Dat lukt je wel Hier heb ik het ledikantje ook in m'n eentje in elkaar gezet haha, ik kon echt niet wachten. Spannend! Hoop dat je vriend gauw aan de slag kan Dat zou heel goed uitkomen natuurlijk! En hoop dat je bloeddruk gewoon oke is, duimen! Even aan het werk gezet dus, haha! Moet af en toe ook gebeuren hoor. En nu kan hij het ook makkelijker gewoon zelf doen.. Wat een prijzen dan ook voor schoentjes hé! Maar het moeten natuurlijk wel goede schoenen zijn. Je zal in Rotterdam vast wel slagen Ahg, ja het is ook een hele verandering straks natuurlijk, misschien voelt ze het onbewust inderdaad aan.. Nu is mama nog even alleen van haar. Jeetje, wat naar zeg! Zijn altijd moeilijke dingen.. Goedzo Toch een beetje rustig aan vandaag! Hier geen last van gerommel haha, niks anders dan normaal in ieder geval.
De rondleiding was leuk! Vooraf een beetje een standaard praatje met veel dingen die je eigenlijk al weet of makkelijk op internet kan vinden maar daarna even gekeken op de kraamafdeling en in de verloskamers. Er zijn 7 kamers en 2 daarvan zijn wat luxer best raar dat daar zo'n verschil in zit, want 1 kamer is echt de minste en die heeft ook geen aangrenzende badkamer... Maar goed, denk dat het niet zo heel erg uitmaakt waar je precies ligt, als alles maar binnen handbereik is. Heb een mailtje terug van de verpleegkundige, ik hoef nu nog maar 3 dagen in de week te prikken en dan 2 dagen 4 keer op de dag en 1 dag 6 keer. Dat scheelt dus wel Ben benieuwd naar volgende week, dan mag ik weer naar de gynaecoloog en dan even kijken hoe groot ze is en dan ga ik gelijk vragen hoe het zit met een eventuele inleiding, dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe het nu straks zit met de groei.
@Prinsessa Fijn dat het leuk was. Gek idee, de volgende keer dat je daar bent wordt je kindje geboren Ja, ik denk ook dat het op dat moment niet uit maakt hoor, en ik geloof ook wel dat er naar je situatie gekeken wordt wat voor soort kamer je krijgt denk ik? En of en hoelang je moet blijven enzo... Ik had bij L. een ruime kamer voor mezelf, met een soort mini keukentje, gedeelte waar ze verschoond en gewassen kon worden en eventueel een slaapbank voor je partner. De badkamer was wel op de gang, maar meteen naast mijn deur zeg maar. Maar... dat zijn niet de verloskamers trouwens. Dat is natuurlijk de kamer waar je echt gaat bevallen. Die waren ook wel erg ruim hier, en dan zat de badkamer wel in je kamer. Geen idee eigenlijk of ze allemaal zo zijn. Zal me inderdaad een worst wezen, als dat kind er maar uit komt
Fijn dat je trouwens niet meer zoveel hoeft te prikken! Hopen dat het allemaal een beetje stabiel blijft.
xxYasmina: Haha goed van je! Ja ik had je topic gezien, ga hem ff in de gaten houden Prinsessa: Mooi dat het wel leuk was, wel fijn om het nu allemaal gezien te hebben denk ik Oh fijn joh, dat je minder hoeft te prikken nu, toppie! Ben ook wel benieuwd naar dat inleiden. Hopelijk is het niet nodig!
Haha, ja heel raar idee! Dan ga je ook echt met z'n drietjes naar huis.. heerlijk Wij hebben alleen naar de verloskamers gekeken trouwens, hier kom je in ons ziekenhuis ook gelijk terecht en kijken ze hoe ver je bent en kan je dus ook weer naar huis gestuurd worden (als je onder begeleiding van gynaecoloog bevalt). En daar blijf je dan tot na de bevalling, hier mag je er afhankelijk van de drukte 3 uur blijven en dan door naar de kraamafdeling of naar huis. Hahah, als dat kind maar komt Lief! Dankjewel! Jij nog last gehad van een druk meisje in je buik?! haha. Ik ben ook benieuwd hoe dat zit.. even kijken hoe het allemaal gaat, heel erg lang zal het sowieso niet meer duren er is alweer bijna een weekje voorbij. Hoe voel jij je nu!? Nog last gehad van gerommel?
Wat ik heb gehoord bij mijn collega is dat ze toch zoveel mogelijk probeerden te rekken zolang de baby niet te groot wordt en het verder goed maakt. Sowieso proberen ze geloof ik wel de 38 weken te halen. Maar goed, misschien dat iedere gyn er anders over denkt.
Oja... dat gaat natuurlijk anders als met de VK? Zo das ook een gedoe. Dan moet je dus met weeën naar het ziekenhuis bijv. Heb je nog niet genoeg ontsluiting, moet je weer naar huis?
