wat leukk ik sluit me aan bij deze groep nog meer jonge mama's of meiden die zwanger willen worden... zelf ben ik 20 en nu 7 maandjes zwanger... mijn vriend is 24 en we zijn er echt zoo happy mee! ook bewust voor gekozen trouwens ik heb altijd al jong moeder willen worden..! ik besloot te stoppen met de pil en de zelfde maand was het meteen raak was wel een verassing omdat ik het niet zo snel verw8 had d8 het zal wel halfjaartje duren ofzo haha... ik voel me nog helemaal prima en heb tot nu toe nog nergens last van gehad zelfs niet misselijk ofzo dus heb niks te klagen.. we hebben net een nieuw huisje gekocht samen benedenwoning met tuintje en de kinderkamer is ook helemaal af ook al lekker kleertjes geshopt enzo.. nou het kindje nog het enige wat ontbreekt in het kamertje.. in het begin kreeg ik wel verschillende meningen van mensen om me heen over dat ik nog zo jong was en of ik niet nog wou genietenn.. onzinn alsof je met een kindje niet kan genieten ik kan niet wachten om lekker naar speeltuintjes te gaan met me kind enz en tijd voor jezelf kan je altijd nog maken toch... leonie1986 --> wij hebben het kinderkamertje van marktplaats afgehaald nog helemaal goed in staat en echt super mooi voor maar 100 euro zo nog meer kleine dingetjes en ik werk op een kinderdagopvang waar ik ook van ouders veel aangeboden kreeg zoals maxicosi enzo al is het ook wel erg leuk om daar zelf voor te gaan shoppen... je kan het zelf zo gek maken als je wilt met prijzen wij zijn ook bij babydump wezen kijken erg leuek aanbiedingen hebben we veel dingen vandaan zoals kinderwagen box en andere kleine dingetjes.. nou genoeg over mij ik ga lekker met jullie mee kletsen en lezen ...
hallo! Kom me ook even melden hier! Ik ben 22 en mijn man bijna 26. We hebben heel bewust voor dit kindje gekozen, en gelukkig was ik in 1 keer zwanger! Daar ben ik echt heel dankbaar voor, want ik was zelf heel bang voor een miskraam. Maar gelukkig gaat het heel goed met onze kleine man! We zijn al 7 jaar samen en sinds september ook getrouwd, dus we waren er gewoon klaar voor. We wonen nu 3 jaar samen en hebben 2 katten. Mijn man heeft een eigen bedrijf en ik werk als verkoopster. Volgend jaar wil ik toch nog verder gaan studeren: ik hoop de toelatingstest te halen voor de pabo. En dan zal het wel zwaar worden met de kleine erbij, maar ik ga er gewoon voor! Ons kamertje komt van de ikea. Er staan foto's in m'n album. Met het kamertje zijn we nog druk bezig, want de vloer moet er nog in en de muurschildering moet nog af!
heyyy debora wat fijn zeg dat je in een keer zwanger was...:d hoe komt het dat je zo bang was voor een miskraam jullie zijn beide nog best jong ook toch..? voel jij je verder wel nog goed of begin je het zwanger zijn al beetje zat te raken... ik heb zelf ook altijd gezegd de pabo te gaan doen maar ik kan me er niet toe zetten om nog 4 jaar naar school te gaan kwerk nu zelf in de kinderdagopvang en bevald me tot nu toe nog prima.. knap dat jij het wel wil gaan opakken en als je erachter staat zou ik dat ook zeker doen zal best zwaar zijn maar je krijgt er wel een hele mooie baan voor terug..!
Hey luuus! Ik was zo bang voor miskramen omdat m'n moeder er ook 2 had gehad zo jong. En op dat moment hoorde ik echt iedereen over miskramen praten, en dat hielp niet echt! Ik moet zeggen dat ik me op zich prima voel! In het begin natuurlijk misselijk, maar dat was te doen. Nu heb ik mega last van bekkeninstabiliteit. Dus ik werk steeds minder, en misschien na dinsdag eventjes helemaal niet meer (gesprek met bedrijfsarts ) Maar buiten dat gaat alles super! Ik wil graag terug naar school, omdat ik nu als verkoopster werk en dat dus helemaal niks voor mij is! Vind het vreselijk. Ik heb een opleiding in de mode gedaan (ontwerpen en maken) Maar er is geen werk in te vinden. Dus ik hoop dat ik het allemaal vol kan houden! Vind het ook moeilijk om me er toe te zetten, en ergens ben ik nog steeds aan het twijfelen, maar ja... Ik denk idd dat ik dan wel een leuke baan heb! Fijn dat jij het wel naar je zin hebt in de kinderopvang! Heb er ook een stage in gedaan, en vond het ook erg leuk! En hoe voel jij je? Er zit niet veel tijd tussen ons in!
