Jonge (a.s.) moeders!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Jmay: ja wie weet! Ik heb vrijdag weer controle en ga dan wel vragenformulier ze willen voelen of er al wat gebeurd is. Ik weet dat t niks zegt maar ben benieuwd of er al wat gebeurd is :p wel fijn dat k niet zo'n last heb van voorweeën enzo!

Boom: juah viel mee. Meer voor de zekerheid gebeld, t is niet dat ik hem helemaal niet voelde namelijk. Alleen minder vaak en minder hard. Wel blij dat ie uiteindelijk weer normaal doet en feestjes bouwt daarbinnen haha! Spannend zeg een 3e! Vrij snel ook wel weer. Fijn dat jullie nu weten dat M reflux heeft, kan het vanaf nu alleen maar beter gaan toch :)

Annelie: jaa ik moest eerst om de dag voor de grote boodschap en nu elke dag minimaal 2x tot max 4x :) Ene keer is het normaal en de andere keer is het diarree, heerlijk onderwerp haha :D Heb het nu al 3/4dagen dus denk niet dat het een voorteken is, zou wel een hele lange aanloop zijn haha!

Johanna: welkom! Fijn dat je uiteindelijk alsnog zelf zwanger bent geworden! Vervelend van de zwangerschapsdiabetes, wel mooi op tijd vastgesteld dat je t hebt, kan je er goed op letten. Heb je er veel last van? Begrijpelijk van je studie, zometeen gewoon weer lekker oppakken wanneer het kan ;)

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Annelie. Ja we zitten er nu toch middenin, in de gebroken nachten/luiers/flesjes, kunnen we net zo goed gelijk doorgaan haha. En 1,5 jaar leeftijdsverschil vind ik best 'veel' dan is N alweer ruim 2 en M 1,5. Als ik gelijk zwanger raak, misschien duurt het nog eventjes..
    Leuk dat jullie uiteindelijk ook drie kindjes willen! Leuk dat B zo aan het ontwikkelen is! Hier is N ook gigantisch aan het uittesten, zo vermoeiend af en toe. Lijk soms wel een politie-agent. Wat gaaf trouwens dat jullie willen verhuizen!! Gaan jullie groter wonen dan en blijven jullie in dezelfde plaats?

Johanna. Gezellig, welkom! Wat bijzonder dat je uiteindelijk als nog spontaan zwanger bent geraakt!! Welke studie deed je? En wat is je uitgerekende datum? zet ik je op ons lijstje erbij! :)

Jes. Haha ben zo benieuwd wanneer je nou gaat bevallen en naar de naam!

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Johanna:welkom! We zijn even ver en wonen vlak bij elkaar denk ik. Ik woon niet in een klein dorp bij Leeuwarden maar wel in een groot dorp niet zo ver van Leeuwarden af haha.

Boommm; achja dat is waar. Voor mezelf weet ik het gewoon niet. Eerst eens kijken hoe twee bevallen. Misschien is dit tweede meneertje wel heel makkelijk..
    We zijn dus aan het kijken of we ons huis gaan kopen (we kunnen het betalen en het is nieuwbouw etc, genoeg ruimte) maar ik vind de tuin wat klein en het is niet vrijstaand. Dus we kijken ondertussen ook wel naar andere huizen alleen aan alles is wel wat op te merken. We willen in dezelfde omgeving blijven wonen of ergena anders in Friesland want hier blijft mijn man voorlopig nog werken. Enige plek waar we niet willen wonen is Leeuwarden(haha) want die stad vind ik echt verschrikkelijk ;)

Jess: spannend hoor. Het zou wel eens een goed voorteken kunnen zijn van je lichaam. Ik las in mn dagboekje iets van 'het is nog maar 10 uur en.ik heb al 7 keer gepoept' en uiteindelijk begonnen de weeën om 5 uur s middags. Overigens niet gepoept tijdens de bevalling waar ik zo angstig voor was, alles was er al uit whaha. beter nu dan straks toch?! Succes nog met de laatste loodjes. Eigenlijk heb je vanaf nu meldplicht ;)

4. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Anders ik wel Boom! Naam weet ik natuurlijk wel al, maar als k nou ook nog is wist wanneer ie van plan is te komen, lijkt me ideaal! ;) Helaas werkt dat niet zo.. Aangezien ik helemaal geen last heb van voorwerk ga k er maar gewoon vanuit dat ik nog 2.5wk rondloop. Dan valt alles daarvoor mee en niks tegen. Wel moeilijk om je daar echt op in te stellen.

Haha Annelie! Ik zal elke dag even een berichtje posten zodat jullie weten dat ie er nog gewoon in zit :p Qua ontlasting lijkt het nu weer iets minder te worden, toch een klein buik griepje gehad denk ik. Voel me darmen nog wel rommelen maar hoef nu niet meer zovaak per dag. Tenminste gisteren niet.

