Jonge (a.s.) moeders!

Discussion in 'Algemene clubs' started by AmberS, May 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim01

Kim01 Actief lid

Aug 7, 2011
    408
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ojee haha..
    Dat had ik dan weer niet verwacht :p
    En hadden jullie alles in 1 tas/koffer of een aparte tas/koffer voor K.?
    Zit zelf erover na te denken om alles van de baby in een verzorgingstas te doen.

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik had de luiertas voor K en voor mij 2 tassen. Oja ik had ook mijn badjas en slippers bij.

Uiteindelijk had ik 4 tassen in totaal ( toen we naar huis gingen) omdat we 3 dagen moesten blijven.. Mijn kussen en dekens waren apart.

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik heb ook een medische bevalling gehad. Zou sowieso in het ziekenhuis bevallen en daar aangekomen bleek hij ook in het vruchtwater gepoept te hebben. Wij hadden veel te veel zooi mee haha. Alles voor Bram in de luiertas en alles voor mij in een reistas. Ik had ook een vergelijkbaar lijstje als allesofniets en daarnaast ook iPad en boekjes ed mee omdat ik dcht dat het lang zou dure . Klopte wel maar ik reageerde heel slecht op de ruggenprik dus ben de hele bevalling van de wereld geweest, dus die boekjes heb ik niet aangeraakt ;)
    En tip: vergeet ook de verzorgingspullen van je vriend/man niet. Niet zo lekker als hij naast je staat te stinken. Tandenborstel en zo.

Allesofniets: knap dat k zijn fles al kan vastpakken! B probeerd het ook maar loslaten kan niet hier, valt t op z'n neus. Maar de handjes gaan er wel naar toe. Knap mannetje trouwens, leuk koppie.

Ga vandaag beginnen met nieuwe voeding. Ben die kruidvatrommel helemaal zat nu. Hopelijk reageert hij beter op friso.

Gisteren zat hij me zo aan te kijken:

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ediz heeft gisteren avond en nacht heel slecht geslapen, uiteindelijk samen in het grote bed in slaap gevallen en 4 uur was hij alweer wakker.. Komen duidelijk 2 tandjes door, doet natuurlijk hartstikke pijn! Zo Mira naar de psz brengen, dan kan Ediz nog wat bijslapen..
    Kom straks reageren!

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Gelukkig ben je al bijna 37 weken en is dat niet meer van toepassing inderdaad!

Ediz was volgens een echo ook veel te klein... Uiteindelijk met 37 weken geboren en 3165gram.. Dus ook echt niet te klein!

Ja, ik probeer thuis altijd leuke dingen met ze te doen en met mooi weer gaan we naar buiten.. Maar ik heb eigenlijk wel een beetje makkelijk praat hoor. Mijn man werkt op Schiphol en werkt van 04.39 tm 13.00. Dan is hij altijd om 14.00 thuis.. Een enkele keer heeft hij een avonddienst van 13.00 tm 21.30, maar dat komt bijna niet voor en vaak kan hij ze omruilen naar een ochtenddienst. Sinds kort heeft hij nachtdiensten en dan merken de kids al helemaal niet dat hij werkt.. Dus we kunnen 's middags vaak leuke dingen doen en doe ik niet alles 'alleen'. 1 dagje lijkt me niet veel, als je een dagje zou willen werken zou ik dat lekker doen hoor.. Haha.. Je moet je wel gelukkig voelen natuurlijk!

Wat is ze lief zeg! Zo schattig hoe ze je vinger vasthoudt!

Wat een lieverd zeg! Al helemaal zelf zijn flesje vasthouden, super knap!

Wat vervelend dat het zo ongepland was en je er eerst niet achter stond..
    Gelukkig ben je erop terug gekomen!

Hier zijn ze beide gepland en gewenst. Bij Mira heeft het 6 maanden geduurd tot ik zwanger was en bij Ediz 4 maanden.

Super dat de echo goed was! Kunnen jullie nog even volop genieten van de laatste loodjes :D Mooi gewicht ook!

