Jonge (aanstaande) mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    prinsessa hij wilt er overnadenken we wilde eigenlijk pas over 2 jaar trouwen zodat de kleine meid als bruidsmeisje voor kan lopen en we nog even kunnen sparen :D maarja even goed overnadenken dus

2. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Vandaag mijn waardes van de afgelopen week naar de verpleegkundige gemaild, ben benieuwd wanneer ik er iets over hoor en wat ze erover zegt. Hopelijk niet meer 6 keer per dag prikken want je bent best beperkt met afspreken bijvoorbeeld, ik ga niet in een lunchroom aan tafel prikken :p en de wc is nou ook niet altijd overal even handig.

Vanmiddag naar het ziekenhuis voor de rondleiding, heb er zin in :) Ben benieuwd hoe het er allemaal uitziet, daar gaat het toch echt gebeuren als het goed is haha.

3. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ja, dat kan ik me voorstellen! En heerlijk als jullie kleine meid straks bruidsmeisje mag zijn :D Wij hebben gewoon alleen voor de erkenning gekozen nu en dan straks als ze geboren is moeten we het gezag nog aanvragen.. Eventuele andere zaken moeten bij de notaris vastgelegd worden, maar voorlopig vinden we het wel even prima zo.

4. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    prinsessa kijk even goed rond hoe je het huiselijk voor jezelf kan maken is toch wel fijn tijdens de bevalling ^^

dat wat jullie doen was ook onze bedoeling :)

5. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dus niet de enigste met slaapproblemen haha, wat een ramp. En ben zo moe! Hebben jullie het voorgelegd aan de VK? Ik doe echt alleen het nodige, het huishouden dus, en voor de rest is het maar veel luieren. Vind het helemaal niks. Komen vanavond vriendinnen langs, wil eigenlijk nog even wat dingetjes halen voor de kleine, moet langs bieb & postkantoor en natuurlijk gewoon nog koken, beetje schoonmaken en opruimen. HELP! Haha, normaal gesproken doe ik dit echt in 2 uurtjes tijd, nu ben ik vooral aan het denken wat ik maar even moet laten liggen (zoals ik de rest van de week ook heb gedaan..) Niet leuk!

Ik ga dit weekend wel proberen het wiegje zelf in elkaar te zetten. Partner is superdruk, en ben wel benieuwd of ik 't in m'n eentje kan. Zoja, krijgt de baby dat natuurlijk de rest van haar leven nog te horen haha.

6. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Ja we kunnen straks onze lol op, met al die nachtvoedingen enzo :p

Toekan: Lekker hè, benen strekken in je zij. Vind ik ook absoluut geen pretje!

Miranti: Klinkt inderdaad als goed voorwerk, spannend hoor! Had gistermiddag ook elke 15-25 minuten een harde buik en krampen, maar na een tijdje stopte het, jammerrr :p

Yasminn: Ahh naar joh, dat je zo slecht hebt geslapen weer. Mijn nachten worden gelukkig wel wat beter. Maar ben alsnog moe, dus ga zo ff lekker gestrekt op de bank. Hopelijk heb je alsnog wat kunnen slapen.

SuusD: Kan me voorstellen dat je daar dan even van baalt ja ;)

Prinsessa: Veel plezier bij de rondleiding vandaag! :) Ben ook benieuwd wat ze zegt van je waardes! Zal voor je duimen :D

xxYasmina: Ja heb het wel voorgelegd aan de vk, maar ze zegt dat er niets aan te doen is, behalve je rust pakken. En dat is denk ik ook wel zo :) Haha het gaat nu allemaal niet zo snel meer hè, alles kost meer tijd.

Weekendplannen: Hier niet zoveel weekendplannen. Morgen bij m'n oom en tante eten. Dan gaan we ook alle details bespreken wat betreft het werken in de bouw wat m'n vriend bij m'n oom gaat doen en waarvoor hij dan opgeleid gaat worden door m'n oom. Hopelijk begint hij daar dan gauw, want vanaf deze maand komt er 0,0 aan inkomsten binnen.. Zondag komt de vk of moet ik daarheen, voor m'n bloeddruk. Verder maar lekker rustig aan doen.

