Jonge aanstaande mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Dankje Soee!

Nee ik sliep al hoor, maar word altijd nog wel een keer (of meer) wakker.
    Dan kijk ik ff op me telefoon ofzo :p

Ja ze is nu officieel 2 sinds 5.45 :D
    Wat een nacht was dat hahah en dan te bedenken dat ik het nog een keer ga doen... moet er soms nog even niet aan denken hoor :p

2. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden!

Lekker weekend allemaal gehad? (ondanks de regen :x)

Wat hebben jullie een mooie buikjes allemaal zeg!
    Die van mij begint nu pas een beetje te komen.. wil er zooo graag mee pronken!! (kom ik straks nog wel op terug in de laatste weken als ie in de weg zit :D)

Heb ook hele leuke wagens voorbij zien komen! Lijkt me zo heerlijk om er alvast mee rond te gaan lopen hihi. Moet zelf helaas nog wel even geduld hebben, moet het doen met het bijgeloof van m'n moedertje..
    Mag de wagen niet in huis hebben tot dat hij geboren is. Zucht!
    Ben dus al heel blij als het kamertje er is, ga ik daar wel al lekker van genieten!

Fijne dag allemaal!
    X

3. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    En Lovely gefeliciteerd met je dochtertje! X

4. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Dames ik schaam me diep dat ik hier zo weinig kom... :) sorry hoor! Heb de laatste enorme last gehad van mijn buik. . Vermoed een groeispurt waar men banden het niet zo goed konden volgen en dan weer die vermoeidheid pfffoeeee mag echt een keer gaan stoppen nu...

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Lovely gefeliciteerd met je dochtertje!

lekker rustig aan doen meid het groeien van je buik kan behoorlijk pijn doen heb ik gemerkt :) draag nu de anita baby belt heerlijk!!! steunt goed

iemand vroeg waar ik heen ging ik ga naar tenerife!! echt zin in!!

hier: ik draag de baby belt van anita en raad hem jullie aan ze vallen wel groot dus als je er eentje koopt maatje kleiner nemen anders steunen ze niet goed genoeg :)

hoe gaat het met het beseffen dat er een kindje in jullie groeit?

6. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Hahah, gelukkig wel zeg. En nu gewoon weer zwanger van de tweede meid :D

Nog lekker kunnen slapen?

Wat vervelend! Ik herken het gelukkig niet, slaap eigenlijk wel goed. De zonwerende rolgordijnen van de Ikea zijn hartstikke fijn, ik had in mijn oude huis de Tupplur rolgordijnen. Leuk prijsje ook!

Fijn al die herkenning :D Inderdaad een soort krampen en vandaag ook wat steekjes aan de zijkant. Denk wel bandenpijn? Ik kan het me helemaal voorstellen, ben stiekem ook wel een beetje zenuwachtig voor vrijdag, dan heb ik weer een afspraak. Heb nog steeds een goed gevoel bij de zwangerschap, maar omdat ik haar nog niet echt met regelmaat voel is het wel een beetje onzeker soms.

Heerlijk zeg! Geen betere manier om in slaap te vallen toch?! Het getrappel van jullie meisje..

Ik zou het er zeker lekker van nemen met die middagdutjes. Doet je zeker ook wel goed als je dan weer wakker wordt? En dat is nog eens een lange vakantie haha, wat onwijs fijn! Nog even aftellen en het is zover.. Kan je straks ook goed rusten en daarna optimaal genieten van jullie kindje!

Weekend was een beetje saai hier! Inderdaad rotweer dus vooral binnen gezeten. Heb jij wel een leuk weekend gehad?

Ben erg benieuwd naar jouw buikje trouwens! Wel fijn dat 'ie nu een beetje aan het groeien is, straks heb je een enorme buik inderdaad haha, kan je je bijna niet meer voorstellen dat het plat was!

Ahg, dat komt wel goed! Als het eenmaal zover is kan je lekker gaan wandelen met jullie kleine man. Waren jullie er wel over uit welke wagen het gaat worden? Kan zijn dat ik het al eens gevraagd heb... voel me echt steeds meer een oma ;)

Doe lekker rustig aan! Geeft helemaal niks, als je je weer wat beter voelt kom je gewoon weer gezellig mee kletsen!

Al je energie gebruiken om weer een beetje aan te sterken :)

7. Prinsessa

Bekijk bijlage 326308
    Zwanger! ♥
    - Michellexxx (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 5 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Kimberlilie (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 12 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Miranti (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Yasminn (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 26 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Mijngeluk1992 (21 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 30 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Maira11 (22 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 5 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Toekan (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 8 oktober 2013 Zwanger van een: Verrassing!
    - Selina89 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Lovely24 (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 21 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Littlewonder23 (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 23 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Prinsessa (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 24 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - SuusD (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 november 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Lautje93 (19 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 22 november Zwanger van een: Jongen/Meisje

Afspraken - Controles en echo's ♥
    - Toekan: 23 mei - 20 weken echo
    - Soeee: 23 mei - Controle verloskundige
    - Prinsessa: 24 mei - Controle verloskundige
    - Michellexxx: 30 mei - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Selina89: 31 mei - 20 weken echo
    - Littlewonder23: 3 juni - 20 weken echo
    - SuusD: 6 juni - Echo geslachtsbepaling
    - Lovely24: 7 juni - 20 weken echo & contole verloskundige
    - Yasminn: 7 juni - Controle verloskundige
    - Prinsessa: 10 juni - 20 weken echo
    - Littlewonder23: 10 juni - Controle verloskundige
    - Toekan: 18 juni - 24 weken echo en suikertest
    - Prinsessa: 23 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Littlewonder23: 31 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D

Bekijk bijlage 326310

Bevallen ♥
    -
    -
    -

-------------------------------------------------------------

Suus, heb je afspraak aangepast! 6 juni is het dan eindelijk zover :D

8. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    oww ik kan echt niet wachten hoor prinsessa!!
    wat fijn he die controlles :) geeft je toch wel een fijn gevoel :)

ik zie dat toekan ook al bijna 20 weken echo heeft spannend meid!

ben trouwend preccies 100 dagen vandaag hihi:D

9. Prinsessa

Dat kan ik me helemaal voorstellen :D Ik was ook ZO nieuwsgierig haha. Was de dagen echt aan het aftellen. Jaaaa 100 dagen haha dat is een felicitatie waard :D Gefeliciteerd!! Op naar de 20 weken!

De NUB zei bij jou een meisje hé? Zijn jullie trouwens al bezig met namen?

10. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ja dat klopt de nub was een meisje :D
    we hebben wel al een meisjes naam maar nog geen jongens naam
    ik denk dat we er actief overna gaan denken als het een jongen is zo veel mensen denken een meisje namelijk :)

11. Prinsessa

Jullie hebben gelukkig ook nog wel even de tijd en wie weet hoeven jullie helemaal niet verder na te denken ;)

Eerst maar eens lekker op vakantie!

12. Prinsessa

Hier nog steeds last van een beetje krampjes/steekjes. Ik denk dus aan bandenpijn/het groeien van de baarmoeder? Ook heb ik last van m'n darmen. Gelukkig net wel weer even ons meisje gevoeld, altijd fijn!

Ik las op internet dat rond dit termijn je erg last kan krijgen van honger en... dat kan ik alleen maar beamen :p Toch probeer ik wel goed te eten. Vandaag tot nu toe:

- 1 tosti met kaas
    - Schaaltje druiven

- 2 boterhammen met sandwichspread tomaat & lente ui
    - Stukje bonbon bloc

Nu weer ontzettend trek dus denk dat ik nog even een boterham maak. En strakjes gaan we bij m'n oma eten :)

Fijne avond nog meiden!

13. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Lovely: Gefeliciteerd met je dochtertje! Wat vind ze van het keukentje??

Soeee: Zolang vrij joh?? Wanneer gaat jouw verlof in dan? Ik heb 7 augustus verlof (6weken van te voren) en ik begin 28 november weer. Veeeeeeel korter vrij dan jou dus :(. Maar ik heb geen vakantie eraan geplakt. Jij wel behoorlijk wat volgens mij?? Of werk je in de zomerperiode niet vanwege studie of iets?

Prinsessa: Hier ook wel wat steekjes/ongigevoel gehad 2 weken geleden. Gevolg, een buik die nu flink groeit en beetje gespannen is.. Is normaal, alleen niet zo prettig inderdaad!
    Mijn darmen beginnen nu ook moeilijker te doen. Ik heb sowieso al chronische buikpijn en mijn buik maakt teveel lucht aan (dit heeft een hele moeilijke naam dus die laat ik maar even achterwege :p), en ik merk dat mijn stoelgang nu langzaam aan wat moeilijker wordt en weer meer opgeblazen. Goed blijven drinken!!

Hier: Ik heb nu een aantal dagen gewerkt en ben nu rest vd week vrij. Heerlijk. Morgen nog een afspraak bij arbo arts, dat vind ik best wel spannend eigenlijk..

Vanmorgen deed onze kleine uk iets, ik weet niet wat. Schuift/koprolde/schopte/weetikveelwat.. Maar een golf in mijn buik joh, voelde alsof mijn hele baarmoederinhoud ineens omdraaide ofzo. Heeeeeel vaag hahaha. Hij was in ieder geval heeeeel lekker bezig daarbinnen haha.

Hebben jullie tegenwoordig van die gekke dromen ook? Ik nog niet zo veel, maar vanacht wel een. Nog nooit zo idioot gedroomd.. haha

14. Lovely24

@Soee
    Zooo dat is zeker lang :p
    Had bij L. verlof van april tot augustus, heerlijke periode!

Nu probeer ik door te werken tot 36 weken zodat ik 2 weken langer daarna heb en dan nog 2 weken vakantie, dus na de geboorte 14 weken.
    Dan begin ik als het goed is 1 februari weer.

@Prinsessa
    Dat valt best wel mee toch wat je op hebt!

15. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Prinsessa: Vervelend dat jij er ook last van hebt. Die rugpijn zit voornamelijk onderin, maar hier straalt het ook door naar mijn benen en naar mijn heupen. Heb ook zo'n spierpijn gevoel in mijn liezen, en soms loop ik echt scheef erdoor haha.
    Dat plassen herken ik ook, vooral als ik moet niezen haha. Ik kan ook echt niet meer zonder inlegkruisjes. Echt charmant die zwangerschaps kwaaltjes he haha.

Ja was leuk in Amsterdam! Mijn vriend is echt verliefd op Amsterdam, hij studeert daar natuurlijk ook. Gelukkig voor mij zijn huizen daar bijna onmogelijk te krijgen! Anders hadden we daar al gewoond denk ik haha. 30 mei is de echo! Hopelijk weten we dan eindelijk het geslacht, ben klaar om te gaan shoppen haha. Heb jij nog geshopt? Of is de kinderwagen het laatste wat je hebt gekocht?

Soeee: Haha jaa stel oude wijven:p Begin Juli al vakantie/verlof, wat fijn!! Kan je lekker van je zwangerschap en de kleine genieten!

Lovely: Gefeliciteerd met je dochter!!

Michelle: Haha wat grappig, heb daar nog nooit van gehoord dat je de kinderwagen pas koopt na de bevalling. Maar gelukkig mag je wel al losgaan op de rest van de spulletjes:D

Toekan: Wat vervelend zeg! Hopelijk ga je je snel wat beter voelen en dan tot het einde van de zwangerschap! De baby's maken nu ook echt een groeispurtje. Ik merk het ook aan mijn buik.

Suus: Wat leuk Tenerife!! Wat fijn dat de babybelt een aanrader is! Zit ook te twijfelen of ik er een ga aanschaffen, het helpt ook tegen harde buiken heb ik gelezen. Heb daar nu gelukkig niet zo'n last van maar die kunnen vast elk moment komen. Vind het nog wel een gek idee dat er weer een kindje in mijn buik groeit, maar ook wel heel bijzonder. Begin hem/haar steeds meer te voelen dus kan er niet meer onderuit. En besef jij het al goed, dat er een klein wondertje in je groeit? En je vriend beseft die het al?

Miranti: Lekker paar daagjes vrij! Haha klinkt apart, lijkt mij wel gek om je kindje echt te voelen draaien enzo. En echt te voelen waar de voetjes en het kontje liggen enzo, kan niet wachten haha. Maar denk dat het hier nog wel even duurt aangezien mijn placenta aan de voorkant ligt. k voel ons kleintje iedere dag gelukkig, maar het blijft zachtjes. Ja ik heb ook hele gekke dromen, volgens mij is dat echt een typische zwangerschapskwaal.. Vanacht had ik weer een gekke droom, het sloeg nergens op haha.

Oke volgens mij heb ik de laatste pagina's iedereen wel zo'n beetje gehad, ga maar niet tever terug lezen haha.

16. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    Hahaha oma nummer 2 hier hoor Prinsessa!
    Schaam mezelf af en toe ook met alles dat ik dubbel vraag!
    Maar ik had dit keer geloof ik nog geen antwoord gegeven op je vraag dus het ligt niet aan jou! :p Ik heb een wagen op het oog van een frans-belgisch merk, hetzelfde als dat van de aankleedspulletjes voor het kamertje! Ga hem van het weekend bestellen!

Zowel de krampjes/steekjes als het vele honger hebben herken ik hier ook hoor! Hoort er idd gewoon bij lijkt me. Teken dat alles lekker groeit! (En letterlijk ook nog van al het eten.. Kaken staan hier niet stil haha!)

De naam ben ik eindelijk sinds een paar weken over uit.. Nu vriendlief nog overtuigen :p Hij vind hem leuk/mooi, maar staat ook nog open voor andere namen.. Terwijl dit hem toch echt voor mij is! Heb er wel lang over nagedacht, een meisjes naam had ik al veeeel eerder!
    Hoe ga jij ermee??

17. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    Maira11
    Haha ja het is geloof ik iets uit de Jordaan van vroeger.. En laat ik nou net uit een zwaar jordanese familie komen dus ik
    moet het er maar mee doen haha! Me moeder neemt hem tot die tijd in huis dus kan dr ongetwijfeld toch wel al lekker stiekem naar kijken hihi. En kan idd van de rest wel al lekker genieten!

Spannend hoor de geslachtsbepaling, nog een weekje! Heb toevallig dezelfde dag de 3d echo!

18. Lovely24

Haha, Hier hetzelfde met de meisjesnaam :p
    Ik weet eigenlijk gewoon al zeker dat ze zo heet, en mijn vriend is nog steeds aan het rondkijken soms...
    Ik denk dat hij uiteindelijk wel om zal gaan.
    Het is ook niet zo dat hij echt heel duidelijk zegt dat hij het niet wilt of niet mooi vind, en hij komt zelf ook nergens mee?!

Heb het nu trouwens meer dan bij onze eerste, toen twijfelde ik nog wel eens.
    Maar nu heet ze in mijn hoofd gewoon al zo :p

19. soeee

soeee Niet meer actief

Lovely: Oh gelukkig maar haha :) Hebben jullie een fijne dag gehad? Ook al hadden jullie het al gevierd.

Michelle: Ben wel benieuwd naar jouw buikje dan nu! Haha.

Toekan: Vervelend meid, dat je zo'n last hebt. Hoop dat je je gauw wat beter voelt!

Suus: Heerlijk, Tenerife! Nu je het zegt herinner ik me weer dat ik het inderdaad al eens langs heb zien komen hier ;)

Prinsessa: Oh, fijn om te weten van die rolgordijnen! :D Zal eens kijken of we het dan over dezelfde hebben. En denk inderdaad dat je dan last hebt van bandenpijn. Vind het soms wel lastig, die lichamelijke ongemakken. En dan vooral omdat ik gewoon veel minder kan dan voorheen. Maar erg vind ik het niet, want het is voor een goed doel :)

Miranti: Ja asociaal lang hè haha. Komt doordat ik nog studeer. Krijg midden juli officieel vakantie, en beval tijdens het 1e blok, dus is niet logisch om begin september weer te starten terwijl ik een paar dagen later beval. En ben dus al bijna halverwege het eerste blok wanneer ik beval, dus om dan het 2e blok weer mee te draaien is erg snel na de bevalling. Dus vandaar dat ik de eerste twee blokken skip :)

Denk dat ik wel weet welk gevoel je bedoelt. Dan draait je beebje haha.

