Hi meid! Welkom hier! Leuk dat je hier ook mee komt kletsen. We kennen elkaar inderdaad van een ander topic natuurlijk! En jij gaat ook hard zie ik, alweer over de 36 weken heen! Spannend hoor Ook fijn dat alles verder helemaal goed gaat. Of voel je toch wel dat het wat zwaarder begint te worden nu? Dankjewel meis! Haha, ja nog even de laatste spulletjes in huis halen zodat alles straks helemaal klaar is voor onze meid Hoeveel hydrofielluiers heb je? Super dat alles goed gaat! Ik ga je afspraak er zo gelijk even opzetten, maar hoop natuurlijk ook mee dat je dat helemaal niet meer haalt en dat ze er dan al is haha. Lukt het een beetje met het rustig aandoen, goede nacht gehad? Druk dus! Kijk maar wanneer je de tijd vind om mee te kletsen hoor En af en toe wel lekker rustig aandoen hé! Wat vervelend zeg! Nu nog steeds niks gehoord over de uitslag? Dat duurt dan best lang! Dankjewel En wat lief van je!! Haha, zal zo even een foto maken als de speldjes binnen zijn. Heb ook al een paar haarbandjes. Ben wel echt van de meisjes-meisjes dingen haha. Ik ben ook heel benieuwd hoor, vooral hoe ze nu gegroeid is in de afgelopen 2 weken. Als ze echt zo groot is mag ze van mij echt wel eerder komen! Zie me niet nog 5 weken zo doorlopen dan eerlijk gezegd.. Hoe voel jij je verder? Gaat alles goed? Hoe staat het ervoor met het kamertje? Ook druk bezig met alle laatste dingetjes dus! En dan is een tummytub denk ik echt wel voldoende hoor Hier hebben we wel een badje en een tummytub, dat laatste leek me vooral handig voor in het begin. Als we een bad in de badkamer zouden hebben zou ik ook niet voor een gewoon badje gaan. Haha, die steken komen me heel bekend voor. Kan af en toe echt even gemeen pijn doen! Bijna verlof voor jou! Raar idee dat je dan weer gaat werken als de kleine meid er al ruim is... Dankje meis En die mandjes zijn inderdaad handig ja, misschien bij Xenos even kijken? Wil ik zelf ook nog doen. Ik heb zelf trouwens geen jasje in maat 56, maar ook niet echt een geschikt dikker vestje. Ik denk dat ik haar gewoon het berenpakje van de H&M aan doe met de Koeka voetenzak in de maxi cosi. We hebben ook nog een voetenzak van maxi cosi zelf maar dat is misschien in combinatie met het berenpakje (rompertje, boxpakje, dunner vestje, mutsje) wel erg warm.. Dankjewel ! Ja, ik zag inderdaad dat ze bij de Hema gewoon zo'n 3-pack hebben, denk dat ik die nog wel even haal. Las dat de flanellen luiers wat zachter zijn? Maar denk niet dat het echt een must is..
