Jonge (aanstaande) Mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door JMay, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik klets ook gezellig mee, 16 Juni uitgerekend van ons eerste kindje, ik & mijn vriend zijn allebei 22 jaar.. en al bijna 6enhalf jaar samen :D
    Vorige week de echo gehad, en alles was goed. 17 Dec gaan we naar de geslachtsbepaling en ik ben zooooooo nieuwsgierig.. kan niet wachten

2. mandy5389

mandy5389 Lid

4 dec 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig...wat meer drukte hier.

De eerste paar weken hier ook misselijk.
    Verder heb ik op het moment vaak last van bandenpijn.
    Die kunnen behoorlijk heftig zijn af en toe.

Sinds 1 week ook heerlijk veel "geplop" in mn buik van de kleine man.
    wat is dat een speciaal gevoel zeg.

@joanne. .... welkom hier.
    spannend hoor je 1e kindje.
    voel je je goed?
    Geslachrsbepaling is indd heel leuk.
    heb je zelf een vermoede?

Ikzelf had vanaf t begin t gevoel dat het een jongen werd en nou en of dat het een jongen is.
    Hij laat vol trots iedere echo zn geslachtsdeel zien ipv zijn gezichtje 😂

@liesje. ... Ik heb ook veel overgegeven en was ook snel moe.
    We hebben in de eerste weken ook nog over verhuisd en ik had echt geen puf.
    nu na mn 20 weken is dat echt een stuk beter.

Voelen jullie je soms ook zo onzeker over canapés en nog wat?
    En hoe gaat het met de hormoon jes.
    Zijn jullie ook af en toe heksen tegen je partner?

3. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Haha leuk:)
    Ik heb een heel sterk gevoel dat het een meisje is al voordat ik zwanger was altijd gedacht eerst een meisje dan een jongen vaak klopt mn gevoel dus ben erg benieuwd! ! Maar allebei even welkom!

4. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    @mandy5389
    Ik heb het gevoel dat we een meisje gaan krijgen, terwijl m'n man het gevoel heeft dat het een jongetje gaat worden. Ben heel benieuwd as maandag! :)

@hormonen
    Gaat nu goed. Zo nu en dan nog ochtendmisselijkheid met overgeven, maar heb er niet de hele dag last meer van. Heel vervelend gevoel was dat. Kan eindelijk zeggen dat ik me oude ik weer begin tr voelen.

Heb de kleine nog niet gevoeld, hoop dat dit snel gaat gebeuren. Ben echt heel benieuwd, is toch een heel bijzonder gevoel.

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik was er heilig van overtuigd dat het een meisje zou zijn haha
    Maar ik zat er dus helemaal naast!

Ik ben nooit misselijk geweest gelukkig ook niet tijdens de andere zwangerschap.
    Eigenlijk weinig kwaaltjes al heb ik wel vanaf t begin veel harde buiken en begint het nu wel zwaarder te worden

6. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Welkom nieuwe meiden :D

Hier was ik er ook heilig van overtuigd dat het een meisje was, maar het is toch echt een jongen haha!!

7. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Haha nou we gaan het zien begreep dat je vanaf 15 weken als het geslacht kunt zien kan niet wachten allemaal leuke spulletjes kopen.
    Hebben jullie al veel gekocht?

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Heej :) Zie hier een paar bekende namen al, maar volgens mij had ik het topic nog niet eerder gezien..

Wil graag meekletsen als ik nog jong genoeg ben :p
    Ik ben 24 en zwanger van de tweede. Heb al een zoontje van anderhalf en nu alweer 27 weken in verwachting van de tweede. Erg leuk! Mn zoontje geeft veel kusjes aan mn buik (volgens hem de beeeeeebiej!!) en heeft t kindje gister voor het eerst heel hard voelen schoppen. Hij zette grote ogen op en werd daarna boos op mn buik.. Zei heel hard au! En sloeg toen mn buik.. Vriend en ik kwamen allebei niet meer bij van het lachen!

Ik woon trouwens in drenthe, zag in de gauwigheid ook al dames uit friesland en groningen of niet?

Wel leuk hoor allemaal jonge mama's bij elkaar.. Allemaal echt geplande kindjes of ook wat verrassingen bij? Onze eerste was een verrassing maar het beviel allemaal zo goed dat we nu heel bewust voor een tweede zijn gegaan. Ben in de tussentijd afgestudeerd en mn vriend heeft een andere baan nu, dus kan het ook allemaal wat makkelijker.

Op het moment werk ik niet, was alweer zwanger toen ik afstudeerde en met een dikke buik solliciteren levert niet echt veel op :) Maar wat betreft geld hoeft het ook even niet dus hebben we besloten dat ik in elk geval tijdens de zwangerschap en het eerste half jaar thuisblijf mama ga zijn. Daarna gaan we wel kijken of ik graag wil werken en zo ja of ik een leuke baan kan vinden en we het rond krijgen met opvang.

Hoe doen jullie het? Werken jullie? Studeren? Thuismama's?

