Jonge aanstaande mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    @mijngeluk goedzo, ben benieuwd wat ze zeggen:). wat vervelend dat je daar last van hebt, gelukkig heb je een kuurtje ervoor gekregen!

@riga, zie je komt helemaal goed met dat kleine wurmpje in je buik! lekker genieten nu:D!

@xdoo ik gebruik voor mezelf de achternaam van mijn man dus de baby krijgt ook zijn achternaam.

@yassminn ja ik ben blij als ik straks niet meer hoef te werken dat ik eventueel tussendoor kan slapen, gelukkig vannacht weer een stuk beter geslapen dus dat scheelt. de yoga is zeker leuk! ik ga meestal gewoon zelf baantjes zwemmen maar ik heb nogal de neiging om mn grenzen voorbij te gaan dus ik ga nu maar 1x in de 2 weken ipv 1x per week zwemmen en 1x per week yoga. zwangerschapszwemmen is hier alleen maar op hele vreemde tijden :p. wat jammer dat je geen echo kreeg, maar fijn dat de baby het goed doet:D! Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen, maar ik heb me er wel bij neer gelegd anders wordt het een obsessie en dat wil ik niet meer. ik ga na de zwangerschap wel weer op de weegschaal staan.

@soee wat vervelend dat je zo weinig hebt! maar meestal is het ook niet echt nodig dus dat scheelt wel weer! wat fijn dat je vriend officeel is ingeschreven zeg, zal wel een hele opluchting wezen! welke kinderwagen is het nou geworden want dat heb ik ergens gemist, wat lief dat je die van je schoonmoeder krijgt trouwens! wij krijgen de wagen in principe ook van mijn moeder alleen met terugwerkende kracht want ze heeft er nu nog geen geld voor.

@lovely ik ben blij met een man die kok is, hij is zo snel met van alles anders had ik wss ook wel een apparaat gekocht maar we hebben al allerlei dure keukenmachienes staan die we ook voor babyvoeding kunnnen gebruiken.

@selina ze waren hier afgelopen woensdag dus ook behoorlijk vroeg maar dat schijnt normaal te zijn bij dit bureau en je kan ze altijd later nog bellen als je nog een afspraak wilt ofzo. ik vond het ook wel lekker hoor want het is echt een bom aan informatie die ik kreeg:p.

@xdoo wat vervelend van die belastingdienst zeg! hopen dat het snel wordt opgelost!

2. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Riga mooie echo hoor!:D

3. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    yasmin
    helemaal niet erg om al zo veel aan te komen!
    ik heb even opgezocht hoeveel je gemiddeld aan komt tijdens een zwangerschap en waar het gewicht heen gaat.

Baby3,5 kilo Baarmoeder1,0 kilo Placenta0,5 kilo Borsten0,5 kilo Extra vetvoorraad3,0 kilo Extra bloed1,5 kilo Extra vocht/ vruchtwater2,0 kilo
    Dat is totaal 12 kg.

4. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Soe: leuk dat shoppen! En fijn dat de inschrijving van je vriend zo snel is gegaan!

Xdo: hier ook de naam van mijn man... Mag ik vragen waarom jij het niet wil? Ik vind het persoonlijk net erg fijn dat het de naam van mijn man is.. Het is altijd duidelijk dat je als moeder de mama bent... Je hebt er ook al een band mee door het 9maand te dragen etc... Vind het dan fijn dat ik mijn man ook een band geef door al te starten met de achternaam...

Mijngeluk: woehoew voor de 28 weken!

Prinsessa: bedankt voor de aanpassing! :)

Baby eten maken: wij hebben de stoomkoker van avent op de geboortelijst gezet.. Lijkt me een mega handig ding!

Yasminn: fijn dat alles goed is met de kleine.. Wel jammer dat je geen echo kreeg. En dat gewicht lieverd, trek het je niet aan.... Bijkomen is mega normaal en het zal er ook wel weer afgaan. Al begrijp ik wel dat je het liever anders zou zien.. Kop op hoor!

Nichelle: fijn dat je zo geniet van het zwemmen en de yoga!