Inmiddels nog maar 34 dagen ! Gaat snel! Ik krijg gewoon trek van jouw taart haha, na de bevalling mag ik van mezelf best even genieten van al die zoetigheden.. nu al 2 weken helemaal niks met suiker gegeten en dan ook nog dat broodje filet americain... hmmmmm! Dagje is dan inmiddels alweer bijna voorbij en dan is je verlof eindelijk ingegaan! Succes bij de verloskundige vanmiddag! Zo'n plankje lijkt me dan erg handig, heb je haar toch dichterbij in de buurt natuurlijk. En die buggy zal sowieso wel goed van pas komen, ook met een dagje weg bijvoorbeeld. Haha, die zal zich er vast al op verheugen Zou ook niks voor mijn vriend zijn denk ik, maar uiteindelijk kan het natuurlijk wel handig zijn! Dankje! En dat is inderdaad zo, 6 keer op een dag is wel echt heel veel, nu toch een stuk minder gedoe. Vandaag 40 weken! Toch hopen dat het snel wat gaat rommelen hoor. En wel prettig idee dat je vrijdag eventueel gestript wordt, zou fijn zijn als er toch iets in werking gezet kan worden natuurlijk. Zal je afspraak er trouwens bijzetten! Wel spannend dat inleiden, vind je niet? Ik heb er best een dubbel gevoel over maar in sommige gevallen moet je wel, tot 42 weken doorlopen lijkt mij ook echt helemaal niks! En buiten dat om is het ook niet nodig (voor de baby) natuurlijk. Goed nieuws dat hij in ieder geval is ingedaald! Gelukkig maar! Het is al niet niks dat zwanger zijn af en toe, als je darmen dan ook nog vervelend doen is het helemaal lastig Bedankt meid! En schapenvachtkleedje is erg leuk! Had je er nou een foto van geplaatst? Soms hou ik het even niet meer bij hoor haha. Kan me heel goed voorstellen dat je toch voor roze gaat haha! En in jouw geval is de teddy denk ik een goede keuze aangezien je baby'tje natuurlijk in de kou (als het goed is) geboren wordt. Oh ja, die had ik ook nog aangevraagd! Moet eens kijken of ik daar ooit een mailtje over gekregen heb.. zal ik wel te laat voor zijn inmiddels haha. Succes bij de controle vanavond! En goede deal hoor, die pampers! Wat ga je er allemaal indoen? En lekker de babykamer even soppen, fris voor als jullie kindje straks komt. Wil ik ook nog even doen, toch een bepaalde vorm van nesteldrang haha.
Bekijk bijlage 350334 Bekijk bijlage 350333 ♥ Zwanger! ♥ - Miranti (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 september 2013 - Jongen! - Yasminn (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 26 september 2013 - Meisje! - Mijngeluk1992 (21 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 september 2013 - Meisje! - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 30 september 2013 - Meisje! - Toekan (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 8 oktober 2013 - Verrassing! - Mellebel (25 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 15 oktober 2013 - Jongen! - Selina89 (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2013 - Meisje! - Lovely24 (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 21 oktober 2013 - Meisje! - Nichelle (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 22 oktober 2013 - Meisje! - Littlewonder23 (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 23 oktober 2013 - Meisje! - Prinsessa (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 24 oktober 2013 - Meisje! - xxYasmina (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 24 oktober 2013 - Meisje! - Laaarrr (21 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 24 oktober 2013 - Meisje! - SuusD (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 november 2013 - Meisje! - Bailief (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 4 januari 2014 - Meisje! ♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥ - Selina89: 17 september - Groei- & liggingsecho - SuusD: 17 september - Controle verloskundige - Miranti: 17 september - Controle verloskundige - xxYasmina: 17 september - Controle verloskundige - Lovely24: 17 september - Controle verloskundige & liggingsecho - Toekan: 18 september - 37 weken echo - Nichelle: 18 september - Controle verloskundige - Prinsessa: 18 september - Controle gynaecoloog - Nichelle: 19 september - Borstvoedingscurus - SuusD: 20 september - Intake kraamzorg - xxYasmina: 20 september - Extra groeiecho - Miranti: 20 september - Controle verloskundige - Prinsessa: 23 september - Intake kraamzorg - Bailief: 23 september - 2D/3D/4D echo - Littlewonder23: 23 september - Controle verloskundige & liggingsecho - Yasminn: 24 september - Controle verloskundige - Toekan: 25 september - 38 weken echo - Toekan: 2 oktober - 39 weken echo ♥ Geboortelijstje ♥ - Michellexxx (23 jaar) Eerste kindje Geboren: ♥ A. ♥ op 9 september 2013 (40+4) ? gram, ? cm - - ------------------------------------------------------------- Als er iets niet klopt, laat het me weten
Alles goed hier! Morgen naar de gynaecoloog en ik ben echt heel erg benieuwd naar haar groei nu en hoe groot ze precies is. Verder nog steeds ongemakkelijk af en toe maar voel haar wel goed bewegen en probeer er nog maar van te genieten, als ze eenmaal geboren is zal ik die bewegende buik vast nog gaan missen Klossen zijn binnen, nu nog wachten op het kraampakket.. en de andere bestelde spulletjes. Ik wacht nog even op het beddengoed en dan wil ik snel het eerste babywasje gaan doen. Ik las hier op het forum iets over azijn, hebben jullie dat ook gebruikt?
