Jonge aanstaande mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hier heeft de vanillevla goed geholpen :D Gister helemaal geen last gehad! En vind het ook wel lekker, en wat extra calcium. Ik ben namelijk absoluut geen melkdrinker.

Somber weertje weer vandaag hé? Waar oh waar is het zonnetje?!

2. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ben het eens met de andere meiden Mijngeluk
    Jij en de beeb staan op 1 dan komt de rest :)

Ik vind de zwangerschap ook erg zwaar trouwens dacht dat ik erg op een roze wolk zou zweven maar dat blijkt niet het geval..

Je mag je ook lekker uiten hier hoor! (juist heel goed!)

Prinsessa Wat fijn dat de vla heeft geholpen! Het is inderdaad rot weer van mij mag het zonnetje weer lekker komen spelen met ons Land!

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @mijngeluk, wat vervelend zeg! Ik zou me wel ziekmelden hoor! Anders stort je straks wel in en dan ben je verder van huis. Even morgen een dagje bijtanken, het lijkt me heel vervelend als ze niet met je meedenken of begrip tonen op j werk, dat brengt extra stress met zich mee!

Kies even voor je zelf en je kleine meisje. Je stelt je niet aan echt niet!

4. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Goedemorgen!

Hier een thuisblijfdagje vandaag.
    L. kijkt zandkasteel, en ik beetje achter de laptop.
    Zo wat eten en dan gaat ze naar bed, en dan ga ik misschien nog wat in huis doen... of niet :p

5. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Mijngeluk
    Lekker thuis blijven als dat beter is voor jou en de kleine!

6. Kimberlilie

Kimberlilie Actief lid

5 jan 2013
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ SuusD

Je hebt gelijk! Ik vind de zwangerschap ook zwaar vallen.
    Nu verschilt dit wel per persoon hoor want er zijn dames die al fluitend de zwangerschap doorlopen en zich helemaal toppie voelen. Ik werk op dit moment 40 uur (zittend werk), maar het wordt me nu eigenlijk al teveel. Ik ga 16 augustus met zwangerschapsverlof. Dat is 4 weken voor de uitgerekende datm. Waarschijnlijk ga ik wel al eerder met verlof. 6 weken van te voren i.p.v. 4 weken. Ik kan niet wachten! haha :)

7. soeee

soeee Niet meer actief

Prinsessa: Fijn dat de vanillevla geholpen heeft! Misschien ga ik het ook wel eten, drink verder ook geen melk ofzo. Heb wel calcium met vitamine D3 pilletjes, maar ben niet zo consequent in het innemen daarvan :p

Het is inderdaad niet zulk lekker weer. Zo meteen ff lekker met m'n mams rondstruinen bij een woonwinkel van 8000m2 haha. Daarna ff stofzuigen en dweilen en dan vind ik het wel weer best voor vandaag :)

Zwaar vinden van zwangerschap: Vind het niet zwaarder dan verwacht, maar had wel gedacht dat m'n lichaam sterker zou zijn dan hoe het nu is. Kan niet zoveel hebben deze zwangerschap. Maar zoals ik al eens eerder heb gezegd vind ik dat totaal niet erg, geniet zo erg van ons meisje, van elke beweging die ze maakt dat ik elk pijntje voor lief neem :D

Lovely: Lekker hoor, een thuisblijfdagje :) Geniet ervan!

8. Lovely24

Ik voel me gelukkig nog goed...
    En dat is maar goed ook, want thuiszitten is echt niks voor mij.

Vond het bij L. echt zo lang duren die 6 (uiteindelijk 7) weken voordat ze geboren werd.

Vandaar dat ik dit keer 4 weken ga proberen of in ieder geval 5.

9. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Princessa.Ik heb gewoon controles bij de verloskundige en vind het inderdaad wel fijn dat ik om de 3/4 weken echo heb:D lekker naar ons beebj kijken!;)

Mijngeluk Jee wat rot dat je bazin zo doet zeg lijkt me erg moeilijk om mee om te gaan ik zou ook echt goed aan jezelf en kleine denken hoor! Vooral als je je er niet goed door voelt!

10. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Bedankt meiden!

voor de reacties.. ik stortte net even helemaal in haha huilbui gehad en al toen kwam een andere collega naar me toe dat ik me gewoon zie moet melden ik ga tenslotte maandag trouwen en dat wil ik toch zeker niet zo doen zei ze.. als men lichaam niet wil moet ik er aan toegeven..
    dus ik denk dat ik me morgen maar gewoon ziekmeld..:)
    bedankt voor al jullie lieve reacties!:D

11. soeee

soeee Niet meer actief

mijngeluk: Goedzo! Uitgeput trouwen is ook niets!

12. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
  13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @mijngeluk goedzo, even lekker bijkomen, je moet wel kunnen genieten maandag!

Dat is wel heel grappig ja! Maar vraag me af of het echt zo goed werkt

Ik heb de zwangerschap wel onderschat hoor. Ik dacht dat doe ik wel even en soms zelfs wat zeuren die zwangere vrouwen snel.. Maar je lichaam reageert overal op en op een hele andere manier als normaal. Vind het niet heel zwaar maar ik overschat mezelf nog te vaak en daar merk ik heel snel de gevolgen van.

Heb ook net gehoord dat ik een blaasontsteking heb:(. Moet dus aan de ab kuur.