Vluchtkoffer: http://www.zwangerschapspagina.nl/10167413-post16.html
    Hier had ik ooit mijn vluchtkoffer inhoudt geplaatst, misschien hebben jullie er iets aan.

Al bijna op de helft! Het gaat bij een tweede sneller he, omdat je er natuurlijk nog 1 hebt en daar ook je handen aan vol hebt.

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben ook bij beide in het ziekenhuis bevallen en zou dat bij een derde weer willen, moet er niet aan denken hoor.. Een thuisbevalling.. Haha
    Ik heb op de één of andere manier veel meer rust in het ziekenhuis en kan me daardoor beter ontspannen en dus ook beter concentreren op de weeën.

Wanneer gaan jullie beginnen? Dat is een goed koopje inderdaad zeg!

Ik neem aan dat jullie niet op de fiets naar het ziekenhuis gaan toch hihi..
    Grapje hoor :p:p:p

Ach, wat een lieve foto! Hoop dat de Friso je net zo goed bevalt als bij ons.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Zo, ik ben weer bij! :D
    Ik had bij Mira trouwens sowieso in het zh moeten bevallen. Weeën had ik, maar bleef hangen op 4cm.. Dus werd overgedragen aan de gyn en moest aan de weeënopwekkers. Bij Ediz bleef ik ook hangen op 4cm, dus het leek erop dat ik weer overgedragen werd.. Maar toen ging het ineens in een snelvaart! Heb het dus met de vk kunnen doen. Heel fijn was dat! Ook geen schrammetje aan overgehouden, bij Mira had ik een knip. Beide bevallingen hebben wel meer dan 24 uur geduurd, maar heb ze beide zonder pijnstilling kunnen doen.

8. annelie566

Nou.. Had hem vanochtend de friso gegeven en zonet een dikke luier vol. Toeval? Hopelijk zet dit door!
    Bram was gepland. Na 7 jaar samen vonden we het tijd voor een volgende stap. De eerste ronde was ik zwanger maar dit werd een miskraam. 4 weken na de miskraam had ik weer een positieve test!

Bevalling hier duurde vanaf de weeen om de 5 minuten, 16 uur. Daarvan ben ik het meeste totaal van de wereld geweest na de ruggenprik. De eerste 4 cm deed heel veel pijn omdat alles helemaal gevoelig was. Na de prik weet ik niks meer :(. Heb geen schade geleden trouwens, geen scheur/knip ondanks een baby van dikke 4 kilo. Bij een volgende bevalling weet ik niet of ik weer een ruggenprik wil. Voel mijn Linkebeek pas sinds 3 weken weer, daarvoor voelde het verdoofd. Denk dat er iets met zetten niet helemaal goed is gegaan.

Hoe is het met Ediz nu? Nog wat geslapen?

9. annelie566

Mn linkerbeen dus ;)

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Vervelend van de ruggenprik Annelie!
    Dat is echt iets wat ik absoluut niet wilde..
    Bij Mira vond de gyn dat ik het toch moest doen, maar ik vertikte het :p. Ik heb sowieso een enorme naaldenfobie en daarnaast zag ik alle enge nadelen eraan echt niet zitten. Hoop het de volgende keer weer zonder te kunnen doen.

Ediz slaap al sinds 9.30. Hij kan nog een uurtje slapen en dan moeten we zijn zus ophalen :D

11. Allesofniets

Moet er wel even (voor mijn gevoel) bij zeggen dat we door medische reden geen kinderen wilde..
    Het was niet even een avontuurtje, zwanger dus hups abortus.
    Zo wordt vaak gedacht, dus moet mezelf voor mijn gevoel altijd verdedigen.

...

Hier heeft de bevalling 6 uur geduurd. Ik heb wel een ruggeprik gekregen(achteraf had ik eigenlijk geen keuze)
    Rond 10.00 had ik 4cm en om 15.00 nog steeds, toen de ruggeprik gekregen. En rond 16.00 volledige ontsluiting.