ik snap wel indd dat je daar onzekerder van word gelukkig dat het bij jou wel goed gegaan is toch! mijn moeder heeft zelf ook miskramen gehad ikzelf was daar niet zo heel erg onzeker door omdat het eig niks zegt over hoe het bij jou kan gaan.. die verhalen om je heen dat is af en toe heel irritant indd ik hoorde ook heel veel over zwangerschapsvergiftiging en 2 mensen die ik kende die dat korte tij geleden ook hebben gehad waarbij het bijna fout ging.. dat maakt jezelf wel alerter en soms dat je ook gaat twijfelen bij elk klein dingetje.. al heb ik zelf als ik twijfelde in het begin meteen de verloskundige gebeld misschien soms te snel maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen toch.. lekker hoor als je je goed voeld..! bekkeninstabiliteit lijkt me ook erg vervelend.. als je lichaam aangeeft dat je je werk niet aankan zou ik zeker minder of niet gaan werken je moet lekker aan jezelf denken in deze periode! merk je wel dat je minder last heb nou je minder werkt of niet? ben benieuwd hoe je gesprek bij de bedrijfsarts gaat.. je hoort vaak dat die bedrijfarsten wel erg veel begrip hebben voor zwangeren mensen gelukkig! ik werk sinds deze week 50 procent minder omdat ik erg pijn in mn rug heb en het werk echt te chaotisch werd.. merk dat het mezelf erg goed doet en verder voel ik me ook nog prima verder ook helemaal niet misselijk ofzo geweest.. wat zonde dat je een opleiding gedaan heb waar nu geen werk voor te vinden is..:S maar als je je werk als verkoper niet leuk vind zou ik er ook zeker voor gaan als ik jou was werken is een stuk leuker als je het naar je zin heb..! en verkoper lijkt mij ook wel saai voor een lange periode.. tzal ff doorzetten zijn weer 4 jaar zeker met een kindje daalijk, maar ik zou niet twijfelen als ik jou was meetsal als je er eenmaal inzit gaan de jaren toch ook wel weer snel voorbij vond ik met mijn vorige opleiding tenminste zo.. en school is ook wel weer gezellig je leert weer nieuwe mensen enzo kennen.. ik zag indd ook dat er maar een weekje tussen ons in zit erg grappig! ik begin nu zelf echt steeds meer zoiets te krijgen van nou mag ze er wel zijn ook nu het kamertje enzo helemaal af is en op me werk ook elke dag die lieve baby'tjes.. ook mn vriend kan echt zo niet wachten haha maar de dec maand vliegt daalijk zo voorbij en voor we het weten is het feb..
Fijn dat jij niet misselijk bent geweest joh! Ik merk zeker het verschil, nu ik minder werk. Ik kan dan veel rust nemen en m'n bewegingen doed "gecontroleerd" uitvoeren. (zoals mijn fysio dat zo mooi zegt! ) Ja, ik denk ook dat als ik eenmaal weer op school zit, en een beetje een ritme heb gekregen met de kleine, dat de jaren dan voorbij vliegen. En idd nieuwe mensen leren kennen enzo, is ook altijd leuk! Ik werk nu met mensen die net als ik een beetje vastgeroest zitten in hun werk. Ook hun droombaan niet, maar geen mogelijkeid om een andere baan te vinden. Dat merk je toch wel hoor! Straks weer een nieuwe start met enthousiaste mensen! (overigens heb ik echt een paar supercollega's hoor!) Ik vond deze maand al voorbij vliegen maar december gaat denk ik nog sneller, en dan mag het van mij denk ik wel gebeuren! hahaha ik kan echt niet wachten tot ie er is! En jij ziet al die kleintjes op je werk! Leuk! Weet je alvast wat er komen gaat!