Ja, dat las ik inderdaad ook! Sowieso tot de 38 weken.. nou, ik zou het prima vinden zolang alles gewoon goed gaat met m'n meisje vind ik alles best.. ik merk het wel. Ga het even vragen volgende week, ben wel benieuwd. Ja, klopt! Gaat inderdaad anders, je maakt met de gynaecoloog nog even concrete afspraken over wanneer je moet bellen naar de verloskamers dat je eraan komt maar dat is inderdaad heel onhandig ja, want ze zei het bij de voorlichting vandaag en het staat ook op de site: Het is mogelijk dat U na inwendig onderzoek op de verloskamers, weer naar huis gestuurd wordt, om nog te wachten tot de bevalling echt gaat beginnen.
Een meevaller De kinderwagen wordt toch eerder geleverd! 1 oktober, dan ben ik ruim 36 weken.. alsnog laat maar beter dan met 40 weken.
Hallo allemaal! Ik kan ook op het lijstje Ik ben 23 en ben 23 maart uitgerekend van ons eerste kindje. 7 Oktober hebben we de 16 weken echo Groetjes Marloes
@Prinsessa Oh dat is fijn!!! Ja ik heb natuurlijk alleen mijn eigen bevalling voor me, en ik moet er niet aan denken weer met weeën terug de auto in te moeten Maar goed het was toen al wel vrij heftig aan de gang, en de Vk thuis heeft me zelf gestuurd. Dus dan is het anders. Maarja, het is natuurlijk wel makkelijker als er iemand thuis komt kijken hoever je al bent. Weet trouwens wel dat er wel eens is gebeurd dat het dus vol was hier, en je doorgestuurd werd naar een ander ziekenhuis. Ook dat had mij niet moeten gebeuren 2 jaar geleden, ik had echt in de hal gaan liggen. Niemand had mij nog die auto in gekregen hahaah!
Welkom hier! Spannend Willen jullie het geslacht weten? En heb je tot nu toe een fijne zwangerschap? Haha ja dat is wel anders inderdaad! Ben ook benieuwd hoe dat hier precies gaat... zou wel heel zuur zijn als je voor een paar cm terug moet?! Misschien dat ze je terugsturen als er nog echt niets aan de gang is? Ook maar even vragen En haha ja dat lijkt me ook echt vreselijk, dat je dan naar een ander ziekenhuis moet. Hier hebben we er maar 1, dus dan zou ik naar een andere stad moeten..
Ik ben wel benieuwd hoe jullie mannen de bevalling voor zich zien? Hebben jullie het er wel eens over hoe het zal zijn straks? Mijn vriend vind het super spannend haha, hij is vooral bang voor de pijn die ik straks ga hebben..
Dat vond mijn vriend ook wel een van de lastige dingen toen. Je ziet de pijn, maar je kan niks doen. Dat ik ook nog even over mijn nek ging, en hij dat natuurlijk mocht opruimen vond ie vast ook niet zo fijn Verder is hij eigenlijk (voor zover ik dat een beetje mee heb gekregen) heel kalm gebleven, en was er als ik hem nodig had, maar liet me ook met rust als ik dat wilde. En heb hem ook niet wit zien weg trekken ofzo, dus hij heeft het eigenlijk best goed gedaan. Het enige wat die wel vies vond was toen de placenta enzo eruit kwam, en al het bloed (wat bij mij natuurlijk ook wel extreem was). Ojaa.. en de knip, heeft ie ook mee gekregen. Hij kan het geluid nog steeds voor zich halen hahaha!
Prinsessa: Niet veel gerommel meer. Soms een harde buik en wat krampen, that's it Oh wat fijn! Dan is 'ie als het goed is nog mooi op tijd! Je had hem vast liever eerder gehad, maar dit is al beter dan nog later! Marloes: Welkom en gefeliciteerd Voel je je goed? Lovely: Hahaha in de hal liggen, ik zie je gaan hoor, vastgeketend aan een paal! De bevalling: Weet niet heel goed wat ik ervan moet verwachten. Denk dat we het gewoon over ons heen moeten laten komen. Vriendlief heeft aangegeven dat hij denkt dat hij de navelstreng niet door wil knippen, kan hij niet goed tegen. Maar dat zien we op dat moment wel. Jammer, maar geen ramp, dan wil mijn moeder het graag doen en anders doe ik het zelf wel
Hij deed trouwens eerst heel stoer over de bevalling, maar vanmiddag kroop hij tegen me aan en zei hij: 'Vind jij het ook zo spannend schatje?' Hihi, vet lief
Goedemorgen! Ik ben me bed maar alweer uit, was er weer klaar mee Lag toch niet meer lekker, ben ook weer ontelbaar keer wakker geweest om me om te draaien ofzo. Gelukkig ben ik dan denk ik niet langer dan 10 minuten wakker dus dat scheelt. Straks maar vast douchen enzo, kunnen we op tijd naar de stad. Wordt wel het overdekte winkelcentrum vandaag Wat een weer!
Goedemiddag dames! Lovely: Zo je was er bijtijds bij! Veel plezier met shoppen vandaag SuusD: Is je vriend nou vandaag jarig? Zo ja, gefeliciteerd Hier: Net bij de vk geweest voor m'n bloeddruk. Was nog steeds hetzelfde. Ze vond het niet zorgelijk omdat hij niet doorslaat, maar moet wel gewoon rustig aan doen. Maandag weer terug voor controle