12. Allesofniets

Hier ook een naaldenfobie, prikt dat mens het infuus nog 3 x verkeerd:$ de 4e keer maar door iemand anders laten doen xD

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kim. Ah oke, ik wilde ook sowieso in het ziekenhuis bevallen, uiteindelijk was dat medisch gezien ook noodzakelijk. Ja dat lijstje was voor alleen bevallen. Gaat inderdaad zeker hard, voor je het weet heb je je kleine mannetje in je armen. Hebben jullie de naam al vast staan? Wij wel haha.
    Nou dat valt nog vies tegen eigenlijk. Omdat N. nog zo klein is hebben we praktisch alles dubbel nodig haha. Wel kunnen de kleertjes doorgeschoven worden natuurlijk. Maar vind het juist zo leuk om kleertjes te shoppen :D

Imona. Wat vond je vriend van de spulletjes? Heb je het overgenomen van een bekende? Dit ivm de maxicosi. En je hoeft echt niet jaloers te zijn hoor, jouw tijd komt ook!

Annelie. Oh wat een heerlijk ventje, wat een pretkoppie heeft hij. Hoe gaat de Friso? Heeft hij geen krampjes omdat je nu overstapt op een andere voeding?

Bloem. Wat sneu dat hij zoveel last heeft van z'n doorkomende tandjes. Maar wat een rotnacht, die zal er wel ingehakt hebben. Fijn dag hij nog even heeft kunnen slapen.
    Een tweede gaat inderdaad veel sneller. Heel gek, maar de tijd vliegt. N is ook alweer bijna 6 maanden en ze groeit zo hard ineens, ze begint echt een beetje een inhaalslag te maken.

Hier heeft de bevalling ongeveer 7 uur geduurd, vanaf het moment dat mijn vliezen braken tot ze op mijn buik lag. Is allemaal heel snel gegaan, maar op een schaafplekje na ben ik er zonder scheuren vanaf gekomen.

Jullie nog plannen voor vandaag? N en ik liggen nog lekker in bed :D We kijken Sex and the City, alhoewel N niet echt kijkt, die rolt het hele bed door haha. Zo maar eens gaan aankleden, vanavond hebben we een verjaardag tot laat dus ze mag mooie kleertjes aan haha.

14. Kim01

Kim01 Actief lid

Aug 7, 2011
    408
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Annelie: Owh jeetje..
    Wat fijn dat jullie zoiezo al in het ziekenhuis waren, het zou wat zijn als je tijdens je bevalling nog naar het ziekenhuis zou moeten.
    Lijkt me heel erg storend en vervelend.
    Als je door een ruggenprik de hele bevalling van de wereld ben geweest, dan heb je er wel heel slecht op gereageerd zeg.
    Haha, nee precies. Spulletjes voor papa zal ik ook niet vergeten :)
    Wat een geweldige foto van Bram, knap kereltje hoor..
    Daar smelt je toch van..
    Bram al de nieuwe voeding gegeven?
    Wat was er eigenlijk mis met de voeding van Kruidvat zelf?

@Bloemm: Awh, dat is wel heel sneu zeg!
    Heeft Ediz nog wat bij kunnen slapen?

Zo zie je maar weer he, je weet zijn/haar exacte gewicht pas bij de geboorte.
    Geniet nu extra hoor, de weken zijn zo voorbij.
    Bijna iedereen denkt dat hij eerder komt, vriendlief denkt zelf 2 weken eerder.
    Thnx voor de link wat betreft vluchtkoffer, ga zo gelijk een kijkje nemen..
    Wat fijn dat je goede ervaringen hebt met ziekenhuisbevallingen.
    Aan de ene kant zou ik daar in bad willen bevallen, maar aan de andere kant toch ook weer niet.
    Moet ff kijken wat op het moment zelf het prettigste is.
    Wij gaan inderdaad niet op de fiets naar het ziekenhuis, maar is toe de enigste manier hoe ik naar het ziekenhuis ben gegaan haha.
    Met de auto zal het natuurlijk wel veeeeel korter wezen, maar misschien dat het tijdens de weeën een eeuwigheid lijkt.

