Lijkt me inderdaad wel moeilijk voor de mannen hoor! En hahah hij heeft het uiteindelijk dus heel goed gedaan! Ben ook benieuwd hoe mijn vriend zal reageren straks.. De knip! Haha, daar wilde mijn vriend het niet over hebben Haha, mijn vriend snapte ook niet waarom hij dat moest doen maar we zien het wel als het zover is.. misschien dat het dan allemaal toch anders is? Haha, schattig! Het is ook niet niks komt nu natuurlijk ook zo dichtbij! Lekker vroeg haha. Heeft L. nog een beetje uitgeslapen vandaag? En veel plezier, lekker shoppen! Fijn dat je bloeddruk toch redelijk stabiel is nu!
Soeee: Fijn dat je bloeddruk stabiel is Mannen + bevalling: Hier heeft hij er niet echt idee over. Hij zegt zelf totaal geen idee te hebben hoe of wat en het maar gewoon over zich heen te laten komen. Hij vindt het wel spannend (is bekend met paniekaanvallen), maar ik hoor hem er verder ook nooit over. Soms vraag ik er dus wel eens naar, maar dan krijg ik dus bovenstaand antwoord. Hier wilt hij wel de navelstreng doorknippen zegt hij. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Als hij maar niet helemaal in de stress schiet, want daar heb ik niet zoveel aan...
Hee meiden, ik zou me graag bij dit clubje aansluiten als dat mag! Ben 18 jaar en nu bijna 31 zwanger van mn eerste kindje ( een jongen! ), woon samen met mn vriend in een appartement in het hoge noorden ^^. 30 september gaan we trouwen! Ben uitgerekend op 19 november en wil graag bevallen in het zh. Ook hoop ik borstvoeding te kunnen geven. Genoeg informatie voor nu? Haha. Zal binnenkort even wat berichten terug gaan lezen wnnr ik de tijd er voor heb!
Zo, net even online geshopt voor nog wat nodige spulletjes Heb dit gekocht: Bekijk bijlage 349904 Bekijk bijlage 349905 Hydrofielluiers voor afdrogen Hydrofielwashandjes Hydrofielmonddoekjes Tummytub Kapsetje Manicuresetje Thermometer Lakentje voor het ledikantje Dekentje voor het ledikantje Kruikenzak x 2 Maar ik moet nog best nog wel wat hebben.. Denk dat ik daar volgende week even voor ga kijken. Moet nog het volgende kopen: - Kraampakket - Boxkleed - Boxmatras - Mobiel voor boven de box - Ledikantdeken - Voedingskussen + hoes - Luieremmer (twijfel nog of ik dit wel nodig vind..) - Voetenzak voor in de maxicosi - Kapstokje voor boven de commode - Kleedje voor op de grond in de babykamer - Tweede hoes voor het aankleedkussen En dan heb ik alles wel volgens mij..
Heeft 1 van jullie misschien een volledig uitzetlijstje die jullie hebben aangehouden? Ben bang dat ik iets over het hoofd zie
Haha, nee daar heb je inderdaad niet zoveel aan maar ik denk dat het wel vanzelf gaat.. een unieke en nieuwe ervaring natuurlijk! Welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap Alhoewel je in de laatste 10 weken zit natuurlijk. En wat leuk, een jongen. Zoals je misschien hebt gezien op de lijst zijn het hier vooral meisjes haha. Begin je het al een beetje zat te worden en heb je tot nu toe een fijne zwangerschap?
Prinsessa: Ja ik denk ook dat het vanzelf wel goed komt allemaal. Alleen lastige hier is dat vriendlief dus paniekaanvallen heeft. Heeft hiervoor ook therapie, dus het is wel een 'dingetje' zeg maar die je toch in je achterhoofd houdt. Hij zelf ook vooral. Ik zeg steeds tegen hem dat het vast allemaal wel goed komt en ik hem hierin vertrouw, maar toch blijf ik me ergens wel afvragen of het inderdaad allemaal wel los loopt. Ookal ik ben ik er toch bijna van overtuigd!