@suus hoe is net nu met je buik? Al weer wat rustiger? @prinsessa ja ik ken dat ook hoor! Volgens mij heeft ze net als mama hele dikke billen die lekker in m'n ribben drukken niet echt heel lekker! Ja het rommelt hier behoorlijk hoop dat het wel wat minder wordt! Als ik hier nog 5 weken mee moet lopen.. Pfff. Hoop het niet. Kn me voorstellen dat het ongemakkelijk is hoor! Ben benieuwd wat ze zeggen! Maar wat is te groot inderdaad, je heb nou eenmaal grote en kleine baby's. Ik hoop dat je morgen meer weet! Schattig plankje zeg! Ik heb ook nog een kleine lijst met laatste spullen, belangrijkste is een extra set beddengoed voor de ledikant want ik heb maar anderhalve set dus nog lakentjes en een dekentje. Ik ga denk ik geen flanellen luiers kopen, of misschien ook wel ik weet het niet. Ik heb ze ook nog nergens gezien? @prinsessa ik had een topic over azijn geopend en heb 1 wasje ermee gedaan maar kreeg uitslag ervan, dus heb alles overnieuw gewassen met m'n eigen wasmiddel en een klein beetje van m'n eigen (hypoalergene) wasverzachter (die van robijn). Ik heb een gevoelige huid en kan maar tegen 1 merk wasmiddel en wasverzachter (zelfs neutral reageer ik op. Dus ik doe alles gewoon met onze eigen was meewassen, dat doe ik straks ook maar mocht ze er toch niet tegen kunnen dan zoek ik dan wel een andere oplossing die voor iedereen werkt. Ik heb bijna alle wasjes nu gedaan nog 2 maar m'n droger is nog steeds stuk dus daar wacht ik nog even mee. @bailief ja kan me voorstellen hoor! Rustig aan! @lovely hoe waren je laatste daagjes? Heb je nog alles af kunnen ronden? De taart zag er lekker uit hoor! @mellebel leuk dat je (weer) mee komt kletsen! Lekker nu met verlof! Ben je er al helemaal klaar voor? @littlewonder rustig aan hoor! Klinkt lekker druk daar! @selina ik heb 1 jasje/vestje in maat 56 gekregen die ik wel wil gebruiken. Heb verder voor in de maxicosi een voetenzak en voor de kinderwagen een lodger bunker deken die we zullen gebruiken denk ik. Die steken down under herken ik ook hoor! Niks aan. @miranti ik hoop dat je kleine mannetje zich snel spontaan meld! Inleiden is (zoals ik van andere begrijp) ook niet echt een pretje maar ik zou ook niet door willen lopen hoor! Hoe is het met de rest van de dames? Gister hebben we de muursticker voor de babykamer gekocht en manlief gaat deze donderdag opplakken. Verder gister voor manlief nieuwe kleren geshopt, ik was op zoek naar een paar schoenen maar helaas heb ik niks kunnen vinden, ik houdt ineens veel vocht vast dus ik kan bijna geen schoenen meer aan. Heb normaal kleine en smalle voeten dus.. Maar goed dat het wat kouder wordt dan kan ik m'n uggs tenminste nog normaal aan. Hoe doen jullie dat eigenlijk met de schone wasjes? Ik ben nu bezig met wassen maar hoe ruimen jullie dat dan op? Gewoon in de kast of in zakjes of? En maken jullie de bedjes op of doen jullie dat pas als de baby er is? En hoeveel aankleedkussen hoezen hebben jullie? Ik heb er nog geen omdat ik perse lime groene wil en die nergens kan vinden. Gaan volgende week nog wel naar baby en tiener en wss naar babypark en daar even kijken voor beddengoed en andere laatste dingen.
