Bijna 21 maanden. In juni wordt ze 2. Zijn hier veel mama's met al een kindje of vooral die voor een eerste gaan?
De eerste was niet gepland. Maar was wel snel zwanger, ja. Ging drie maanden met m'n vriend toen, haha. Ben jij al lang aan het proberen?
nee nog niet, zit nu in de 2e ronde.. hoop dat ik snel zwanger ben haha. Heb jij veel reacties gehad of niet?
@Jipje: Nee.. ik heb eind november waarschijnlijk een VMK gehad.. daar zo van & stress en drukte op mijn werk dat we toen weer even aan de pil zijn gegaan.. Nu sinds 21-02 weer gestopt.. dus dit is weer de 1e ronde ( kan me herinneren van oktober/november dat ik me heel ellendig voelde .. elke dag steken.. verschrikkelijke krampen hoofdpijn moe gevoelige tepels misselijk.. kan ook van het ontpillen komen.. maar nu heb ik dat dus allemaal niet.. aan de ene kant natuurlijk heel fijn.. maar ik ga mezelf daardoor weer zo gek lopen maken.. @Jael: welkom! zijn jullie alweer begonnen?? wanneer mag je testenn?? hier zitten wij allemaal ongeveer in dezelfde week.. heel toevallig .. was je 1e geplant zwanger? als ik te persoonlijk word moet je het zeggen hoor.. hihi ben altijd zo nieuwschierig! Liefs,
heey meiden, ik ben net vorige maand 25 geworden en trotse mama van een zoon van bijna 2,5. Met 22 dus zwanger En heel bewust hoor. Nu bijna 5 maanden bezig voor een 2de. Het voordeel van jong mama zijn is dat opa en oma vaak ook nog jong en zijn en van alles ondernemen zoals fietsen etc. erg leuk om je ouders op die manier te zien
jah dat klopt mijn moeder word nu oma en is 43 en mijn vader 44 dus dat is wel leuk (niet van mij hoor van mijn broertje)
nou klopt wel hoor die prijzen, wij zitten namelijk ook al over de 10.000 heen het is echt niet normaal wat alles kost.... nog een paar daagjes dan mag ik testen
Hoi iedereen, Wij gaan ook voor onze eerste! Ik ben 20 (word 21 in mei), mijn vriend is 28. Zijn net verhuisd naar Amersfoort, en deze maand begonnen met proberen.. Mijn NOD is volgende week vrijdag, ben benieuwd! Voel me wel misselijk af en toe. Verder niet veel klachten. Mijn vriend heeft een chromosoomafwijking waardoor het waarschijnlijk lastiger is om zwanger te raken. Maar goed, we beginnen met moed verwacht niet dat het de eerste keer al raak is hoor haha. Heb 2x eerder gedacht dat ik zwanger was en toen hield mijn lichaam me echt voor de gek :x voelde steken etc. Probeer me er niet meer zo mee bezig te houden nu maar dat is verrekte lastig! De misselijkheid is wel nieuw voor mij. Ben eigenlijk nooit misselijk.. behalve nu. Worden jullie ook zo voor de maling gehouden door je eigen lichaam nu je probeert zwanger te worden?? Hoop niet dat ik dit elke maand krijg! groetjes
ik heb het een keer gehad dat mijn lichaam hele rare dingen deed. ik had allerlei symptomen en ik was 3 weken overtijd. testen steeds negatief en na de 3 week verloor ik een grote bloedprop.. naar de dokter geweest en die bevestigde dat het gelukkig een bloedprop was. nu probeer ik er zo min mogelijk aan te denken maar dat is zoooo moeilijk. ik mag over 3 dagen testen en ik heb eigenlijk nog niet echt veel symptomen ofzo waar ik iets uit kan afleiden. * ik heb sinds 2 dagen na mijn eisprong last van mijn rug, nu dus al bijna 2 weken (herkent iemand dit???) het is een zeurderige pijn echt heel vervelend omdat ik niet weet hoe ik moet gaan zitten. * met vlagen misselijk maar dat kan ook tussen mn oren zitten. * sinds een paar dagen pijnlijke borsten maar dat krijg ik altijd voor mn menstruatie dus ja. * vaak plassen (maar dat doe ik normaal ook ) * het klinkt vies maar ik heb sinds een dag of 2 keiharde ontlasting. (auw) haha dus ja niet echt dat ik zeg van nou misschien is het raak...
