Jonge (aanstaande) mama's - Deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Littlewonder, gefeliciteerd!! En wat een leuke naam! Hoe vind grote zus het? :)

Lovely, nogmaals gefeliciteerd!!

Mellebel, dat klinkt ook heftig, een totaal ruptuur. Nu duurt je herstel denk ik veel langer? Wel netjes dat je vriend ook een bed kreeg daar!

Nu we het toch over anticonceptie hebben, ik vraag me echt al een aantal weken af hoe dat zit met sex na de bevalling :p. Ik snap dat dat bij veel van jullie nog niet gebeurd is, maar toch. Doet het dan extra pijn? En eigenlijk moet je 6 weken wachten toch, dat lijkt me zo lang. Het zou toch ook wel eerder met een condoom kunnen? Of denk ik nu heel naïef en is dat absoluut verboden?

Vanaf het begin van de zwangerschap denk ik al na over de anticonceptie, maar ik weet echt nog niet welke ik wil. Ik merkte toen ik gestopt was met de pil dat ik heel anders werd. Veel opgewekter, positiever, minder gestressd, veel hoger libido. Daardoor zie ik het niet zitten om weer dezelfde pil te nemen. Maar een spiraal zie ik bijvoorbeeld ook weer niet zitten... Moeilijk!

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh ja ik heb ook nog een afspraak. De 28e moet ik voor controle bij de vk.

Weet trouwens niet meer of ik het verteld had maar ik moest van de vk de suikertest doen in het ziekenhuis omdat ik bij hen een suiker van 6,3 had geprikt terwijl ik daarvoor een appelflap op had. Ik wist niet dat ik geprikt zou worden. Maargoed, dat moest ik nog even in diezelfde week van de controle doen en dat was vorige week, in de week van de verhuizing! Het mocht absoluut niet later en ik heb gezegd dat ik ging kijken of het ging lukken. Maar dat is dus niet gelukt en deze week ben ik het echt vergeten. Zit nu te denken om het aankomende week ook niet te doen en dan gewoon die maandag erop naar de vk te gaan. Want ik heb mijn waarde dus opgezocht en 6,3 bleek perfect te zijn!

3. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Het herstel gaat juist super snel bij mij.. heb nu al nergens last meer van.. en Roan is nog geen 2 weken oud.. loop als een kievit en zitten gaat perfect.. kan normaal naar de wc etc..dus mag in mijn handen knijpen :D alleen gemeenschap dat durf ik nog niet aan hoor hahah

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Oh wat goed, Mellebel! Dat had ik niet verwacht, dan heb je wel geluk geloof ik? Haha nou dat zou ook wel heel vroeg zijn :p

5. Queenzy

Queenzy Lid

28 jun 2013
    56
    0
    0
    Studente
    Den Haag
    @mellebel: wat goed meid! je hebt denk ik echt geluk gehad met het herstellen, ben super blij voor je:D
    hier dus ook last van huilbuien zomaar uit het niets haha, soms denk ik opeens aan iets wat laaaaang geleden is gebeurd en barst ik uit in tranen, ben getransformeerd in een grote drama queen haha
    ik drink ook meer melk dan eerst en minder energydrink, want teveel cafeine is natuurlijk niet goed

weet iemand of af en toe een halve tot hele blikje redbull kwaad kan of niet?

6. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

Redbull wordt afgeraden door de vk hier.
    Hoor wel dat het erg verschillend is.
    De vk heeft druivensuiker snoepjes aangeraden voor meer energie.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Queenzy, de cafeïne die daar in zit is echt niet goed. Zit natuurlijk veel meer in dan koffie of cola. Ik zou er mee wachten tot je bevallen bent.

8. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Kan me helemaal voorstellen dat je het spannend vind!! Nog +/- 10 weken, echt aftellen nu. En last van m'n ribben heb ik ook heel erg gehad, echt naar is dat! Liggen is dan inderdaad het best, beetje op m'n zij vond ik het lekkerst. 7 kg is netjes trouwens! Weet niet wat ik in totaal ben aangekomen, met 34 weken 11 kg volgens mij maar heb niet het idee dat dat nu is blijven plakken.

Redbull had en heb ik HEEL erg zin in haha, maar dat mag met borstvoeding ook niet jammer genoeg. Heb het niet gedronken tijdens de zwangerschap.

Ook heftig zo'n totaal ruptuur, maar volgens mij herstel je super!! Heel erg fijn :D En grappig, hier is E. ook met haar handje tegen haar gezichtje geboren. Ligt vast lekker haha.

En blijft heftig om dan op terug te kijken hé? Zo'n bevalling. Het gaat op het moment zelfs soms zo aan je voorbij, maar het is niet niks allemaal.

Super dat alles goed gaat met Roan! Hoe groeit hij?

Zit ook aan de pil te denken, maar moet dan voor een pil gaan die tijdens de borstvoeding ook gewoon geslikt kan worden. Weet het alleen niet zeker, is zo lang geleden dat ik aan de pil zat :p Voor de zwangerschap was het ook jaren geleden.

Haha, ik twijfel of we het vanavond/morgen gaan proberen.. ik vloei niet meer en kan eigenlijk niet meer wachten haha.

Dankjewel :D

Ik ben er een beetje bang voor :p maar ik las ook dat sommige vrouwen echt wijder zijn geworden en dat zijzelf en hun partner niet zoveel meer voelen en daar ben ik ook wel een beetje bang voor.. maar we merken het vanzelf wel!

Hier raadde ze 3 tot 6 weken wachten aan en sowieso niet als je nog bloedt door infectiegevaar.

