Jonge aanstaande mama's!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Prinsessa, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chadesaa

Chadesaa Lid

5 jun 2013
    14
    0
    0
    Studie
    Amsterdam
    #1701 Chadesaa, 6 jun 2013
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
    Hallooo,

Ik kom ook gezellig mee kletsen als jullie dat goed vinden.
    Ik ben Chadesa 22jaar, woon in Amsterdam.
    We verwachten in november ons wondertje! Nu 15 weken zwanger. We weten nog niet wat het word, maar denk dat ik in de komende 3weken toch een afspraak wil maken voor geslachtsbepaling. Over 3 weken gaan we voor 5 weken op vakantie, even heerlijk genieten en als we dan terug zijn ben ik alweer over de helft.

Spannendd

2. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik hoop dat ze er snel uitkomen samen! Het is al een stap in de goede richting dat hij eerlijk tegen haar geweest is, laat wel zien dat hij zijn best wil doen!

Ik ga volgende week denk ik weer even wat online shoppen en ga gelijk maar wat rompertjes bestellen. Heb tot nu toe dit:

Maat 50:
    Korte mouwen: 0
    Lange mouwen: 0

Maat 56:
    Korte mouwen: 4
    Lange mouwen: 2

Nog niet zoveel dus. Ik wil nog 5 rompertjes in maat 50 met lange mouwen, 5 rompertjes in maat 50 met korte mouwen. En dan nog 10 rompertjes in maat 56 met korte mouwen, en 5 met lange mouwen.

Een vriendin van mij vertelde dat ze rompertjes met lange mouwen zo onhandig vond en las het daarna ook hier op het forum, ben daardoor denk ik een beetje beïnvloed :p

Gelukkig gaat het weer wat beter! Fijn! En pff nee, gelukkig niet zeg, dan blijf je bezig. Het hoort er ook allemaal wel bij natuurlijk, maar het is tegelijkertijd allemaal nieuw dus soms weet je ook even niet wat nou hoort en wat niet.

Klinkt ook zielig :( Hopen dat het eenmalig was! Gewoon weer even een flinke groeispurt daarbinnen!

Welkom hier! Natuurlijk mag je mee kletsen! Gezellig.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! En spannend dat jullie binnenkort een afspraak gaan maken voor de geslachtsbepaling :D Waar wil je het gaan laten doen?

En lekker zeg, 5 weken weg! Waar gaan jullie naartoe?

3. Chadesaa

Chadesaa Lid

5 jun 2013
    14
    0
    0
    Studie
    Amsterdam
    Dank jee! Jij ook gefeliciteerd. Ik moet even afwachten want misschien krijg ik mijn 20weken echo toch voordat ik op vakantie ga en dan krijg ik die in het VU ziekenhuis, hier in Amsterdam. En anders maak ik een afspraak bij Ite Broersma die zit ook in Amsterdam, hun doen geslachtsbepaling vanaf 14 weken.

We gaan voor 5 weken naar Suriname, vind het wel spannend omdat ik nu ga vliegen en toch in een ander land ben ondanks ik zwanger ben. Maar ik heb er super veel zin in!

4. Chadesaa

Chadesaa Lid

5 jun 2013
    14
    0
    0
    Studie
    Amsterdam
    Zijn er nog meer mensen die tijden hun zwangerschap op vakantie gaan?

5. Prinsessa

Dankjewel!! Oh, nog even afwachten dus, wanneer hoor je het? :) Heb je zelf trouwens een voorgevoel?

Wat leuk! Ben je zelf Surinaams? of je vriend/man? Lijkt me inderdaad best wel spannend, maar lekker van genieten hoor! Als je terugkomt ben je opeens ook weer een stuk verder, de tijd zal op vakantie wel extra snel gaan haha.

Jeetje, zie nu pas je onderschrift, wat vreselijk zeg :(

Eentje is net terug van vakantie (SuusD) en de ander is nog op vakantie (Michellexxx). Maar zij gingen volgens mij een stuk korter dan 5 weken :p

6. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Pffff. Kreeg daarnet op de wc bijna een hartverzakking.
    In mn slipje zat een grote rode bloedvlek! Ik metteen helemaal in paniek; miskraam scenario's al in mn hoofd..
    En dan bedenk ik me dat het ook heel goed zou kunnen dat het vanuit mn achterste komt(tja, hoe moet ik het anders uitleggen?).
    Ik heb (vooral de laatste tijd) heel vaak bij de ontlasting dat ik dan ga bloeden. Ook bij te ruw afvegen. Maar nog nooit zoveel in mijn slipje! Denk dat ik binnenkort maar eens een aambeienzalfje ga halen.. u_u