@Prinsessa inderdaad veel meisjes zeg! Ik heb opzich best een fijne zwangerschap, in het begin veel misselijk en moe ( geen 1x overgegeven! ), daardoor ben ik gestopt met school ( zat in het examenjaar van de havo maar ik miste teveel waardoor ik het niet af kon maken ) ook begon ik met een baantje, daar werd mn contract niet meer verlengt .. ( niks met mn zwangerschap te maken ^^ yeah right! ) dus ik heb al vrij snel 'vrij' gehad, dus veel tijd lekker rustig aan te doen en vooral te genieten van mn zwangere buik! ( die met 12 weken al zichtbaar was!) De babyuitzet is dus al compleet en het kamertje staat al maanden kant en klaar te wachten op het nieuwe bewonertje.. ik heb overigens geen lijstje aangehouden, gewoon alles gehaald en voor ik het wist was er niks meer te halen! En ik ben het zwanger zijn absoluut niet zat, al worden de nachten wel zwaarder, kan geen houding vinden en elk uur moet ik plassen.. en ik wil natuurlijk heel graag onze kleine man ontmoeten! Maar vind het ook wel fijn, veilig in mijn buik! Wat het geslacht betreft dat was hier nogal een issue.. met 12 weken zei de echoscopiste dat ze dacht dat het een meisje werd ( veel te vroeg voor zon uitspraak! ), dus een pretecho laten doen met 16 weken om te checken en toen werd er een piemeltje gespot ( vond het een vage echo, navelstreng tussen de beentjes en vertrouwde hem dus niet! ) en ja hoor.. met de 20 weken echo dacht ze een meisje te zien, ik werd gek! Beentjes zaten bij mekaar dus ze zei dat 80% zeker was.. dus weer pretecho laten toen 2 weken later en ja, beentjes wijd, luid en duidelijk een kereltje! dus best lang in dubio gezeten, maar nu duidelijkheid gelukkig.. ben evenblij met een kereltje als een meid al is het niet leuk als je denkt het ene te krijgen en je dan moet om schakelen! Die meid die komt er nog wel, tenzij we hierna nog een ventje krijgen ( ja zover denk ik al ik wil er zo graag 2!) Ik ben bang dat mn verlangen naar een meisje dan te groot word als we dan nog voor een 3e zouden gaan..
Zou iemand me op het lijstje willen zetten? - xAnke ( 18 jaar ) Eerste kindje Uitgerekend op : 19 november 2013 - Jongen! En voor de afspraken: -xAnke: 16 september : Controle vk -xAnke: 23 september: Groeiecho 32 wk -xAnke: 30 september: Trouwen!
@Soeee Fijn! Gelukkig houden ze het goed in de gaten @Prinsessa Leuke spulletjes! De tummytub heb ik ook, en ook en borsteltje Oh en de hydrofielluiers en washandjes ook geloof ik haha! Ik heb niet echt een lijstje voor je. Heb zelf geloof ik wel alles wel al. Luieremmer had en heb ik trouwens niet... Gooide de luiers gewoon weg, en deed ze eventueel (sowieso poepluiers) in zo'n luierzakje. De zak gaat hier toch elke dag de container in buiten. @xAnke Welkom
Oooh ik heb trouwens eindelijk maar eens mijn sexy onderbroeken gekocht voor straks haha! En volgens mij, maar ik blijf het lastig vinden om te voelen, heb ik al 2 dagen last van harde buiken. Ik voel dat iets gebeuren van binnen en dan als ik mijn buik voel is hij keihard! Daarna kan ik hem weer indrukken. Voel de kleine genoeg bewegen, is druk zat, dus maak me er verder geen zorgen over. Dinsdag heb ik toch ook weer een echo en controle. Verder hebben we niet echt geshopt, wel een paar schoenen en een shirtje/broekje voor L. gevonden. Heb ook zoveel leuke dingen voor haar gezien. Over 2 weken is de kinderbijslag er, en ga ik er lekker mee de stad in
Dat kan ik me goed voorstellen inderdaad, dat is toch een andere situatie. Natuurlijk is dat iets waar je toch (onbewust) mee bezig bent. Heeft hij hier tijdens therapie ook over gesproken? Heel goed dat je ook het vertrouwen in hem hebt, dat lijkt me erg belangrijk. Ik weet wel zeker dat het goed gaat komen! Vervelend dat je moest stoppen met school en daarna ook pech met je baan dus! Rot zeg En je vriend werkt gewoon fulltime? En hoe wil je het straks doen als de baby er is? Voorlopig thuis blijven? En jeetje, eerst een meisje toen een jongen toen weer een meisje Maar er groeit toch een jongetje in jouw buik! Snap zeker dat je blij bent, wat geslacht ook is, het is jullie kindje Ook spannend trouwens dat jullie bijna gaan trouwen! Pakken jullie het groots aan? Ik ga het lijstje vanavond weer even bijwerken, zit nu op de ipad dus dat is niet zo handig Haha, lekker makkelijk van Babydump (ook al zou ik er noooooit meer kopen ik kon het nergens anders voor een goed prijsje vinden). Luieremmer lijkt me inderdaad niet zo nodig. Waar staat het badje bij jullie? Leek me alleen wel handig met vullen maar dat kan natuurlijk ook prima met een gewone emmer. Ja, ik denk het ook wel! Er zijn nog een paar dingen die niet echt noodzakelijk zijn (schommelstoeltje bijvoorbeeld) maar dat kan ik altijd nog kopen.. Haha! Die moet ik ook nog kopen. Je hebt ze in ieder geval alvast, dat scheelt Hm, ik heb echt geen ervaring met harde buiken zoals je weet.. volgens mij heb ik ze gewoon niet? Nee, zou me er ook zeker geen zorgen over maken verder! Hoort er denk ik wel gewoon een beetje bij. Leuk! Toch schoenen gevonden dus, wat voor zijn het uiteindelijk geworden? Kinderbijslag haha, dat zal straks ook nieuw zijn voor de meeste hier, en voor de baby's die na 1 oktober geboren worden krijgen het de eerste keer in april.
