Jonge aanstaande mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeee

soeee Niet meer actief

Haha shit, alles getypt, druk ik verkeerd en is het weg :( Stomme iPhone haha!

Yasminn: Heel begrijpelijk hoor meis, daarom loop ik nog maar halve dagen stage. Trok die hele dagen gewoon niet meer. Zeker als verpleegkundige, best zwaar en moest ook veel lopen enzo ;) Lastig uit te leggen hoe je je bekkenbodemspieren moet trainen, maar ik zal het proberen :) Ken je dat gevoel dat je op de wc zit en je op een of andere manier ff je plas moet afknijpen? En dat je daarna weer verder plast? Dan voelt het een beetje alsof je doos naar binnen trekt. Dat is het aanspannen van je bekkenbodemspieren. Dat doe je ook als je nodig moet plassen maar nog ff moet wachten ofzo. Je kunt dit doen wanneer je wilt. Dan span je je spieren ff 10 seconden aan en dan ontspan je ze weer rustig. Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel? :p

Ben wel heel benieuwd naar jouw buikje! :D Fijn hè, dat je d'r steeds beter gaat voelen? Vanmorgen ging m'n buik weer lekker op en neer, hihi!

2. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Gelukkig enige vorm van herkenning haha :p Dat scheelt! Maar zal er inderdaad allemaal bij horen. Het is ook niet niks, je buik die zo onwijs aan het groeien is. Oei, hoop dat je dan niet teveel problemen met je stoelgang krijgt, lijkt me echt onwijs vervelend!

Fijn dat je lekker vrij bent, even rustig aan. En succes bij het gesprek vandaag, laat je weten hoe het is gegaan?

Haha, wat leuk!! De bewegingen worden natuurlijk steeds sterker. Lekker actief aan het koprollen haha :D

Ik herken het wel, droom soms zulke rare dingen dat ik echt denk WAT? :( gewoon bizar. Gelukkig nog nooit hele enge dingen gedroomd.

Ja, ik doe m'n best :D Beter dan gelijk toegeven aan Mac Donalds haha, hoe verleidelijk het ook is..

Heel vervelend inderdaad! Heb je er vrijwel continue last van of komt het soms ineens opzetten? Ik voel het gelukkig niet altijd hoor, heel af en toe, voor 's avonds als ik in een bepaalde houding zit en dan wordt het steeds erger. Afgelopen dagen gelukkig niet zoveel last meer van gehad!

Erg he haha :) Het is gelukkig niet dat ik m'n plas niet meer kan ophouden. Maar inlegkruisje is wel handig anders ben je ook 10 keer op een dag aan het omkleden :p

Haha :D Zou jij het niks vinden om daar te wonen? Kan je eindelijk lekker shoppen, haha als je dan de eerste spulletjes binnen hebt.... :D Heerlijk! Ik heb trouwens niet zoveel meer gekocht, wil niet al te veel kleertjes kopen nu maar nog een wachten op de herfst/winter collectie. En dan kunnen we ook lekker samen gaan shoppen haha.

Ik ben gelukkig niet de enige haha :D Hoop niet dat het alleen maar erger gaat worden trouwens wan het kan wel echt irritant zijn dat vergeetachtige!

Ah wat leuk! Ben benieuwd, in wat voor kleur? En leuk, dit weekend dus een beetje online babyshoppen! Laat je zien wat je allemaal gekocht hebt?

Hahah :D Eet je wel veel gezonden dingen of kan je je soms ook echt niet inhouden? Ik had vooral in het begin dat ik wel erg snel toch maar even een patatje haalde.. maar probeer nu wel echt op te letten. Denk dat ik wel wat kilo's bijgekomen ben namelijk :)

Ik snap het haha. Had ik ook met de tweede naam. Voor mij was het gewoon helemaal af en compleet zo maar voor hem stond het nog niet echt vast. Inmiddels wel gelukkig! Meisjesnamen vond ik ook makkelijker, we hadden nog geen jongensnaam dus daar heb ik niet naar hoeven kijken. Hoop dat het jouw naam gaat worden voor jullie! :D Bij ons staat de naam ook al vast trouwens, voornaam en tweede naam.

