@nathalie Ik las je berichtje in een ander topic. Wat een klap moet dat geweest zijn wat een onzekerheid nu. Ik wilde je even heel veel sterkte en succes wensen.
@Nathalie; heel veel sterkte meid! Hoop dat de verdere onderzoeken positief zijn! @Jmay; dankje! Hoe gaat het met N.ovan? @Boommm; het weekje weg in Nederland was lekker! We hebben goed weer gehad dus dat was mazzel en vooral heel erg lekker We zijn veel naar het strandje geweest daar. Nu al zin in oktober ja! De prikjes waren niet zo leuk.. L. heeft echt enorm hard gehuild en is de hele dag onrustig geweest en elke keer met verschonen weer zo enorm hard huilen. S'avonds een zetpil gegeven en daar heeft ie gelukkig goed op geslapen (hij was sinds prikjes zo ongeveer de hele dag wakker). Volgende dag was ie weer de oude gelukkig Hihi, zal ik hem even langs sturen om het hem te laten uitleggen? Haha! Als t kon zou ik t je zeggen, maar denk dat ie gewoon op zn ouders lijkt ghehe. Ook enorme slaapkoppen namelijk. Ik doe beachvolleybal. Daarnaast sta ik in de fitness en doe ik aan hardlopen om zo wat sneller de kilo's kwijt te raken en weer strakker in mn vel te komen (hopelijk helpt t). Hoe voel jij je je? Veel last van misselijkheid ofzo? Ik hoop het niet! @Annelie; oefh ik hoop dat je de behandeling kan uitstellen tot na de bevalling! Echt niet leuk nee zonder ibu! Hoe gaat het nu? Nog een weekje en dan krijg je de sleutel, spannend!!!
Alweer een tijdje niet meer in dit topic gekeken. Hoe gaat het met alle jonge mama's (in spe)? Hier 40+4 weken en nog geen kindje te bekennen.
Ahhh spannend! Kindje ondertussen al op de wereld?? Hier gaat het goed hoor! Ondertussen weer aan het werk.. blegh!
Mamasophia. Gefeliciteerd met Rosalinde! Alles goed gegaan? 💕 Jess. Hoe bevalt het werken? Hoe heb je de opvang voor L geregeld? Wat leuk trouwens, beach volleybal! Maar hoe zit dat dan in de winter? Haha. Wel sportief hoor, leuk! Ben moeeeeee. En erg misselijk geweest, maar kreeg al heel snel medicijnen, dus nu nog af en toe een vlaag. Niet meer spugen gelukkig. Vandaag de eerste echo gehad. Kloppend hartje gehoord en alles zag er helemaal goed uit. Valt zo'n last van m'n schouders!
Vorige week maandag is onze dochter Emily geboren en overleden. Vorige week hebben we haar begraven.. Onze dochter is geboren met een spina bifida (open ruggetje). We waren de eerste dagen nog positief en we wilden er helemaal voor gaan. Maar in 1 week tijd was haar hersenvocht al toegenomen. Haar hersenvocht zou verder toenemen als gevolg van de blokkade van de spina bifida. Dit heeft ons deze onmogelijke keuze doen maken. Emily zal altijd ons 3e kindje blijven.
Nee.... Oh meis wat verschrikkelijk verdrietig. Krijg gelijk overal kippenvel en tranen in mijn ogen. Wat een nachtmerrie zijn jullie in beland. Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ben bang dat ik iets verkeerds zeg. Maar wil jullie ontzettend veel sterkte wensen. Je mag hier altijd alles delen! Dikke knuffel💕
Gefeliciteerd met Rosalinde mamasophia! Boommm super dat je een goede echo hebt gehad! Wanneer mag je weer? Fijn dat de medicatie helpt en dat je dat zo snel kon krijgen. Hier gaat alles wel oké, ben erg moe en we leven in de rommel en daar kan ik slecht tegen. Nog 2 weken afzien haha. Boommm heb je nog tips voor september kindjes? Wat kan ik absoluut niet missen?
Annelie. Schrok gewoon een beetje van je banner, het begint echt op te schieten nu! Wauw, 35 weken alweer. Hoe gaat de verhuizing? Al helemaal over? Mag 7 september pas weer, voor de 12 weken. Vind onze huisarts hier sowieso makkelijk met medicijnen uitschrijven, maar was er in dit geval wel blij mee Ik had het een beetje onderschat met hoe 'koud' het was in september. Dat wil zeggen, koud was het natuurlijk niet, maar M hield zich moeilijk warm. Heb dus een dik vestje extra aan moeten schaffen en heb toch veel gebruik gemaakt van kruiken, dekentjes en mutsjes. Maar ook weer zonnebrand gebruikt, haha. Verder vond ik het muskietennet erg handig, kon ze lekker buiten in de wagen liggen zonder dat ik bang hoefde te zijn voor wespen of muggen.
