Jaa ik voel me verder goed. Zo nu en dan last van ochtendmisselijkheid en overgeven, maar al met al mag ik niet klagen. Kan sinds 2 weken weer zeggen dat ik 'mezelf' weer wat ben.
Hi dames, Ook ik zou me graag willen aansluiten bij jullie. Was nog 21 toen ik zwanger raakte, maar nu 22. Bij ons wat het ongepland. Ik woonde nog op kamers en mijn vriend officieel nog bij zijn ouders. We zijn al wel twee jaar samen en wilden wel opzoek naar iets voor ons samen, maar dat kwam er steeds niet van. Na de schrik, kwam vreugde en is alles in sneltreinvaart gegaan. We wonen nu samen en hoewel we het niet breed hebben (allebei nog student), zijn we gelukkig met hoe we het nu hebben en heb ik er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken.
Welkom Sjennel! Ik ken de schrik. Ik zelf ook ongepland zwanger geraakt en ben ook 21. Wij woonden wel al samen en mijn vriend werkt fulltime en is al wat ouder dus wel een andere situatie verder. Hoe ver zijn jullie beide met jullie studie? Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is hoe het bij jou toch is gebeurd zwanger te raken. Ik zelf dwars door de pil heen namelijk. Als je er geen antwoord op wilt geven prima natuurlijk, maar gewoon nieuwsgierig Hoe is het verder? Ik zie dat je niet zo lang meer hoeft!
@sjennel Dat is zeker even schrikken! Maar gelukkig maar dat alles nu zo goed gaat en jullie gelukkig zijn met elkaar. Dat jullie het niet zo breed hebben,maakt wat dat betreft dan ook niet uit. Als jullie maar gelukkig zijn en er vertrouwen in hebben dat het jullie gaat lukken.
Dat is zeker schrikken Sjennel! dat hadden wij ook bij onze dochter.. maar zoals je zegt ineens gaat het dan zo rap.. en komt alles op zijn pootjes terecht. Wij woonde samen maar toen ik zwanger werd,raakte ik mijn baan kwijt en konden zo het huis niet meer betalen.. zijn toen een paar maanden bij onze schoonouders gaan wonen. Geen top situatie maar voor een goed doel want zo konden we oriënteren op wat anders en sparen.
Bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik ben op dit moment aan het afstuderen (vandaar m'n late reactie). Ik lever m'n scriptie de eerste dag van januari in en hoop dan na de nodige aanpassingen alles af te hebben. Mijn vriend zit in het tweede jaar van zijn studie. Dat gaat dus nog wel even duren maar hij werkt nog 20u naast zijn studie en ook ik krijg voorlopig nog even zwangerschapsverlof van mijn bijbaan van 20u. Hoe het bij mij kon gebeuren wil ik best vertellen. Ik heb op m'n 18e trombose gekregen vd pil en moest daarom per direct aan een andere vorm van anticonceptie. Ik ben toen voor implanon gegaan en dat beviel de eerste drie jaar goed, was helemaal niet meer ongesteld. Na drie jaar nieuwe implanon laten zetten en toen heb ik voor zeker een half jaar dagelijks gevloeid. Ook een vorm van anticonceptie haha maar niet ok. De gynaecoloog heeft mij toen medegedeeld dat mijn lichaam gewoon heel slecht reageert op toegediende hormonen en dat eigenlijk geen enkele andere vorm van anticonceptie dit zou veranderen op condooms na dan. Dat is zo'n 3 maanden goed gegaan. We hebben het 1x onveilig gedaan, de dag erna nog een morning after pil gehad maar deze kleine knul vocht zich overal doorheen. Het is bij mij dus vooral een grote samenkomst van allerlei omstandigheden. Door de pil heen zwanger raken lijkt me ook een enorme schok. Ik had bij de pil en implanon toch altijd dat gevoel van 'er kan me niks gebeuren' maar de realiteit blijkt zeker anders en tuurlijk weet je dat de mogelijkheid er is maar toch. Verder gaat alles goed met me. Begin de laatste twee weken wat kleine ongemakjes te krijgen. Pijn in m'n liezen, maar ik kan nog steeds alles dus ik klaag niet.
