Jonge (aanstaande) mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

@prinsessa lieverd hoe gaat het allemaal bij jou?maak me een beetje zorgen om je.

2. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Soee
    Gefeliciteerd met je prachtige dochter! Fijn dat de bevalling zo goed ging zeg!
    Geniet nu maar lekker van der

3. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @Soe: Gefeliciteerd met jullie mooie dochter Sara! Ik ben blij dat alles zo goed ging. Geniet lkkr van je kraamtijd en meisje. Elisa had ook enorme zuig behoefte idd had ook vaak me pink in de mond. Borstvoeding lukte hier eerste 2 dagen niet ze kon me tepel niet pakken.Ze raden speentje af maar ik geef borstvoeding met tepelhoedje t lukt niet zonder helaas. Dus geef nu ook af en toe de speen en dat gast tot nu toe goed. Helaas teveel last van stuwing wacht geduldig af totdat voorbij is. Ben echt blij voor jullie! @princessa: Ik hoop dat alles goed gaat en je gewoon lkkr van je meisje aan t genieten bent!

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Soeee, gefeliciteerd met jullie dochter, wat heeft ze een mooie naam! Ik vond het op FB ook zo mooi om te lezen dat ze de achternaam van je vriend heeft gekregen. Wij doen dit ook en kregen hier echt rare reacties op omdat het geen Nederlandse naam is. Gelukkig zijn wij dus niet de enigen die dit doen ;). Je bevalling klinkt als een hele fijne bevalling! Rust nu maar lekker uit en geniet :). En ik denk ook dat je vader nu heel trots op je neerkijkt!

Prinsessa, gaat alles goed bij jou? Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent maar ik moet telkens wel even aan je denken.

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Soeee Hier ook GEFELICITEERD!!! MET JE MOOIE MEIDJE!!!

prinsessa gaat alles goed meid? hoop dat je nu lekker mama bent en lekker geniet!

6. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Soeee gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !! Wat een plaatje zeg!! Geniet ervan !

Prinsessa hoop dat bij jou alles goed gaat meid !

Zal even in het kort men bevallings verhaal doen haha

Smiddags om 2 uur ben ik gestript wat echt onwijs onprettig was ze is zelfs 2 keer gestopt voor ik het aankon haha voel me wel een aanstellerd, vanaf toen wel heel de tijd last van krampen maar had niet echt het gevoel dat het door wou zetten dus om te voorkomen dat het wegzakte ben ik maar gaan lopen en stofzuigen en al haha en toen rond half 7 verloor ik men slijmprop.. wat was dat spannend zeg haha de krampen werden steeds heftiger en heftiger en vanaf 7 uur zat ik op om de 10 min een wee , mijn vriend die wisselende diensten draait zat in de nacht dus was ook nog eens helemaal alleen haha om half 1 gingen de krampen zn zeer doen en kwamen ze om de 5 min dus heb ik hem naar huis gebeld en heb de verloskundige gebeld die kwam rond 2 uur een kijkje nemen toen dacht ik nog als dit het is dan gaat het wel... toen ze hier eenmaal was zag ze dat ik veel moeite had ze op te vangen en heeft me even de juiste puftechnieken laten zien , toen we boven kwamen bleek ik nog steeds maar 2 cm te hebben dus de moed zakte me aardig in men schoenen er was gewoon geen verandering .. we spraken af dat ze om 5 uur terug zou komen om te kijken wat het gedaan had.. in de tussentijd werden de weeen alleen maar heviger en pijnlijker en ik kon het niet meer aan.. om half 5 heb ik mijn vriend de vk laten bellen dat ze NU moest komen want ik hield het niet meer ik wou niet meer en ik wilde naar het ziekenhuis pijnstilling haha ik dacht echt dat ik dood ging.. wat bleek mijn verloskundige was bezig met een bevalling dus kregen we iemand van een andere praktijk dat was wel even minder maar die was er binnen 5 min.. ze komt binnen ik zeg stap maar weer in we gaan naar het ziekenhuis ik kan dit niet mer.. nee zegt ze we gaan eerst naar boven dus wij naar boven toen was het inmiddels half 6 dus ik zeg schiet maar op want dan kunnen we gaan en ineens zegt ze wij gaan nergens meer heen je hebt al 9 cm je gaat nu bevallen.. nou toen schoot te paniek aardig toe haha ze heeft op dat moment mijn vliezen gebroken en daarin zag ik dat ze erin had gepoept maar dat was geen probleem zei ze.. eindelijk mocht ik rond kwart voor 6 gaan persen .. toen bleek dat jaslynn niet goed in het geboortekanaal lag en dat heb ik gevoeld ook haha nou nog steeds overigens want ze heeft heel men stuitje omgedraaid haha toen ze er bijna uit was bleek ook nog dat de navelstreng om haar nekje zat maar hij zat echt heeel sterk eromheen dus heeft ze me in moeten knippen om de navelstreng door te knippen om haar te verlossen want anders ging het echt niet goed .. daarna na een paar keer goed persen nog is onze kleine prinses om 6.37 geboren! Ik vond het al met al echt verschrikkelijk haha die pijn was echt erg maar we hebben er zoiets moois voor terug gehad.. nou zit ik alleen helaas nog met men 4 dagen bedrust vanwege de hechtingen en kan ik dus bijna niks maar ik heb gelukkig een geweldige man die alles doet ook daar ben ik super trots op zonder hem had ik dit nooit gered!

7. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Toch ff hier kijken afwachtend om wat van je te horen prinsessa:)
    Hoop gewoon dat alles goed is meid en dat je lekker aan het genieten bent van jullie prinsesje.

8. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    *Breekt weer in*

Prinsessa ik denk aan je meis!
    Hopelijk gaat alles goed❤️!

*Breekt uit*

9. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Mijngeluk wat een verhaal!!
    Maar goed dat de vk van de andere praktijk kon komen dan,, die centimeters zijn wel rap gegaan zeg!!
    Hopelijk mag je snel uit bed en heb je minder last van je hechtingen etc..
    Nu lekker genieten van jullie prinsesje:)
    Gaat alles verder met jaslynn ook goed?
    Hopelijk gèèn last van het feit dat ze niet goed zat en de navelstreng??
    Misschien erover heen gelezen hoor maar geef je ook bv? Ben benieuwd hoe dat gaat??

Soeee had de kraamzorg nog goede tips voor je vanwege de enorme zuigbehoefte van sara?

10. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Mijngeluk
    Hoop dat je snel weer wat mobieler bent!
    Geniet van jullie meisje!!
    Ook een herkenbaar moment wat je gehad hebt, op het moment dat je écht denk en nu kan ik het niet meer! Dan ben je er vaak al of bijna ieder geval.

Wel een vlotte bevallingen hier zeg voor allemaal eerste kindjes!

Ben benieuwd of het hier nog sneller gaat dan de eerste keer...voel wel een lichte paniek opkomen soms als ik daar aan denk :p

11. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Ik ben het even kwijt hoor volgens mij heb je het namelijk al eens verteld maar ging die van L. niet zo snel dan?

Hier gisteren echt paar keer achter elkaar een golf van steken samen gaand met menstruatie krampen...
    Daarna ook echt fix aan de diarree?? Weet niet of dat mssn met elkaar te maken had!!
    Helaas zette niet door en nu aardig rustig hier weer helaas...
    Wel had ik idee dat ik er bijna nog niet gevoeld had dus maakte me beetje zorgen, , ff geduwd met vl en jaa hoor ze is weer zo actief als anders haha gelukkig...

12. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @mijngeluk: Lekker uitrusten meid. Ik snap heel goed van de bedrust. Ik lig al sinds vorige week t gaat nu wel iets beter gelukkig. En had t zonder ml ook niet gered. Lekker genieten meid en straks kunnen we er weer tegenaan als we helemaal genezen zijn. Geef je bv of fles? Dames ik geef nu borstvoeding maar wil t gaan combineren met de fles. Dit omdat ok straks weer ga werken en wil niet kolven. En ook voor als een x niet thuis ben en straks gaat me schoonmoeder oppassen. Ene kant voel ik me schuldig maar andere kant t zou gewoon handiger zijn voor mezelf. Hoe kan ik dit t beste doen en gaat iemand anders t ook op deze manier doen ? Ik heb teveel melkproductie en kleine drinkt te weinig hierdoor heb ik last van stuwing wat erg veel pijn doet. @princessa: Hoop snel wat van je te horen met goed nieuws!

13. Lovely24

Selina
    Ja ging ook best wel snel.
    Heeft ongeveer 6 uur geduurd vanaf de eerst wee, waarvan ik wel ruim een uur moest persen dus de ontsluiting zelf ging onwijs snel.
    Ging van 5 naar 10cm in een uur en kwartier.

Dus als een tweede sneller gaat, dan hoeven we ook niet lang te wachten om naar het ziekenhuis te gaan zeiden ze bij de VK.
    En aangezien ik wel een medische indicatie heb, moeten we dat ook wel doen.

Vervelend!
    Je hoort weleens dat je lichaam zichzelf leegmaakt voor de bevalling, en een kleine die ineens rustig is...
    Wie weet ;)

Yasmin
    Sorry heb daar echt geen verstand van :(
    Misschien de verloskundige/lactatiedeskunige hier op het forum even vragen?

14. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik geef flesvoeding en ben wel heel blij dat ik daarvoor gekozen heb hoor haha :p ja ben nou ook echt goed aan het rusten heb het ook wel echt nodig en ons meisje doet het zo super zit nu al op 50 cc voeding haha

15. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @mijngeluk: Wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet. Ik ben beginnen met bv en heb gewoon teveel melk. Doet echt pijn en vindt t erg jammer dat er nog niet echt van kan genieten. Ik probeer veel info te vinden en je moet t de tijd geven. Heb 1x bu fles gegeven en kleine spuugt al gelijk niet meer. Toch even doorzetten met bv, voel me gwn schuldig als ik nu ineens stopt maar kan niet ontkennen dat ik t ook moeilijk vindt.

16. Lovely24

Mijngeluk
    Hier straks ook meteen flesvoeding...
    Fijn dat het goed gaat.
    Hier ging het met L. na de tweede dag ook super (eerste 1,5 was ze heel misselijk).
    Geloof na de kraamweek zat ze al op 100cc!
    Maar ze was ook wel flink natuurlijk (8 pond) dus mocht dat ook hebben.

Yasmin
    Ik kan je er niet echt advies over geven...
    Denk dat je moet doen wat goed voelt, want als jij je goed voelt er over, voelt zij dat ook denk ik.
    Maar ze is nog maar een week natuurlijk, dus misschien heeft het inderdaad tijd nodig.

17. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    Zo!

Hier ook maar weer is een berichtje van mij!

Dat zijn toch best wel wat heftige bevallingsverhalen die ik voorbij heb zien komen meiden. Gelukkig gaat het nu wel iedereen weer goed af en verloopt het herstel voorspoedig!

Ook goed dat iedereen zich aan z'n bedrust houdt, die is er bij mij behoorlijk bij ingeschoten (door me eigen schuld).

Yasminn wat betreft het overstappen op flesvoeding kan ik wel een beetje begrijpen wat je bedoeld hoor. Ik had heel even in het ziekenhuis borstvoeding geprobeerd maar ging toch al gauw over tot flesvoeding. Ik voelde me hier toch prettiger bij. Als ik er nu nog bij stil ga staan kan ik ook nog last krijgen van schuldgevoelens maar sta achteraf toch wel volledig achter m'n keuze. Het gaat erom dat je kindje de voeding met liefde krijgt, of dat nou borstvoeding of flesvoeding is. En in jou geval heb je (en ben je nog steeds) het in ieder geval geprobeerd! De eerste start heb je je meisje in ieder geval al meegegeven en dat is toch al hartstikke
    mooi! En op het flesje zal ze het straks ook gewoon goed doen. Voel je er niet schuldig onder meis, je wordt er echt geen mindere mama door hoor!
    Gewoon afgaan op je gevoel :) dat is het beste wat je kan doen!

Aiden zit dus op volledige flesvoeding en doet het ontzettend goed. Ik heb ook totaal geen kind aan hem, het is een echte tevreden slaapkop! Hij krijgt zo'n 6 a 7 flesjes van 120ml iedere 3-4 uur, waarbij ik hem voornamelijk bij de avondflesjes nog wakker moet maken ook. De ene keer drinkt hij wat meer en soms weer wat minder. Na zijn laatste avondfles tussen 22:30/23:30 komt hij 's nachts pas tussen 4 en 5 en tukkelt daarna ook gelijk weer vrolijk verder tot een uur of 8/9 . Ik mag geloof ik dus wel echt m'n handjes dichtknijpen met hem haha!

Het enige jammere is dat hij sinds twee weken behoorlijk last heeft van het zogeheten baby acne. Hij zit onder de kleine pukkeltjes :( Gelukkig heeft hij er zelf geen last van en trekt het vanzelf met een paar weken weer weg maar het ziet er gewoon zo zielig uit! Maar komt goed dus :)

Nou mijn lappie tekst is wel weer geschreven geloof ik hihi. Vind het ook zo leuk al die nieuwe gezichtjes te zien en te horen dat alles goed gaat!

Ben benieuwd wie de volgende is!!

18. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    Mag m'n banner ook wel is ff aanpassen zeg. 44 weken en 2 dagen zwanger is wel een behoorlijke olifantendracht whaha!

19. Lovely24

Michelle
    Denk inderdaad dat je het goed verwoord hebt zo, wat betreft de BV/FV.

Heerlijk zo'n ritme!
    Hadden we bij L. gelukkig ook heel snel, flesje om 23.00/4.00/9.00 en tussendoor slapen. Was wel heel fijn!
    Zielig van die pukkeltjes, hoor dat inderdaad wel vaker.
    Gelukkig heeft ie er geen last van...

Poeh, je bent wel toe aan een nieuwe banner!
    Je bent inmiddels al 44 weken zwanger...daar moet je niet aan denken toch :p hahaha!

20. Lovely24

Haha, je zag het al :D

Deel Deze Pagina