Selina: wat fijn dat je je eigen wiegje gaat gebruiken! Is hier ook zo.. Gaat al mee van met mijn mama. Ben er helemaal gek van :)

Hier begint de nesteldrang af en toe op te steken... Ben gisteren beginnen afwassen en voor ik het wist stond ik de hele keuken te soppen... Kon vandaag het dus ook niet aanzien dat er afwas stond:)

5. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@Yasminn
    Fijn dat alles goed was!
    Balen dat je steeds bent aangekomen, ik ben heel benieuwd hoeveel ik volgende week aangekomen ben.

Bij L. ging het ook hard hoor, maar ik at toen ook wel bijna alles waar ik trek in had, dus was grotendeels mijn eigen schuld :p

Als je zelf weet dat het daar niet aan ligt, dan kun je er ook niet veel aan doen. De een komt nou eenmaal meer aan dan de ander. Wie weet blijf je straks wat stabieler.

6. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier vandaag wat boodschappen gedaan enzo.
    Ook hebben we vanmiddag even het balkon aangepakt. Het moest en zou nu af zijn :p
    Zweette me rot, en daarna wel last van me rug, maar ben blij dat het gedaan is!

Morgen gaan we denk ik richting het strand.
    & morgenavond komen mijn moeder en broertje hier BBQen.
    Stond nog een kleine BBQ bij mijn oma, dus die zetten we neer.
    Ondanks dat we geen tuin hebben proberen we er toch wat van te maken zo :D

7. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hi meiden!

Ik ga even op en aantal reageren, sorry als ik iemand vergeet.. Ben paar dagen niet geweest dan is het gelijk ook heel veel om bij te lezen haha.

Mijn geluk: Gelukkig was er niks aan de hand meid! Nu rustig aan doen en goed naar je lichaam luisteren!

Riga: Kijk een goede echo! Hartstikke fijn :)

Selina: Fijn toch dat het tot nu toe allemaal lekker loopt met je zwangerschap? Heerlijk!

Soeee: Genieten jullie lekker samen? Jammer dat jullie meisje er niet zo goed voor lag bij de echo, hopelijk over 3 weken wel! Ik mag met 30 weken ook nog een keer, ben benieuwd.

Aankomen zwangerschap: Er zijn zoveel verschillen in gewicht bij alle zwangere dames. Grote verschillen ook. Hoeft niks te zeggen. Hier nu in week een kilo erbij, weeg nu bijna 9 kg meer dan startgewicht.

Wie eerst bevallen: Ik ben ook heel benieuwd! Als ik of Kimberlilie eerder bevallen dan Michellexxx dan zijn wij wat te vroeg en zij te laat.. We gaan het zien! Ik vind het niet erg hoor als ons manneke wat eerder komt in september!

Striae: Hier (nog) geen striae. Hopelijk blijft het weg.. Maar mijn buik staat wel echt op spanning, heb continu het gevoel dat ik eruit knap.. Dus die striae komt vast nog wel. Mijn moeder heeft het niet gehad bij der zwangerschappen, hopelijk ik ook niet :)

Achternaam kind: Hier krijgt de kleine de achternaam van papa.

Hier: van de week is mijn zwangerschapscursus begonnen. Was best leuk. Ben benieuwd naar de volgende bijeenkomsten!
    Hier wordt het echt met de dag zwaarder lijkt het wel :p Nog 4,5 week werken! Aftellen naar verlof... Ik ben nu aan het werk tot 15.00uur ( ja ik weet het in de baas zijn tijd op zp koekeloeren o o o :p) Morgen lekker vrij! Heerlijk met dit weer! En ik ben bijnaaaa 30 weken! Nog 3 daagjes, ik vind dat echt een mijlpaal!

Fijn weekend meiden!

8. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Lovely
    Heerlijk het strand en daarna bbq! geniet er van.

Toekan.
    Mag je zeker vragen.
    Mn vriend wou eerst wel zijn achter naam omdat hij ook eer wou doen aan zijn moeders kant van de familie. maar hij had niet bij na gedacht dat die niet zijn achter naam heeft. daardoor hebben wij geen waarden aan zijn achternaam. daarnaast zou mijn achternaam beter bij de voornamen van het kindje passen. ook vind ik dat moeders veel meer voor kindje opgeven en vind daarom ook eervol dat kindje moeders naam krijgt.