Prinsessa: Ja ik heb wel eens eerlijk gezegd dat ik hoop dat hij niet vreselijk in een paniekaanval terecht komt. Maar verder heb ik alleen maar gezegd dat ik vertrouw dat het wel goed komt (ookal twijfel ik dan soms wel eens). Want door die paniekaanvallen is hij juist bang dat hij er dan dus eentje krijgt, hij zit dan in zo'n vicieuze cirkel ken je dat? Onzeker dus ook wel. Dus als ik die onzekerheid ga bevestigen dan lok ik het alleen maar uit ben ik bang. Maar hiernaast heb ik ook wel het idee dat het dus wel goed komt hoor. Als het moment eenmaal daar is heeft hij misschien wel helemaal de tijd niet om stil te staan bij de onzekerheden en gevoelens die een paniekaanval kunnen op wekken.. En dan komt die aanval ook helemaal niet. Dus zal wel goed komen denk ik
Ja echt balen is dat van die KBS April pas... dan zijn ze al een half jaar! Maarja...het is niet anders he. Wie weet beval ik nog op 1 oktober met 37 weken dan heb ik mazzel haha maar dat zal wel niet Badje stond bij L. op haar kamer. En nu staat die op onze kamer, omdat daar ook de commode enzo staat en het naast de badkamer is.
Lovely: Ja dat van die harde buiken vind ik zelf soms ook heel vaag. Als echt je hele buik heel hard is weet je het wel. Maar je kan ook bijvoorbeeld alleen aan de onderkant beetje hebben. Dat zijn dan ook al harde buiken, is mij verteld door verloskundige toen ik mijn klachten onderin de buik aan gaf. En soms raak ik ook wel eens in de war met of ik nou gewoon de kleine zo goed voel, maar dan voelt ook mijn buik vrij gespannen aan.. Wij krijgen volgens mij de eerste kinderbijslag in januari dacht ik.. Inderdaad omdat ons kindje voor 1 oktober komt. xAnke: Welkom! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap =)
@Prinsessa, ja mn vriend werkt fulltime ik blijf eerste maanden lekker thuis! Ga npg wel kijken naar een leuke mbo opleiding maar dat is voor later, eerst lekker genieten van ons mannetje ♥ Wat de trouwerij betreft, maandagochtend 9uur, haha gratis bruiloft houden het lekker klein, hebben alleen ringen gekocht verder doen we niks. Is vooral zodat alles goed geregeld is voor de kleine straks!
Leuke spulletjes! Wij hadden een paar zeer gulle cadeaubonnen voor Prenatal gekregen, en hebben vandaag lekker geshopt maar die lijst laatste spulletjes lijkt oneindig haha. Wij moeten nog; - voedingskussenhoes (vind ze allemaal niet mooi genoeg...) - badje + standaard (online goede gevonden) - luieremmer (voor ons wel echt nodig, hebben geen container buiten) - boxmatras (ook online) En dan nog alles voor mezelf, dus beetje comfi kleding voor de bevalling + kraamweek, zoogcompressen en voedingsbeha's. Heb je je vluchttas al klaar? Hier nog steeds niet, blijf 't maar uitstellen haha. -