@Boomm: Ja, de tijd vliegt echt.
    Ben echt zo benieuwd.
    Gisteren bij de echo kreeg ik weer tranen in mijn ogen omdat ik toen echt besefte dat het niet zo heel lang meer gaat duren voordat we ons kleine mannetje in onze armen kunnen sluiten.
    We hebben sinds van de week pas 1 naam, moeten nog een naam hebben.
    Maar van die naam die wij al hebben staat nog niet vast dat we die als voornaam gaan gebruiken.
    Moeten ook nog een geboortekaartje hebben..
    Een en al drama!
    Ja, dat is ook wel weer zo.
    Jullie hebben in ieder geval kleertjes, kan je wel weer voor andere dingen shoppen.. ;)
    En natuurlijk toch ook wel voor een aantal kleertjes, welke vrouw kan nou echt niks laten liggen in de winkels? ^^
    Lekker een 'lui' ochtendje en middagje gehad dus?
    Gezellig! Alvast een hele fijne avond..
    Ik ben net een half uurtje thuis, gelijk maar het bed ingedoken.
    Ging pas rond 12.45 uur met een vriendin naar de stad, winkels in & uit..
    Daarna ff boodschappen gedaan, ben helemaal out..

Uhm.. Volgens mij ben ik weer bij?

15. Allesofniets

Ik :D
    Ik haat winkelen xD
    Al die mensen die uren kijken, 10 verschillende kledingstukken passen om dan met het eerste naar huis te gaan.. Nee dankje xD
    Mijn man vind het wel leuk.. Omgedraaide wereld

Vandaag lekker gewandeld met de kleine! Heerlijk vind hij het.. En met heel veel pijn en moeite kip gehaald in jawel een winkel:$ hahaha wist gelijk weer waarom ik het niet leuk vind :D

16. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Ediz heeft overdag heerlijk geslapen en viel net ook direct in slaap. Dus mijn avond kan beginnen :D
    Had vandaag wat bloedverlies, maar is ineens weer gestopt!
    Zou het een innestelingsbloeding kunnen zijn? Heb dat bij beide niet gehad.... Maargoed, we gaan er maar vanuit dat ik 1 deze dagen ongesteld word en we aan ronde 1 kunnen beginnen :D Ga er echt niet vanuit dat het nu al gelukt is haha..

Zo even een wasje ophangen en dan lekker languit op de bank. Met een kopje thee, appelkruimeltaart en moet nog mijn nagels lakken. Wat doen jullie vanavond?

Oh en winkelen...... Hield ik er maar niet van....
    Ik ben er dol op! Heb ook echt een gat in mn hand, helaas :p

17. annelie566

Spannend zeg! Ben benieuwd. Volgens mij heb ik ook geen bloeding gehad toen, wel een duidelijke daling in temperatuur.

Volgens mij wordt ik ook ongesteld. Al de hele week wat kramp en zonet wat roze slijm. Beetje jammer dat morgen de na controle bij de verloskundige is.. Als het doorzet zeg ik die denk ik maar af. Dan ga ik ook weer m'n cyclus bijhouden, gewoon voor wat inzicht.

Ik nu zo onder de douche en op bed. M'n rug doet zoveel pijn. Gelukkig komt volgende week ons nieuwe bed en hopelijk knapt het wat op dan.

Geniet van je avond en je appeltaart trouwens :) heerlijk! Zelf gemaakt?

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Doen ze daar ook controles dan bij een nacontrole?
    Hier bij beide niet gehad. Alleen een gesprek hoe ik alles heb ervaren en het is leuk dat ze de kleine na 6 weken even zien. Ik vond de nacontrole's heel fijn!

Nee, niet zelf gemaakt hoor haha.
    Sterkte met je rug! Vervelend!

19. Allesofniets

Aahh nu jullie het over na controles hebben.. Helemaal vergeten, morgen even bellen. Oeps

Hier een avondje tv kijken. Alleen wordt het lastig, manlief is weg en K is niet te vrede te krijgen *zucht*

20. annelie566

Ja hier wel nog een controle.

Share This Page