Jonge aanstaande mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lautje93

Lautje93 Lid

15 nov 2012
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar had mijn moeder t laatst over...wat is dat?
    Nee mijn vriend kan er niet zo goed mee om gaan dus t wordt altijd een ruzie.... :(

2. soeee

soeee Niet meer actief

Prinsessa: Was inderdaad een rotnacht met weinig slaap. Vandaag maar bijtijds naar bed, dan is het voor m'n gevoel sneller morgen :D Ja gaat hard hè, ik was zo blij toen ik de magische 12 weken had bereikt, dat is morgen alweer 4 weken geleden. Bizar snel gewoon!

Ik doe niet mee met MvM. Bewust niet. Was erg onhandig met de lange schooldagen en eigenlijk heb ik er een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ben ik heel blij dat het bestaat en dat het zoveel vrouwen helpt. Maar er gaat ook heel van naar het buitenland, zoals Duitsland en Amerika. Dat vind ik niet helemaal de bedoeling ervan. Vandaar dat ik besloten heb niet mee te doen. Maar vind het heel goed dat je het doet hoor :D

Ik heb het idee dat de vermoeidheid nu wel iets begint af te nemen bij mij. Werd ook wel eens tijd. Maar het zal voorlopig wel niet meer zo worden als voor m'n zwangerschap :)

3. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik heb het even gekopierd van de site:

"Moeders voor Moeders zamelt urine in van pril zwangere vrouwen in Nederland. Uit deze urine wint MSD het hCG-hormoon. Van dit hormoon worden geneesmiddelen gemaakt die een rol spelen in het behandelen van vruchtbaarheidsproblemen. Zwangere vrouwen kunnen op deze manier dus stellen met vruchtbaarheidsproblemen helpen."

En dat is echt vermoeiend elke keer ruzie :( Ik hoop dat je gauw weer een beetje de oude wordt en dat jullie niet al te vaak ruzie hebben. Misschien nog eens goed met hem praten over dat het echt niet bewust is en dat je het ook erg rot voor hem vind?

Inderdaad, lekker vroeg gaan slapen en dan kan je morgen weer fris op :D Moet je morgen ochtend/middag nog iets doen of is het echt letterlijk de tijd afwachten tot 20:00 haha.

Gek hé? De tijd vliegt voorbij. Ik lees dat sommige vrouwen het juist langzaam vinden gaan in het begin maar daar heb ik echt geen last van. Ik denk dat het wel echt zo anders gaat worden als je buikje steeds groter wordt en je de baby ook echt gaat voelen.. weer een hele nieuwe fase!

Ik kan me voorstellen dat het voor jou dan niet handig is! Ik zat vandaag te plassen :D en bedacht me opeens dat ik dat ook ooit hier op het forum had gelezen. Ik heb daar ook wel een dubbel gevoel bij maar als ik ook maar één vrouw kan helpen met het zwanger raken dan geeft mij dat al voldoening. Ik werk vanuit huis dus heb de hele dag om de kannen vol te plassen haha.

4. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Hoi hoi meiden,

Nou hier vanmiddag heerlijk bij vrienden in de zon gezeten:)
    Ik heb wel mee gedaan aan mvm omdat ik thuis werk en het een kleine moeite vond! Dat het naar het buitenland gaat is mij niet bekent wel dat ze een zwembad vol urine nodig hebben om 1 pil te maken:$dat is echt veel!
    Maar goed vind wel dat het vrijblijvend moet zijn en ieder zijn eigen keus..

Succes soeee spannend zeg! ben echt benieuwd:)

5. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Soe: jammer van je brakkige nacht! Ik had eigenlijk net hetzelfde ritme als jou... :( gelukkig stak ik wel geen panty over mijn arm:p hopelijk slapen we beide deze nacht een beetje beter. En die droom: welk geslacht zegt je eigen gevoel? Altijd leuk om er achteraf op terug te kijken of je juist was of niet;)

Moeders voor moeders: er gaat inderdaad een deel naar het buitenland, waaronder België ( waar ik woon:p). Maar hier bestaat zo iets gewoonweg niet. Heel jammer, want ik ben er zeker van dat er heel veel vrouwen zouden mee doen. Moest ik kunnen ik zou het ook doen en ik ben de dames die het doen/deden enorm dankbaar, want zonder hen zou ik nu niet zwanger zijn...

Lautje: heel naar voor je die stemmingswisselingen... zeker als je vriend er niet zo goed mee om kan... hopelijk is het snel voorbij! ik heb eigenlijk geen last van stemmingswisselingen gehad, maar denk dat dat kwam omdat bij mij de misselijkheid alles domineert.

