mijngeluk: Ik had gister ook echt dikke, kloppende voeten. Niet fijn hè! Antagel helpt bij mij goed tegen maagzuur. Kun je zo bij de apotheek halen
Mijngeluk: Gefeliciteerd, nu ben je echt man en vrouw! Wat klinkt dat he?! Fijn dat je een hele mooie dag hebt gehad! En ook een hele mooie echofoto! Justxme: Nog een meisje!! Leuk gefeliciteerd! En ook helemaal leuk van jullie huis! Spannende tijden zo hoor! Erkennen: Wij hebben het al vrij vroeg laten erkennen. Nu alleen nog aangeven en zeggenschap regelen. Heel misschien dat we voor die tijd nog geregistreerd partnerschap aangaan, maar ik moet nog even uitzoeken hoe dat allemaal in zijn werk gaat en welke kosten daaraan verbonden zijn. Iemand hier toevallig ervaring mee? Warmte en gezwollen voetjes: Hier gelukkig nog geen dikke voeten of vingers... (afkloppen).. Ik voel wel wat druk ofzo in mijn voeten en benen, maar er is nu nog niks te zien.. Hier: Ik heb vakantie, maar helaas nog niet echt veel rust kunnen pakken. Zijn druk geweest en helaas wat tegenslagen gehad waardoor ik ook geen rust kan vinden in mijn hoofd.. Jammer! Maandag hebben wij de kinderwagen, luiertas en badset bezorgd gekegen. Helemaal trots op! Vanavond heb ik een infoavond over borstvoeding geven, ben benieuwd! Nou ik ga even plantjes poten in de tuin, fijne dag meiden!
@ Soee, nee is idd niet echt prettig haha is best vervelend met schoenen aan nou doet zeer.. ja ik zal eens gaan kijken daarvoor!
@Miranti Geregistreerd partnerschap is net als trouwen op bepaalde tijden gratis. Wij zijn op woensdag ochtend geweest. Was een kwartiertje werk Je moet wel getuigen hebben. Oja leuke bijkomstigheid. Kreeg er wel nog 3 vrije dagen voor haha! @Salmonella De salmonella kan je altijd op lopen maar het is niet specifiek gevaarlijk in je zwangerschap.
Justxme Gefeliciteerd leuk zeg! en fijn dat jullie het huisje hebben! prinsessa het is eigenlijk gewoon een controle maar dan bij nieuwe verloskundige. Mijngeluk Wat een dotje!
Trouwens slikken jullie nog gewoon zwangerschapsvitamine? Oooh justxme leuk hoor lekker jullie eigen huisje K mag 11juli trouwens weer voor controle naar de vk.
Hier is mijn buik van 12 weken. en mijn 4 weken voor het verschil Ik slik mijn vitamientjes nog elke dag
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet meer slik haha en als ik ze slik is het erg on regelmatig:O is dat slecht?
Lovely: Ja ik weet inderdaad dat het gratis kan en het bar weinig verschilt met getrouwd zijn en je getuigen moet hebben etc..Wij willen het ook gratis doen, vind het echt onzin om er geld aan uit te geven als het gratis kan. Het is geen echte trouwdag ofzo. Ondanks dat je wel echt een verbondenheid met elkaar aangaat wat ik wel heel mooi vind. Alleen moet je niet ook nog naar de notaris ofzo?
mijngeluk Volgens mij is de eerste 12 weken erg belangrijk daarna volgens mij niet meer noodzakelijk.
@Miranti Ja het is maar net hoe je het bekijkt hoor. Ik zag het ook gewoon als een makkelijke manier om alles geregeld te hebben. Maar mijn collega voelt zich echt getrouwd en heeft ook haar man zijn achternaam. Ik heb mijn eigen achternaam, en noem hem ook nog steeds niet mijn man, omdat ik nog steeds niet vind dat we getrouwd zijn Eigenlijk is alles wettelijk hetzelfde als trouwen. Behalve het erkennen van ongeboren kind, dat moet wel nog gedaan worden.