Oh wat fijn dat je al bijna klaar bent met afstuderen! Zou fijn zijn als de scriptie gaat lukken voor je bevalling Wat een gedoe joh betreft je anticonceptie.. Een vriendin van mij die heeft ook t zelfde, lijkt me echt geen pretje! Wel een sterk en eigenwijs ventje dan, als ie de ma-pil voorbij gegaan is. Ook erg bijzonder en verwacht je ook niet natuurlijk. Fijn dat alles goed gaat! Scheelt denk ik ook wel dat we allemaal nog jong zijn Jmay, hoe is je groeiecho gegaan vandaag?
Nog een jonge aanstaande moeder hier haha! Ik ben Kimberly en 18 jaar. Ik heb een hele lieve vriend met wie ik nu ongeveer een maandje samenwoon (lang leve de huizenmarkt in de randstad...) en ik ben morgen 34 weken zwanger. Mijn vriend en ik kwamen er pas bij 14 weken achter dat ik zwanger ben, maar gelukkig ziet alles er helemaal goed uit ondanks dat ik geen foliumzuur en zwangerschapsvitaminen heb geslikt. Ik kan echt niet wachten tot die kleine er is, nog maar iets meer dan een maandje! Ik heb nu nog een tussenjaar, maar volgend jaar wil ik weer aan een opleiding beginnen. Qua klachten heb ik de hele zwangerschap tot nu toe nog bijna niets gehad, al begin ik me nu toch wel een beetje moe te voelen en heb wat kramp in mijn benen. Maarja, als dat het is.
Hallo Kimberly, Wat fijn dat alles ook voor jou op zijn pootjes terecht lijkt te komen! Ik hoop dat je straks je studie weer op kunt pakken, het is in ieder geval een heel goed streven! Ik krijg best veel begeleiding op mijn opleiding om te voorkomen dat ze mij uit het oog verliezen zeg maar, heb jij dit ook? Anders zou ik hier specifiek om vragen. Zodra je niet meer echt op je studie komt, kan het heel makkelijk worden om de boel de boel te laten en dat zou zonde zijn. Een gezonde baby ondanks het niet gebruiken van alle poespas en weinig ongemakjes is volgens mij vrij typerend voor jonge moeders. Wat een geluk!
Hoi Kimberly! Leuk dat je mee komt kletsen. Mag alleen wel wat meer gekletst worden hoor hier! Wat fijn dat alles goed is, ondanks jullie er laat achter kwamen. En denk idd dat wat Sjennel zegt ook zo is, dat het typerend is voor jonge moeders. En wat goed dat je ook weer aan een opleiding wilt beginnen! Hoe is het verder met iedereen hier?
Ik ben 25-12-2014 bevallen om 23:40 van een gezonde zoon genaamd ''Delsin'' Hij woog 3370 gram en is 52 cm lang. Hij doet het keurig en zit nu al boven zijn gboortegewicht hij drinkt super (bv) alleen s'nachts is het nog een nachtbraker maar dat komt ook wel weer Was een supersnelle bevalling om 22:00 knapte de vruchtblaas en om 23:40 is hij geboren
Riette! Serieus! Ik wou net hier vragen hoe het ervoor stond. Van harte gefeliciteerd en geniet ervan meid een kerstkind!
Riette ik moest ook toevallig afgelopen week nog aan je denken. 2015 is prachtig voor jullie begonnen dus. Geniet lekker van je prachtige ventje!! Annelie. Waaaaaauw wat zie ik nu? wat gaaf meis, dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd! Hoe voel je je? Ik moet echt vaker posten maar het is zo druk nu met twee kleintjes... Kom helemaal nergens meer aan toe. Leuke feestdagen gehad allemaal?
Wauw Riette89, wat een prachtig kerstcadeautje! En een bijzondere naam! Erg mooi! Oh en doe mij ook maar zo'n bevalling haha Geniet lekker van elkaar. Ik ben inmiddels bij week 37 beland, dus mag thuis bevallen! Het bed is gisteren omhoog gezet door vriendlief en ik heb zelf in een nesteldrangbui de box in elkaar geknutseld toen hij werken was. Leek me een goede kans om mijn technische capaciteiten wat op te schroeven. Studie gaat moeizaam de laatste dagen. Ik wil aan de ene kant natuurlijk graag alles af hebben, maar heb ook steeds geen zin of ben afgeleid. Het is trouwens dat ik het gevoel heb dat ik nog veel moet doen, maar anders zou ik me trouwens wel kapot vervelen in mijn verlof! Ik heb al een hele collectie typische decemberfilms opgenomen, maar om dat nou de hele dag te gaan kijken?! Oh en als je voorgevoel aangeeft of je bijna gaat bevallen, dan duurt het bij mij nog wel twee weken extra haha! Hoe gaat het met jullie allemaal?