Spiraal zie ik ook niet zitten trouwens. Je wilde ook borstvoeding geven, toch? Want als je dan voor de pil kiest krijg je waarschijnlijk de minipil voorgeschreven.

"Als je borstvoeding geeft en je huisarts vraagt om anticonceptie, krijg je vaak de minipil voorgeschreven. De minipil (Cerazette® of Microlut®) is een anticonceptiepil met alleen een kleine dosis progestageen. De pil moet je dagelijks innemen zonder stopweek."

Zal het erop zetten! :)

Klinkt hartstikke netjes hoor. Tijdens de zwangerschap mag je waarde niet hoger zijn dan 7. Je kan natuurlijk altijd laten testen, ik vond de suikertest zelf namelijk reuze meevallen.

Ik zou het niet doen, zit genoeg troep in. Maar ik snap het helemaal hoor :p heb er ook heel veel zin in!

9. Prinsessa

Gister toch maar niet gaan wandelen, maar vandaag schijnt het zonnetje hier dus perfecte dag om naar buiten te gaan met E. :D Ga even met m'n zusje naar de AH om spulletjes te halen voor de taart die we vandaag gaan maken.. hmmm zin in!

Hoe is het verder met alle mama's en bijna mama's? Selina en Yasmina, is het nog een beetje uit te houden?

10. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Hier werd redbull ook afgeraden dus heb het ook 9 maanden maar niet gedronken is wel het eerste wat ik op heb toen ik bevallen was haha broodje filet met energydrank normaal gesproken geen combi maar was heerlijk toen

Prinsessa, wij gaan ook lekker stukje wandelen !:) wat voor taart ga je maken?

Ben benieuwd wanneer het volgende babytje zich aandient

11. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd littlewonder! Ben benieuwd naar jouw verhaal.

Hier alles nog steeds even (on)rustig als de afgelopen weken...

12. Prinsessa

Wat is het hier rustig! Alle mama's lekker aan het genieten van de mooie baby'tjes? :D Spannend Yasmina!! Zie dat je alweer richting de 40 weken gaat.. heb je een voorgevoel over wanneer ze gaat komen?

Heerlijk! Haha, geniet er ook maar een beetje van voor mij :p

Lekker gewandeld? En we hebben uiteindelijk maar een taart bij de bakker gekocht haha, eindelijk taart gegeten waar ik al zoooo lang trek in had maar door de zwangerschapssuiker niet kon eten :p We wilde trouwens deze taart gaan maken:

Vissentaart - Recept - Allerhande - Albert Heijn

Gaan we volgende weekend doen!

13. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Hier net bloedverlies niet veel maar de vk wil toch even langs komen

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Spannend Suus. Hou ons op de hoogte!

Meiden ik ben zo verschrikkelijk moe dat ik geen puf heb om verder te reageren. Druk geweest met het netjes opleveren van de flat. Ik hoop dat het me morgen lukt!

15. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bah SuusD, inmiddels erachter wat het is?

@prinsessa; haha ja sinds de babyboom is 't hier een beetje uitgestorven op het forum, komt wel weer ;)

Ik kan niet geloven dat ik al 40 weken zwanger ben, vertelde het vanmiddag nog aan man- en mamalief. Voor m'n gevoel eerder 30 weken ofzo, wat ook weer niet betekent dat ik nog 10 weken wil wachten haha! Ik heb echt geen flauw idee over wie, wat, waar en hoe en wacht het gewoon wel af. Heb donderdag weer controle en krijg dan ook wat info over eventueel inleiden en over 41 weken lopen, hopelijk hoef ik niet veel met die informatie te doen.

16. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    ik had bloedverlies en toen is de verloskundige langs geweest en die heeft uitwendig en inwendig onderzoek gedaan het blijkt dat ik dus 1cm ontsluiting heb moest naar het ziekenhuis en daar hebben ze ctg gedaan alles was goed maar wel weeen activiteit om de 10a 7 min dus gevraagd hoe dat zat ze zegt dat het elk moment kan gebeuren maar ook dat ik hier nog 3 weken mee rond kan lopen

17. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Taart ziet er goed uit!! Zure matjes, jum. En zeebanket op de zijkant, lekker decadent haha, maar je mag, borstvoeding betekent +500 kcal per dag toch ;)

Ik hoop trouwens dat ons kleintje nog heel even blijft zitten, m'n partner is al een week goed ziek, echt zware griep, zo sneu (ik projecteer al m'n moedereend gevoelens op hem nu haha) maar voel het zelf ook een beetje opkomen.. Is natuurlijk niet fijn voor een kleintje als start! (Hopelijk heeft ze me gehoord hehe)

18. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, fijn dat ze zo alert zijn en het zo goed is opgepakt! Heb je er last van/merk je iets van die activiteit? Je zit qua termijn wel al redelijk in de "veilige zone" dus dat scheelt. Word je nu verder extra in de gaten gehouden?

19. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ziet er erg lekker uit prinsessa!

Het is aardig stil hier zie ik haha alles nog goed met iedereen geen nieuwe babys meer?

20. Prinsessa

Nog geen nieuw babynieuws nee :p hopelijk komen jullie meisjes deze week nog Selina en Yasmina!

Bailief, hoe is het met de moeheid?

Yasmina, spannend gesprek over inleiden :) wie weet is het niet nodig. Is je man alweer beter? Kan jullie meisje snel komen haha.

Taart ziet er lekker uit he haha, hopelijk smaakt 'ie ook goed! En moet zeggen dat ik dat van die 500 calorieën wel merk maar mij hoor je niet klagen :p

Deel Deze Pagina