Ik heb alleen nog nooit uitgezocht wat we moeten regelen (waarschijnlijk bij een notaris?) voor als ons beide tegelijk iets overkomt. Wat er dan met de kinderen gebeurd zeg maar... Ik vind het eigenlijk zo schandalig dat dat allemaal zoveel geld moet kosten om zoiets te regelen, het houd je dan toch een beetje tegen terwijl ik het wel geregeld wil hebben eigenlijk.
Volgens mij zijn de vitamines idd in het begin het belangrijkst... Mijn doosje is nu leeg, en ik nam ze de laatste tijd ook heel onregelmatig moet ik zeggen...
Lovely: Ja dat herken ik wel hoor. Juist als je dingen goed op orde wil hebben (wat voor bijv nabestaanden zo belangrijk is) moet je daar een best veel geld voor betalen. Uiteindelijk is het ook maar een (rechtsgeldig) papiertje met handtekeningen. Ik snap wel dat mensen er verschillend tegen aan kijken. Ik wil in ons geval ook misschien wel de achternaam van mijn vriend gebruiken, maar hem mijn man noemen? Nee dat vind ik niet horen hierbij, ookal is het eigenlijk hetzelfde als trouwen. Het verschil is ook zo klein he?! Ik vind het wel wat hebben zoals ik zei om wel echt verbonden te zijn en dat dat met getuigen gaat enzo. Maar als een samenlevingscontract bijvoorbeeld gratis was hadden we dat waarschijnlijk eerder gedaan. Mijn vriend heeft ook niks met trouwen, maar wil wel alles geregeld hebben en vindt het wel leuk als ik zijn achternaam zou dragen. Nou ik ga het maar eens uitzoeken. Maar jij bent gewoon bij de gemeente geweest daarvoor en verder kwamen er nog geen notaris kosten bij kijken?
IK slik nog wel de zwanger worden.zwanger zijn tabletten. Het is niet meer nodig na 12 weken maar kan geen kwaad natuurlijk!
Ja, het is toch wel erg leuk! En kan je achteraf ook kijken of ze er echt op leek haha. Misschien dan toch maar eens over na denken! Lief van je!! Nee haha dat taartje moet er nog steeds komen! Denk van het weekend even langs de bakker.. Hema rompertjes zijn inderdaad echt super fijn! Ik heb de stretch variant, zien er echt lekker zittend uit haha. Erg belangrijk natuurlijk. Wat heb je uiteindelijk gegeten? Haha, ja alweer lunchen met een andere vriendin, vervelend nou Nooo haha! Heb je nog wel verder gekeken vandaag? Heel erg fijn! En wat lief, dankjewel! Hihi dat snap ik, heb je 'm ook op DVD? Hihi alsnog bedankt, we hadden bij bagels & beans gegeten, nou.... geen succes haha. Vertel het zo wel! Was jouw eitje wel lekker?! Haha! Grappig dat je dat ook zo kan zien aan de buitenkant al die veranderingen. Lijkt me raar als je navel opeens "plopt" Mooi buikje!
Zo, de lunch was gezellig maar het eten was echt vreselijk normaal ben ik echt niet kieskeurig, vind bijna alles lekker. Broodjes met geitenkaas maak ik ook regelmatig thuis, dus ik dacht hmm bagel met geitenkaas. I was wrong, GADVERDAMME, de meest gore geitenkaas die ik ooit heb gegeten, de smaak was zo ontzettend sterk en bitter? Ik heb het gewoon niet opgegeten zo erg was het haha. Toen ik thuis kwam heb ik een hamburger besteld Nog even langs de Hema en H&M geweest en nog wat kleine spulletjes gekocht: Bekijk bijlage 333079 En de vriendin met wie ik was had een cadeautje meegebracht, de slabbetjes Erg lief!
Pinsessa Gelukkig heb je nog een hamburger besteld! maar jammer dat andere niet te eten was! en super leuke dingetjes vind de slabbetjes erg leuk.