Merk wel dat de harde buiken die ik heb, iets vervelender /ongrmakkelijker/pijnlijker worden. Echt pijn is t niet, meer het gevoel dat mn maag zich even omdraait ofzo. Kan het niet echt omschrijven. Ook heb k t idee dat k elke dag ietsje meer harde buiken krijg, maar het is nog niet echt noemenswaardig; -)

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat spannend Boomm nog een ukkie erbij 😍 hopelijk is t snel raak maar volgens mij gaat jullie dat wel lukken hihi
    En net wat je zegt je zit er midden in.. Later pluk je de vruchten wel denk ik dan

Toch wel reflux he? T klonk me al zo bekend in de oren de 'klachten' hopelijk werken de meds snel!
    Hier duurde het wel een paar dagen
    Niet schuldig voelen hoor al snap ik het wel dat hadden wij ook bij Jaylin toen t na 6 maanden pas ondekt werd

Ik geef bv trouwens hihi

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Echt zo spannend meis! Kan gewoon ieder moment gebeuren hihi

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nog eventjes een foto van Novan

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    En als ik dan toch aan t spammen ben nog maar eentje haha

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ah Jmay wat een leuk koppie zeg, en dat lachje 😍 wat groeien ze toch hard he!

Vandaag controle gehad, alles was weer goed! Kleine nog ingedaald maar niet heel diep en vast zei ze. Maar ze verwacht niet dat ie nog omhoog komt. Ze voelen ook pas vanaf 41 weken of er verweking/ontsluiting is. Dus vandaag helaas niet. We wachten maar weer (on)geduldig af :p

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Heel ongeduldig he hahaha
    Ik hoop voor je dat t gauw begint!

Ja groeien keihard hij is vandaag alweer 3 maanden oud!

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Annelie. Heel stom, maar ben nog nooit in Friesland geweest :$ Wel leuk dat jullie op huizenjacht zijn, tenminste ik vond dat best leuk toentertijd.

Jmay. Ja dat denk ik ook. Nu eventjes aanpoten en dan straks heel jong al met een empty nest syndroom zitten :D Nee, maar denk dat het voor de kindjes straks wel leuk is, dat ze zo weinig schelen in leeftijd.
    We merken nu al iets verbetering. Ze komt minder vaak snachts voor een fles en drinkt grotere hoeveelheden. Nog steeds geen hele flessen, maar al wel meer dan eerst in ieder geval.
    Wat fijn trouwens, gaat de bv goed? Bij Jaylin had je toch fv gegeven? Of haal ik je nu door de war met iemand anders? Geef je alles live of kolf je ook af?
    En wat een lekker kereltje. Vind hem wel heel erg veranderd al, in vergelijking tot de eerste foto's. Echt al een wijs koppie!!

Jes. Zelfs ik wordt een beetje ongeduldig haha, ben zo benieuwd wanneer hij zich aandient. Ik hoop echt dat ik bij de volgende zwangerschap ook een keer de 'laatste loodjes' mag doen. Hopelijk begint het snel!!

M heeft net haar fles op en ik ben echt klaar wakker :) Zo stom, haha.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja klopt
    Jaylin gaf ik maar een week of 2/3 bv
    Ik voed live op verzoek en kolf soms wat af voor in de vriezer of als jacco/Jaylin een flesje willen geven 😊

Wat fijn dat t al wat verlichting geeft ! Super fijn

13. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Fijn dat het al wat lijkt te helpen Boommm! Wie weet ben je binnenkort van de nacht voeding af.

Jmay wat een schatje. Hij is inderdaad veranderd zeg.

Jess:dus ze wou niet strippen vanaf 40 weken? Hier wel maar ik heb zelf aangegeven na de 41 weken een inleiding te willen.

Ik heb ook laatst een vergelijkingsfoto gemaakt. B met 2 dagen en B met 1 jaar. Toch ook best veranderd.

14. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hahaha Boom zelfs jij ongeduldig! Mn zus okk joh, vraagt elke dag of ie er al is hahaha :) Fijn dat het al beter gaat daar :) Ben benieuwd wanneer het raak is bij je, spannend!! :D

Nee doen ze hier helaas niet Annelie :( heb het wel gevraagd omdat ik écht niet op mn verjaardag wil bevallen (41+4 dan). Maar zij willen niet voor de 41wk strippen omdat het dan 9 van de 10 keer niks opleverd dan alleen voorweeën en gerommel waar je alleen maar last van hebt. Maar ik heb zo weinig last dat k denk boeiend die paar voorweeën dan, tot nu toe nog 0,0 gehad dus dat kan k wel hebben ;) Maarja om nou zo'n hele discussie aan te gaan heb ik ook geen zin in! Hoop dat ie deze week gewoon zelf komt en anders nog liever met 42wk ofzo. Dus weet ook niet of k me dan met 41wk ga laten strippen want dan is de kans behoorlijk aanwezig dat ie op me verjaardag komt...... lastig!!