Hier: Heb vriendlief net laten stofzuigen. Volgens mij voor het eerst in z'n leven, schandalig eigenlijk. Volgens mij voelde hij zich er een beetje te goed voor en vindt hij het vrouwenwerk ofzo. Nou, dan went hij er maar aan hoor. Hij heeft thuis ook niet anders gezien natuurlijk, maar dan nog. Maar goed, hij heeft het gedaan :p

7. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    soeee Wat een overwinning! Haha. Het is inderdaad vaak wat ze meekrijgen.. Over het slapen, ik doe écht al heel weinig maar volgensmij wil m'n lichaam alsnog een tandje lager.

8. soeee

soeee Niet meer actief

xxYasmina: Bieb, postkantoor, opruimen, schoonmaken, koken. Klinkt toch best druk hoor :) Dat vinden onze dikke lijfjes niet meer leuk, hihi. Ja een overwinning haha, nou hij gaat er maar aan wennen hoor. Niet van plan om alles altijd alleen te doen. Als hij fulltime werkt en ik niet, oké, dan is het een ander verhaal. Maar hij zit nu elke dag thuis en ik doe nog meer dan hij. Nu dus ff niet omdat ik me koest moet houden ivm m'n bloeddruk :)

9. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groot gelijk heb je hoor, is hier ook m'n motto maar schiet er een beetje bij in. Man is aan het afstuderen + werken en bezig iets op te zetten, dus ik doe nu alles zelf. We hebben 1 verdieping en 2 slaapkamers dus valt wel reuze mee. En inderdaad haha, ik schrap maar de helft denk ik. Begin vandaag maar met het leuke, zo even de stad in, en dan zie ik wel wat nog overblijft

10. soeee

soeee Niet meer actief

xxYasmina: Heel verstandig! Schoonmaken kan morgen vast ook wel! :)

11. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Soeee: Nou ik hoop dat je gelijk hebt en het 'flink voorwerk' is, maar eigenlijk denk ik dat geen ruk voorstelt.

Is jouw vriend opgegroeid in een cultuur waarin de vrouw het meeste in huis doet zeg maar? Zal wel ff wennen zijn voor hem ja, maar hij kan prima wat doen inderdaad! ;)

xxYasmina: Wat Soeee al zegt ja, klinkt alsnog alsof je nog zat doet zo hoor. Hier probeer ik niet teveel meer te doen, lukt me ook niet echt meer. Laat staan dat ik me er anders nog toe zou kunnen zetten haha :p

12. soeee

soeee Niet meer actief

Miranti: Ja klopt, plus dat zijn vader ziek is geworden toen hij 8 was, en dus altijd het voorbeeld heeft gehad dat zijn moeder alles deed. En zijn moeder heeft hem ook teveel verwend. Hij deed helemaal niets thuis, terwijl zij fulltime werkte en hij thuis zat. Dat vind ik trouwens echt niet tof van hem, maar dat weet 'ie ;)

Ik hoop het ook voor je meid, laat maar komen die baby :D

13. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@SuusD
    Oh balen joh dat het zo lang duurt nog!
    Hier ook in geregistreerd partnerschap gegaan, nadat we ons huis gekocht hadden.
    Snel en makkelijk, en alles geregeld.
    En nu ook idd meteen met de kinderen enzo.

@Prinsessa
    Succes vanmiddag (of je bent er misschien al) in het ziekenhuis.

@Soeee
    Ja mijn vriend is ook altijd verwend hoor thuis, door zijn moeder en nog 6 zussen natuurlijk ;)
    Heb nog wel eens de balen hoor als iets niet gebeurt, maar ik wil gewoon dat ie dingen uit zichzelf doet ipv dan dat ik er om vraag.
    Bepaalde dingen doet ie wel standaard, vuilniszakken weggooien, de vaatwasser, vaak ook het speelgoed opruimen van L.
    En bijv een was ophangen ofzo ook wel, maar moet er wel om vragen.
    Niet dat hij even naar de wasmachine loopt van, goh zou er wat in zitten.

En hij is makkelijker dan ik. Ik vind het een grote bende en dan zie ik hem echt om zich heen kijken van, waar heeft ze het over...valt toch wel mee :p

Hoop dat je bloeddruk goed is! En het gewoon een eenmalige uitschieter was ofzo!