@Chadesaa, jeetje, 5 hele weken naar het buitenland? Dat is best wel veel, zoiezo al maar al helemaal tijdens een zwangerschap lijkt me. Wij gaan enkel op vakantie door op mn ouders huis te passen als zij weg zijn:p

7. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    Snap dat je geschrokken bent hoor! ik heb trouwens hetzelfde probleem gehad haha bij mij ishet gelukkig vanzelf over gegaan:D

@ Chadesaa, 5 weken lang is wel heel lang haha:p maar wel erg lekker denk ik hoor!:D

8. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @chadesaa, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Heerlijk op vakantie gaan. Heb ik ook wel zin in maar wij gaan niet helaas. Ene kant ook niet zo erg. Lekker volgend jaar en veel leuke dingen doen hier. @princessa, zit idd lekker op balkon te genieten. Heb t nu weer gehad hihhu even weer verkoeling zoeken binnen hihihi. Jij nog iets leuks gedaan ? @soe, dat is idd vervelend Jaa. Als t echt heel erg word toch even langs HA. Gelukkig maar dat we niet bij elke pijntje van t ergste uitgaan Zouden moeilijk kunnen genieten idd.

9. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

@SuudD
    Fijn dat het lekker was!
    En alvast veel plezier! :D
    Nog iets minder dan 2 uurtjes...

@Prinsessa
    Weet ik eigenlijk niet precies.
    Je hebt wel losse maten (dus 56, 62 etc) in van die wikkelrompers. Dat vond ik ook wel erg makkelijk in het begin hoor.
    Die zullen er ook wel zijn in maat 50.

@Chadeesa
    Welkom!

En lekker, nog op vakantie!
    Wij gaan wel, maar in Nederland.
    Eigenlijk had ik achteraf liever naar het buitenland gegaan, maarja we dacht dat dit (financieel) verstandiger zou zijn :p
    Nu kunnen we gewoon lekker babyshoppen, en alles kopen wat we leuk vinden. Dus dat is ook wel weer fijn.

10. Lovely24

Oja, over rompers.
    Ik had bij L. ook weinig lange mouwen rompers, vond het inderdaad ook niet zo handig met daarover weer lange mouwen.
    Heb er nu wel wat liggen, maar vooral korte mouwen.

Ik ben sowieso niet echt van de lijstjes enzo :p
    Bij L. ook niet gedaan en dat kwam ook goed.
    Je komt toch al snel er achter dat je nog iets nodig hebt, of iets anders wilt en dan is het zo gekocht.

Ik vind het nu ook echt lastig om maat 50 te kopen, dan sta ik weer met iets in mijn handen en dan denk ik...nee doe toch maar 56.

Denk dat L. het nog wel had gepast, maar max 1 of 2 weken dan.

Het ligt ook een beetje aan het merk hoor, het een valt groot het ander klein.
    Maarja ze was ook gewoon een flinke meid van 4050 gram dus ja dat scheelde ook wel haha!

11. Lovely24

Zooo wat een heerlijk weertje he?! :D

Wij zijn vandaag naar een strandje hier in de buurt geweest.
    Lekker hoor, en L. heeft zich helemaal uitgeleefd, die ligt al een half uur in bed nu.
    Moet d'r wel de hele tijd in de gaten houden of er achter aan want ze is niet bang voor water, zand of gras en luistert ook voor geen meter :p
    Ook interesseert het haar niks als ze afgedwaald is en mij niet meer ziet ofzo.

Ga nu even neuzen op de babysites denk ik :p

12. Lovely24

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hy meiden,

Sorry dat ik niet reageer hoor maar heb niet heel goed nieuws gehad bij de 20 weken echo, er waren vlekjes in de darmen te zien echodense darmen ofzo heet het en moet dus morgen weer terug voor een echo:(.

Ik ben er dus niet helemaal bij.

Ik zal snel weer overal op reageren hoor maar ik kan me niet echt focussen op iets.

En dan is het ook nog is mega druk op m'n werk dus heb behoorlijk stress en harde buiken.

Spreek jullie snel weer!!

14. Prinsessa

Even een hele snelle reactie, ga morgen weer uitgebreid reageren!

Nichelle, wat naar :( kan me voorstellen dat je er even niet bij bent. Ik hoop heel erg dat het morgen allemaal prima is en dat er niks aan de hand is met jullie meisje. Duim voor je! Dikke knuffel!

Suus, BEN HEEL ERG BENIEUWD!! EN EN EN?!

Morgen gaat m'n zusje voor 3 maanden naar Gran Canaria. Pff, ga haar echt heel erg missen! Als ze terugkomt ben ik alweer 32 weken zwanger.. niet voor te stellen. We gaan haar morgen naar het vliegveld brengen, zie er best tegenop eigenlijk en zijzelf heeft ook niet zoveel zin meer, maar dat komt natuurlijk omdat ze nu beseft dat ze ons toch wel gaat missen haha. Komt vast goed als ze daar eenmaal is :)

Nu lekker slapen, spreek jullie allemaal morgen weer meiden!

15. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    Ik zag de foto's lovely zag er gezellig uit lekker kliederen in het zand;) heerliji zo'n dag!!

Nichelle wat vervelend dat je dat te horen hebt gekregen.. heel veel succes straks en hopelijk is er niets of niets ernstigs aan de hand..
    Ik ga voor jullie duimen....

Prinsessa succes strakjes niet leuk dat ze weg gaat maar lekker op je zwangerschap concentreren en leuke dingen doen dan gaat de tijd hopelijk lekker snel gelukkig is het mooi weer:)

Hier slaap ik al ffies niet helemaal lekker lig lang wakker etc...dus verheug me altijd weer op een zondag dak lekker uit kan slapen haha....
    Maar genoeg gezelligheid dit weekend..vandaag en vanavond werken morgen lekker rommelen thuis en van het mooie weer genieten met me zus zwager en ouders bbqen en zondag gezellig uiteten met vrienden wokken...
    En jullue nog wat leuks doen?

16. mijngeluk1992

mijngeluk1992 Bekend lid

18 feb 2013
    718
    20
    18
    Leuke dingetjes doen met mijn vriend:)
    @Nichelle, Wat vervelend dat het niet helemaal goed is meid snap dat je er niet bij bent! heel veel succes vandaag meid en hoop dat alles goed is!:)

@suusD, ben ook wel heel erg benieuwd!!

@ Selina89, vervelend dat je niet erg lekker slaapt! hoop dat daar snel verandering in komt want is niet prettig

@hier, mijn meisje is echt super druk de laatste dagen haha echt geweldig:D vandaag weer dagje werken helaas en dan eindelijk weekend!

17. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    #1717 selina89, 7 jun 2013
    Laatst bewerkt: 7 jun 2013
  18. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hi meiden!

Pff wat had ik weer een hoop te lezen. Ik reageer niet overal op hoor, want dat is behoorlijk wat haha!

Nichelle: Wat een vervelend en onzeker nieuws. Succes bij de echo. Ik hoop op een beter bericht!

Prinsessa: Jaaaa de 20 weken grens bereikt ! :D Inmiddels al een dag verder!

Chadessa: Welkom en gefeliciteerd! Spannend naar Suriname, gaaf.
    Hier geen vakantieplannen, geld is nu hard nodig voor andere zaken zoals een auto..

SuusD: En wat zit er in je buikje!!???

Soeee: Merk je al wat verschil met je rug/bekken klachten nu je wat rustiger aan kan doen??

Hier gaat het wel. We modderen nog aan, maar het kan slechter! Dinsdag alweer 26 weken :D. Iedereen vindt het zo snel gaan, maar ik niet hihi. Volgende week zaterdag heb ik lekker 2 weken vakantie. Daarna moet ik nog 6 weekjes werken en heb ik verlof! Zo klinkt het al een stuk minder ver allemaal haha. Dr kleine man is ook al dagen heel druk in mijn buik, is net een golfslagbad haha.
    Wat een heerlijk weer he! Ik merk wel dat ik, met name op het werk, nu wel veeeeeel sneller te warm heb en dan rustig aan moet doen. Herkennen jullie dit?
    Overigens afgelopen maandag controle verloskundige gehad en dit was goed. Ik heb wel een te gespannen bekkenbodem spier en daarvoor moet ik oefeningen doen. Ik moest voor zekerheid ook weer urine laten testen, maar daar was niks in te zien. Dus dat is mooi! Over 3 weken weer controle.

Nou dames, fijn weekend en geniet er maar van het mooie weer als het lukt!

19. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @nichelle, heel veel succes vandaag.hoop dat alles goed is met jullie kindje. Begrijpelijk dat je even afwezig bent! Duimen draaien voor je! @princessa, voor je het weet is ze weer terug! En ben jij al 32 weken zwanger. Gelukkig is ze wel voor De bevalling terug :) @selina, had ook al gekeken. Het is te verleidelijk en echt leuke dingen idd. @hier, ben bij verloskundige controle. Uitslag suikertest hoop maar dat t goed zit. Dames ik moet ook echt shoppen voor mezelf nu t weer heerlijk weer is eigen shirts zitten te strak en broeken pas ik niet. Even zomerbroeken halen en shirts.

20. selina89

selina89 Bekend lid

5 sep 2012
    982
    2
    18
    gastouder
    Utrechtse heuvelrug
    @t chadessa helemaal overheen gelezen er word hier ook zoveel gekletst dat ik het soms niet bij houd joh;)
    Gezellig, alles goed verder in je zwangerschap?
    En lekker zolang ff weg lekker van genieten meis:)

Deel Deze Pagina