Ja inderdaad, voor het kind zelf altijd handig. En we hadden zoiets: Frans kan nooit kwaad! Lief van je, over m'n paps. Thanks Ja het is ook logisch dat hij het soms een beetje eng vindt. Ik vind het soms ook dooooodeng. Dan denk ik: oh kan ik dit wel, en dat, en zus, en zo? Maar dat komt allemaal heus wel goed Ja snap ik, dat je het pas na de termijnecho wilt doen. Spannend allemaal hè. Ben in het begin heel bang geweest voor een miskraam, of voor een missed abortion. Denk dat ook dat een normale angst is. Moet zeggen dat die angst nu wel afgezakt is. Maar vind de 20-weken echo wel heel spannend. Wordt toch alles heel goed bekeken. Maar we gaan er maar vanuit dat alles goed is en dat ons kindje gezond is Anders maak je jezelf alleen maar gek denk ik. Ja m'n moeder heeft gelijk haar kamer opgeofferd en is naar zolder vertrokken, zo lief!! Dus het kindje heeft lekker een eigen kamer. Haha heb je dat bruine berenpakje? Ik heb de witte gekocht. Had toen twee codes van de H&M waardoor ik dat pakje (normaal 15 euro), een mutsje met oortjes (3 nog wat) inclusief verzendkosten voor maar 11 eurie had! Dus dat kon ik niet laten liggen natuurlijk Zo zo, jullie worden ook flink verwend! Scheelt een hoop hoor, heerlijk. Geniet er maar lekker van! Goedzo dat je ook borstvoeding wilt geven Al moet ieder dat natuurlijk voor zich weten, ik ben wel heel erg voor borstvoeding! Hebben jullie al over namen nagedacht? Dat wordt bij ons een "ruzie"puntje, vandaar dat we wachten tot we weten of het een jongen of een meisje is, haha Ik houd namelijk totaal niet van Arabische namen die ook echt Arabisch klinken, als je snapt wat ik bedoel. Plus dat ik dat ook liever niet wil voor m'n kindje. Vandaar dat de achternaam ook nog een discussiepuntje wordt. Met alle respect, en ik vind het zelf ook belachelijk, maar ik merk dat er nog steeds mensen worden afgewezen of niet eens worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vanwege hun naam. Ik heb zelf een Arabische voornaam, terwijl ik 100% Nederlands ben, blond haar en blauwe ogen heb, en zelfs ik heb eens gehoord: 'Ja, we wilden je eigenlijk niet uitnodigen voor dit gesprek omdat je ....... heet.' Vind het te belachelijk voor woorden dat het zo moet gaan, maar dit wil ik niet voor m'n kindje. Er zijn wel Arabische namen die ik mooi vind hoor, maar die niet zo Arabisch klinken. Voor een meisje vind ik Yara bijvoorbeeld mooi en voor een jongen Nuri (volgens m'n vriend ouderwets, maar je hoort het hier nooit dus hij moet niet zeuren )
Ha meiden Ik kan het toch niet laten..ff reageren hoor zo tijdens het eten Soee pittig joh!! Studeren en stage, maar gaat vast goed komen, er is altijd wel een mouw aan te passen en wij vrouwen zijn sterk Zelf ben ik aan het afstuderen voor Pedagogiek. Ik heb de studie in deeltijd gedaan, nog een paar maandjes en dan ben ik eindelijk klaar Selina wat leuk dat je gastouder bent, ik werkte naast mijn studie op een kinderdagverblijf. Ik vond het heerlijk werk!! Helaas door de crisis mijn baan verloren, zit nu, al sinds week 16, volledig in de ziektewet vanwege de bekkeninstabiliteit. Wat leuk dat je vriend wat ouder is, de mijne ook! Ik ben 23 en hij 31, half aug wordt hij 32. Maira wat heftig zeg!!! Je lijkt me een hele sterke meid!! Jullie ukkie boft maar met jullie, nu alweer 14 weken, wat fijn!! Prinsessa ik ben nu 24 weken en we hebben bijna alles in huis, kamertje is geverfd en de wandelwagen staat klaar...de meubeltjes worden woensdag gebracht, dus dan kan ik lekker in gaan ruimen zin in!! Wat een mooi buikje al!!! Ik zal meteen wat meer over mezelf vertellen..inmiddels zijn mijn vriend en ik alweer bijna 8 jaar samen en wonen we alweer 2,5 jaar in ons huis. Ondanks dat we al zolang samenzijn waren beide families heel verbaast toen we kwamen vertellen dat ik zwanger ben, maar gelukkig waren ze ook heel blij. In mei gaan we trouwen en daarna is het aftellen naar de bevalling, ik kan eigenlijk al niet meer wachten. Als alles goed gaat ga ik lekker borstvoeding geven. Op het moment heb ik geen baan, na mn verlof wordt het dus weer flink soliciteren, maar eerst lekker genieten. Maken jullie je ook wel eens zorgen? Soms ben ik echt bang dat ik het allemaal niet kan, mensen zeggen vaak "jij hebt toch ervaring genoeg.." maar zo voelt dat niet hoor...ach, zal vast goed komen Pff, was een heel verhaal, sorry meiden! Tot gauw X Dit: hhmm een foto toevoegen lukt niet..ga ik straks toch maar even op de laptop
Klopt! Lijkt me ook erg handig om het vloeiend te kunnen spreken! Kan ik me inderdaad helemaal voorstellen. In 2010 heb ik een miskraam gehad, was toen ongepland zwanger geraakt. Vreselijk Had er voor deze zwangerschap nog regelmatig verdrietige buien door. Bij deze zwangerschap een heel ander gevoel.. alhoewel ik vandaag een klein beetje onzeker ben. Wat als het kindje gestopt is met groeien? Wat als de echo niet goed is? Pff.. maar dat hoort er wel een beetje bij denk ik. De 20 weken echo is inderdaad ook onwijs spannend! Positief blijven is zeker belangrijk. We krijgen allemaal gezonde kindjes! Wat lief van je moeder zeg Dus als je straks weet wat het wordt kan je lekker aan de slag in het kamertje. Ik heb 'm ook in het wit! Zo schattig! En dat is echt geen geld joh. H&M heeft sowieso wel schattige dingetjes vind ik. Primark schijnt ook lieve baby kleertjes te hebben voor een mooi prijsje uiteraard.. Haha oei, allebei dus een andere smaak? Ik denk dat ik wel snap wat je bedoeld ja haha. Wat voor type namen vind je vriend mooi? Wij hebben al een meisjesnaam + tweede naam haha. Voor een jongen heb ik nog geen flauw idee. Vind dat zó onwijs moeilijk! Ons kindje krijgt trouwens wel een Turkse naam, de tweede naam is geen Turkse naam maar wel een islamitische naam en ons kindje krijgt ook de achternaam van mijn vriend. Ik kan me jouw gedachtegang wel voorstellen trouwens, maar ik hoop echt dat dat tegen de tijd dat onze kindjes volwassen zijn geen issue meer is. De namen die je noemde vind ik allebei leuk trouwens Je vriend dus niet? Aaaaah lief dankjewel !! Spannend Gefeliciteerd met het feit dat jullie een meisje verwachten!
Soeee en Prinsessa wat een mooie buikjes zeg!! Prinsessa: Ja 5 oktober is mijn uitgerekende datum. Zal maar niet mijn afspraken op de lijst laten zetten, heb elke 2 weken een controle is een beetje teveel haha. Polkadotjes: Spannend! Nog maar een paar weekjes en dan heb je je kleine meisje in je armen! Mrkk: Het geslacht word een verassing voor jullie dus, vind het knap dat je zo geduldig kan zijn haha. De verassing lijkt mij ook heel bijzonder tijdens de bevalling, maar ben veelste nieuwsgierig haha. Wat vervelend van je bekkeninstabiliteit lijkt me erg vervelend en zwaar, hopelijk kan je ondanks dat wel een beetje genieten van je zwanerschap. Wat leuk dat jullie bijna gaan trouwen, bijzonder met de kleine in je buik! Selina89: Leuk gastouder! Lijkt mij zelf ook heel leuk, vooral erg handig met een kleintje inderdaad. Ik pas 1 keer per week de hele dag op mijn broertje van 8 maanden op, maar lijkt me toch wel vermoeiend als ik zelf eenmaal een kleintje heb. Soeee: Dankje jij ook gefeliciteerd! Ik heb het denk ik wel een plekje kunnen geven, het ene moment heb ik er wel vrede mee en op het andere moment heb ik het er toch wel erg moeilijk mee. Toch wel gek dat er nu een ander kindje in mijn buik groeit wat niet mijn zoontje is. Leuk verpleegkunde! Dat word hard studeren de komende weken. Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, lijkt mij zo bijzonder!
Hihi, werkt soms verslavend zo'n forum he Wauw, super! Wat is de stijl van jullie kamertje? Ben erg nieuwsgierig haha. En welke wagen hebben jullie gekocht? Fijn om alles zo lekker van te voren af te hebben! En dan kan je het straks ook lekker leuk gaan aankleden.. En dan is het wachten op jullie mini! Wat leuk zeg! 8 jaar is al een hele tijd. Ik en mijn vriend zijn ook 8 jaar samen Haha, toch nog niet helemaal verwacht dus, als de reacties maar leuk zijn!! Wat heerlijk dat jullie nog trouwen voordat jullie kindje er is! Wordt het een grote bruiloft of houden jullie het klein? Ik ken het hoor.. toch van die kleine onzekerheden die soms komen opspelen. Maar weet zeker dat we allemaal super mama's zullen worden En anders kunnen we altijd hier steun zoeken als we het even niet meer weten haha. Haha, dat zijn er inderdaad veel! Het stelt je wel gerust hé? Geeft toch een fijn gevoel lijkt me. En je 20 weken echo mag wel op het lijstje natuurlijk !! Dan weten jullie ook of het een jongetje of meisje is. Zo spannend, ik ben zó benieuwd. En ik denk nog steeds een meisje bij jou haha.
Ja vind het super fijn, morgen de baarmoederhalsmeting. Dat doen ze met een inwendige echo (das minder) Krijg die elke 2 weken, maar hopelijk laten ze ons kleintje ook nog even zien! Stiekem hoop ik dat er 1 een keer naar het geslacht wilt kijken haha, maar dat doen ze vast niet. Hopelijk weet ik morgen de datum voor de 20 weken echo kunnen we aftellen!! Ik begin van mijzelf nu weer te twijfelen of het niet toch een jongetje is. Maarja de NUB zegt meisje Over paar weekjes jij je geslachtsbepaling!! Spannend, ik denk nog steeds een jongetje bij jou! Ben heeel nieuwsgierig naar jou ook haha
Wow wat is er vandaag een hoop gekletst!! Zal morgen even reageren. Zit nu op de ipad en dat is lastig met grote stukken tekst. Trouwens mooie buikfoto's! Hier was het pas met 28 weken duidelijk en nu is het nog heel bescheiden. Oh voor het lijstje: 6 mei ben ik uitgerekend.
Oh wat spannend! Hoe laat moet je precies? Ik hoop dat jullie morgen nog even mogen kijken naar jullie kleintje Haha, durf je dat te vragen of ze dat willen doen? Ja! Ben benieuwd wanneer jullie mogen hoor, dan kan je aftellen en dan weet je of het een jongen of meisje is! Met hoeveel weken voelde jij A.? Ik vind het trouwens echt super knap en bewonderenswaardig hoe je hiermee om gaat! De nieuwe zwangerschap en het verdriet. Mag ook wel even gezegd worden! Haha Ik denk echt een meisje! Heb gewoon een meisjes gevoel haha. En hier verschillen de meningen echt haha. De meeste denken dat het een meisje is maar ik heb echt geen flauw idee.. Ik kan gewoon niet meer wachten haha. Op de iPad is het inderdaad echt niet handig om te reageren! Hihi, kan erg verschillen dan hé? Ben wel benieuwd naar jouw buik nu! Ga het aanpassen voor je op de lijst!
Bekijk bijlage 317213 Zwanger ♥ - Polkadotjes (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 6 mei 2013 Zwanger van een: Meisje! - o0Mrkk0o (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 28 juli 2013 Zwanger van een: Verrassing! - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 30 september 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje - Maira11 (22 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 5 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje - Selina89 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje - Prinsessa (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 21 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje - Women90 (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: ? datum Zwanger van een: Jongen/Meisje - Merel123 (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: ? datum Zwanger van een: Jongen/Meisje/Verrassing Afspraken - Controles en echo's ♥ - Soeee: 15 april - Echo geslachtsbepaling - Prinsessa: 19 april - Termijnecho - o0Mrkk0o: 20 april - 3D echo - Prinsessa: 2 mei - Echo geslachtsbepaling - Soeee: 8 mei - 20 weken echo Bevallen ♥ - - - ------------------------------------------------------------- Polkadotjes, heb het aangepast
Wauw prinsessa mooie buik hoor ik zal morgen wat meer op iedereen reageren ook! Wij hebben ook het kamertje al gekocht ik was er helemaal verliefd op dus moest en zal hem hebben voordat die weg was via marktplaats haha... Verder heb ik natuurlijk al best heel veel vanwege dat ik gastouder ben dus hoef niet heel veel meer aan te schaffen... Oooh en die beren jasjes en pakjes zooo schattig heb ik ook naar zitten te kijken maar zat te twijfelen over de maat of ik hem wat groter moest kopen of toch een klein maatje wat hebben jullie gedaan? Alvast welterusten...
hallo dames, een leuke topic! hier ook jong, 22 jaar ben 27 wk zwanger van een jochie! onze jongen is half marokkaans.
Dag lieve meiden, ik reageer straks ff uitgebreid op iedereen! Ben jullie niet vergeten hoor, maar moet zo weg voor m'n tentamen verpleegkundig rekenen: een hel. Je mag ook maar één fout maken in het hele tentamen en één foutje is zo gemaakt natuurlijk
Gefeliciteerd soeee en prinsessa En succes met je tentamen komt vast goed!! Krijg je wel meteen de uitslag of dat niet? . Welkom medinanil gezellig en jeetje wat wisten jullie het vroeg hoe kan dat?
Goeie morgen, Soeee succes meid!! We duimen voor je, komt vast goed!!! Gefeliciteerd, 15 weekjes alweer Prinses sa, jeeeeeeeeeeeeej 12 weken!!! Gefeliciteerd!! Op naar de 20 Ik was alweer om 6 uur op, nog maar even tv gekeken, net ff gegeten en ik ga zo maar beginnen met de was. Mijn schoonmoeder komt me zo helpen met het huishouden, dus straks weer een lekker fris huisje, daarna maar weer plat Fijne dag allemaal!!
Wat lief! Dankjewel! En super handig dat jullie het kamertje al via Marktplaats hebben gekocht. Dat scheelt toch lijkt me en jullie hebben 'm lekker op tijd in huis Dat berenpakje is inderdaad echt super lief! Ik heb 'm in maatje 56.. vind het echt schattig voor als m'n kindje nog zo klein is. Welkom! En wat super; een jongen! Gefeliciteerd Jullie wisten het inderdaad al lekker vroeg. Waar heb jij de geslachtsbepaling laten doen? En zijn jullie al uit over de naam? Heel veel succes met je tentamen!! Wel erg streng zeg, maarrrr je kan het! Komt helemaal goed. Nogmaals succes succes succes! Aaaaaah lief Jij ook een prachtig getal, 15 weken alweer! Haha we zitten allebei op een mooi rond getal en precies 3 weekjes ertussenin Vind dat ook steeds minder verschil lijken. 5 weken zwanger en 8 weken lijkt zo'n groot gat, maar 20 weken en 23 weken al een stuk minder. Scheelt allemaal zo weinig! LIEF!!! Dankjewel! Ik vind het ook echt zo'n mijlpaal joh. 12 weken alweer... Wilde jij trouwens ook eerder een geslachtsbepaling laten doen of wil je daarmee wachten tot de 20 weken echo? Jaaaaaaaaaaaa hahah! Het is echt zo! 12 weken zwanger! En jij gaat richting de 25, straks de 30, 35.. en dan is het alweer aftellen geblazen haha. Vind je dat je zwangerschap snel is gegaan? Jeetje lekker vroeg op, vroege vogel Altijd zo vroeg wakker? Lief trouwens dat je schoonmoeder komt helpen. Scheelt toch een hoop! en het is altijd zo fijn als je huisje net schoongemaakt is. Rustig aandoen hoor meis!