@xxYasmina
    Success!!
    Genoeg te doen nog :p

14. Lovely24

Wij hebben vanmorgen samen even de woonkamer gedaan.
    Daarna richting de stad. Ben op schoenenjacht voor L.
    En dat valt niet mee :p
    Zo lastig met die voetjes, zit iets wel goed of niet, en hoe lang zou ze er mee gaan doen.
    De afgelopen maanden is ze wel 3 maten gegroeid. Dus hoop dat het de komende maanden wat langzamer gaat.
    Plus, dat alles gewoon rond de 80/90 euro kost!
    Dan wil je wel een goede keuze maken...
    Dus nog niet geslaagd eigenlijk.
    Morgen richting Rotterdam, voor een volgende poging ;)

Volgens mij voelt ze wel aan dat er binnenkort iets gaat veranderen. Of het is weer een fase ofzo?
    Maar bij alles is het "Nee mama doen!".
    Verschonen, tanden poetsen, op bed leggen, in de auto, uit de auto halen, de kinderwagen duwen.

Terwijl er tot nu toe nog niets verandert is, ik ben niet vaker thuis nog vanwege verlof ofzo.
    Maar goed.. wie weet merken ze toch meer dan je denkt.

15. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Irritant hè. Hier doet ie echt niets uit zichzelf, wat wel begrijpelijk is als je bijna 28 jaar lang niets hoeft te doen, maar kan me er gruwelijk aan irriteren dat ik alles moet vragen. Zeker als hij languit op de bank ligt met zijn tablet en ik hoogzwanger loop te stofzuigen. Grrr! Ja hoop het ook, daarom probeer ik me nu koest te houden, dan is 'ie hopelijk mooi laag zondag :)

16. soeee

soeee Niet meer actief

Lijkt me ook lastig ja, goede schoenen. En belachelijk hè, die prijzen! Denk dat die kleintjes veel meer aanvoelen dan we denken! Nu hoeft ze mama nog niet te delen, straks wel. Zal best lastig voor d'r worden denk ik, ff wennen :)

17. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @princessa: Succes en veel plezier bij je rondleiding.

@Soe: Ik denk dat wij vrouwen ons drukker erom kunnen maken. En hun zoiets hebben van huh wat is er nou?
    Hij is ook niet gewend zeg komt vast met de tijd helemaal goed :).
    En nu jouw hormonen er nog bij. Is niet gek dat je dan irriteert.

@Lovely: Idd, Ik ga er niet om vragen! Doe t dan echt liever zelf.
    En dan zeg die schat wat doe je? waarom vraag je t niet even.
    Dan denk ik echt van je ziet t zelf toch oookkkk grrr.
    Om eerlijk te zijn doe ik t soms ook liever zelf.
    Dus tja.
    Hmm lastig, vooral als ze er zo snel weer uitgroeit. Hoop dat je morgen slaagt in Rotterdam.

@Hier: Vanavond richting schoonmoeder en dan samen even op bezoek bij haar buren. Buurmeisje vader is onlangs overleden :(.
    Zat net de bedenken t is vandaag vrijdag de 13e dus alle baby''s binnen blijven hé. (neehoor grapje)

18. Lovely24

@Yasmin
    Ja ik ben daar in ook wel lastig soms hoor :p
    Want dan wil ik het ook liever zelf doen, want dan gebeurt het goed en op mijn manier haha!

Ja vrijdag de 13e!
    Bij L. was ik op vrijdag de 13e uitgerekend... maar het werd de 21e.
    Wel leuk. Nu ben ik de 21e uitgerekend :p
    Dus zou het wel leuk vinden om ook op de 21e te bevallen eigenlijk.
    Maarja...hoe groot is die kans...

Oh jeetje :(
    Nou succes/sterkte vanavond!

19. soeee

soeee Niet meer actief

Yasminn: Ja precies, daarnaast ben ik ook een pietje precies en doe ik het liever zelf, dan weet ik zeker dat het goed gebeurt :p Hihi, oepsie.

Oh dat zijn altijd de mindere bezoekjes :( Haha nou ze komt maar hoor, vrijdag de 13e of niet! :D

20. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou ladies, de score tot nu toe: babykleertjes gewassen! Bieb, nee, postkantoor, nee, schoonmaken, nee. Trots op mezelf!

Trouwens, DE hamvraag voor ons allemaal: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/465608-rommelt.html#post15766702 Ben benieuwd of iemand weet hoe we dit rommelen nou zouden moeten herkennen, of weet je pas hoe rommelen voelt wanneer je al lang en breed ligt te puffen hehe..

Deel Deze Pagina