Prinsessa: ik ben ook heel erg loom hoor... Lijkt maar niet voorbij te gaan, al heeft de zon van vandaag het wel een beetje verandert...

Weer: hier in Antwerpen was het zalig! :) heerlijk genoten van een dagje in de tuin. Zijn ook wat nieuwe tuinplantjes gaan halen en heb die dan op mijn dooie gemakje geplant... Zalig:cool:

6. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Maira: wat naar dtat je nu al harde buiken hebt! Gelukkig is alles wel in orde! Doe maar rustig aan hoor!

Prinsessa: bedankt voor het lijstje trouwens!! Ik heb echo op 23/04 (16 weken echo) en 23/05 ( structurele echo) :)

7. soeee

soeee Niet meer actief

Prinsessa: Ik moet thuis aan de studie, dus de tijd kruipt vast voorbij, pfff! Hihi :D

Ja dat is ook zeker zo hoor, al help je er al 1 vrouw mee! Maar als ik kijk naar de twijfel die ik had, hoe weinig ik thuis was in die tijd, heb ik besloten om het niet te doen. Maar vind het goed van anderen als zij het wel doen :)

Ja ik heb dat ook, juist die eerste 12 weken gingen snel. Al hoor je vaak het tegenovergestelde.

Selina: Ik ben jaloers! Hier nauwelijks zon gehad :(

8. soeee

soeee Niet meer actief

Toekan: Oh jij ook al? Hopen voor een betere nacht voor ons allebei dan :) Mijn gevoel zegt een meisje, dus we zullen zien morgen!

9. Prinsessa

Lekker hoor, bij jou heeft het zonnetje zich dus wel goed laten zien! Jaloers!

Dat las ik inderdaad ook hier ergens. Bizar eigenlijk hé? Ik lees ook dat veel vrouwen de flessen vinden stinken maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet :p

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd naar jouw meubeltjes!

Apart eigenlijk dat zo'n initiatief er niet in meerdere landen is hé? Het is zo naar dat veel vrouwen afhankelijk zijn van pregnyl.

De zon zal je inderdaad wel goed doen en toch een soort boost geven. Hopelijk zal het zonnetje wat vaker schijnen de komende tijd.. Lekker trouwens dat jij zo genoten hebt van je dag! Hoe ziet het weer er voor de komende dagen uit? Hopelijk kan je lekker in de tuin genieten van je nieuwe plantjes ;)

Ik ga het zo gelijk even voor je aanpassen! :)

Krijgen jullie trouwens meer standaard echo's dan wij in Nederland?

...en lekker ZP tussendoor haha :D

Je moet inderdaad gewoon doen wat goed voelt!

Lijkt me zo bijzonder als we straks ook ons kindje kunnen voelen! Ben benieuwd wanneer dat zo ver is. Verschilt natuurlijk ook van vrouw tot vrouw.

10. Prinsessa

Ik gok nog steeds een jongen bij jou :p!

11. Prinsessa

Bekijk bijlage 318682
    Zwanger ♥
    - Lufdelefie (21 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 2 mei 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Polkadotjes (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 6 mei 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Medinalil (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 6 juli 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - o0Mrkk0o (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 28 juli 2013 Zwanger van een: Verrassing!
    - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 30 september 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Maira11 (22 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 5 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Toekan (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 8 oktober 2013 Zwanger van een: Verrassing!
    - Selina89 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Prinsessa (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Lautje93 (19 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 22 november Zwanger van een: Jongen/Meisje

Afspraken - Controles en echo's ♥
    - Soeee: 15 april - Echo geslachtsbepaling
    - Prinsessa: 19 april - Termijnecho
    - o0Mrkk0o: 20 april - 3D echo
    - Toekan: 23 april - 16 weken echo
    - Lautje93: 25 april - Termijnecho
    - Prinsessa: 2 mei - Echo geslachtsbepaling
    - Soeee: 8 mei - 20 weken echo
    - Maira11: 16 mei - 20 weken echo
    - Toekan: 23 mei - Structurele echo

Bevallen ♥
    -
    -
    -

-------------------------------------------------------------

Toekan, je afspraken staan erbij!

12. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Soe: nog even je weet of je gelijk hebt!:)

Prinsessa: ze geven op zich nog wel warm, maar ik dacht iets minder zon... Maar je weet pas echt wat voor weer je krijgt als de dag er is dus... Nog afwachten!:p
    En wij krijgen hier in België 3 volledig terugbetaalde echo's (12-20-32weken) maar we krijgen eigenlijk een echo op: 7-12-16-20-24-28-32-35-37-38-39-40 weken) de andere echo's worden terugbetaald zoals een dokterbezoek en moeten we dus deels nog wel zelf betalen...
    En inderdaad heel apart dat mvm niet in alle landen is... Zeker wanneer zoveel dames er nood aan hebben!