Ja :D ze zijn echt heel handig! Wil je nog normale gordijnen ervoor of hoeft dat niet?

Haha, ik vraag me soms af wat ik allemaal nog kan verwachte als ik nu al zo aan het kreunen en steunen ben af en toe :p Kan je nagaan straks met een buik die 2x zo dik is.

Ben benieuwd meis! De namen die je hier schreef zijn allebei erg mooi!

Maakt helemaal niks uit meis, lekker reageren als je zin/tijd hebt, kan me voorstellen dat je soms gewoon te moe hebt. Het is soms allemaal ook druk hé? Stage, zwanger zijn.. haha alles bij elkaar.

Ik denk het inderdaad ook! Alles is goed aan het meegroeien. Wel goed dat je dan wat rustiger aandoet, soms geeft je lichaam het duidelijk genoeg aan natuurlijk. Alhoewel het wel vervelend is omdat je dan toch een stapje terug moet doen. Ik herken het buiten adem raken heel erg goed, hoef maar een paar stappen te zetten :) Heel erg eigenlijk haha.

Zoals Soe al zei is het inderdaad aanspannen/ontspannen. Hier staat het ook duidelijk:

Oefeningen ter versterking van uw bekkenbodem - Oefeningen - UMC Utrecht

Gelukkig gaat alles goed bij jou! En heerlijk dat je jullie meisje zo goed voelt joh. Ah, snap echt dat je dat gevoel wil delen met je man. Is ook zo bijzonder, dat hij jullie kindje ook echt voelt bewegen en toch een bepaalde vorm van contact met haar maakt. Ik hoop echt dat dat heel snel gaat komen lieverd!

Welk kamertje hebben jullie besteld? :D Hier is ook nog niks binnen trouwens en het duurt ook nog wel even, pas in juli.. Had je ook al een wiegje op het oog?

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen en daarna lekker naar huis met z'n drietjes. Maar een kraamhotel schijnt ook erg prettig te zijn de eerste dagen!

Hoelang moet je nog stage lopen? Heel veel succes!

3. Prinsessa

Hm meiden, merk dat ik best onzeker ben opeens. Ik voelde ons meisje vorige week vrijwel elke dag even maar nu al een aantal dagen niet zo duidelijk meer. Ik lees op internet dat dat kan komen omdat ze nog zo klein is en nog zoveel ruimte heeft.. maar toch :) Had juist gehoopt dat het steeds duidelijker zou worden. Ik voel af en toe wel iets, maar niet zoals in het begin. Ik weet trouwens ook niet of de placenta aan de voorkant ligt.

Verder zijn we gister lekker bij m'n oma gaan eten, was erg gezellig. M'n moeder en ik zijn samen gaan wandelen naar m'n oma's huis, is misschien een kwartiertje/20 minuutjes lopen maar merkte op de helft toch wel dat ik een beetje een naar gevoel in mijn buik kreeg. Nogal gespannen.. Zal er vast ook wel bij horen?

4. Prinsessa

Bekijk bijlage 326534
    Zwanger! ♥
    - Michellexxx (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 5 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Kimberlilie (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 12 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Miranti (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 september 2013 Zwanger van een: Jongen!
    - Yasminn (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 26 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Mijngeluk1992 (21 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 27 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Soeee (22 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 30 september 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Maira11 (22 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 5 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Toekan (24 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 8 oktober 2013 Zwanger van een: Verrassing!
    - Selina89 (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 18 oktober 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Lovely24 (25 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 21 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Littlewonder23 (24 jaar) Tweede kindje Uitgerekend op: 23 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - Prinsessa (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 24 oktober 2013 Zwanger van een: Meisje!
    - SuusD (23 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 17 november 2013 Zwanger van een: Jongen/Meisje
    - Lautje93 (19 jaar) Eerste kindje Uitgerekend op: 22 november Zwanger van een: Jongen/Meisje

