Jonge (a.s.) moeders!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AmberS, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij wonen nu nog in een appartement met 2 slaapkamers, grote badkamer en een hele grote woonkamer.
    Helaas 1 slaapkamer te kort,maar de eerste 7/8 maanden wil ik de kleine toch liever bij mij hebben ook vanwege de bv.
    We wilde deze zomer verhuizen en hadden een huis gezien voor een leuk prijsje maar het was echt een bouwval dus kijken even verder.
    Qua ruimte zitten we hier verder prima, ook een grote tuin enz

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jmay, fijn dat de bv zo goed loopt!

Annelie. Had de foto van B nog gezien en wat een knappie! En inderdaad erg veranderd, lekker ventje.

Jes. Hoe is het nu met je buikpijn? Is het afgezakt? Spannend hoor, precies de uitgerekende datum!
    Ik heb beide keren ook gelijk fv gegeven. Mij lijkt bv ook niets, moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Voor welke fv heb je gekozen?

Mamasophia. Heftig, maar knap dat je het zo goed ingericht hebt. Wat Jes zegt inderdaad, is dat geen optie? En heb je met kindje geen recht op urgentie? Geen idee hoe dat werkt eigenlijk. Ik heb ook een oudere vriend die fulltime werkt. Wij hebben in NL een koophuis, is nu onderverhuurd. En hier in Engeland een huurhuis, maar wordt voor een groot deel door de baas van m'n vriend vergoed.
    We wonen nu in een huis met 3 ruime slaapkamers en 1 klein slaap/studeerkamertje.

Hoe was jullie Moederdag? Ik ben echt verwend. Kreeg s'ochtends weken ontbijtje op bed :D en van de kindjes een canvas met handjes en voetjes, heel lief. Van m'n vriend een grote bos bloemen en een parfum.

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

mamasophia: ruim is het niet maar het komt wel goed. Uiteindelijk vinden jullie wel wat! En hoe zit het met zuilen ed? Geen hartje Utrecht, stuk goedkoper en toch goed bereikbaar.

Wij huren in de vrije sector een nieuwbouwhuis. Dat betekend dat de huur dus heel erg hoog is. Mijn man is 27 en werkt fulltime en daarom gaan we deze zomer ook kopen (ofwel ons huis of een ander huis) wij hebben nu 130 m2.

je bent goed verwend boommm! Hier een mooie bos bloemen, champagne ontbijt (de alcoholvrije natuurlijk). ÷)en B kan sinds kort knuffelen. Het is zooo lief. Komt ie naar je toe om z'n armen om je heen te slaan en een dikke kus te geven. Het is een boef en kan hem de laatste tijd wel achter het behang plakken maar dit maakt alles goed.

4. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    @Jess93, Boommm en Annelies556, bedankt voor 't reageren. Ik en mijn vriend zijn nog best jong (20 en 24) en zitten samen op een inkomen van ongeveer 3/4 modaal. Vrije sector is dus echt geen optie omdat daar de huren enorm hoog zijn. We hebben wel eens gekeken naar woningen in de vrije sector maar vaak komen we er ook niet voor in aanmerking vanwege ons inkomen. De meeste willen dat je inkomen ongeveer 4x de huur is zodat ze zeker weten dat je het op kan brengen. We proberen dus zoveel mogenlijk te reageren op huisjes die niet veel mensen willen zoals in kanaleneiland/zuilen, op 10 hoog etc. Maar de woningtekort in Utrecht is gewoon heel hoog. Dus zelfs de meest onaantrekkelijke krotten wordt door honderden mensen op gereageerd.
    Weet even niet meer wie het vroeg, maar een urgentie krijg je hier niet vanwege zwangerschap/gezinsuitbreiding, daar heb ik al over gebeld. Eigenlijk geven ze uberhaupt bijna geen urgenties uit. Tenzij je buiten je schuld om je huis verliest (omdat de woning bijv. gesloopt gaat worden en je dit nog niet wist toen je er ging wonen) of als je om medische redenen niet in je huis kan wonen. (bijv. omdat je in een rolstoel terecht bent gekomen en je op 3 hoog zonder lift woont)
    We proberen dus zoveel mogelijk op lotingwoningen te reageren. Daar wordt niet gekeken naar wie het langste staat ingeschreven maar wordt er willekeurig gerangschikt.
    We hopen gewoon binnen jaar een groter huis te vinden. Tot dan zal dit ook wel lukken hier.

