Jonge (aanstaande) mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Haha, de muisjes zijn in ieder geval al in huis.. helemaal voorbereid ;) Heb je het gevoel dat ze wat eerder komt dan L.? Of helemaal geen voorgevoel?

Handig! Luiers, muisjes, wasjes liggen fris te wachten.. nu alleen nog de baby :p

En jammieeee! Geniet ook een beetje voor mij van de Mac aub :D haha. Daar zou ik echt heel erg veel zin in hebben nu! Nog een beetje zelfkwelling; wat ga je nemen?!

2. Prinsessa

Yasmina, jij hebt ook de Mutsy Igo, wat vind jij van het dekentje wat bij de wagen zit? :) Is het wat?

3. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Haha arme jij. Ik heb een BigMac menu op :p
    Dat is eigenlijk mijn standaard bestelling bij de Mac haha!

Ik denk vaak dat ze wel eerder komt. Maar ook vaak dat ze na de 40 weken pas komt.
    Dus eigenlijk heb ik niet echt een duidelijk voorgevoel.
    Ik hoop het eerste natuurlijk ;)

4. Lovely24

Nou we gingen dus naar Prenatal om 2 dingen terug te brengen en te kijken voor een jas voor L.
    Dat is gelukt... maar waren toch weer dingen die ik niet kon laten liggen.
    Dus mocht weer flink bij betalen :p :D

Nu heb ik ook officieel een koop verbod!!!

Zal zo een foto op FB zetten nog...

5. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Whahaha ook al een koopverbod lovely,, Welcome to the club!!;)

6. Lovely24

Goedemorgen :p
    Wat een rust hier!

Druk aan het bevallen ofzo??? :D:D

7. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Haha rustig he.. helaas ben ik niet aan het bevallen.. ook geen voortekenen meer gehad sinds vrijdag:( maargoed ben vandaag 38 weken.. yeeey:D

Hoe is het met de rest?? hier dus rustig.. maar slaap nu zooo slecht.. kom gewoon niet lekker meer in slaap.. :( en dan vaak naar het toilet en heel vroeg wakker zijn.. verveel me 's ochtends dan echt! in het weekend is VL er dan nog.. maar doordeweeks is dat zo vervelend als ik alleen ben.. maargoed genoeg geklaagd weer voor vandaag

Gister is er een kennis van ons bevallen.. ze is een naamgenoot van mij... en heeft haar zoon ook nog eens de naam gegeven die wij ook hadden!! en dat wist ze niet van ons hoor.. dus het is allemaal heel toevallig:(.. dus nu vind ik het niet leuk meer om ook die naam aan ons kind te geven.. maar gelukkig hadden we nog een naam in ons gedachte.. maar toch.. vind het zo apart dat uit zoveel naamkeuzes.. ze dezelfde naam in gedachte hadden..heel frapant.. moest het ook even laten bezinken.. wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

8. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Mellebel hangt er een beetje vanaf hoe vaak je met de kennis om gaat denk ik
    maar ik zou voor 80% een andere naam overwegen

9. Lovely24

Echtttt?!
    Oh dat is echt balen als dat gebeurt!

Ik zou denk ik de naam niet meer veranderen, maar goed ik heb ook geen back up naam eigenlijk :p
    Zou er nog even over nadenken als ik jou was...
    Het is ook niet leuk als je voor de andere naam gaat, en je denkt na een tijdje toch hadden we maar voor onze eerste keus gegaan.

10. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Ja het voelt nu toch niet meer zo goed.. vooral ook dat zij en ik ook naamgenoten zijn.. en we zijn niet close ofzo hoor maar toch.. we gaan onze 2e naamkeuze gewoon doen.. ;)

11. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    denk dat ik dat ook zou doen hoor :) als ik een tweede naam had hahaha

12. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Wij hadden nog wel een naam en we twijfelde erg tussen die twee.. al hadden we nu wel die andere naam "besloten" zegmaar.. maargoed dat maakt die andere naam niet minder leuk ;)

13. Lovely24

Ja je moet gewoon doen wat goed voelt natuurlijk.
    Ik bekijk het persoonlijk, ik heb echt geen andere leuke naam, dus dan is het al veel moeilijker.

14. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    even stukje hoe het met mij gaat:

HIER 33 WEKEN!!!!

Ik heb heel veel last van buikpijn en onderrug pijn en vermoeidheid hadden jullie dit ook toen jullie 33 weken waren?

Gisteren had ik een gratis echo (omdat die praktijk 1 jaar bestond!) en toen heb ik toch nog de kleine in 3d gezien! en ze heeft een lekker bol hoofdje! ik vond wel dat de beelden niet zo scherp waren als met de 3d echo die ik rond mijn 27ste week heb gehad maar het is echt duidelijk dat ze mijn vriends lippen heeft en kin en mijn neusje en bol gezicht :D ze deed zelfs ook haar oogjes open een keertje :D

hier 2 fotos

15. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @selina ik heb het juist andersom. Heb het gevoel dat iedere beweging die ze maakt overduidelijk te voelen is, alsof de ruimte op is ofzo. Maar ik hoor wel vaker dat hoe minder ruimte, hoe minder ze bewegen, als je d'r nog maar wel voelt! Goed in de gaten houden hoor!

@mellebel spannend hoor! Gaat vast niet lang meer duren;)!

Jeetje dat is wel een lastige situatie ja! Wij hebben een naam die je (hier in de omgeving) nooit hoort dus kan me er niet echt iets bij voorstellen maar ik zou wel balen, wij hebben ook geen andere naam, hadden 1 jongens en 1 meisjesnaam en verder kwamen we niet, maar als je nog een 2e naamkeuze heb dan zou ik dat wss ook doen:).

@prinsessa ja ik ga ook echt om duidelijkheid vragen, maar denk dat ze het zelf ook niet zo goed weten, omdat de klachten die k heb wel echt serieus worden genomen maar de bloeduitslagen enzo steeds goed zijn dus ze zitten zelf ook nog in dubio, heb ik niks aan natuurlijk! Ik hoop dat jij donderdag ook duidelijkheid heb over hoe en wat!

Dat vele slapen en vermoeid zijn heeft vast een goede reden dus geef d'r maar aan toe! Ik slaap steeds maar kort, dus doe een beetje dutjes over de dag, wordt veel wakker van of benauwdheid of harde buiken/krampen.

Ik kan ook niet wachten hoor! Manlief heeft ook de maxi cosi en de zh tas in de auto gezet, hij wil na donderdag geen enkel risico meer nemen:p.

@lovely kan me voorstellen dat je dan geen risico wil nemen en geen maccie meer wil dan:p. Krijg ook ineens zin in een hamburger:p. Vanavond maar aan manlief vragen of die na z'n werk even langs de drive rijd voor me:p. Heb je inmiddels al je was weggstreken?

Ik had ook nog wel naar de prenatal gewild maar ga nu zo nog maar even online kijken, leuke dingen zag ik weer op fb voorbij komen:D!

@suus mooie plaatjes weer hoor:D!

Hier: gister manliefs verjaardag gevierd, heb geen ene moet uitgevoerd maar t was toch te veel van het goede, het was heel gezellig maar m'n hoofdpijn is nu helemaal ondraaglijk en heb nog meer harde buiken als normaal:(. Maar even kijken of het een beetje wegtrekt.

Wel grappig, er heeft een baby in onze babykamer geslapen, was wel apart om te zien hoor! Echt af:p.

Hoe is het verder met de dames? Ben wel benieuwd wie de volgende met bevallen is hoor!

Ik denk zelf:

1. Soeee
    2. Mijngeluk
    3. Mellebel
    4. Prinsessa
    5. Selina

Wat denken jullie?

16. Lovely24

Mooie beelden hoor SuusD!
    Echt een eigen gezichtje vind ik.

Hmmm Nichelle ik mis mezelf in je top5 hoor :p
    Hahaha!

