Jonge aanstaande mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Ik voel mijn meisje helemaal nog niet snap er echt helemaal niks van.. ga me dan al gelijk ongerust maken vooral omdat de vk heeft gezien dat mijn placenta er niet voor ligt..:(

2. soeee

soeee Niet meer actief

Vaak is het pas later hoor!! Zijn zat vrouwen die hun kindje pas na 20 weken voelen :) So don't worry!

3. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Jeetje! Dat is dan toch inderdaad wel even schrikken. Wie weet is het dan inderdaad toch medisch de volgende keer.. als het echt nodig is volgens de vk?

Ik ben erg benieuwd naar je buikje! Heb je geen foto? :D

Ik weet niet of je het al verteld had hoor, maar wat voor werk doe je precies?

Spannend! Denk dat je sowieso wel naar het hartje gaat luisteren hoor! :D

En ik heb zelf ook niet zo heel veel last van symptomen hoor. Moe moe moe, maar verder valt het reuze mee. Soms vergeet ik gewoon even dat ik zwanger ben haha. Maar die onzekerheid hoort er denk ik ook wel bij, heb ik ook last van soms :)

Dan kost het je sowieso niks! Dat scheelt haha :D

En fijn dat je je hebt ingeschreven voor kraamzorg, is dat ook weer geregeld. Ik ging trouwens nog even kijken hoe het zat met verhuizen, maar ik kies gewoon een kraambureau die in beide regio's zit. Deze leek me wel wat:

Kraamzorg Mama | Kraamzorg Mama, voor kraamzorg op maat

Oh, dat lijkt me zo mooi!! Kan me er nu nog niks bij voorstellen haha, maar het lijkt me inderdaad weer een nieuwe fase van de zwangerschap. Je kindje is dan toch een stuk meer aanwezig.

Ik vind het zo spannend! Las gister helaas nog wat nare verhalen op internet waarbij het hartje was gestopt met 11 weken ofzo :( Ik weet dat ik dat soort dingen niet moet lezen maar kwam het topic hier toevallig tegen. Bah! Wat een vervelende dingen zijn dat toch.

En ik moet om 13:10! Dus hoop dat de ochtend snel gaat haha.

Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je nu? Geen last meer gehad van harde buiken? En de 22ste moet je naar het ziekenhuis hé?

Oh zeker weten! :D Komt helemaal goed. Zodra je ook maar iets ziet moet je wel een foto maken hé haha

Zeker weten! Welkom hier :D Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat spannend zeg, hopelijk wordt jullie bod geaccepteerd. Wonen jullie nu al samen?

Gaat sneller dan je denkt haha. Voor je het weet zit je over de 12 weken. Heb je al een afspraak bij de verloskundige voor een echo?

Wauw, wat super!! En heerlijk idee dat het ook alleen maar vaker zal gaan gebeuren vanaf nu. Je weet dat ze in je buik zit maar nu kan je haar ook echt voelen.. kan me voorstellen dat je daar emotioneel van raakt :) Blijft bijzonder hé!

4. soeee

soeee Niet meer actief

Prinsessa: Let er even op dat het kraamzorgbureau aangesloten is bij jouw zorgverzekering. Op de site van je ziektekostenverzekeraar kun je dat wel terugvinden. Hier zitten er ook meerdere in de buurt, maar 1 die aangesloten is bij Menzis :)

Jaaa mijn god, het is eindelijk weer droog. Wat een tranen, zo bijzonder :D

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Justxme spannend hopelijk word jullie bod geaccepteerd!!!

Soeee Wat leuk!! Is ook zo bijzonder he! Ik wil ook zo graag wat voelen! Heb 1 week geleden 1 keer de baby gevoeld dacht ik, maar sindsdien niet meer. Hopelijk voel ik hem/haar ook snel. Mijn zoontje voelde ik pas met 19 weken.

6. Prinsessa

Oooh meiden hier weer HONGER HONGER HONGER. Ik word gewoon gek van mezelf hoe vaak ik aan eten denk :( Vandaag gegeten:

Ontbijt:
    2 bruine boterhammen met sandwichspread tomaat/lente ui

Lunch:
    Kommetje bamisoep
    Bakje aardbeien

En nu weer zooooo'n trek alsof ik de hele dag nog niks op heb. Ga zo maar een broodje maken ;) Het is dan zo moeilijk om niet toe te geven aan lekkere dingen.

Morgen de echo! Heb er aan de ene kant heel veel zin in en aan de andere kant toch nog een beetje onzeker omdat het zo lang geleden is dat we ons kindje gezien hebben (7 weken). Heeft een van jullie trouwens een angelsound?

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Prinsessa: Niet zo gek doen joh, morgen hoor je een prachtig kloppend hartje!! Jeeeej zelfs ik ben benieuwd naar je echo hihi! Gelukkig hoef je geen hele dag te wachten!!

Ja kraamzorg mama, is wel goed volgens mij! Ik ga bij stb kraamzorg, daar las ik ook het een en ander over borstvoeding. Vind het wel belangrijk dat ze daar genoeg ervaring mee hebben. Bij kraamzorg mama ook dacht ik, maar heb daar bewust niet voor gekozen haha.

Ja met mij gaat het wel goed, eigenlijk geen harde buiken meer. Snap er niks van? Maarja ben er blij mee natuurlijk. 22ste inderdaad weer naar het ziekenhuis, vind het wel spannend. Hopelijk is mijn baarmoederhals dan nog steeds hetzelfde.

8. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    @soee, ja klopt meestal voelen vrouwen het later maar wil het zo graag haha:p ach komt inderdaad vanzelf allemaal wel:D

@prinsessa, ik heb nog helemaal geen foto gemaakt van mijn buik slecht he haha zal ik binnenkort eens doen, ik werk in de administratie en dan facturatie best zwaar heel de dag achter een computer als je al zo moe bent haha:p

9. Prinsessa

Ja, klopt! Daar heb ik inderdaad op gelet. Op de site van Univé kan je je postcode doorgeven en dan zit je met welke zorgaanbieders ze een contract hebben. Heb er expres op gelet dat het kraambureau zowel in Delft (woonplaats van mijn ouders waar ik nu tijdelijk ben) als in Den Haag (waar we op korte termijn weer naartoe verhuizen) zit. Ik kon trouwens kiezen uit een hele lijst, stuk of 20! Op een gegeven moment had ik niet eens zin meer om te kijken op al die websites :p

Heel mooi!! En het wordt straks natuurlijk al helemaal bijzonder als je vriend en moeder haar ook kunnen voelen. Hoe gaat het nu met je vriend? Lijkt me echt een heftige periode.

Ooooh ik hoop het zo! Echt! :D Dan kan ik de glimlach op mijn gezicht er volgens mij nooit meer afkrijgen haha. Chronische glimlach :p

Ik hoop ook dat ik mooie foto's meekrijg die ik dan in het NUB topic kan plaatsen haha!

Dat is inderdaad wel erg belangrijk ja! Bij mij staat het nog niet vast, heb me nog niet ingeschreven maar ik heb ook echt enorm veel keuze! Verbaasde me daar echt over. Maar bij jou is het nu in ieder geval gewoon geregeld, dat scheelt.

Heel fijn dat je geen harde buiken meer hebt! Ik ben ook heel erg blij voor je! Alles gaat vanaf nu gewoon weer goed, dat moet echt. En hoop ook dat ze stiekem even willen kijken naar het geslacht voor je! ;)

10. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Zoveel heb je toch nog niet gegeten? Op het kinderdagverblijf waar ik werkte aten de kindjes van 2 al meer hoor haha. En nu je zwanger bent mag je ongeveer 300 calorieën meer dan normaal als ik het goed heb.

Ik ben te spreken over de angelsound zoals je weet. Heb net weer even geluisterd. Hoorde het hartje echt maar een paar seconden, waarschijnlijk zwemt die weg haha. Maar hoor steeds allemaal harde geluiden in mijn oor. Volgens mij zijn dat allemaal bewegingen, want eerst hoorde ik dat nooit. Zo leuk!

11. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Haha jaa zoo bijzonder, dan zie je een echt mini mensje!! Ja hoop ook dat je mooie foto's hebt voor de NUB vind het echt leuk! Maar nog maar een paar weekjes tot je volgende echo toch, dan weet je 100 procent zeker het geslacht! Dan kan je lekker shoppen. Heb je eigenlijk al dingetjes gekocht?

Ja kraamzorg is gelukkig makkelijker dan de verloskundige. Heb je daar in ieder geval geen gedoe mee ondanks het verhuizen.

Ik hoop zo dat alles goed gaat nu, vind het wel heel eng. Zit echt de dagen af te tellen. Nog 58 dagen tot ik 24 weken ben haha, dan is ons kindje levensvatbaar. Nog twee maandjes dus, dat moet ik gewoon redden!! Ja hopelijk kijken ze even tussen de beentjes! Ik wil het zo graag weten, nu begin ik opeens te twijfelen of het niet toch een jongetje zou zijn haha.

12. Prinsessa

Haha nee ik bedoelde niet dat ik veel heb gegeten, maar als ik eet zit ik wel gewoon snel vol helaas. Daarna begint het drama en word ik misselijk van de honger :) Ik zou eigenlijk de hele dag wel kunnen eten bij wijze van.

Ooooh ik wil ook :D Lijkt me zo leuk om het hartje te kunnen horen! En je baby is lekker aan het rondzwemmen dus haha, zo leuk om op die manier toch even te luisteren wat er zich in je buik afspeelt. Ik denk dat ik ook zoiets ga bestellen. Zag ook deze:

bol.com | Luvion - Doppler Deluxe-80 | Baby

Ziet er ook wel goed uit vind ik!

Ja :D Lijkt me echt heel leuk! Een heel groot verschil met de vorige echo natuurlijk haha. En inderdaad, nog precies 2 weken tot de geslachtsbepaling. De tijd is echt snel gaan! Blijf het maar zeggen maar het gaat zo hard. En ik heb eigenlijk nog niks.. behalve het H&M berenpakje dan haha. En wat heb jij eigenlijk al?

Ik kan me echt voorstellen dat je aan het aftellen bent! Het is ook zo'n spannende periode en natuurlijk heel anders door wat je hebt meegemaakt, dat beïnvloed op een bepaalde manier toch hoe je deze of een volgende zwangerschap meemaakt. Ik denk nog steeds een meisje haha, maar je weet maar nooit... Misschien groeit er wel een mooi klein jongetje in je buik!

13. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Justxme: welkom! En ik duim mee dat jullie bod aanvaard wordt! Wij hebben hier ook net een huis gekocht, dus weet hoe spannend het is!:)

Prinsessa: of ze kunnen voorkomen dat het erger wordt, dat weten ze niet op voorhand. Hangt er vanaf hoe mijn lichaam op de kine reageert en in hoeverre mijn bekken zich nog losser gaan zetten:)
    En wat het eten betreft: vanaf 12 weken raden ze aan om om de twee uur iets te eten:) je kan dus best nog wat hebben :)

Soe: wat een tranentrekker! Kan ik echt geloven! Ik lig ook al een week met mijn handen op mijn buik in bed in de hoop dat... . Maar nog niets:p

Maira: goed dat de harde buiken achterwege blijven!

14. kar lijn

kar lijn Actief lid

5 nov 2012
    231
    0
    16
    NULL
    NULL
    De bekkenband draag ik alleen als ik werk of druk ben in huis of veel moet lopen. Maar het geeft zeker verlichting!

Over de naam zijn we al uit, maar die houden we nog even voor ons, haha.

Zeker spannend dat je 2 mei de geslachtsbepaling hebt, ben zeer benieuwd. Zelf al een vermoeden?

15. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hoi meiden,

Ben ook heel benieuwd wanneer ik de baby dit keer zal voelen.
    Ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer dat bij mijn dochter was..
    Weet nog wel dat ik in bed lag en ineens heel ver iets voelde en toen de tv zachter zette om me te concentreren of ik het nog een keer voelde haha!

Vond het altijd zo leuk, zeker later dan was mijn buik echt een golfslagbad soms!!

Hier nog niks gekocht eigenlijk, echt anders dan bij de eerste.
    Toen moest en zou ik al wat kopen ook al wist ik nog niet wat het was.
    Denk dat ik nu nog gewoon die 3 weekjes wacht voor ik wat ga kopen.

16. Prinsessa

Laten we hopen dat je er niet al te veel last van krijgt dan! Wel fijn dat je nu weet hoe of wat. Dankjewel voor de tip! Ik moet toch een beetje beter proberen gezonde, vullende tussendoortjes te vinden.

Hoe voel jij je vandaag verder?

Heel goed dat het helpt! Lijkt me toch een opluchting.

Uiteraard :D! Wel leuk dat jullie er al over uit zijn. Heb je al veel aankopen gedaan voor jullie kleintje? Al een kamertje gekocht?

En ik kan echt niet wachten haha. Ik heb totaal geen vermoeden.. geen voorgevoel! Had jij dat wel?

Haha :D Ziet er altijd ook zo leuk uit als je het echt ziet bewegen!

En ik weet zeker dat die 3 weekjes zo om zijn, kan je daarna lekker shoppen voor jullie baby! Heb je vorige keer veel dingen gekocht die je achteraf toch niet nodig had? Miskopen? :p

17. Prinsessa

Ah meiden, ik heb net van een vriendin een pakje van Z8 gekregen. Zij had 'm gekocht voor haar dochtertje en die heeft hem door de overvloed aan kleertjes maar 1 keer aangehad. Ik was er toen al zo verliefd op haha en dat heeft ze onthouden dus ze gaf hem onder het mom van; "Ook al weet je het geslacht nog niet, mocht het een meisje zijn dan kan je deze hartstikke goed gebruiken ;)" Geen serieus cadeautje dus, meer gewoon het idee erachter. En als het een jongen is kan ik vast een van jullie uit dit topic er blij mee maken haha!

Het is dit pakje:

Bekijk bijlage 319646

18. Lovely24

@Prinsessa
    Het viel op zich wel mee.
    Merkte wel dat de pakjes (denk 3 stuks) die ik kocht voor ik het geslacht wist, na 1x dragen in de kast zijn beland :p

Ik weet nog, navelbandjes, zag ze liggen bij de Hema, geen idee waarvoor ze waren, en ze liggen nog steeds ingepakt in de kast :D

Een hele starterspakket van Avent, ze dronk uiteindelijk uit een Difrax :p

Een kinderstoel van Bloom, ik moest en zou hem hebben, ongeacht wat iemand er ook van zei.
    Ik vind hem nog steeds prachtig, maar na een paar maanden ben ik toch over gegaan op een TrippTrapp stoel van Stokke.

Dat was het volgens mij wel :D

19. Lovely24

@Prinsessa
    Ik hield dus helemaal nooit van pakjes aan 1 stuk, maar zag deze al eens voorbij komen op ZP en die is inderdaad echt heel schattig!

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Prinsessa: Ik heb vandaag een fysiek zware dag gehad voor de plannen met onze nieuwe huis, dus zit nu echt k.o. op de bank. :)

Lovely: haha, ik denk dat iedereen wel wat miskopen doet, zeker bij een eerste kindje.. Je kan je wel inbeelden hoe het gaat lopen en wat je praktisch wil, maar is toch anders eens de kleine er is...

Voelen: kijk ik ook echt enorm naar uit, maar denk dat ik nog een weekje geduld moet uitoefenen... Of ik moet het al kunnen voelen, maar het toeschrijven aan iets anders..;)

Namen: hier al een meidennaam, jongensnaam twijfelen we nog tussen twee namen.

Voorgevoel: mijn gevoel is dat het nu een jongen is:) altijd gedacht dat ik eerst een meid zou krijgen, maar met de twaalf weken echo 'voelde' ik echt dat het een jongen was... Ook al begon ik de dagen erna weer te twijfelen... Het gevoel bij het 'live' zien van onze frummel was zo sterk, dat het bijna niet anders kan :p

Deel Deze Pagina