13. soeee

soeee Niet meer actief

Prinsessa: Ja ik ben echt wel ZP verslaafd hoor, jeetje! Ik ben ook benieuwd wanneer ik m'n beebje voel. Ik dacht een paar dagen terug een plopje te voelen, maar dit kunnen net zo goed m'n darmen geweest zijn :)

Toekan: Jaaa! Morgen om deze tijd ben ik waarschijnlijk alweer op weg naar huis! Raar idee :p

Voorkeur: Hebben jullie eigenlijk stiekem een lichte voorkeur? Weet niet of dat al eerder besproken was hier, maar hadden het er gister in een ander topic over. Ik heb geen voorkeur, allebei even leuk. Maar gezien mijn eigen idee dat het een meisje is, ben ik bang dat ik op de een of andere manier toch ff moet omschakelen als het een jongetje is. Al vind ik dat net zo leuk hoor! Maar dat is best wel iets waar ik me "schuldig" om voel ofzo...

Heb ik trouwens gisteravond al m'n buikie van gisteravond neergezet? Weet het soms ff niet meer, hihi :D

14. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik ben ook echt benieuwd naar het voelen van de kleine! :D

En die buikfoto hebben we hier niet gezien denk ik :)

Hier geen voorkeur voor geslacht... Vandaar dat het ook niet uitmaakt en het echt een verrassing mag blijven tot het einde!

15. soeee

soeee Niet meer actief

Dan zal ik hem nog ff plaatsen! :D Dikkie dik ben ik, hihi.

16. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hoi meiden,

Mag ik nog inhaken?

Ik denk ik behoor ook nog wel tot de jonge mama's, al zag ik op de lijst dat ik de oudste ben :D
    Wordt volgende maand 25, en ben morgen 13 weken zwanger van onze tweede.

We hebben al een dochter van bijna 2 (dus straks mama van 2, ben ik best wel jong toch :p)

17. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Wow soe wat een knaller al! :D super!!!

Lovely welkom! Wat leuk al een tweede!

18. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Welkom! Leuk, dan kun je ons nog heel wat leren dus! Hihi, ja je bent het oudje van de jonkies :D Heb je een prettige zwangerschap tot nu toe?

Toekan: Ja, aso hè, die buik! :D

19. Prinsessa

Hopen op het zonnetje zodat we allemaal weer wat meer energie krijgen :D

En jeetje, wat veel zeg! Lijkt me echt fijn om je kindje zo vaak te mogen bewonderen. Hier is dat helaas een stuk minder.. Ik denk dat ik in totaal 2 pretecho's ga laten maken maar dat kost een hoop geld. Lijkt me zo gaaf om je kleintje in 3D/4D te zien!

Hebben jullie dan tijdens de echo ook gelijk controle bij de verloskundige?

Haha, ik ook hoor! Is ook heel leuk om hier gewoon lekker bij te lezen en te kletsen :D Spannend, wie weet voel je het binnenkort wat meer regelmatig.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je onbewust toch aan het idee van een meisje gaat wennen. Lijkt me trouwens niet raar hoor meis, zou me er ook niet schuldig om voelen. Je bent er toch gewoon mee bezig en het is toch ook heel spannend allemaal? Dat je gevoel dan toch voor een meisje gaat neemt niet weg dat een jongen even welkom is en dat er van een echte voorkeur totaal geen sprake is! Komt helemaal goed, dat weet ik zeker! Ik heb zelf totaal geen gevoel over het geslacht bij mezelf maar ben zoals jullie inmiddels wel weten ONTZETTEND nieuwsgierig haha.

Wauw! Jij bent echt prachtig zwanger zeg! Wat een mooie buik :D

Uiteraard! Je bent van harte welkom! Gezellig dat je hier komt mee kletsen!

En wat leuk dat jullie meisje grote zus wordt! Wij lopen precies gelijk op trouwens :D

Ik vind dat je er helemaal bijhoort hoor haha hartstikke jonge mama ;)

20. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Wat een mooi buikje soeee:D

En prinsessa ik wilde indd een fotootje maken maar vl is er druk aan het boren, verven etc dus ze staan nu tegen elkaar in een hoek dus kan geen goede foto maken;)

@t lovely natuurlijk alleen maar gezellig voel je je goed?

Deel Deze Pagina