Hier.
    nou mn vriend is zo ziek dat die vandaag niet mee kon helpen in het huisje met zn vader. dus ik had gezegt ik ga dan wel mee. krijg ik een nee te horen omdat ik zwanger ben.... terwel die dan nog wel tegen mn vriend zegt als je mee gaat hoef je niet heel veel te doen.. ik vind zelf negens op staan ben niet ineens gehandicapt dat ik niks meer kan doen omdat ik zwanger ben.. noujah hij ging maar alleen en hij keek wel wat die ging doen in het huis.

9. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Goedemorgen dames. So heerlijk weertje! Mag wel een x toch. Wat betreft aankomen probeer me er niet teveel om druk te maken. Me benen zijn helemaal opgezwollen dus denk ook dat t voornamelijk vocht is. Ik ga wel proberen op te letten wat betreft snoepen en met te laat eten. Ik heb gewoon vaker en meer honger. Vooral s"avonds ineens zo een honger dat ik misselijk word. En je ziet t echt aan me omgeving noemt me big mama :s en krijg alleen maar tot horen dat ik echt ben aangekomen en moet opletten. Is niet altijd leuk want ik vind het zelf al best erg. Ik zie mezelf ook wel en probeer steeds tr denken ach voor me baby straks komt het weer goed krijg je weer zo een rot opmerking. @lovely. Veel plezier vandaag! @miranti: wees blij dat je nog geen stria heb! Hoop ook dat t zo blijft voor je! Joehoe zeker een mijlpaal bijna 30 weken, :D super! Ben ook benieuwd wie als eerste gaat bevallen. @xdo; beterschap met je vriend! En zo herkenbaar dat je minder mag doen met want je bent zwanger. Denk ook vaak van hallo ben niet lomp ofzo. Denk zo ze hebben t beste met je voor! @hier: nog geen plannen vandaag. Misschien zo even markt op en Vanaaf Miss barbequen. Of stad in heb dinsdag diploma uitreiking wil even een leuke shirt halen daarvoor nog. Iedereen fijne dag en geniet lkkr van t weer. (Zit op me tel zo irri met typen)

10. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

De groetjes uit Kreta.
    Even snel kijken hoe het hier ging.

11. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Wa betreft gewicht ben ik nu in totaal 1,5 kg aangekomen..

12. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik denk echt dat het nog wel netjes is qua gewicht hoor! De verloskundige zei er ook niks over neem ik aan? En balen dat je nog een keer suikertest moet pff.. Hopelijk ben je daar ook weer gauw vanaf.

Ga je afspraken erbij zetten!

Ja, je weet het maar nooit.. Als Michelle over tijd gaat en Soeee bijvoorbeeld bevalt met +/- 37 weken is zij alsnog eerder :p

4.5 week klinkt echt zo dichtbij! Lekker genieten van de vrije tijd die je hebt. Haha, af en toe even kijken moet best kunnen hoor! Hele mijlpaal inderdaad, dan is het echt aftellen..

Jammer zeg :( Kan me voorstellen dat je daar van baalt! Mijn vader en vriend zijn ook zo hoor haha, ach.. ze bedoelen het goed!

Veel plezier :D! Geniet ervan!

13. Prinsessa

#2773 Prinsessa, 6 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2013
    Bekijk bijlage 336158 Bekijk bijlage 336157
    ♥ ZWANGER! ♥
    - Michellexxx (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 5 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Kimberlilie (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 12 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Miranti (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Yasminn (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 26 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Mijngeluk1992 (21 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 30 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Toekan (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 8 oktober 2013 Zwanger van een: Verrassing!
    - Selina89 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Lovely24 (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 21 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Nichelle (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 22 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Littlewonder23 (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 23 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Prinsessa (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 24 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - SuusD (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 november 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Justxme (20 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 28 november 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Emmelie23 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 10 december 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Merel123 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 11 december 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Queenzy (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 25 december 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - xDoo (20 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 december 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Riga01 (21 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 24 januari 2014 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Froetsel (20 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 26 februari 2014 Zwanger van een: Jongen/Meisje