5. annelie566

Ik bedoelde Zutphen geen zuilen haha. Geen idee hoe ik daar bij kom. Urgentie wordt inderdaad bijna nergens meer gegeven, ook al is je situatie nog zo vervelend.
    Ik denk dat het inderdaad verstandig is om te wachten Mamasophia. Uiteindelijk komt er echt wel iets..beter wachten dan met de eerste beste woning in kanalen eiland akkoord gaan. Maar ik hecht zelf heel veel waarde aan woonomgeving.

Gelukkig merkt een baby er niets van dat hij of zij geen eigen kamer heeft. Zeker het eerste jaar heeft een baby niet veel nodig.

Je zou nog via marktplaats kunnen proberen..Ik hoor soms wel dat mensen dan iets vinden. Of proberen in de tussentijd een rijbewijs te halen zodat je zoekgebied iet groter kan worden.

6. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Boom: ja buikpijn was gelukkig afgezwakt na de pcm! :) wss gewoon darm/maagkramp ofzo. We hebben gekozen voor friso/hero. Omdat dit in de meeste winkels goed verkrijgbaar is en niet super duur. Welke fv doe/deed jij?
    Mamasophia: ah oke! Nou gewoon blijven kijken, komt goed ook in een kleinere ruimte! :)
    Annelie: haha is B zo'n dondersteen dan? Als je m wel is achter het behang wil plakken? :p Wel erg schattig van t knuffelen!

Hier was k met moederdag naar mn ouders. Die hebben stacaravan en boot aan vinkeveense plassen. Aangezien het erg lekker weer was, was dat echt genieten! Zelf nog geen mama natuurlijk dus ook niks gedaan/gekregen verder. Had wel een aardigheidje voor mn eigen moeder natuurlijk!
    Vandaag controle bij de vk gehad. Alles weer goed! Kleine ligt nu idd echt goed diep n ingedaald. Dus wat ik zondag voelde zijn idd indaling weeën geweest. Als hij er maandag nog niet is wordt k dan gestript! Ben benieuwd of ie er nog zin in heeft deze week...
    Morgen een bruiloft, ene kant wel lekker even wat afleiding. Andere kant ook wel vermoeiend en heb k er niet heel veel zin in. ;)

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Annelie. Wat lief dat B kan knuffelen!! Hier is N ook echt een terroristje af en toe. Ze beet me vanmiddag ook zo hard, had gewoon tandjes in m'n been staan:x:)

Jes. Fijn dat de buikpijn uiteindelijk nog is afgezakt. Wij geven nutrilon, is soms wel wat lastig verkrijgbaar, maar heb nog nooit zonder gezeten. In het begin hebben ze beiden speciale prematurenvoeding gehad.
    Wat leuk morgen een bruiloft. Snap wel dat je er ook tegenop ziet. Is toch een drukke en vermoeiende dag. Is het wel in de buurt?

8. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #1268 NathalieD, 13 mei 2015
    Laatst bewerkt: 13 mei 2015
    Dag meiden!

Ik zou graag met jullie mee willen kletsen! Ik ben 24 jaar en ben 10 weken zwanger van ons 3e (en laatste) kindje. Deze baby zal nog voor mijn 25e geboren worden. De 1e is geboren toen ik 19 jaar was en de 2e toen ik 21 jaar was. Beide kinderen zijn geboren tijdens mijn opleiding die inmiddels is afgerond. M'n partner (26 jaar) en ik zijn 9 jaar bij elkaar en we wonen bijna 6 jaar samen. Jong moeder worden was hier een bewuste keuze. We hebben 4 jaar in een woning boven een winkelcentrum gewoond. Nu zijn we vorig jaar verhuisd naar een ruime eengezinswoning met 4 slaapkamers. Vanaf dat moment begon het wel te kriebelen bij ons.

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hahaha Boom een bijtertje? :p Heerlijk die kleine terroristjes!
    Hier in de supermarkt is de nutrilon echt altijd op,heb er is op gelet. En als het er is mag je natuurlijk maar 1 of 2 pakken mee.. Hero okk goedkoper dus vandaar die maar proberen! Bruiloft is wel redelijk in de buurt, half uurtje met de auto ongeveer. Heb wel regelmatige harde buiken deze ochtend met 8 min er tussen, maak me vriend niet zo blij als het doorzet vandaag haha. Hij wilt graag naar die bruiloft namelijk :p

Welkom Natalie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je mee komt kletsen :) hoe voel je je?

10. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Hoi NathalieD, gefeliciteert met je zwangerschap!

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bleh, we hadden net ineens een wesp binnen. Vriend was nog aan het werk, dus stond er helemaal alleen voor. Ben echt als de dood voor wespen en stond gelijk helemaal te snacken. Heb er uiteindelijk een glas overheen gezet en hem vervolgens dood gemept, maar kon wel janken. Zo kneuzing eigenlijk, want dat beest is 3 cm lang en ik doe ech alsof het een of ander vlees etend mega monster is.