Afspraken - Controles en echo's ♥
    - Toekan: 23 mei - 20 weken echo
    - Soeee: 23 mei - Controle verloskundige
    - Prinsessa: 24 mei - Controle verloskundige
    - Michellexxx: 30 mei - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Selina89: 31 mei - 20 weken echo
    - Littlewonder23: 3 juni - 20 weken echo
    - SuusD: 6 juni - Echo geslachtsbepaling
    - Lovely24: 7 juni - 20 weken echo & contole verloskundige
    - Yasminn: 7 juni - Controle verloskundige
    - Prinsessa: 10 juni - 20 weken echo
    - Littlewonder23: 10 juni - Controle verloskundige
    - Toekan: 18 juni - 24 weken echo en suikertest
    - Prinsessa: 23 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D
    - Littlewonder23: 31 juli - Pretecho 2D, 3D, 4D

Bekijk bijlage 326535

Bevallen ♥
    -
    -
    -

-------------------------------------------------------------

Toekan, heel veel plezier en succes morgen! En Soe, jij gaat denk ik ook weer het hartje luisteren? :D

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    prinsessa bel je vk even beter bellen dan stress :)
    knuf

6. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    Lovely:
    Ja precies hetzelfde verhaal hier! Zelf komt ie met vrij weinig tot niets! Maar denk inderdaad ook wel dat ie overstag zal gaan hoor :D
    Als hij hem echt niet leuk vind had ie dat inderdaad wel allang aangegeven!

Prinsessa:
    Ik had "pas" vanaf de 20/21 weken echt door wat de baby nou wel en niet was. Heb tot die tijd af en toe wel vaag wat gevoeld dat ik dacht van hey?! is dat hem?!, maar kan het nu pas echt met regelmaat en zekerheid zeggen. Mijn placenta zit daarbij ook nog is aan de voorkant. Zou dus best idd kunnen dat je meisje nu gewoon op een ander plekje aan het trappelen is en jij dit nu ff minder goed voelt!
    Maar net wat Suus zegt, bel gewoon ffies je vk als het je niet lekker zit meis! Die kan je vast en zeker geruststellen!

7. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    En die gespannen buik lijkt mij een beetje op harde buiken?
    Ik heb ook last van een gespannen en trekkerig gevoel als ik (te) lang of (te) druk bezig ben geweest. Je lichaam vraagt nu toch veel meer energie van je, zelfs voor zo'n "kort" stukje lopen! Trok het na even rustig zitten weer weg?

8. Michellexxx

26 mrt 2013
    52
    0
    0
    Amsterdam
    Inimini buik!
    Ik had al een gezellig buikje van mezelf... Hij wordt nu alleen wat ronder en harder met de week!

Buik22.jpg

9. Prinsessa

Bedankt voor de reacties meiden! Ik heb vrijdag een controle afspraak dus als ik dan het hartje hoor ben ik weer helemaal gerustgesteld :p Gelukkig voel ik af en toe wel iets..

En Michelle, fijn om te lezen dat het bij jou dus ook niet direct veel regelmatig had. Voel me al wat meer gerustgesteld! En gelukkig is het bijna vrijdag haha.

Ja, ik stopte even en m'n moeder vroeg ook is het helemaal hard? Maar dat viel eigenlijk wel mee, alleen de bovenkant was een beetje gespannen. Denk toch even te druk gedaan, want ik heb er daarna helemaal geen last meer van gehad :)

Wat een mooi buikje heb je!! Inderdaad een klein buikje maar vind het wel echt een mooi zwangerschapsbolletje hoor :D

Leuk om te zien dat elke buik ook weer zo anders is, en dat er toch in alle buikjes hier een mooi kindje aan het groeien is!

10. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Michellexxx mooie buik!!!!

11. soeee

soeee Niet meer actief

Prinsessa: Lieve, lieve meid, don't worry :D Dat nare gevoel in je buik na een stukkie lopen is hoogstwaarschijnlijk bandenpijn. Heel herkenbaar! Soms kan ik na 10 min lopen al niet meer door de pijn, en soms heb ik er geen last van. Ook ik was onzeker toen ik d'r ff niet zoveel voelde, maar dat komt weer helemaal goed! Er komen echt nog tijden dat we tegen elkaar zeggen: 'Pfff, ze zit niet stil, ik heb pijn aan m'n ribben!' :p Hihi. Maar ik snap je bezorgdheid, dikke knuf!

Neem er geen gewone gordijnen meer bij, maar wel jaloezieën :)

Michelle: Mooi buikje hoor!! :D

12. Prinsessa

Pfieeww haha :D ik lees alleen maar geruststellende berichtjes gelukkig, heel erg bedankt!! Ook over die bandenpijn, dat zal het inderdaad wel zijn ja! Je kan je zo snel druk maken over het meest kostbare bezit wat je hebt.... :) Voel me nu gelukkig weer helemaal goed! Heb het er ook nog even met m'n moeder over gehad, altijd prettig.

Mooi! Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Hier gaan we ook binnenkort beginnen met alles te verven/behangen.. kan niet wachten :D

Hoe voel jij je verder vandaag? Goede dag gehad?

13. Prinsessa

Wat gaan jullie vanavond eten meiden? Heb even totaal geen inspiratie maar wel trek haha :p

14. soeee

soeee Niet meer actief

Hier even heel verdrietig en boos :( Vriendlief is naar het tribunaal geweest en z'n moeder moest ook nog ergens heen, te horen gekregen dat het nog wel makkelijk 3 weken zou kunnen duren voordat het geld vrijkomt, maar dat ze gaan proberen het eerder te regelen. Stelletje luie varkens daar met hun kutadministratie :(

15. Prinsessa

Aah, jeetje zeg :( Wat ontzettend rot! Bah, dat is echt geen leuk nieuws. Ik hoop heel erg dat het alsnog sneller kan gaan, want het kan jullie natuurlijk niet snel genoeg gaan nu. Als je dan zoiets te horen krijgt begrijp ik echt dat je daar verdrietig van wordt :(

Super frustrerend dit!! Een hele dikke knuffel en hoop en duim voor jullie!

16. soeee

soeee Niet meer actief

Ja ben er ff helemaal downtjes van :( Maarja, we redden ons wel, het is alleen zo balen als je elkaar al ruim 12 weken niet hebt gezien, je dan NOG langer moet wachten. Dan duren drie weken echt lang.

Thanks voor de knuf :) Wij gaan trouwens lekker verse andijvie eten! hihi

17. Prinsessa

Helemaal te begrijpen! En inderdaad, het komt natuurlijk uiteindelijk goed maar je hebt hem liever vandaag dan morgen voor altijd hier uiteraard! Is gewoon even een domper zulk nieuws.

En 12 weken is ook echt niet niks. Vooral tijdens een zwangerschap zijn er toch momenten die je graag wil delen.. Blijft gewoon rot! Hopen dat het vanaf nu alleen nog maar snel gaat.

Lekker trouwens! Hier is het aardappel anders geworden :p

18. Prinsessa

Heb dit pakje ein-de-lijk weten te bemachtigen :D Haha, greep steeds mis. H&M kleertjes vallen zo groot, dus heb 'm nu in maat 50 besteld.

Bekijk bijlage 326597

19. soeee

soeee Niet meer actief

Ja bleeeeeeeeeegh! Zo, nu is het klaar :D Hihi. Aardappel anders, wat moet ik me daarbij voorstellen? Jaaa schattig pakkie! Heb van een vriendin dat pakje met die gestreepte legging gekregen. Met wit rompertje waarop staat mum + dad = me ;) Vind hem eigenlijk niet zo leuk, te druk. Maar het gaat om het gebaar!!

20. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hoooooooooooi :p

Deel Deze Pagina