♥ AFSPRAKEN, CONTROLE & ECHO'S ♥
    - Justxme: 8 juli - Controle gyneacoloog
    - SuusD: 9 juli - Controle verloskundige
    - Miranti: 10 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Selina89: 11 juli - Controle verloskundige
    - Michellexxx: 11 juli - Controle verloskundige
    - xDoo: 11 juli - Controle verloskundige
    - Lovely24: 12 juli - Controle verloskundige
    - Nichelle: 15 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Queenzy: 15 juli - Controle verloskundige
    - Toekan: 16 juli - 28 weken echo
    - xDoo: 17 juli - Echo geslachtsbepaling
    - Miranti: 17 juli - Controle verloskundige
    - Mijngeluk1992: 17 juli - Controle verloskundige, 30 weken echo & bloedprikken
    - Justxme: 18 juli - 20 weken echo/GUO
    - Soeee: 18 juli - Controle verloskundige & 30 weken echo
    - Riga01: 22 juli - Controle verloskundige
    - Soeee: 22 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Prinsessa: 23 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Nichelle: 24 juli - Eerste afspraak een goed begin & controle verloskundige
    - Toekan: 24 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Merel123: 25 juli - 20 weken echo
    - Yasminn: 26 juli - Controle verloskundige
    - Prinsessa: 29 juli - Controle verloskundige
    - Littlewonder23: 29 juli - Controle verloskundige & bloedprikken
    - Littlewonder23: 31 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - xDoo: 5 augustus - GUO
    - xDoo: 6 augustus - Intake nieuwe verloskundige
    - Yasminn: 13 augustus - Voorlichtingsavond bevalling
    - Yasminn: 16 augustus - Liggingsecho
    - Yasminn: 22 augustus - Cursus borstvoeding
    - SuusD: 23 augustus - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Toekan: 12 augustus - 32 weken echo
    - Toekan: 4 september - 35 weken echo
    - Toekan: 18 september - 37 weken echo
    - Toekan: 25 september - 38 weken echo
    - Toekan: 2 oktober - 39 weken echo

♥ BEVALLEN ♥
    -
    -
    -
    -------------------------------------------------------------

Yasmin, je afspraken staan erop!

14. Prinsessa

Fijn weekend allemaal meiden! Eindelijk laat het zonnetje zich weer een beetje zien ;) Ik ga vanavond met de hele familie lekker steengrillen.

Vind het zo schattig, het broertje van m'n vriend (hij is 19) vind de komst van de baby ook zo spannend. Hij vroeg gister of we nog nieuwe foto's hadden van haar en of we al een naam hebben. Toen we vertelde dat we 23 juli een 3D/4D echo hebben wilde hij heeeel graag dat we die foto's en het filmpje dan gelijk naar hem toe zouden sturen haha.

15. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    prinsessa
    Wat leuk dat roetjes van je vriend zo meelevend is! hij zal vast een leuke oom worden.
    jaa van mij mag het wel iets minder warm zijn. vind moeilijk volhouden met hoofdpijn en dan zo'n warmte...
    Lekker steengrillen. hier maken we makkelijk een pizza.

16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Voor op de lijst
    Mijn afspraak van 10 juli is verzet naar 11 juli.

17. Prinsessa

Haha, ik vind het ook heel schattig! Hij is ook heel erg benieuwd naar z'n nichtje :p

Ik moet zeggen dat ik het ook niet echt opzoek nu. Ik kan sowieso al niet heel goed tegen warmte maar nu ik zwanger ben is het al helemaal dramatisch. Lekker de koelte opzoeken!

Hmm pizza :D Heerlijk!

Voel je je trouwens wel goed verder?

18. Prinsessa

Meiden, ik twijfel opeens heel erg aan de kinderwagen die we hebben gekocht. Een vriendin van mij heeft de Mutsy Igo en die vind ik ook zo mooi! Net iets minder "lomp" dan de Joolz in mijn ogen. En het scheelt €300... twijfel twijfel twijfel.

Joolz:

Bekijk bijlage 336171

Bekijk bijlage 336172

19. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Prinsessa

ja veder voel ik me gelukkig goed. moeheid begint wat af te nemen. dus hoef niet perse meer elke dag een dutje te doen :D.

ja met de hond uit laten had echt even last van. nu dat binnen zit gaat wel wel weer. maar zo in de volle zon kan ik niet uithouden. ook heb ik geen korte broek want die pas ik niet meer. en voor 1 of 2 maandjes nog korte broek aanschaffen die ik volgend jaar niet meer aan ga doen en geen garantie voor mooi weer sla ik toch over.

Deel Deze Pagina