Maira: Ja vind het heerlijk, merk dat ik ook echt wel toe ben aan vrij zijn, nu al. Maar het valt me lichamelijk gewoon toch allemaal zwaarder dan ik gedacht had. Al mag ik absoluut niet klagen hoor :)

Namen: Voor mij heeft ze ook al een naam, maar ga het allemaal pas met vriendlief bespreken als hij hier is, niet echt wat voor Skype. Maar denk (en hoop) dat hij het wel mooi vindt.

Ik ga lekker slapen meiden, welterusten! :)

20. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Hallo Dames,

Lang niet gereageert maar na een lange stage dag ben ik gewoon te moe om nog achter de pc te gaan. Lees alles wel bij hoor :)
    Via tel is t gwn irri om te reageren dus srry.

@Princessa, Ik denk dat het alleen maar een goede teken is dat alles goed groeit van binnen :) Ik heb ook last van mijn rug af en toe merk dat ik toch wat rustiger aan moet doen kwa huishouden. Zo wennen dat ik niet meer me oude tempo heb.
    Raak ook snel buiten adem, echt een oma ben ik af en toe.
    Hoe train je dat dan je bekken ofzo ivm met plas inhouden. Het is me nog niet overkomen maar ren iedere x na de wc want kan t echt niet ophouden.

@Soe, Mooie buikje hoor. Mijne groeit ook hard. Ik vind hem s'avonds altijd wel veel groter. soms denk ik ow valt nog wel mee en dan denk ik omg lijkt wel alsof ik bijna moet bevallen.
    Even binnenkort foto maken hiih.
    Heerlijk! en echt super dat je haar zo goed voelt joh. Ik voelde ons meisje heel vroeg met 14 weken daarna weer hele tijd niet. daarna steeds af en toe. Maar ik had verwacht dat ik haar wel beter zou kunnen voelen en veel meer. Ik merk wel dat het steeds duidelijker word hoor. Vooral nu deze dagen word er steeds zo :D blij van.

@Lovely, nog gefeliciteerd met jullie dochter. leuke keukentje hoor :)

@Miranti,
    Ik herken het ook! Droom de laatste tijd zo gek. Droomde eergister dat ik aan het bevallen was echt een rare maar ook gekke droom.
    was in het ziekenhuis en hoofdje van baby kwam er al uit. Niemand die keek naar mij om :S en liep dus hele tijd met de hoofdje van de baby tussen me baby. En niemand die wat deed en ik maar gillen. Echt gebeurde nog meer gekke dingen.
    Dus droom nu al heel veel over de bevalling.

@Hier,
    Alles gaat gelukkig goed. Buikje groeit echt nu steeds harder :) & voel ons meisje steeds vaker en duidelijker. Kan er geen genoeg van krijgen.
    Hebben jullie dat ook? Proberen elke avond met ml even of hij ook onze meisje voelt. wacht dan vol spanning en en en?
    zegt die Nee Word dan zo boos en verdrietig :( echt stom ik weet. maar wil dat die haar zo graag voelt hihihhi. Nog even geduld denk ik.
    Ik heb nu echt al zin om los te gaan met spullen, en echt alles al neer te zetten.
    We hebben tot nu toe kamertje, kinderwagen, box, badje, maxicose.
    Maar niks is nog binnen dus je hebt t al maar toch ook niet.
    Wil ook graag een wiegje zodat de kleine bij ons op de kamer ligt in het begin.
    En ga zo een boompje bestellen voor op de muur. Kamer is wel al geverft en er ligt laminaat.
    Het aankleden is toch het leukste!

Wie gaat er ook verblijven in een kraamhotel. ? Ik wil graag een paar dagen in het kraamhotel verblijven en daarna nog 1 of 2 dagen kraamzorg thuis.

Heb ookal zo een behoefte aan vrije dagen maar moet nog geduld hebben. Hoop dat ik ga slagen. Ik heb nu alleen nog 3 dagen stage maar is zo saai.

Deel Deze Pagina