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik woon in noord Holland :)

Jaa Indy bekende naam haha
    Gaat de zw goed ?
    Ik werk voor me zwager en zal der na de zwangerschap mee doorgaan. Ga nu niet meer naar het kantoor maar werk lekker thuis

@liesje
    Op zich niet heel veel gekocht vooral veel gekregen.
    Box staat sinds van de week klaar en rond de 25 weken hebben we via Mp een bugaboo kinderwagen gekocht

10. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik woon in Utrecht, en werk in de kinderopvang nu 4 à 5 dagen wat ik erg pittig vind ben zo moe en thuis moet je ook nog van alles.
    Als de baby er is wil 2 tot 3 dagen werken.
    Bij ons was het gepland wel snel zwanger dacht nou zal wel een half jaar duren maar dat werd 2 maanden.

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Fijn zeg dat het zo snel ging!

Wat eten jullie vanavond ?
    Hier nog niet echt een idee .. Last van hoofdpijn en ben moe dus ga op tijd me bedje in als J. Er ook in ligt.

Baby is echt mega druk,de bewegingen doen gewoon zeer !

12. Meisje@12345

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Hier staat de witlof schotel in de oven.

13. mandy5389

mandy5389 Lid

4 dec 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    @indy

Ik kom uit Brabant.
    ben altijd leidinggevende geweest in een kapsalon.
    Nu even thuis, mn contract werd niet verlengd.
    Gelukkig werkt mijn vriend gewoon en wilde ik ook niet een kinderwens laten schieten.

Bij ons was de zwangerschapp gepland en heeft 6 maanden op zich laten wachten.

Spannend hoor een 2e kindje.

Hier al wel wat dingen gekocht.
    babykamer inclusief naam op de muur is klaar.
    babykamer komt tussen kerst en nieuw.

@jmay ik heb geen flauw idee wat ik moet eten.
    heb eigenlijk zin in een frietje

14. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Wij hebben net spaghetti met spinazie en zalm op. Lekker makkelijk omdat ik moe was, en mn zoontje (niet de makkelijkste eter) vindt het heerlijk :) Dus lekker geen strijd gehad over het avondeten..

Kopen: eigenlijk hebben we nog bijna niks gekocht..

Een co-sleeper (bednest) van marktplaats
    Twee rompertjes en een box pakje
    Het eerste setje kleertjes
    Een rammelaar speel dingetje

We hebben natuurlijk ook nog veel van ons zoontje.. Alle kleertjes toen neutraal gekocht dus die kunnen gewoon weer mee. Kinderwagen en box hebben we nog, tweede ledikantje (zoontje ligt nog in die van hem) krijgen we van mn tante die m net weg wilde doen enz.

Moet zeggen dat ik wel shopdrang voel, maar heb gewoon niet echt iets nodig :p

15. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Leuk zeg zo jong en gepland mama!
    Was ik niet op mn 22e tijdens mn studie zwanger geworden waren we er op mn 23e na het afstuderen voor gegaan hoor :) De wens om jonge ouders te worden was er namelijk ook echt. Maar we hadden gedacht dat het tijdens mn studie nog niet echt handig was (en daar hadden we gelijk in :p Afstuderen met een baby is echt geen aanrader!!!).. Nouja, baby dacht er dus anders over en das nu prima zo..

Leuk dat de babykamer bijna komt! Dan kan je het allemaal in gaan richten en wordt het nog een beetje echter :)

En patatjes.. daar heb ik altijd wel zin in :p

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier is het ook friet geworden haha.

@Indy klinkt lekker dat spaghetti met spinazie dat wil ik ook eens proberen.

Hier ook beide keren bewust, bij onze dochter was ik 20 toen ik beviel, en nu 22 bijna 23 bij de 2e :)
    Ik vind het heerlijk zo jong moeder zijn ...

Wij mogen volgende week weer naar de vk, en morgen avond hebben we een intake met de kraamverzorgster, die werkt nu voor zich zelf maar hadden we bij onze dochter ook via het kraambureau.

Ben benieuwd hoop dat bij de volgende controle de kleine mooi gedraaid is

17. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    ligt je ventje in stuit?

Die van mij lag overdwars, maar gister avond een hele buikverbouwing gehad en nu worden mn ribben bont en blauw geschopt. Dus denk dat beeb gedraaid is :)

*ik heb zoooooo'n trek in frietjes!!!*

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee hij ligt dwars haha z'n hoofd aan de linkerkant tegen me ribben en zn benen ergens aan de andere kant.

Ben benieuwd hier was hij vandaag ook heel druk dus wie weet gedraaid? ik hoop het

19. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Hier brood gegeten. Heb avonddienst in verzorgingshuis. Doe het rustig aan momenteel anders last van banden en harde buik.

Ik woon in Harlingen en in verwachting van ons eerste kindje, alles is gelukkig goed! As maandag geslachtsbepaling,ben heel nieuwsgierig en tegelijkertijd zenuwachtig.
    Ik ben 24 als k beval van dit wondertje.

Babykamer is qua schilderen klaar. Een afbeelding van woezel en pip met 2 slaapgedicjtjes op de muur geschilderd.
    Meubels komen in februari.

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ben zo blij met de wieg!, staat super lief..
    moest wel even wennen toen we blauw moesten gaan shoppen ipv roze haha

@Elske spannend zeg!
    En fijn dat er al een begin aan de baby kamer is gemaakt

Deel Deze Pagina