Nathalie. Welkom! Leuk dat je zwanger bent van de derde! Wij gaan momenteel zelf voor een derde kindje. Welke opleiding heb je afgerond en werk je nu of blijf je thuis?

Jes. Las in een ander topic dat het aan het rommelen is? Hopelijk zet het door vanach. BEn je uiteindelijk nog wel naar de bruiloft geweest? Was het leuk?

Ik kan over 5 dagen testen. Vind het super spannend. Maar denk niet dat het raak is deze ronde. Voor de meiden die bewust voor een kindje gingen, vamaf wanneer testen jullie?

12. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Boommm, haha dat herken ik. :p Ik ben ook als de dood voor wespen (eigenlijk alle insecten) heb hier laatst ook een binnen gehad. Heb er een bakje overheen gedaan en vervolgens gewacht tot vriendlief thuis was 's avonds. Die moest hem maar het raam uit begeleiden.
    En wat het testen betreft. Ikzelf had met met de kruidvat 2v5 test 3 dagen te vroeg positief getest. Heb een beetje onregelmatige cyclus, dacht zelf namenlijk dat ik al een paar dagen overtijd was. Dus ik kan je dat aanraden als je geen zin hebt om nog veel langer te wachten.

13. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Even kort berichtje! Idd Boom het is aan het rommelen, vk zegt dat het begonnen is. Heb nog maar een ruime cm ontlsuiting en heb al sinds vanochtend 7u weeën om de 3 minuten. Bij elke wee gewoon tranen in mn ogen, damn wat doen die krengen pijn! Rond 12.30 komen ze weer kijken, hoop heeel erg dat het dan wel verder is anders ga k t nooit trekken joh! Pfffhhhhh

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Aah Jes wat spannend!!! Zet hem op, je kan het!!! En hopelijk snel babynieuws :D Dikke knuffel

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mamasophia. Ja stom eigenlijk, maar vind ze echt zo eng! Durfde ook niet te wachten terwijl hij onder dat glas zat want ik was bang dat hij toch zou ontsnappen ofzo?
    Ga zo even het centrum in en zal dan gelijk testen kopen, ga ik morgen ochtend een testje doen!
    Hoe is het met jou? 30 weken alweer! Al helemaal klaar voor de baby?

16. annelie566

Zet hem op! You can do it!!!

Haha Boommm ik word echt hysterisch als ik een wesp zie dus ik weet hoe je je voelt. Ook doodsbang voor Libelles trouwens..ben ooit gebeten Door zo'n terror monster.
    Ik heb beide keren 4 dagen voor nod getest maar dat is wel lastig want a) je hoeft nog niks te zien en b) het kan alsnog mis gaan (al vaak meegemaakt)

17. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dank jullie wel! Morgen heb ik de termijnecho! Spannend weer. Deze zwangerschap heb ik last van extreme misselijkheid die ik met medicijnen redelijk onder controle heb. Hopelijk is het met 16 weken voorbij.
    @Boommm: Leuk dat jullie ook voor een 3e gaan, hopelijk is het snel raak! Ik begon 4 dagen voor nod met testen. Ik heb de opleiding voor Paraveterinair Dierenartsassistente gedaan. Op dit moment ben ik niet aan het werk. De komende tijd gaat dat ook niet gebeuren ivm m'n misselijkheid waardoor ik niet kan functioneren.
    Jess93: Succes!

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Boommm wat leuk dat jullie voor een derde gaan!!!
    Hopelijk is het snel raak! :D

19. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    jess, ooww wat spannend! Nou ik zal voor je duimen, zet hem op meid!

Boomm, ja ik moet zeggen dat ik de zwangerschap een beetje zat begin te worden ondertussen :( is dat normaal rond deze periode? Heb ook wel erg veel last van harde buiken, bandenpijn, en een baby die op karateles lijkt te zitten in mijn buik, dus denk dat het daar een beetje aan licht. Kwa spullen zijn we wel zo goed als klaar, ben alleen aan het wachten op het vakantiegeld en dan kan ik de kinderwagen kopen. Dan zijn we helemaal klaar voor onze kleine meid :D

Trouwens, volgende week maandag komt de kraamzorg langs (van het Kraamcentrum, mocht iemand die kennen) maar ik hoor van veel mensen om mij heen dat die kraamverzorgsters echt heel streng gaan controleren of je alles in huis hebt en anders echt gaan zeuren. Is dat echt zo? Of valt het wel mee?

20. annelie566

Hier hebben ze nergens naar gekeken hoor. Misschien verschilt het per regio geen idee..
    Welke kinderwagen gaan jullie kopen?

Deel Deze Pagina