Dag dames, zal straks ff bijlezen en proberen bij te typen hoor. Even wat hectische dagen gehad hier, vandaar mijn afwezigheid. Was doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar ik vanmorgen moest wezen, voor nog een groeiecho. Dit omdat de vk twijfelde of ons meisje nog wel (voldoende) groeit, aangezien mijn buik kleiner was dan een paar dagen terug, terwijl ze toen ook al ingedaald was. Helaas bleek uit de echo dat ze nauwelijks meer groeit, ze blijft steken op 34 weken, dus 4 weken achter. Verder heb ik verminderd vruchtwater en ben nu verplicht om in het ziekenhuis te bevallen en zal misschien met 39-40 weken moeten worden ingeleid. Nu even naar bedje, heb er knallende koppijn van, overvalt me een beetje. Daar gaat m'n thuisbevalling die ik graag gewild had, maar het is niet anders. Tot later dames!
He soeee wat vervelend zeg! Maar goed alles voor de gezondheid van je meisje he! Doe maar rustig aan!
Selina: Ik heb nog geen jasje gekocht. Ik doe het nu eerst met een vestje en wikkeldeken. Ik ga dan volgende maand een jasje kopen en die koop ik dan wel ietsie groter zodat hij er niet gelijk de maand erop niet meer in past.. Soeee: He jeetje, wat een rot nieuws... Wat een spanning zo.. Tank maar even bij ja in je bedje en probeer te ontspannen! Wanneer moet je weer terug komen om eventuele inleiding enzo te bespreken? Waar laten ze dat eigenlijk van af hangen omdat je zegt misschien? Prinsessa: Hier was ik wel eens met azijn. Maar ik heb de babykleren, dekentjes etc met Neutral wasmiddel gewassen en verder niks. Nichelle: Ik heb het wiegje al opgemaakt en tot die tijd even een lakentje erover heen gelegd zodat dat wat eronder ligt gewoon 'schoon' blijft. De kleertjes enzo heb ik gewassen en gewoon in de kast gelegd. Kan prima lijkt me. Aankleedkussenhoezen heb ik er pas eentje van. Kan ik altijd nog als kraampresentje ofzo vragen en anders is het zo bijgekocht. Ik leg denk ik bij het verschonen ook een hydrofiele luier eronder, dan hoef ik niet steeds die hele hoes te wassen als die vies wordt. Van die luiers heb ik er namelijk best veel. Suusd + prinsessa: Ja dat inleiden vind ik ook wel spannend. Ik ben ook niet echt een voorstander van inleiden. Ik wil zo graag dat het gewoon spontaan begint! Daarom laat ik me ook niet gelijk inleiden met 41 weken, maar wel paar dagen later. Maar echt wachten tot 42 weken en dan nog inleiden plannen, nee dat is mij te ver weg. Ik vind het echt genoeg geweest zo. Ik hoop dat het strippen al kan vrijdag en dat dat op zijn minst al wat goed voorwerk verricht. Verder blijf ik keihard duimen dat het allemaal spontaan gaat gebeuren en die kans is er natuurlijk gewoon nog. Ik ben vandaag pas 40 weken dus hij heeft nog 1,5 week ofzo. Alleen moeten die dingen al vooraf gepland worden dus ben je daar nu al mee bezig..
Oei soeee... Kan begrijpen dat dat absoluut niet het nieuws is dat je wilde horen!! Maar gelukkig hebben ze er nu weet van en gaan ze er alles aan doen om je meid te helpen! Azijn: ik week nieuwe kleren altijd een nacht in een azijnbad.. (Koud water en goeie scheut azijn). Azijn houdt de kleur vast en zorgt dus dat je kledij langer mooi blijft. Daarna gewoon mee de machine in... Soms durf ik daar ook azijn in doen in het wasverzachterbakje... Maar doe dat maar heel af en toe