@Nnika: Ik ben zelf ook 20 en wij zijn bezig voor ons 1e kindje.. eind november is het waarschijnlijk mis gegaan.. door dat en de stress op mijn werk weer even begonnen met de pil.. nu dus weer gestopt.. In november na het stoppen met de pil na ongeveer 6 jaar.. vanaf het begin misselijk hoofdpijn steken etc gehad .. Nu helemaal geen last ( af en toe wat darmkrampjes maar niet heel erg ..) Denk dat het heel erg verschilt per vrouw, het ene lichaam heeft langer nodig om te ontpillen als het andere lichaam.. ontpillen lijkt echter wel heel erg op de zwangerschapssymptomen dat is het rotte ervan Welke ronde zit je nu? & wat lastig een chromosoomafwijking.. ( houd dit in dat de spermakwaliteit minder is of dat je alleen een jongetje/meisje mag krijgen.. hoor tegenwoordig zoveel..) Ik hoop iig dat het snel raak mag zijn! &Volgende week al testen! ik pas over 2 weekjes Liefs
Heye meiden, Bij mijn zoontje was het in 1x raak. Nu voor e 2de wat lastiger. We zitten nu in ronde 4. Ik mag over 5 dagen testen als ik niet ongi word. Bij mijn eerste zwangerschap alleen mega zere borsten. Nu vlagen van misselijkheid en zuurbrand. Geen zere boobies. Wat ik deze maand wel voor het eerste had was rond de eventuele innesteling een slijmprop verloren en nu veel witte afscheiding. Geen idee wat het inhoudt. Ikw acht rustig af.
@ Winnietje: 1x .. zo dat is wel heel snel ja! Ik heb wel vaker gehoord dat het bij een 2e langer duurt.. spannend hoor.. denk dat het vooral zo is omdat je de 1e x zo snel zwanger was.. dat 4 rondes voor je gevoel lang duren? ik was in november in de 1e ronde ook zwanger (vmk) nu weer begonnen dus ben benieuwd! Laat je het ons over 5 dagen weten?? En over die prop kan ik je helaas geen tips over geven.. zelf nog niet meegemaakt.. succes!!
Zoooo wat een berichten ineens, ik ga even werken en moet gelijk 3 pagina's bijlezen!! Voor alle nieuwe dames, welkom! Ik hoop dat we allemaal snel weer zwanger mogen zijn. Ik heb eigenlijk sinds mijn eisprong vorige week maandag klachten... steken in mijn buik, veel last van mijn darmen enz. Nu heb ik sinds 2 dagen een soort trekkend gevoel in mijn linkeronderbuik, richting mijn lies. Niet echt steken of bandenpijn, maar echt een trekkend/zeurend gevoel. Ik moet zeggen dat ik er nu al helemaal flauw van ben! Het zou heel goed kunnen zijn dat het na een eventuele innesteling is begonnen, mijn eisprong was maandag, en sinds donderdagavond/vrijdagmorgen neemt dit gevoel toe. Ook heb ik een erg pijnlijke borst aan de rechterkant. Niet gespannender maar echt pijnlijk bij aanraken/duwen. Links ook wel iets maar niet veel. Het gekke is dat ondanks alle kwalen, ik juist zo iets heb van welnee volgens mij ben ik echt niet zwanger... terwijl ik eerder altijd bij de minste klachten helemaal hoop had en gek werd! Nu heb ik echt zo iets van het zal wel... komt denk ik ergens anders door, we zien wel. Wie weet... ik moet nog een week wachten, dus we kunnen niets anders dan afwachten!
ja ik heb sinds gister ook last van bij mijn lies zowel rechts als links, maar dan meer steken. vooral als ik opsta dan kan het opeens zo'n pijn doen dat ik helemaal verkramp... ik had trouwens van de week al soms kleine steekjes in mijn lies maar dat was alweer een paar dagen geleden. tijdens lopen en uitrekken bijvoorbeeld
Hoi meiden, Hier sinds vanmiddag pijnlijke steken links onderin mijn buik!! bukken,lopen,opstaan & klussen is erg pijnlijk.. zou dit dan mijn eisprong zijn? heb de hele week geklust met uitzondering van dinsdag&gister vanmiddag toen de steken begonnen waren ( nog niet zo pijnlijk als nu) nog wel.. mocht dit mn ei zijn was ik dan nog optijd? nu heb ik uitgerekend gister dus niet geklust
@ mariahh jha dat kan denk ik wel je ei zijn ik had ook dat gevoel mr dan rechts onder, weet niet of je optijd bent misschien duurt het nog even voordat hij springt? heb eigenlijk geen idee voor de ckerheid klussen