Sjennel. Wauw, 37 weken. Vanaf nu gaat het spannend worden dan. Fijn dat je thuis mag bevallen, wil je dat graag? Wat goed dat je nog doorgaat met je studie. Wat studeer je? Ik ben tijdens de zwangerschap van M gestopt, maar wil het wel weer oppakken als het allemaal wat rustiger is hier. Wij zijn heel druk met de verhuizing. Gaan de 21ste over. Maar een deel van onze spullen gaat volgende week al over. Vind het zo spannend. Het leek elke keer zo ver weg maar het komt ineens super dichtbij nu! Verder doen de meisjes het goed. N kan sinds een paar dagen een paar stapjes los lopen, ben zo trots. M'n kleine hummel begint echt groot te worden nu. Wel gaat het gepaard met heel veel vallen en zit ze al aardig onder de blauwe plekken. M zit (denk ik) middenin haar sprongetje en is niet te genieten momenteel haha. Alleen maar huilen en op schoot willen hangen. Slaapt snachts nauwelijks, drinkt slecht.. Hopeloos, word er soms zo moe van, snap gewoon niet wat ze wilt en vind dat zo lastig!
Hoi booommm ik ben inderdaad weer zwanger. Voel me goed ben alleen sinds vandaag een beetje misselijk..ben benieuwd wat deze zwangerschap ons gaat brengen en hoop dat alles goed blijft gaan. Ben wel supermoe trouwens. Wat spannend van de verhuizing he! Het is inderdaad al bijna. Heb je er wel een beetje zin in? Wat goed van N dat ze al wat stapjes zet. Zo worden ze wel erg snel groot. Hoop dat B ook goed kan lopen als de baby komt. Denk dat M inderdaad in een sprong zit. Toen B dezelfde leeftijd had was hij ook niet te genieten. Heb regelmatig thuis zitten huilen van ellende. Hij is nu trouwens weer wat chagrijnig maar slaapt gelukkig nog goed. Alleen snel miepen en zeuren als ie z'n zin niet krijgt. Jij had de bugaboo donkey toch? Klapt die een beetje klein in?
Ah Annelie vind het zo leuk voor je/jullie. Heb net even naar je test gespiekt, mooi roze al! Balen trouwens van de misselijkheid, had je daar met B ook last van? Nogmaals gefeliciteerd in ieder geval!!! Ja heb er ook wel zin in. Alhoewel de spanning toch wel overheerst haha. Ja gaat zo snel ineens? Het baby is er echt vanaf nu. Hoe is het met B nu? Hoe vond ie z'n wheely bug trouwens? Was het een succes? Ja hebben de donkey. Vind dat hij voor een duo wagen heel compact opklapt. Ik krijg hem zelfs in mijn mini gepropt overwegen jullie hem ook te kopen? Kan hem alleen maar aanraden, vind het een geweldig ding!
@Sjennel wat spannend zeg! hopelijk meld de kleine zich snel hihi heerlijk die nesteldrang he @Bloommm wat knap dat ze gaat lopen! zo mooi altijd die eerste stapjes. Logische dat het druk is, jullie gingen naar londen verhuizen toch? sorry ben een beetje verstrooid en onthoud niet alles :# @Annelie gefeliciteerd met je zwangerschap! zie het nu pas hihi wat leuk zeg! Hier gaat het ook wel goed, ben onwijs moe..heel veel voorweeen vooral snachts die om de 4 minuten komen een aantal uur en dan zakt het gelukkig weer af maar houd me dus wel wakker echt irritant. Verder mag ik echt niet klagen, want heb geen andere kwaaltjes ofzo. Nog 2 weekjes en dan mag hij officieel komen kan niet wachten tot hij er is, ben zo benieuwd!