Ah 7 september. Ik ben 9 september uitgerekend . We verhuizen over 2 weken ongeveer, nu dus druk bezig met klussen. Had een beetje onderschat hoeveel ik nog kan doen..valt echt tegen. B is de laatste week ook weer erg humeurig en hangerig dus echt gezellig is het niet, hij is ook wat ziek en Ik heb een fikse blaasontsteking Vind september echt een lastige maand dus kan warm zijn maar ook best wel koud al. Bij B werd het alleen warmer dus dat was makkelijk..Pff zie mezelf al knoeien met een rompers met lange mouwen. Hoe is het leven daar verder en hoe gaat het met M en N?
Ben de laatste tijd wat minder op t forum. Ben een beetje zp-moe af en toe, vind iedereen in dit topic hartstikke leuk. Maar er zitten toch types hier op t forum haha.. Annelie. Vervelend van je blaasontsteking, mag je daar nu medijcijnen voor nemen? Is het inmiddels beter? B ook opgeknapt? Lastig lijkt mij dat hoor, klussen én hoog zwanger zijn én nog een loslopende dreumes Maar nog een paar dagen en dan kunnen jullie over! Enne, lange rompers vallen echt wel mee hoor haha! N was ziek afgelopen dagen, veel spugen en diarree. Kotste ook de gehele autostoel onder, was echt een pokke werk om weer schoon te krijgen. Wel sneu natuurlijk. Inmiddels is ze wel weer redelijk opgeknapt. M is echt een klein krengetje. Die heeft ontdekt dat ze tijdens het knuffelen aan je haren kan trekken. Of ze knijpt ineens mega hard in je neus. En een dat ze dan heeft. Weet niet zo goed hoe ik duidelijk moet maken dat ik het knuffelen heel leuk vind, alleen het haren trekken wat minder. N heeft trouwens haar eerste Engelse woordje gezegd, bird. Ze is helemaal geobsedeerd door vogels We hebben een Engelse oppas nu en ze heeft engelse vriendjes, maar vind dat ze het snel oppakt!
Eens over het forum ja, heb hetzelfde. Sneu dat ze zo ziek was maar gelukkig gaat het de goede kant op. B heeft die fase van dat haren trekken ook gehad, echt vreselijk vervelend alleen ben vergeten hoe we het hem afgeleerd hebben. En wat goed dat ze een woordje zei in het Engels! Kinderen pakken dat toch heel snel op. Wij voeden B en straks de baby tweetalig op en hij gebruikt ook woordjes door elkaar. Vandaag zei B aap bij een plaatje van een aap. Geen idee waar hij dat woord van kent trouwens.
Oefh weer veel te weinig gereageerd hier.. Wat erg nathalie! Heel veel sterkte toegewenst! Ik hoop dat jullie het een beetje een plekje kunnen gaan geven. Annelie hoe gaat het met de verhuizing, schiet het een beetje op? En is het een beetje vol te houden voor jou allemaal? Lijkt me erg pittig hoor! Boommm hoe gaat het met jou? Voel je je nog goed? Wat leuk van haar 1e engelse woordje! Vogels zijn ook erg leuk haha. En ik heb hetzelfde hoor van zp, zit alleen nog bij de groepen waar ik abbo heb zoals hier en de mei mama's Verder lees ik eigenlijk niks meer en reageer ik niet meer. Heb het nu ook weer een stuk drukker dan in mn zwangerschap, dat scheelt ook. Hier gaat alles goed. L heeft vandaag z'n 2e wendag bij het kdv, vorige week was de 1e wendag. Hij vind het allemaal wel prima en is lekker vrolijk zoals ie thuis ook is Maandag begint m'n studie weer. Ik moet 4 dagen in de week naar school. Gelukkig zijn het wel halve dagen, dus zie ik L ook nog wel veel. Als ik thuis ben moet ik natuurlijk wel wat voor school doen nog, dus hopen dat hij zo rustig blijft. Hij kan nu nog heel goed zelf spelen in de box, dus ik hoop dat dat een goed voorteken is voor later
Annelie. Wat goed van B z'n woordje. Hoe is het nu? Helemaal over al? Trek je het nog een beetje? Lijkt mij zo ontzettend zwaar! Leuk trouwens dat jullie ook tweetalig gaan opvoeden. Welke taal krijgt B er nog meer bij? Jes. Jeeeeetje, L is gewoon alweer 3,5e maand oud, wat gaat het snel! Wat spannend wat hij op het Kdv is begonnen maar fijn dat hij het zo goed doet. Hier gaat het verder z'n gangetje. We denken erover om een aupair te nemen (is hartstikke goedkoop hier! ), klinkt wel lekker decadent haha. Nee maar lijkt mij wel handig straks tegen het einde van de zwangerschap en na de bevalling. Heb hier (nog) niemand om echt op terug te vallen natuurlijk en vind het wel belangrijk dat de kindjes iemand hebben die ze echt vertrouwen dan. Verder volgende week alweer de termijnecho en 2 weken later laten we een geslachtsbepaling doen! Ben ontzettend benieuwd!