Dankjewel! Jaa het gaat nu heel hard! Ik las dat jouw meisje ook iets te hard groeit? ben benieuwd hoe het bij je volgende controle is.. mijn knul groeit ook iets te hard.. liep wel bijna 3 weken voor..(buik en hoofdje) ze willen me waarschijnlijk gaan inleiden bij 40 wkn als hij zich dan nog niet aangekondigd heeft.. maar ik ben niet medisch geworden.. de gyn vond dat hij gewoon goed meegroeide met de buitenste lijn.. vrijdag gaan we de geboorte bespreken bij de VK..dus hebben we het ook nog even over het inleiden.. spannend Ik heb op internet een lijstje gezocht met wat er allemaal in het vluchtkoffertje moet.. het enige wat er nu nog in zit bij mij zijn de babykleertjes die we mee willen nemen en een groot nachtjapon waar ik in wil bevallen.. de rest volgt.. had geen zin meer haha En oja voor het op het lijstje: ik ben 13 oktober uitgerekend.. niet de 15e Ik heb 20 september weer een afspraak bij de VK Nichelle thnx, ik ben er helemaal klaar voor.. hoop dat hij zichzelf gaat melden ipv inleiden.. maarja dat is afwachten.. Ik heb alle kleertjes schoon in de kast weggelegd.. niet in zakjes ofzo.... en we hebben 4 waskussenhoesjes.. ik gebruik die ook voor in de kinderwagen.. past goed
Hallo Meiden, @Miranti: 40 wekennnnnnn JOEHOEEEEE! Al die tijd naar deze datum geleefd en nu is het gewoon je uitgerekende dag. Hoop dat die voor Vrijdag vanzelf komt, en anders wel spannend. Mocht ik overtijd gaan lopen wil ik ook wel dat ze me gaan inleiden. Liever niet natuurlijk maar zoals jij zegt tot 42 weken wachten en of je dat trekt. Er gebeurd in elk geval wel wat daarbinnen super dat die is ingedaald! @Lovely: Hmm ziet er lkkr uit hoor je taartje. Nou je laatste werkdag today! Eindelijk kan je gaan genieten van je verlof. Mee rij plankje lijkt me wel handig idd. @Selina: Hier heb ik een jasje maar lijkt op een vestje hihih en dan met een wikkeldeken. @Princessa: Ik heb er nu een stuk of 16. Mocht ik er meer nodig heb haal ik t er gewoon bij. Iedereen zegt je kan er nooit genoeg van hebben dus ben benieuwd. Met de baby gaat t goed gelukkig aller belangrijkste! Helaas met mij niet. Fijn dat alles goed gaat, en idd ben ook wel benieuwd hoe ze is gegroeid nu. Ik heb t ook gelezen over azijn wil t ook gaan proberen , schijnt ook goed te zijn voor de wasmachine. @Soe: Wat jammer! Dat je in t ziekenhuis moet bevallen maar alles voor de gezondheid van jullie en de baby natuurlijk! Doe je even rustig aan. Gelukkig dat de verloskundige je heeft doorgestuurd voor een echo. Wat gaan ze nu verder doen moet je extra onder controle. @Hier: Vannacht was echt verschrikkelijk heb gewoon zitten janken. Ik weet niet wat t is hoor maar echt me buik wordt zo hard zo hard niet normaal. In principe doet t geen pijn maar t knelt me gewoon en gaat niet weg. Blijft gewoon uren. Het gekke is juist wanneer ik rustig ben komt het. Overdag niet en baby is dan ook ineens heel druk. Geen oog dicht gedaan letterlijk daarna kreeg ik weer maagzuur en ik op zoek naar Rennies. Af en toe krijg ik krampen onderin me buik maar het is niet heel pijnlijk ofzo. Overdag is er niks aan de hand maar savonds begint t en dan tot de ochtend. Moet rustig aandoen van de verloskundige maar ik doe ook echt letterlijk niks. Ik zit de hele dag thuis dat begin ik nu ook echt zat te worden. Klaag klaag Sorry dames!
Yasminn: Heb je over dat lange aanhouden van je harde buik al gebeld? Ik zou dat wel even doen anders.. Misschien helpt het om wat warms op je buik te leggen? Een kruikje of pittenzak, kan heel ontspannend werken! Ja precies, als je veel klachten hebt en er, zoals bij mij dan het geval is, beetje doorheen zit is het lang wachten tot de 42 weken en misschien wel langer dus.. Maargoed, dat is ieder voorzich he. Mellebel: Dat is slimme van je van die waskussenhoezen voor kinderwagen. Had ik al eens gelezen, maar helemaal vergeten. Ga ik ook doen denk ik!
