jonge (aanstaande) mama's!

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door leonie1986, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Ook ik/wij ben/zijn jong.. :p
    Ik word in febr. 20 en mijn vriend is 21.
    We hadden het nog nooit over kinderen gehad tot ik in juni ineens zwanger bleek te zijn. Tot mijn grote spijt hebben we( Hij+ouders) er toen voor gekozen om een abortus te ondergaan, en ik was niet sterk genoeg om voor mezelf te kiezen :cry: .
    We hadden op het moment nog geen huis, vriend had geen werk, ik zou net gaan beginnen met mn studie..

Nu, 4/5 maanden later, nu ik merk hoeveel verdriet ik heb, hoeveel ik al van dit kindje hield, hoe goed we het eigenlijk met zn tweetjes hebben we hebben een heel mooi appartement, een auto, vriend heeft een goede baan.. Dus waarom niet? Waarom durfden we de gok toen niet te nemen?

Om een lang verhaal kort te maken, ook wij gaan (binnenkort, over een paar maanden) beginnen met zwanger proberen te worden. We zijn al wel gestopt met de pil en vrijen nu in de vruchtbare periode met condoom.
    Ik hoop dat we daar snel vanaf kunnen.. :rolleyes:

2. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Sorry van je abortus! ik hoor zo vaak dat meiden er achteraf spijt van hebben!

Maar wel weer leuk dat jullie nu toch gaan proberen zwanger te worden!

Ben je nog bezig met je studie?

Ik studeer als het goed gaat in Februari af! verder heb ik al een leuke baan en mijn vriend werkt ook fulltime.

We wonen nu in een appartementje maar willen volgend jaar verhuizen!

Vraag me soms wel af hoe we het allemaal gaan doen, maar soms moet je risico's nemen he? ;)

Zijn jullie ook al aan het snuffelen naar spulletjes?

Liefs,
    Leonie

3. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hoi!

Tja, spijt is een klein woord.. Het is zoveel meer dan alleen spijt..
    Had/heb echt het gevoel dat ik gefaald heb, dat ik voor mn kindje had moeten opkomen enz.. Helaas kun je de tijd niet terug draaien.

Ben inderdaad nog druk bezig met mn studie! Gaat hartstikke goed, dus das mooi! :p Zozo afstuderen.. wou dat ik daar al aan toe was ;) dat duurt bij mij nog wel even!

Ook wij zijn inderdaad stiekem aan het snuffelen hihi :oops:
    Wat leuk he verhuizen! Vind ik echt altijd geweldig, weer iets helemaal nieuws!

Wij wonen gelukkig nu in een heel fijn huisje/appartement. Grote benedenverdieping, 3 slaapkamers boven + grote opberghokken dus ruimte genoeg!

Ik wil het risico heel graag gaan nemen, vriendlief vind het nog iets moeilijker.. Vooral omdat hij bang is dat hij mijn toekomst afpakt, hij is bang dat ik dan stop met mn studie..

We praten gelukkig veel, dus alles gaat vast goedkomen..
    Vind het wel leuk om te zien hoeveel jonge ( aanstaande) mama's er hier zijn!

4. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Ach, als je een kind kan combineren met werk, moet dat ook kunnen met een studie! ben je alleen niet bang voor reacties van klasgenoten?

Mijn vriend wil altijd 'verstandig' zijn, dus het heeft wel even geduurd voordat hij dan toch overstag ging! maar gelukkig heeft hij er ook helemaal zin in!

Ik vind verhuizen ook leuk! helemaal een nieuwe start maken! Op zich maakt het niet uit als we ons eerste kindje hier nog krijgen, maar het is wel makkelijker als we al verhuisd zijn voor die tijd!

Zijn er trouwens mensen hier die bijv. een jaarcontract hebben op het werk? ik vraag me af of je dan ook je zwangerschapsverlof krijgt en of je daarna niet ontslagen wordt ofzo! Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag!

Liefs,
    Leonie

5. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Oh ja.. de verstandige man.. Die heb ik hier ook hihi :)

Het lijkt mij ook dat het makkelijker te combineren is met mijn studie dan met wanneer ik fulltime werk.. Ik heb namelijk bijna geen colleges en zit veel thuis.

Wat mijn klasgenoten ervan vinden laat mij echt koud, leuk als ze het leuk vinden.. Vinden ze het niet leuk? Dan hebben ze pech :)

Ik heb geen jaarcontract ;) maar ik weet wel dat zwangerschap geen geldige reden is voor ontslag.

6. diaantjuh

diaantjuh Lid

16 jul 2007
    66
    0
    0
    woonbegeleidster
    breda
    ik ben nu net 23 geworden en was 22 toen ik gestopt was mety de pil.

ik was 21 toen ik trouwde waardoor ik dus ook veel reacties krijg als maar wil je dan niet wat bereiken in je leven?

dan zeg ik als ik een kindje heb heb ik wat bereikt, dan heb ik een stabiel leven en ben ik voor mijn kind een hippe jonge moeder die haar kind begrijpt.

wat heb je nou eenmaal bereikt in je leven als je met pensieon bent en alleen en een carierre heb om terug te kunnen kijken.
    dan sluit ik liever mijn kleinkinderen in mijn armen op mijn 65e.

toch?