Hallo dames, wil ook graag meepraten over het jonge moederschap... Ik ben 22 en weet sinds gister dat ik zwanger ben! Wil nog wel even een dubbel check van de dokter Heb altijd gezegt dat ik rond mijn 22ste of 23ste moeder wilde worden... En mijn vriend en ik hebben alles voor elkaar. Appartement, 2 auto's, ik een vaste baan en hij is eigen baas! Succes voor jullie allemaal ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben
Hoihoi ik heb ook altijd jong moeder willen worden. Uiteindelijk nu 'pas' begonnen op mijn 24ste. Ik wilde heel graag eerder maar door allerlei omstandigheden was dat niet verstandig. Nu we dan eindelijk met de pil gestopt zijn, vind ik het berespannend. groetjes Eva1983
eerst daalijk fftjes van je kleintje genieten.. + maybe nieuwe opleiding heel ander leven joh... hahah ik kan ook al echt niet wachten totdat die kleine dr is maar de tijd gaat indd snel voorbij hoor voordat we het weten liggen ze in onze armen... tis ook erg handig als ik daalijk weer ga werken kga wel minder werken maar kan dr toch lekker 2 daagjes meenemen lekker dichtbij... en ik ken de mensen waarbij ze op de groep komt geeft ook al een erg vertrouwd gevoel..
gefeliciteerd! fijn gevoel geeft dat he echt spannend allemaal voor je joh...! en erg lekker dat je indd alles op orde heb.. kheb zelf ook altijd vroeg kinderen gewild en heb het leventje er nu ook voor huisie goed werk allebei helemaal top... veel succes morgen bij de huisarst en hoop dat alles goed verloopt...!
Hej meiden! Ik ben zelf 20 jaar en wij hebben sinds deze week besloten om er voor te gaan! we wonen nu 2 maanden samen maar hebben al 3,5 jaar een relatie. Ik roep altijd al dat ik voor mijn 25 mama wil worden en nu nog waar maken . Wij hebben het ook goed voor elkaar allebei een vaste baan een ruim appartement met 3 ruime slaapkamers. En 2 lieve katten. Mijn ouders en schoonouders zitten denken we gewoon te wachten tot we met het nieuws komen haha. En er word ook vaak gevraagd of ik al zwanger ben! hahaha. echt vreemd terwijl ik er niet mee te koop loop. Groetjes Juuls
@juuls: oh wat leuk dat jullie er voor gaan... het is een spannende leuke tijd maar ook wel teleurstellend soms omdat het je vaak niet snel genoeg gaat ik hoop dat het gauw raak zal zijn! slik je al foliumzuur?
Hej Ik slik nog geen foliuwzuur maar ik heb wel hier ergens een potje maar moet ik ff zoeken. door de verhuizing heb ik het ergens gestopt dus die ga ik morgen ff opsnorren. hahah. Groetjes juuls
Dag meisjes, Hier ook een jonge mama. 17 toen ik zwanger raakte, op m'n 18e bevallen. Op dit moment ben ik met mijn nieuwe vriend bezig om weer zwanger te worden. Oktober bracht een mk, maar wij houden de moed erin! Liefs Jenna
hoi leonie ik was ook 21 toen ik stopte met de pil en 22 toen ik zwanger raakte en 23 toen ik was bevallen. ik wou op mijn 18de eigenlijk al maar we wouden eerst nog sparen en op vakantie enz.
Hallo Leonie, Ik was 18 toen ik mijn dochter kreeg 3 dagen later werd ik 19. Ik was ook een jonge mama. Nog wel vind ik. hahah. Heel veel succes met zwanger worden goetjes Mimi
Hier al een Mama hihi Op mw 19de zwanger en me 20ste bevallen. We hebben een schattig manneke en in het begin ook enorm veel negatieve reacties gehad. Ook ik ging er tegenin en zei dat wij het allemaal we zouden kunnen. Waren eenmaal ook gek op kindjes! Wat voor elkaar hebben is eigenlijk voor iedereen anders..Wat voor iedereen belangrijk is, is een stabiele relatie en heeeel veel liefde voor je kindje. Dan kom je er idd wel. Achteraf nu we eenmaal al ander half jaar ouders zijn begrijp je die negatieve reacties wat beter. Mensen bedoel het goed en willen het beste voor je alleen weet alleen jij wat het beste voor je is! Succes dames!
hiero nog een jonge mama ik was 20 toen ik zwanger raakte en beviel van me zoontje we zijn alweer een aardig tijd aan de klus voor een broertje of zusje