Even snel, Kom vanavond verder reageren Als eerste... ik heb VERLOF! Heerlijk! Net bij de VK geweest. Liggingsecho was goed. Ze ligt met haar hoofdje naar beneden, theoretisch gezien zou het nog wel mogelijk zijn om te draaien, maar waarschijnlijk niet. Ze heeft lange benen en haar buikje liep ook wat voor. Gemiddeld kwam ze nu op 36 weken, dus een klein weekje voor. De VK die de controle deed vroeg of ik al suiker geprikt had, daar ging ze wel van uit. Nouja niet dus.. Dus ze ging overleggen want het had wel gemoeten zei ze. Zeker als ze de komende weken hard groeit nog. Voor de zekerheid dus. Moet een dagcurve doen, dus nuchter prikken, naar huis, eten weer terug en dan weer naar huis en later terug. Best een gedoe, maar heb dat liever dan dat ik nuchter dat ranzige drankje moet drinken en daar 3 uur moet gaan zitten. Dus, mijn eerste verlofdag morgen is vervuld denk ik hahah! Zo lekker witlof uit de oven eten bij mijn moeder & dan naar huis...
Nichelle: Ja inderdaad shit, maar wat moet dat moet! Miranti: Ze gaan volgende week bij 39+1 alles weer controleren, ook de hoeveelheid vruchtwater omdat dat dus verminderd is. Als ze het dus echt te droog krijgt of haar conditie gaat achteruit dan word ik ingeleid, daar hangt het dus denk ik vanaf. Maar ze gaan dus ook ff vaginaal onderzoek doen om te kijken hoe het zooitje ervoor staat. Spannend voor jou nu, 40 weken! Toekan: Ja leuk is anders! Yasminn: Ja baal er behoorlijk van, maarja, is niet anders! Word nu extra in de gaten gehouden door de gyn ipv de vk. Wel raar idee, hele zwangerschap daar gelopen en dan ineens valt dat weg. De rest: Internet op mijn laptop doet het weer niet, hopelijk kan ik straks op m'n moeders laptop even op iedereen proberen te reageren Komt anders ook zo ego over, hihi!
Hier bij de controle ook alles goed! Bloeddruk was 110/75 Onze kleine meid ligt in dwarsligging Maar ze kan nog draaien Nieuwe afspraak : 9 okt 20:40
@Miranti Herkenbaar verhaal allemaal Hopen dat het strippen lukt, en dat het natuurlijk werkt. Ik vond het wel heel vervelend voelen, beetje pijnlijk ook. Maar uiteindelijk ben ik niet eens écht gestript, omdat het nog niet lukte. Dit was met 40 weken en 5 dagen ongeveer. Moest toen met 41 weken ook naar het ziekenhuis voor die serotiniteitscontrole inderdaad. Die ochtend voelde ik wat vocht lopen...dacht nog, he jakkes, wat is dit nou weer. Hoort erbij zeker. Heel even dacht ik nog, vruchtwater? Maar het waren kleine beetjes, dus denk zal wel niet In het ziekenhuis kreeg een CTG, wat super lang duurde aangezien L. steeds bewoog en hij haar weer kwijt was. Toen een echo, zag er goed uit. En toen wilde ze een inwendig onderzoek en dacht ik misschien toch even vragen over het vochtverlies? Na een testje op mijn inlegkruisje bleek dit dus gewoon vruchtwater te zijn haha! Ik vind het nog steeds een grappig verhaal eigenlijk Mijn eigen VK was toevallig in het ziekenhuis dus even besproken wat we gingen doen. En mocht naar huis, zou na 24uur nog niks gebeurd zijn moesten we terug komen ivm gebroken vliezen. En s'avonds om 23.00 ongeveer begon de bevalling. En ik heb echt nooit geen voorweeën, tekenen of iets gehad. 2 dagen ervoor zat alles nog dicht en het is toen toch heel snel gegaan. Dus dat is ook mogelijk. Fijn dat hij is ingedaald ieder geval! En hoop dat hij zich onverwacht toch nog meld, en anders dat ze je vrijdag kunnen helpen!! @Selina Dat kan via geboortekaartje.nl ook... maar ik wil het toch liever zelf doen Kan ik alles nog even checken enzo haha! Hoorde laatst ook van iemand die het via Kaartje2go had gedaan, waren heel veel kaartjes niet aangekomen. Maar goed, of dat aan hun lag of de post dat weet ik niet hoor! Had dit jaar met L. haar verjaardag ook zelf kaartjes verstuurd, en waren er ook 2 niet aangekomen. Echt vervelend! Oh das een goede nog...oplader idd! Moet er echt een bij kopen, heb er nu nog maar 1 die het doet. Volgende week maar eentje bestellen en die meteen in de tas doen dan. @Prinsessa Leuk! Speldjes Ik heb ook nieuwe speldjes voor L. besteld en meteen maar wat newborn speldjes erbij. L. had ZO veel haar, dat ik er eigenlijk vanuit gaat dat deze dame dat ook wel heeft. Maar goed...je weet het nooit! Wie weet valt het hartstikke mee of heeft ze helemaal nog geen haartjes. Als je bij Hema online besteld, heb je nu een code, 20% korting op 5 artikelen. Heb net zo'n pak flanellen luiers besteld en nog een set met 3 van die charmante onderbroeken. Was 10 euro, en nu 8. Laat het bezorgen in de winkel dan heb je geen verzendkosten en kan je daar betalen. Dus mocht je nog nodig hebben... op de site staat de code ook. Azijn gebruiken mensen ipv wasverzachter... Ik heb het eigenlijk nog nooit gedaan. Gebruik sowieso ons eigen wasmiddel, bij L. ook gedaan. Heb wel een fles van Silan, wat sensitive heet, en hypoallergeen is. Dus twijfel of ik daar niet een beetje toch van kan gebruiken. Maar anders alleen wasmiddel. Was bij L. ook goed, en de kleertjes waren zacht genoeg. Succes morgen! Ben benieuwd! @Nichelle Heb 4 waskussenhoezen. Toen de bestelling binnen kwam, dacht ik waarom zoveel besteld? Haha! Maarja ze waren 2 voor 7 euro bij Babydump, dus heb 2 lichtroze en 2 donkerroze genomen toen. Had er bij L. 2, en dat was altijd genoeg eigenlijk. Ik doe gewoon alles wat straks schoon is in de kast hoor. Of in de lade van de commode ook. Lekker met een Zwitsal geurzakje erbij Ga donderdag eens naar Baby&Tiener. Ben er nog nooit geweest, maar kreeg een folder dus met couponnen voor korting op een meerijdplankje, 15% dus die komt wel van pas. En er zit er blijkbaar een in de buurt hier @Soee Oh jeetje Wat vervelend zeg! Inderdaad alles voor de gezondheid van jullie meisje, maar wel heel jammer dat je je thuisbevalling moet laten gaan nu. @Yasmin De laatste loodjes zijn zwaaaar! Maar je bent er echt bijna!!
Hoi ladies, Nou, ik had vandaag controle, alles was goed. Kleine is wonder boven wonder helemaal ingedaald, had ik dus zelf echt niet gedacht voor mijn gevoel spookte ze nog m'n hele buik door. Maar dat zijn dus andere lichaamsdelen dan het hoofdje. Komende vrijdag heb ik dan de extra groeiecho en volgende week komt er een verloskundige thuis even kijken en op basis daarvan hoor ik dan of ik thuis mag bevallen of niet, ik hoop het zo! Gelukkig was deze verloskundige er ook voorstander van, maar het is een groot team dus weet natuurlijk niet hoe kritisch haar collega's kijken. Kraamzorg leek het geen enkel probleem bij de intake, maarja, je weet nooit. Ook vandaag nog wat dingetjes gehaald bij H&M en hangertjes meegekregen XD Dus nu hangt zo goed als alles op z'n plekje, heerlijk. Ik had vanmiddag ook m'n moeder gebeld, en zo'n anderhalf uur gesproken. Ik heb al sinds vroeg in de zwangerschap vrijwel geen contact, er waren toen een aantal dingen voorgevallen en nouja, het is dus nog steeds niet goed. Echt supervervelend allemaal, en voel nu ook weer echt de spanning in m'n lichaam. Ik probeer haar steeds te betrekken (ik belde om te vragen of ze al wist of ze mee wilde naar de echo komende vrijdag) maar ze heeft dus een angst dat ze zich aan haar kleinkind gaat hechten en ze haar dan niet meer mag zien van mij. Heel oneerlijk vind ik, want ik heb haar ondanks de situatie steeds na controle gesmst hoe het was gegaan, maar daar nooit reactie op gehad. En ook naar elke echo tot nu toe meegevraagd, maar ze wil/kan/durft zelf steeds niet. Vind de situatie zo vervelend, maar ik wil ook weten waar ik aan toe ben. Ze kan wel zeggen dat zij dan kapot gaat als ze haar kleinkind niet meer mag zien (ik weet écht oprecht niet hoe ze daarbij komt, en vind het eerlijk gezegd ook heel vervelend dat ze dat steeds blijft herhalen ik bedoel, wat voor beeld heb je dan van mij..?) maar ik zit er ook niet echt lekker op dat ik dan straks een klein meisje moet gaan uitleggen waarom ze oma opeens weer even niet ziet of niet kan spreken of wat dan ook. Heel vervelend en totaal onnodig allemaal.. Oké, dat moest er even uit haha. Het heeft m'n hele energie opgegeten! Ga nu eventjes teruglezen naar jullie berichtjes!