Diana

7. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
  8. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi dames,

Ik zag dit onderwerp en ik heb nog niet alle reacties helemaal kunnen lezen omdat ik op mijn werk zit maar ik dacht meteen leuk en wilde wel even snel een bericht plaatsen!

Ik ben zelf 24 en nu ruim een half jaar getrouwd wij hebben tot vorige maand niet extra ons best gedaan om in verwachting te raken we dachten in eerste instantie we zien het wel maar nu zit ik officieel in ronde 1, hahaha....

Het lijkt me leuk om hier een beetje te kletsen met jullie!
    Iedereen natuurlijk heel veel succes en plezier hier!

Groetjes Delilah

9. shania2004

shania2004 Actief lid

25 okt 2007
    216
    0
    0
    hallo

ik ben 21 en heb al een dochter van 3.5 jaar
    en ben nu 17 oktober gestopt met de pil omdat we graag een 2de kindje er bij willen! :) :) :)

10. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    welkom Delilah!

Hoe meer ziel, hoe meer vreugd :D

En gefeliciteerd met je trouwen!

Ik zit nog onofficieel in ronde 1 :p

Mijn vriend wil nog een beetje 'voorzichtig' doen (d.w.z. voor het zingen de kerk uit hahaha yeah right..) want we zouden er in januari pas voor gaan.
    Gelukkig heeft een man geen wilskracht in het heetst van de strijd hahahahaha!

Heel veel succes en ik hoop dat het snel raak is voor iedereen!

Liefs,
    Leonie

11. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @shania: wat leuk dat je voor de 2e gaat! jij ook welkom hier!

Hoe heb jij het allemaal geregeld?

liefs,
    Leonie

12. shania2004

shania2004 Actief lid

25 okt 2007
    216
    0
    0
    hoe bedoel je met geregeld met de eerste of nu bij een 2de?

13. Niet meer actief

wij zijn 20,hebben een zoontje van 15 maanden,en ik ben nu in verwachting van de tweede.
    wel lang en breed besproken of we het financieel en emotioneel trekken.
    maar ook wij willen niet dat er een leeftijdsverschil van tig jaar tussen zit en ik wil maar twee kinderen,dus dan ben ik 21 en heb nog een heel leven voor me.

14. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    Voornamelijk de eerste.. je was (ben nog steeds maar je snapt me wel toch?) erg jong dus ben wel nieuwsgierig!

Met je huis, geld, werk, school, kinderopvang, enz.enz!

En nu met je tweede natuurlijk!

15. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    @mirandakloppie: gefeliciteerd met je zwangerschap! je weet het nog niet lang toch? want ik ben jou vaker tegen gekomen hier!

16. Niet meer actief

euhm ik schat dat ik het nu ongeveer 3 weken weet,vanaf de eerste test in mijn album.
    ja dank je wel:D

17. shania2004

shania2004 Actief lid

25 okt 2007
    216
    0
    0
    nou ik stond er in eerste instantie alleen voor heb via de bijstand een opleiding vergoed gekregen en de kinderopvang ook helemaal vergoed!
    en nu heb ik een nieuwe vriend en als een echte papa voor mijn meisje
    en heb nu een vaste baan en mijn dochter gaan na de kinderopvang
    ik heb eerst een tijd bij mijn moeder gewoont tot ik aan de beurt was voor een huisje hier heb ik eerst samen met mijn vriend gewoont en toen ik een vaste baan kreeeg zijn we gaan samen wonen!
    en nu willen we er een 2de bij!

18. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    echt een supervoorbeeld van girlpower!

Ben blij dat alles op zn pootjes terecht is gekomen! Ik hoop dat het snel raak is!

liefs,
    Leonie

19. Niet meer actief

ja ik was 18 toen ik in verwachting raakte en woonde op een studentenkamer van 6 bij 4.
    dus met mijn 16e week urgentie voor een andere woning aangevraagd,mijn vriend heeft toen een keigoede baan bij nedtrain gekregen als mechanisch monteur in opleiding,e toen ik een maand of 6 was kreeg ik een woning en heeft de familie ons een maandlanieder weekend geholpen om het leuk te krijgen.geld voor de inrichting kreg ik van de gemeente.
    ik krijg de kinderopvang ook vergoed,en wil volgend jaar weer naar school

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Leonie, bedankt voor je welkom en je felicitatie voor mijn trouwen ;)

Tja, onofficieel in ronde 1, dat kan ook hahahaha... Ik moet zeggen dat mijn man het in eerste instantie als 1e graag wilde en ik nog niet zo maar toen ik deze maand mijn menstruatie moest krijgen en het even leek of die weg bleef vond ik het ineens helemaal geweldig en baalde voor het eerst dat ik ongesteld was geworden... Hopelijk staat jou vriend er ook snel voor 100 % achter want dat maakt het wel wat prettiger denk ik zo...

Ik kijk al uit na 5 december, niet vanwege sinterklaas maar dan weet ik of het raak is, hahahaa....

Deel Deze Pagina