Alle was is weg en ligt netjes in de kast :D

Me spullen voor in de vluchttas liggen zo goed als klaar in een mand.
    Dus vanavond even een tas pakken ervoor.

17. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@suusd erg mooie echo,vindt de kwaliteit juist niet slecht.

@hier ben de slapeloze nachten beu,
    Heb het gevoel dat me onderste erg beurs is.
    Met een heerlijke krampen en harden buiken.
    Geniet er heerlijk van dus niet.
    Ben al te blij dat ik de 36 weken en 1 dag overheen ben.
    Toen de tijd was ik al bevallen van S.

18. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen flauw idee, wij hebben er namelijk niks bij gehad haha, het grote gratis deken mysterie. Denk misschien omdat wij 'em van babypark hebben? Op hun site staat er ook niks over, bij babydump wel. Er is een topic over het dekentie, zie: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/468130-mutsy-kinderwagen.html

Hier: gisteren een bruiloft gehad maar was een beetje raar gelopen allemaal. Op terugweg (Amsterdam - DH) zulke harde buiken en kramp, gewoon niet leuk meer! Was even bang dat het in de auto zou gaan gebeuren haha. Nacht ook echt druk, gelukkig nu weer wat rustiger. Zometeen maar even lekker naar buiten.

19. Prinsessa

Onmogelijk om al dat leuks dan te laten hangen :p kan ik me helemaal voorstellen!

Leuke dingetjes heb je gekocht!

Zou wel leuk zijn nog een baby'tje deze week!

Dus Mijngeluk, Soe, Mellebel en Selina... mooie dag om te bevallen vandaag?! ;)

38 weken alweer!!

Vervelend dat je zo slecht slaapt joh. Hier herken ik het vroeg wakker worden juist niet, ik kan eerder eeuwig slapen lijkt het wel :) Ben je dan wel moe als je zo vroeg wakker bent of ook redelijk uitgerust?

Zeker toevallig! Lijkt me wel even balen zeg. Maar... ik zou gewoon de naam kiezen die jullie het leukst vinden. Het is een kennis en.. tja.. je kind doet de rest van z'n leven met zijn naam en wie weet verwaterd het contact met haar wel op den duur? Zou zonde zijn als je dan daarom genoegen neemt met een tweede keus, toch? Wij zouden de naam in ieder geval niet veranderen, voor ons heet ons meisje al gewoon zo.

33 weken alweer :D Gaat hard!

Ik herken alleen de vermoeidheid heel erg. En last van m'n ribben/zijkant rug. Kan best heftig zijn af en toe!

Hele mooie foto's van jullie meisje!! Je ziet haar gezichtje zo duidelijk!

Ja, lastig is dat dan! En wat ik wel merk is dat ze het toch liever zo lang mogelijk uitstellen.. maar goed, dan moet het natuurlijk wel allemaal te doen zijn voor jou. Ik vind het zo sneu voor je dat je je zo voelt :( bah! Hoop ECHT heel erg dat het of afzakt, of dat ze toch snel met een oplossing komen want op deze manier heb je ook niet echt optimaal energie voor de bevalling lijkt me? Alweer een heleeeee dikke knuffel lieve meid! Morgen weer naar de gynaecoloog, hopelijk toch een beetje meer nieuws..

En kan me helemaal voorstellen dat je man het zekere voor het onzekere wil nemen nu :p je weet maar nooit! Blijft natuurlijk allemaal hartstikke spannend.

Kan je je voorstellen dat jullie meisje straks lekker in haar bedje ligt?! Gek idee dat ze er dan gewoon echt is...

Ik ga zo even een top 5 maken! Leuk!

Wat stom! Denk het dan inderdaad ook, dat het eraan ligt waar je 'm besteld. Raar zeg :(

Jeetje, het rommelt al flink bij jou! Heb je vandaag nog last gehad?

20. Prinsessa

#620 Prinsessa, 29 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2013
    Wie bevalt er als eerst?!

Nichelle:
    1. Soeee
    2. Mijngeluk
    3. Mellebel
    4. Prinsessa
    5. Selina

Prinsessa: