Jonge (a.s.) moeders!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Nee met B was ik niet misselijk. Heb gelukkig nog niet hoeven overgeven.. De wheelybug taalt hij nog niet naar.. Maar hij is ook nog maar 9 maanden dus het komt vast nog wel. Hij heeft nu vooral aandacht voor stapelbekers en ringen en tijdschriften onder de tafel vandaan plukken ;).

Ik heb een kleinere auto dan de mini nog(heeft volgens mij nog wel aardig wat kofferbakruimte?) dus er zal sowieso een nieuwe auto moeten komen.

Kan me voorstellen dat je het spannend vind? Ken je wel wat mensen daar? Gelukkig is het niet heel ver weg, dat scheelt.

Spannend Jmay! Het gaat zo snel. En nu komt het echt dichterbij. Ik had daar met B ook Heel veel last van maar uiteindelijk werd hij pas met 40 weken geboren. Succes met de laatste weken!

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Gefeliciteerd Annelie!

De meiden met de laatste loodjes: succes!! Zo'n kleintje maakt het zometeen weer helemaal goed :) ;)

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi meiden!
    Ik zit even mee te lezen :)
    Mag ik ook mee kletsen ? Ik ben 23 jaar en 26+3 weken zwanger.
    Ook bewust gekozen om jong mama te worden:)
    Hoe bevalt het de meiden die net mama geworden zijn ?

4. Lies1994

Lies1994 Actief lid

29 dec 2014
    412
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik ben 20, en mijn vriend en ik zijn bezig met ons eerst kindje.
    ik wilde het al een paar jaar (was me ervan bewust dat het nog veel te vroeg was ;p) en nu we beide een vaste baan hebben en samen wonen gaan we er (eindelijk) voor! Zit nu op dag 45 na het stoppen met de pil en ben begonnen met het slikken van monnikspeper, om je cyclus weer op orde te brengen? Iemand van jullie hier ervaring mee? En mag ik jullie vragen hoe lang het bij jullie, jonge moeders, heeft geduurd tot dat jullie zwanger raakten? :$

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Soms kan het even duren voor je cyclus weer op gang is. Zou het even afwachten nog en je lichaam de tijd geven :)
    Hier duurde het zwanger worden 6 maanden.

Laatste loodjes zijn nu echt aangebroken ik ben de hele dag aan t poetsen en opruimen haha
    Verder helemaal geen tekenen ofzo dat hij zou kunnen komen, ook amper nog een harde buik of voorwerk dus ben benieuwd

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi hoi
    Toen ik stopte met de pil hebben we het drie maanden met condoom gedaan zodat de hormonen van de pil echt uit me lijf verdwenen waren
    En eigenlijk de eerste maand toen we het echt serieus probeerde gelijk zwanger, had ik nooit verwacht maar was er super blij mee!

Aah de laatste loodjes spannend hoor snap best dat je alles dan extra op orde en schoon wil hebben hihi
    Al meer een gevoel van hij komt er aan?

7. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Welkom nieuwe meiden!
    Hier niet gepland dus daar hebje niet veel aan :p
    Spannend Jmay! Ben je het al zat of valt het nog mee? Ik ben nu al zo benieuwd naar de kleine en dan moet ik nog ffe haha :)

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hihi ik ken het! Het benieuwd zijn naar de kleine :) en bij de 3D echo verstopte ze zich nu volgende week wel een herhaling dus ik hoop dat ik dan een glimpje van der gezicht mag opvangen hihi

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja ik las het in je forum, hopen dat ze volgende week wel wilt meewerken! :)
    Ik ga geen 3D-echo doen, vind het zooo duur! Beetje jammer.. Maarja nog even geduld en dan kan ik hem in mei gaan bewonderen :) Tijd gaat opzich best snel dus ach!

Hoe voelt iedereen zich verder hier? :)

10. sjennel

sjennel Lid

17 nov 2014
    26
    0
    0
    Dag dames!
    Al weer heel lang geleden dat ik hier iets heb geplaatst. Ik ben dan ook druk geweest met bevallen enzo haha! Ik ben 9 januari opgenomen in het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk en daar hadden ze besloten de bevalling op te gaan wekken omdat de kleine er klaar voor was en ze geen risico wilden nemen. Na twee dagen primen en 1 dag wachten omdat mijn trombose medicatie niet op voorraad was, hebben ze mijn vliezen gebroken en weeën opwekkers gegeven. Ik vond dit laatste absoluut geen pretje. Ze kwamen met veel geweld op gang en na 5/6 uur trok ik het al niet meer. Het wegpuffen lukte me simpelweg niet en ik was helemaal gespannen. Ik heb gevraagd om een ruggenprik omdat zelfs het pompje me niet voldoende leek. Toen de ruggenprik er in zat voelde ik me fantastisch en dat werd al gauw duidelijk door mijn ontsluiting. Voor de ruggenprik had ik 4 cm en toen ze na een uur weer keken omdat de hartslag van de baby wel heel laag was bleek ik volledige ontsluiting te hebben. Met de ruggenprik nog niet uitgewerkt, moest ik dus gaan persen. Gelukkig had ik nog wel een beetje gevoel van onder dus voelde ik nog een beetje wanneer ik moest persen. Na 40 minuten persen was mijn lieve zoon 'luka' geboren. Echt een fantastisch en onbeschrijfelijk gevoel als je kleintje op je buik wordt gelegd. We maken het helemaal goed en zijn nog rustig aan het wennen/ genieten van ons nieuwe gezinnetje.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,5 KB
      Weergaven:
      4
  11. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Wow wat een verhaal Sjennel! Klinkt als een heftige bevalling, wel erg fijn dat de ruggenprik je zo heeft geholpen :)
    En wauw wat een mooie foto en wat een prachtig lief ventje! Met hoeveel weken is hij uiteindelijk geboren?

12. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik kende je nog niet sjenne maar klinkt echt heftig! Super fijn dat alles goed gaat met je zoontje!
    Gefeliciteerd hoor!

13. sjennel

sjennel Lid

17 nov 2014
    26
    0
    0
    @jess93. Dankje! 38 weken en 3 dagen. Prima binnen de termijn dus.
    @roosie91. Ook bedankt! Niet zo gek hoor. Ben pas heel laat in de zwangerschap hier aangeschoven en niet heel fanatiek bijgehouden.

14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ach af en toe mee lezen is ook leuk! Was het jullie eerste?

15. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Oh ja prima binnen de termijn idd! Aan de tijd van je post te zien was de kleine even wakker of niet? ;) :p
    Al een beetje gewend?:)

16. annelie566

annelie566 Niet meer actief

gefeliciteerd met jullie zoon:)

17. Noramay

Noramay Lid

4 aug 2014
    49
    0
    6
    Suriname.& Brabant
    Dag dames,

Kan ik me hierbij aansluiten? Ik ben Sharon en ben nu 19 jaar oud (20 als ik beval) en ben uitgerekend op 03/09/15. Het zou fijn zijn om wat meer jonge mama's te leren kennen en elkaar wat handige tips en gezellig geklets bij te brengen! Ik woon trouwens in Noord-Brabant dicht bij de grens van zeeland en België. Ik heb op 23 dec voor het eerst positief getest en sinds dien helemaal gekukkig!

18. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi noramay! Welkom hoor ik ben hier ook nog niet zo lang maar leek mij ook leuk om ervaringen uit te wisselen :)
    Hoe voel jij je?

19. Noramay

Noramay Lid

4 aug 2014
    49
    0
    6
    Suriname.& Brabant
    @roosie91 Ik voel me prima, mag echt zeker niet klagen. Heb in totaal nog maar twee maal moeten spugen. En voor de rest weet ik de misselijkheid goed onder controle te houden door dan lekker wat kouds te drinken of een klein hapje te eten. De vermoeidheid ebt gelukkig ook al een beetje weg. Want daar had ik een paar weken geleden echt enorm last van. Maar ben er toen achter gekomen dat het door ijzer tekort was. Ik ben momenteel bij mijn vriend in Suriname (daar woont hij, en ik voor de helft van de tijd). En hier in Suriname hebben ze geen vleesvervangers (lastig dus als vegetariër zijnde..) dus moet je het een beetje op eigen kracht doen met extra veel groene groenten en zuivel e.d. Maar nu heb ik een extra ijzer sublement/ drankje en dat heeft me gelukkig wel geholpen. Over een klein maandje moet ik alweer naar Nederland terug en daar heb ik gelukkig gewoon mijn vleesvervangers weer. Maar goed, de vermoeidheid is dus gelukkig opgelost en voel me nu echt prima! Het wachten op de volgende echo is alleen zo vervelend lang!! We hebben onze eerste echo bij 6.5 week gehad. (We dachten dat we al verder waren maar dat bleek niet zo te zijn). En de volgende zal ik pas in Nederland laten maken (daar hebben ze ook betere apparatuur en meer kennis). Ik hoop dat ik daar rond de 13/14 weken terecht kan. Nog even wachten dus... We zijn nu nog maar 9 weken en 3 dagen. Hoe voelen de andere mama's zich hier?

20. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Welkom Noramay! Fijn dat je je goed voelt en hopen dat het spugen niet erger wordt. Hou je ook je eiwitten in de gaten als vegetariër? Die krijg je ook een stuk minder binnen dan een niet-vegetariër namelijk ;) Waar willen jullie gaan bevallen, Suriname of Nederland?

Hier eigenlijk nog topfit! Wat meer slaap nodig dan anders, maar dat is makkelijk opgelost. Verder moet ik niet te lang in 1 houding zitten/staan want dan krijg ik last van mn rug, maar ook dat is makkelijk opgelost; gewoon niet te lang stilzitten/staan :p
    Wat wel een klein beetje vervelend begint te worden is dat t kleine ventje continu op m'n blaas ligt en trapt. Maar ja dat zal alleen nog maar erger worden denk ik haha!

Deel Deze Pagina