    Van de week kinderkamertje opgehaald Commode,Ledikant,Kledingkast.

En ook nog een wieg dat de kleine eerste paar weken in de wieg naast het bed komt,vindt ik zelf een fijner gevoel plus makkelijker ivb met borstvoeding.

Hij is wel een ontzetende laagligger als ik af n toe even het hartje luisteren wil met de angelsounds ligt hij nog steeds ergerns ver onder m'n navel :p

10. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    wat leuk een jongen riette !
    Gefeliciteerd

hier komt hij ook eerst bij ons op de kamer J. sliep de eerste 4/5 maanden bij ons vond t heerlijk.

alle roze spulletjes zijn opgeborgen en nu moeten we dus flink gaan shoppen voor blauw haha
    25sep. hebben we de 20w echo die wil ik even afwachten..hopelijk is alles goed dan kan ik echt genieten.

hebben jullie al een naam Riette ?
    wij weten t echt niet zo frustrerend bij onze dochter hadden we het echt meteen !

11. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Boommm !! wil jij ons niet weer zo laten twijfelen haha we waren net op de goede weg :p

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hahahaa sorry :( Maar vind Owen gewoon zo'n leuke naam. Wat vind je vriend er van? En kwam je toevallig laatst tegen op FB en vind hem helemaal niet te Engels bij jullie achternaam hoor! Maar vind Sem ook een ontzettend leuke naam!

13. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ja ML vind Owen ook heel leuk haha
    ik was de gene die met Sem kwam..

Ohh kwam je me tegen ! en je voegt me niet eens toe haha

14. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    we kunnen nu niet meer kiezen :(
    of Owen Sem
    of Sem Owen

15. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Leuke namen Jmay! Vind Zelf Sem Owen leuker. Bekt lekkerder ofzo.. Haha.

Wij gaan vanaf nu bezig met een tweede!! Alleen deze maand wordt niks meer... Maar zo spannend:)

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Annelie, wat leuk! Hopelijk is het snel raak. Ben je nog steeds zoekende voor een baan?

Jmay. Las dat de naam vast staat. Fijn! Nog snel hoor, hier stond hij pas rond de 20 weken vast en nog kan ik twijfelen :D
    Mm Facebook is totaal niet boeiend, had geen profiel meer en toen toch maar wel een profiel aangemaakt omdat we met de januari mama's op FB overgingen. Staat dus verder ook niets op haha.

Hier rot dagen. Slaap slecht en ben alleen maar aan het janken om niets. Heb geen idee wat er aan de hand is. Alleen niets gaat zoals ik het wel en kan ook veel dingen niet nu en dat frustreert me enorm. Morgen N wegbrengen, die gaat lekker een nachtje bij opa en oma logeren. Dan s'middags een vriendinnetje op bezoek en s'avonds lekker met m'n vriend bankhangen.

17. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    wat vervelend zeg dat je je zo voelt :( hopelijk slaap je ff wat beter zodat je hopelijk ook wat minder verdrietig bent.. knuff !!

Ja goede keuze toch ? haha
    ja we wilde hem graag al vast hebben staan zodat we er lekker aan kunnen wennen.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja vind het echt een hele leuke naam! Ben ook zo benieuwd wat m'n ouders en vrienden enzo van onze naam vinden.
    Vanacht een stuk beter geslapen, scheelt een hoop :)

Bloemmm. Hoe is het nu met de misselijkheid en hoe was je intake bij de vk?

Elsie. Is je zoontje al helemaal gewend op school?

19. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Jaa ben benieuwd welke naam jullie nu hebben.
    De naam van je dochter vind ik al erg mooi !

Gelukkig dat je beter hebt geslapen dat scheelt een hoop.

Hier zijn de harde buiken alweer begonnen z'n naar gevoel vind ik dat bah
    Bij J. Begon t rond 24 weken

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ga morgen even lezen en reageren hoor!
    Ben alleen maar aan het spugen, spugen, spugen! Heb alleen mijn avondeten binnen gehouden vandaag :(.. Manlief heeft me helemaal overgenomen en is de rest van de maand iedere dag tussen 13.00 en 14.00 thuis. Morgen nog een ochtendje alleen overleven en dan is ie het hele weekend vrij. Het enige positieve is dat ik me al op het misselijk zijn en weer zoveel overgeven ingesteld had. Ging er al vanuit... Voel me net als bij Mira. Hoe hoger de HCG wordt, hoe minder de medicatie gaat helpen.. Hoop echt niet weer opgenomen te worden zoals bij haar, dus push mezelf om in ieder geval om de 5 min 5 slokjes te drinken. Moest ik toen in het zh ook..

Hoop dat alles goed met jullie gaat!!

Share This Page