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    En en en Jes ? Haha
    Ik vond vandaag, Moederdag wel een mooie dag voor je om te bevallen hihi

@boomm
    De bv gaat trouwens super hoor ! Vind het zo makkelijk en fijn!
    Daarnaast is t nu ook echt afgestemd op elkaar hopelijk kunnen we er nog lang van genieten samen

16. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Haha vind ik ook een mooie dag maar hij zit er helaas nog in.
    Heb wel al de hele middag regelmatige harde buiken met ong 6/7min er tussen. En moest net van mn ouders naar huis rijden in de auto, gelukkig niet al te lang want heb bijna de hele weg buikkramp gehad 😕
    De kleine was nog niet volledig ingedaald dus ik denk dat dat het is. Harde buiken doen niet pijn genoeg denk ik voor het echte werk ;)

Jullie ook zo lekker genoten van t weertje vandaag?!

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Balen! Maar t kan zomaar omslaan
    Ik had vanaf 35 weken alleen maar harde buiken die soms zeer deden en toen ineens weeën hihi

Ja heerlijk weertje voor Moederdag!

Wil je ook bv geven ?

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja heb eigenlijk nog helemaal geen last van voorwerk gehad dus ach mag niet klagen ;)
    Nu heb ik wel echt enorme buikpijn :( soort buikkramp in mn bovenbuik. Het is er continu maar wordt wel erger tijdens een harde buik. Als het een uur zo blijft en de pcm en warmte niet helpt ga k wel bellen want het is echt niet te houden die buikpijn! :(

Nee wil fv gaan geven. Omdat ik mezelf er echt niet prettig bij zou voelen, ook bij het kolven niet. Daarnaast is vind ik het ook makkelijker als me vriend ook gewoon altijd even een flesje kan geven zonder dat ik gekolfd moet hebben. Helemaal wanneer de studie in september weer begint. ;) Fijn dat de bv bij jou zo goed gaat! :)

19. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    ik vroeg mij trouwens af, aangezien er hier toch best veel jonge meiden zitten, hoe jullie wonen? Woonruimte is natuurlijk erg schaars de laatste tijd en jonge mensen van begin 20 staan vaak nog niet zo lang ingeschreven op woningnet. Hebben jullie genoeg ruimte voor het kleine wondertje?
    Ikzelf heb een studioappartementje van 24 m2. badkamer en keuken apart, slaapkamer en woonkamer ineen. Ik heb nu in mijn kamer van 18 m2 een slaapbank, eettafel met 4 stoelen, 2 kledingkasten (een voor de baby en een voor mij) kaptafel, commode en wieg gepropt :D Mijn vriend heeft een paar straten verderop een kamertje. We hebben (en zijn nog steeds) druk geweest met het vinden van een grotere woning. Maar met 2,5 jaar op woningnet kom je niet ver. En omdat mijn vriend hier in Utrecht werkt en geen rijbewijs heeft is het niet aantrekkelijk uit te wijken naar kleine dorpjes. Nu ik 7 maanden zwanger ben hebben we dus de hoop opgegeven en hebben we maar geprobeerd maar het beste te maken van mijn studiootje.
    Maargoed, ben dus benieuwd hoe jullie wonen en eventueel omgaan met kleine woningen/kamers. :D

Wat betreft de voeding waar het de laatste tijd over gaat in dit topic. Ik hoop ook borstvoeding te geven. Al begin ik wel beetje zenuwachtig te worden als ik zie bij hoeveel mensen het in mijn omgeving niet lukt :(

20. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Pfoeh dat is idd krap mamasophia!
    Kan je niet met je vriend samen via particulier/makelaar een appartementje samen huren/vinden? Ik weet niet wat jullie budget is maar als jullie nu allebei aparte kamer/studio in utrecht hebben denk ik dat je aan de rand van Utrecht van dat geld miss wel een appartementje kan vinden. Want Utrecht is idd niet goedkoop maar wat verder van de stad kan je miss wel wat vinden? Geen idee hoor!
    Mijn vriend is 30 en werkt dus al fulltime en heeft een volledig inkomen. Hij heeft dus een koophuis waar ik 2jr geleden al bij i getrokken ben. Wij hebben 3 kamer appartement dus wij hebben ruimte zat. Aan de rand van Utrecht bij Maarssen wonen we ;)

Deel Deze Pagina