Jonge (aanstaande) mama's

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door yasmine04, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dat heb ik ook, ik heb in principe niets tegen kdv's... maar mja, liever niet. De kindjes van mijn buren worden 5 dagen in de week in pyjama weggebracht en dan 's avonds weer opgehaald; snel eten en weer naar bed, dat wil ik écht niet.
    Ik ben erg blij dat ik de keuze kan maken thuis te blijven als we een kind hebben, kan me voorstellen dat het heel moeilijk is wanneer je gewoon móet werken om rond te komen.

2. mamamarie

mamamarie Lid

18 mrt 2011
    27
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Rotterdam
    Ja idd, dat vond ik nou ook. Maar wat je zegt, soms heb je gewoon geen keus en dan moet je wel. Ben blij dat ik die keus wel heb.

3. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    @mariah: had stiekem vanmorgen getest en die was natuurlijk negatief hahaha:p was een beetje te eigenwijs dus ging het gewoon even proberen, dacht dat deze ronde toch niet raak zou zijn hoor nu wachten op de ongi en dan weer aan de klus he haaha

4. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Moet even reageren ivm KDV
    Mijn zoon gaat deze periode voor het eerst en dan 2 dagdelen
    Niet omdat we werken niet omdat we hem weg willen werken maar omdat wij geen kindjes kennen in de vrienden kring waar hij mee kan spelen
    Dus is het voor zijn sociale ontwikkeling

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh, absoluut, dat vind ik ook iets heel anders dan hele dagen naar een kdv! Dat zou ik zelf ook doen hoor, is alleen maar in het belang van het kind, denk ik. Maar 5 hele dagen voor jonge kindjes vind ik persoonlijk écht te veel. Als het moet, dan moet het, maar de mensen die ik ken die dat doen die kiezen er zelf voor. Dan vraag ik me echt af of dat wel goed is voor zulke jonge kindjes (de ene is nog geen 1, de ander net 2).

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Wat sneu...
    Ik zag in de groep van mijn zoon een baby van 3 maandjes oud...
    Dat is ook heel erg...

7. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    mjha kindjes moeten idd gewoon kunnen spelen hoor en een paar daagjes kdv kan geen kwaad toch vind het ook wel sneu voor de kindjes die er 5 dagen zitten mjha als het niet anders kan moet je we he

8. mamamarie

mamamarie Lid

18 mrt 2011
    27
    0
    0
    Thuisblijfmoeder
    Rotterdam
    Ja dat is natuurlijk ook zo, mijn kinderen hebben een heleboel neefjes en nichtjes van dezelfde leeftijd waar ze lekker mee kunnen spelen,daar heb ik eigenlijk nog nooit op die manier over nagedacht.

9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    dagdelen KVD vind ik oke.. juist ook iid voor de ontwikkeling van het kindje.. toen ik 4 jaar geleden een opleiding starte zat ik bij een jonge mama in de klas.. ze was 23 en in mei bevallen.. september begon de opleiding dus kind ging vanaf september (net 4 maandjes dus) 5 dagen lang naar het KDV.. vriend moest werken voor de inkomsten.. dit raakte me gewoon zo erg.. wacht dan iig tot die kleine een jaar of 2/3 is.. en 5 dagen is erg veel.. dan hadden we vrij of vakantie.. ging dat kindje nog want dan wou mama tijd voor zich zelf.. :(

Om dat soort situaties kan ik heel boos worden vooral omdat het nog bewust op de wereld gekomen is ook.. niet eens perongeluk..

@Twinny: Howw :( stomme test!! hihi ik hoop dat je ongi snel komt.. of nog liever.. alsnog een posi test!!

@Mamamarie: de 1e keer in de 1e ronde.. dat is heel snel zeg!! ik heb inderdaad wel vaker gehoort dat het na de prikpil langer duurt.. mocht ik hopelijk zwanger worden.. wil ik na mijn zwangerschap een andere anticonceptie welke weet ik alleen nog niet.. zat zelf al 6 jaar aan de microgynon 30 maar al die hormonen is niks voor mij.. elke keer als ik stop met de pil voel ik me kip lekker

Beginn nu trouwens meer last te krijgen van eetbuien dames.. dus denk dat ik ongi ga worden deze week.. ik snoep nooit.. ben een hele slechte eter.. maar t hele weekend ( is nog niet eens voorbij!) zit ik me al vol te proppen met chocola chips koekjes noem maar op..

10. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    @ mariah: tsja tis ff afwachten denk dat ik dinsdag ongi moet worden en zo niet ga ik woensdag nog een poging wagen.. wat eetbuien betreft heb hier helemaal geen trek terwijl ik me eigenlijk altijd wel vol prop hahaha maar als volgende week de ongi komt zal me eetlust (snoeplust) wel weer komen hihi

11. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    @Twinny: snoeplust haha prachtig woord ervoor!! Ik zal voor je duimen!! Ik had vanochtend het gevoel dat ik ongi moest worden.. echt ongi krampen ( en dan nog erger als dat ik normaal altijd heb) maar t duurde maar 5 min ong.. daarna niks meer.. en ook nog geen ongi gezien.. afwachten dus.. ben soms wel een beetje misselijk.. gister ochtend en vanochtend weer.. maar ik denk toch dat het van het ontpillen komt.. kan nu toch al niet zwangerschapssymptomen krijgen??!!

12. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    @mariahh: had precies het zelfde vanacht 2 minuten ongi krampen en daarna gwn niks meer en ook geen bloed ofzo maar heb geen idee vanaf wanneer je symptonen kan hebben denk vanaf je ei of je eventuele bevruchting ofzo?? ik ga ook voor jou duimen hoor!

13. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Hallo Dames,

ik zit al een tijdje op dit forum en lees dus al een tijdje mee.
    Ik ben 18 jaar en heb vorig jaar februari een miskraam gehad, was niet gepland maar wel gewenst. maar sinds dien is mijn kinderwens enorm gegroeit, ik ben er ook al lange tijd echt klaar voor. heb een broertje van twee, een nakomertje en die heb ik het eerste jaar grotendeels zelf opgevoed door ziekte van mn moeder e.d. en sinds dien weet ik ook echt dat ik er klaar voor ben. kraamverzorgster zei ook al: als ik niet wist dat je de zus was zou ik zeggen dat het je eigen kindje was, zo mooi en natuurlijk ga je er mee om.:) maarja, ik moet nog een tijd wachten tot ik bewust aan een kindje kan beginnen want zit nog in mn opleiding, moet nog een jaar. en mijn vriend, die is 19 en gaat na de zomer naar de universiteit. dus duurt nog wel een paar jaar voordat we er echt voor kunnen gaan. als ik klaar ben met mn opleiding ga ik eerst maar eens haastig opzoek naar een huisje :)

ik wilde toch even mijn verhaal kwijt en dan lekker meelezen hoe jullie zwanger worden/zijn tot het mijn tijd is:D

14. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    hihi had weer veel bij te lezen ;)

@ mariah, volgens mij heb ik mijn ei echt wel gehad begin vorige week.. maja even afwachten, die testen slaan bij mij gewoon niet goed aan.. mocht het deze ronde niet raak zijn dan koop ik die van clear blue, ze zijn duur dat wel, maar zit tenminste niet meer te klooien hoe donker het streepje moet zijn!

zelf heb ik best veel klachten eigenlijk, maar denk dat het nog wel wat vroeg is voor dat te voelen, maar dat zullen we volgende week zien ;) mijn tepels branden echt en heb ook vaak steekjes in mijn borsten, heb veel buikkrampen, veel witte afscheiding en heb ook veel ongi soort krampen!! Was laatst in de AH en toen werd ik even duizelig terwijl ik wel gewoon goed had gegeten.. heb het ook vaak koud! terwijl het warm is buiten :(
    ben benieuwd dames! nog een weekje en dan mag ik testen..

Liefs!

15. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    @jipje: heb het ook al een paar dagen koud hoor, zat van de week in een jogging broek en een sweatshirt en had het nog koud terwijl het zo lekker weer was haha

16. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    gek he, zat gewoon te rillen :( .. hoe ist het met jou??
    wanneer mag je officieel testen, las dat je hem te vroeg had gedaan ;)

17. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    jha morgen ga ik weer een poging wagen dan is mijn nod denk ik (als ik vanacht of vanavond niet ongi word) nu nog geen teken van ongi dusjha
    voelde me echt 2 dagen "koortsig" had het koud en spierpijn heb altijd steken in mn spieren als ik koorts het maar heb geen koorts gehad dusjha misschien gwoon omdat ik wat verkouden ben hoor ook klein beetje keelpijn maar nu gelukkig al minder:) ben ook egt heel moe geweest de afgelopen dagen hopen dat het snel minder word vond vandaag werken ook ff tegen vallen haha

18. Sjapaz

Sjapaz Actief lid

2 mrt 2011
    260
    0
    0
    Verpleegkundige
    Enschede
    Helaas dames... ben gistermorgen al ongesteld geworden!

Ik ga het wel wat meer loslaten.. dit vond ik echt slopend!! We gaan gewoon wat vanaf nu wat meer alles op ons af laten komen, maar verder wel gewoon verder met ons leven zeg maar... niet steeds zoveel ermee bezig, deze laatste twee weken gingen zoooo langzaam, dat vind ik emotioneel en qua energie echt slopend! Echt niet weer!

En ach... we hebben nog alle tijd!

19. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    echt balen sjapaz.. had ik al gezegt maar toch.. misschien moet je het indd wat meer loslaten en dan kost het minder energie, hoop voor je volgende maand hoor!

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    al die testen, pff wat een gedoe, ik heb geen zin om daar al aan te beginnen hoor (2e ronde)! worden jullie er nog niet helemaal gek van?
    ik maak mezelf al een beetje gek zonder al die poespas...
    ik voel (nog) geen eisprong, terwijl als ik naar m'n vorige cyclus kijk, het gister gebeurt moet zijn.. dan maar liever effe flink buikpijn, dan weet je het tenminste...

en dan nog wat, die mannen hè, altijd willen ze en hebben ze zin, maar nu is het serieus en niet meer alleen maar 'oefenen' en dan lukt het niet!!! (laat ik het zo zeggen, ik had er in ieder geval niks aan, aan ons vrijpartijtje) wat een domper zeg, op de dag van je eisprong! ;)

Deel Deze Pagina