Wooooow! Dat dacht ik al! Mega lang verhaal geworden haha! Maar ik ben wel weer bij Nou zoals ik al zei loopt de kleine meid toch een week voor. Is op zich niet zo erg, het waren vooral haar benen en buikje. Daarom willen ze dat ik toch nog op suiker test. Ze schatte haar nu rond de 2800 gram. Daar kan een marge van ongeveer 400 gram in zitten (dus zwaarder of lichter). Mocht ze echt nog 200 gram per week gaan groeien, dan denk ik dat ze toch wel tussen de 7-8 pond gaat zitten. Weer geen kleintje dus Maarja, alles zag er goed uit verder. Morgen maar meteen gaan bloedprikken, heb ik dat ook maar gehad. Vandaag mijn laatste dag gewerkt, best wel raar eigenlijk. Maar ook wel een heerlijk idee Heb net de wandelwagen maar weer omgebouwd tot kinderwagen bak. Donderdag ga ik op kraamvisite bij mijn collega, en daarna met mijn moeder lunchen en nog de stad in. Dus vrijdag denk beginnen met de wasjes!
@Prinsessa; mooi kapstokje. Flanellen luiers hier niet gehaald, las er zoveel wisselende dingen over. Ze lijken mijzelf op zich ook wel handig, ik zal het wel aan de kraamzorg vragen de eerste week, die hebben wat meer ervaring hehe. Mocht die voorstander zijn kan het altijd nog bijgehaald. @selina89; ik heb wel een jasje/vestje gehaald in maat 56/62. Het is van C&A en dat valt volgensmij best klein. Heb ook zo'n teddypak gekregen, lijkt me dat dat wel voldoende is zo. @Miranti; goed om te horen dat de kleine alvast is ingedaald, haha, hij neemt gewoon overal lekker de tijd voor. Hopelijk dient het zich alsnog op de natuurlijk wijze vanzelf aan. @lovely24; FREEDOMMMM! Hoe voelt het, hihi? @de was; ik heb bijna alles wel eerst een nachtje in een emmer koud water met wat azijn gezet. Ik heb zelf geen goede ervaring met azijn als wasverzachter, dus heb voor sommige dingen een hypoallergene wasverzachter gebruikt, maar het meeste ook niet. Daarna meteen opgevouwen (niks gestreken hoor hier haha!) en alvast een plekje gegeven. Nog niet het bedje opgemaakt. @soeee; oké, daar schrik ik wel van. Gelukkig maar dat ze zo alert zijn en blijven. Beter dat er nu meteen op wordt gehandeld dan achteraf pas, maar het blijft eventjes schrikken. Hoop dat je aan het idee hebt kunnen wennen en weet dat je in goede handen bent! Volgensmij heb ik zo goed als iedereen gehad haha. SuusD, kruidvat tas stelt inderdaad niet heel veel voor he? Nouja, de tas zelf is wel mooi meegenomen haha. Yasminn, laatste loodjes meid!!!