Gaat snel boommm! Ben heel benieuwd of jullie een zoon of een dochter krijgen. Hoe voel jij je? Jongetjes zijn ook heel erg lief en leuk! B maakt sinds kort alleen nog maar broem geluiden bij auto's en treinen, dan wordt ie helemaal enthousiast. Zo lief. Tsja zo'n au pair is wel makkelijk aan het einde, zou er nu ook wel eentje kunnen gebruiken maar heb het niet zo op vreemden in huis. Zie toch ook al op tegen kraamzorg. Hoe zit dat daar eigenlijk? Heb je daar niet toch? Hier gaat het wel. Merk dat het echt zwaar begint te worden. Maandag was ik op dus verloskundige had geprobeerd te strippen maar ze kon er nog niet bij. Hopelijk komt de baby dan toch deze week of begin volgende week.. B leert Nederlands van mij en fries van mijn man en tzt ook Engels. Vinden we erg belangrijk. Ik doe het nu soms al. Tweetalige kinderen leren ook makkelijker een derde of vierde taal aan dus wat mij betreft alleen maar voordelen. Je merkt nu al wel dat B het oppakt. Zo zegt hij ook heit ipv papa dus hij snapt het wel. Maar voor de rest alleen nog maar Nederlandse woordjes(huis, uit, ja en aap)
Haha wat leuk dat B zo dol is op auto's. Hebben jullie dan al veel van toettoet in huis? Ik ben eindelijk om wat betreft de ballenbak, M krijgt er een voor haar verjaardag over twee weken. Snap wel dat je gesloopt bent, zeker na ook nog de verhuizing. Lijkt mij loei zwaar. Slaap je nog wel goed? Hoop ook dat de baby snel komt voor jullie. Ben zelf ook benieuwd naar jullie naam haha. Knap trouwens hoor, dat B nu al 2 talen begrijpt! Verbaas mij daar sowieso over, dat kindjes al zo ontzettend veel kunnen en begrijpen eigenlijk (als ze er zin in hebben dan haha) Ik voel mij verder wel goed eigenlijk. Misselijkheid begint wat af te nemen, dus hoop ontzettend dat ik binnenkort kan stoppen met m'n medicijnen. Moeheid wordt ook al minder. Ben ook heeeel benieuwd, hoop toch stiekem op een jongetje. Lijkt mij zo leuk!! Alhoewel een derde meisje natuurlijk ook leuk is. Nee ze kennen hier helaas geen kraamzorg. Nou moet ik toegeven dat ik alleen bij N 3 dagen voor 3 uurtjes uitgestelde kraamzorg heb gehad toen we uit het ziekenhuis kwamen, dus heb sowieso nog nooit een echte kraamweek gehad. Maar ook daarom lijkt het mij fijn om een aupair te hebben, aangezien m'n vriend gewoon moet werken als de baby er is. Hebben nu al 4 reacties op ons profiel. 2 vallen er al af en met de andere 2 gaan we vanavond skypen. Mocht er een leuke tussen zitten wil ik eigenlijk naar Nederland om echt kennis te maken. Het moet wel echt klikken vind ik. Anders lijkt het mij afschuwelijk, een aupair in huis. Scheelt wel dat ik zelf ook aupair ben geweest en dus precies weet wat ik wil.
Wij hebben wel toettoet maar tot nu toe vind hij duplo veel leuker. Toettoet wordt vooral mee gesmeten. We hebben ook duplo primo van de extra grote duplo en daar heeft hij een trein van waar hij veel mee speelt. Maar het liefste speelt hij echt buiten dus dit weer is niet ideaal. De verhuizing was inderdaad heel zwaar maar het geeft ook wel veel rust en opluchting dat we hier voorlopig zullen blijven. We zijn de afgelopen 4 jaar 4x verhuisd dus ik ben er nu ook wel klaar mee voor de komende 10 jaar haha. Mijn man heeft vakantie zodra de baby er is en daar is hij ook echt aan toe. Nu zijn steeds alle zomer vakanties op gegaan aan verhuizen en klussen en dat is nu ook klaar. In december rond kerst willen we nog een paar dagen samen weg. Heb jij nog tips? Niet te ver want het zou maar voor 4 dagen oid zijn. Waarschijnlijk wordt het toch weer Londen want dat is ook zo leuk in december. Maar we zijn er gewoon heel heel heel erg aan toe. Hoe is het skypen gegaan gisteren? Hebben jullie iemand kunnen vinden?
hai dames! tijd niet geweest hier, erg druk met de verbouwing want we gaan verhuizen. wat een werk zeg jeetjemina daar heb ik me echt op verkeken! @annelie wat spannend zeg! de echte laatste loodjes je zult wel helemaal op zijn zo hoog zwanger en na de verhuizing! @Boomm hoe gaat het met jou ? voel je je goed? @Jess fijn dat het zo goed gaat met Liam!
Ik ben inmiddels bevallen van onze zoon 12 september is hij geboren. Verloskundige was hier 9 uur savonds, 10 voor 11 is hij geboren. 50 cc bloedverlies, geen hechtingen of pijnbestrijding dus echt super gegaan.