Nou ik ga maar weer verder met dingen van het UWV uitzoeken, wat een gedoe is dat allemaal, helemaal omdat ik ook niemand ken met een uitkering en niemand me dus kan helpen.

Klaagmodus weer uit hoor:p. Haha

14. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe dat werkt met een uitkering..
    ja ik heb hem ook erg onderschat en heb ik ook vaak het idee dat men vriend me echt een zeur vind.. heb ook van allerlei kwaaltjes.. moet je nagaan haha we moeten nog zolang:p

15. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @mijngeluk, gewoon rustig aandoen meid! Zodat je maandag van je dag kan genieten! :) @hier, was is t benauwd vandaag. Echt niet normaal zeg. Of ligt t aan mij... Zwangerschap valt me nog wel mee maar had sommige Dingen wel onderschat en soms valt t ook niet mee. Sneller moe last van me rug, krampen in me been, gezicht onder De pukkels, buiten adem je energielevel is gwn anders. Vind t moeilijk om daar aan te wennen. Maja we moeten t gwn positief bekijken en er lkkr van genieten :) daarnaast zijn er ook heel veel leuke dingen. Vooral mijn kleine prinsesje die ik voel in mijn buikje maakt weer alles goed!

16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Nichelle
    Ik heb een wajong uitkering bij uwv. Wil best proberen te helpen als nog nodig is!

17. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    pff.. wat een stom wijf is die ex van mn vriend!
    Hun dochtertje was weer eens bij ons en wat zei ze met har lieve stemmetje? "Mama zegt dat jullie niet S en papa zijn. Mama zegt dat jullie S en J zijn! Andere J(ex dr nieuwe vriend) is mijn gewone papa zegt mama."

Ik kan dat mens wel wurgen! Dat lieve schatje is nog maar net 3 en ze probeert haar al te beinvloeden! En dat terwijl ze bij de mediator een officieel stuk hebben getekend met daarin de afspraak de termen 'mama' en 'papa' niet weg te geven, zeker niet af te pakken! ..nou heeft mn vriend dit al meerdere malen aangekaart bij zn ex maar die zei telkens dat ze er niks mee te maken had. Nou, écht wel dus!
    Soms hoop ik gewoon dat dat mens iets overkomt, best erg eigenlijk..
    maar dat ***mens frustreert me zo! :(

18. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Bah wat verschrikkelijk om een kind dat zo aan te leren. dat ze misschien niks meer heeft met haar ex jou vriend zegt niet dat kindje zo opgevoed moet worden. het blijft haar papa wat ook gebeurt echt erg dat de moeder nu al invloed op probeert te hebben. als kindje zelf bepaald dat ze 2 mama's en 2 papa's heeft is dat goed maar niet omdat zij bepaald wie papa is en wie mama. vind echt heel naar om te lezen dat een moeder dat doet

19. Lovely24

Meiden,

Wat zit er in de Felicitas box? De doos van de Etos.
    Me afhaalbon is verlopen zie ik :p

Als het nou de moeite nog is, probeer ik het wel maar anders gooi ik hem weg.

20. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Mijngeluk: Ik sluit me volledig aan bij alle andere reacties! Jouw gezondheid en die van je kindje gaan alltijd voor. En je gaat ook nog eens je bruiloft tegemoet! Dan moet je je wel goed voelen he ;) Goed dat je morgen thuis blijft!

Ik herken je gevoel naar je baas/collega's/vriend toe wel hoor. Toch zul je hierboven moeten gaan staan.. Maar dat vraagt van jou een knop om te zetten en dat kan best moeilijk zijn..

Justxme: Dat meen je? Wat een idioot mens zeg... Vreselijk om een klein kindje (uberhaupt iemand al) zo te manipuleren/beinvloeden!

Lovely / kraamzorg: Ik heb het nog niet eerder ervaren, maar mij lijkt het dus ook 10x niks om steeds een 'vreemde' om me heen te hebben en die in al mijn kasten en spullen zit en alles voor me doet.. Lijkt me echt heel naar en irritant.
    Mijn vriend heeft op zijn werk geregeld dat hij 2 of 3 weken vakantie heeft als ik bevallen ben. Hij is er dus ook constant bij. Ik vraag mij af of ik dan de volledige uren kraamzorg nodig heb of het ook met minder red.. Ik ga dit bespreken bij de intake.

Verloop zwangerschap: Mij valt het wel tegen moet ik zeggen. Maar dat komt omdat ik de gehele zwangerschap al zo moe ben, ook heeeel misselijk ben geweest, nu minder werk en last van bekken en benauwdheid enzo heb. Zeker geen roze wolk voor mij. Maar ik kan inmiddels wel veel meer genieten en ik denk wel dat als ik straks verlof heb die rooskleurige gevoelens wel nog meer aanwezig zijn, omdat ik dan niet meer werk en niet veel meer hoef te doen :D

Hier: Vandaag vroege dienst gehad, ochtend duurde lang, maar de middag ging hard! Gelukkig. Morgen nog een vroege dienst en daarna heb ik vakantie! Heerlijk!
    Ik heb wel veel steken laatste week in mijn buik en liezen. Volgens mij beginnen mijn banden goed zeer te doen!

Vandaag is onze box bezorgd, ben er zooo blij mee! Kon hem niet in de doos laten zitten dus hij staat al en ook met dekentje enzo erin! Boxkleed is besteld, die laat ik maken bij iemand. Maar komt pas in augustus! :)

Deel Deze Pagina