Hej meiden, Ik ben Laura, 21 jaar, bijna een jaar getrouwd met mijn lieve man en 30 weekjes in verwachting! Ik lees en schrijf af en toe ook mee in het november meiden topic, maar daar zitten zo veel meiden dat ik het lastig vind om te reageren op iedereen. Dus ik dacht, laat ik een nieuw topic beginnen voor de wat jongere november mama's! Wie kletst er gezellig mee?
Hoi Ik klets graag met je mee! Dat november mama's topic heb ik even gevolgd in het begin maar was mij idd ook veel te druk!!! Kort even voorstellen dan maar : Ik ben Mie, (bijna) 21 jaar en zwanger van mijn eerste kindje. Het wordt een jongentje en ik verlang er zooooooooooo hard naar! Momenteel heb ik geen job want ik ben net afgestudeerd dus dat is wel een beetje vervelend. Ik woon samen met mijn vriend in een eigen huisje in België. Dit is het kort wel zo'n beetje. Hopelijk komen er nog een paar meiden bij!!!! Hoe gaat alles met jouw zwangerschap? Niet teveel kwaaltjes? Nog niet te ongeduldig aan het worden? Ik hoor het graag Groetjes
Hej Mie, Wat ontzettend leuk dat je gezellig mee komt kletsen Ja ik vond het andere topic ook veel te groot.. daar kom je gewoon niet echt doorheen Wat leuk, wij krijgen ook een jongetje Jaa ik verlang er ook erg naar, haah vind 9 maanden behoorlijk lang duren Ik heb ook niet echt een job. Ja ik pas 1 a 2 daagjes/middaagjes op, maar dat stopt ook in oktober.. Zit jij dan ook veel thuis? Ik begin mij langzamerhand wel behoorlijk te vervelen je bent een weekje verder dan ik! Ehm ik ben vanaf week 6 tot week 18 elke dag misselijk geweest en heb veel moeten overgeven. Gelukkig is dit na 18 weken verdwenen, maar helaas komt de misselijkheid langzaam weer opspelen. Ook heb ik heel veel last van buikpijn.. Slapen gaat de laatste dagen/weken ook steeds moeilijker Dus zoals je ziet wel wat kwaaltjes, maar het schijnt er allemaal bij te horen Hoe verloopt jouw zwangerschap tot nu toe?
Heey dames.. Ik ben Annika, 21 jaar, zwanger van de eerste.. Ga over 2 weekjes trouwen met mijn mannetje.. ben al 3 jaar samen inmiddels hihi... Het beeld van de vrouw en man die er tijden over doen om zwanger te raken ging bij ons gelukkig niet op.. Ik ben inmiddels 30w3d zwanger en kijk er erg naar uit dat ik ons ukkie lekker thuis heb liggen in haar bedje of in de box.. zodat ook papa er eindelijk iets aan heeft liefs, Annika
Heej Annika! Welkom hier Oehh super leuk zeg dat je over 2 weekjes gaat trouwen! Spannend.. ik ben al bijna een jaar getrouwd, echt van de dag genieten, want het gaat zooo snel voorbij alle voorbereidingen lekker klaar? Mooie jurk kunnen vinden (waar je buikje in kan ) Groeit je buikje lekker of vind je het nog wel meevallen? haha ik vind het bij mijzelf nogal meevallen, maarja wat er niet is hoeft er straks ook niet af
heej! uhm nouja het was eigenlijk onze bedoeling het "simpel" te houden wij zijn allebei eigenlijk niet zo traditioneel van het trouwen enzo maar het is zoveeel makkelijker met een kleintje straks!!! en natuurlijk draagt dan lekker het hele gezinnetje dezelfde achternaam.. ik ga gewoon lekker trouwen in mijn heerlijk zittende zwangerschapsbroek moet alleen nog ffies op zoek volgende week naar een leuk shirt haha veel van het merk only kan ik nog wel aan want het rekt heerlijk mee... ik ben best snel gegroeid de afgelopen 2 of 3 weken... kwa buik dan ... ik ben namelijk in het begin van mijn zwangerschap heeeel erg ziek geweest en in totaal 14 kg afgevallen (heb met uitdroging in het ziekenhuis gelegen)... ik ben inmiddels 8 kg weer aangekomen maar ben dan alsnog 6 kg lichter dan voor mijn zwangerschap gewoon echt heerlijk!! idd wat je zegt, wat er niet bij op is gekomen hoeft er straks niet meer af nou heel verhaal maar goed ik hoor wel weer... liefs
Ohjoh hahah dat kan inderdaad ook Ik vond het toch wel heel bijzonder om er zoveel mee bezig te zijn. Wel fijn inderdaad als jullie straks allemaal dezelfde achternaam hebben. Maar jullie nodigen dan ook geen gasten uit of iets? haha wij zijn behoorlijk wat kwijt geweest aan de bruiloft Dure business, maar meer dan waard vond ik! zoo vervelend joh en 14 kilo is echt super veel! Ik gaf aan het begin van de zwangeschap ook veel over en wat 7 kilo afgevallen.. helaas is dit er weer heél snel bijgekomen plus nog een hoop extra kiloos Heb je fotootje van je buik? Vind ik altijd zo leuk om te zien! ps. zijn er nog meer meiden die dit topic komen vergezellen?
heey meissie, uhm het was de bedoeling gewoon met familie en de dierbaarste vrienden dan kwamen we op ongeveer 25 personen... inmiddels is dit uitgelopen naar tussen de 50 en 60 personen... we zouden dus alles in ons eigen huis houden, maar dat gaat dus niet meer lukken hebben een partytent van 5 bij 10 meter kunnen huren... en wat sta tafels en dergelijke dus het is anders gelopen dan gepland... we hadden al wel hele mooie trouwkaarten laten drukken enzo hoor dus niet alles was saai en somber mijn vriend wist ook niet zo goed wat hij wou en wie hij wel en niet wou uitnodigen (zijn lampje ging iets later aan) haha maar goed geen ramp!! foto van mijn buik staat op mijn profiel toch?? is een foto van uhm 25e week als ik een recente heb zal ik die ff op mijn profiel plaatsen ik heb foto's op mijn profiel toegevoegd weken staan er als het goed is bij liefs
Ohh nou leuk hoor, is wel heel fijn lijkt mij om inderdaad toch wat mensen om je heen te hebben. Het is toch een speciale dag en moment natuurlijk! Leuk dat je wel mooie trouwkaarten hebt besteld Leuk om uit te zoeken ook he? Ohjaa sorry, hahah ik heb ze gezien inderdaad! Mooi buikje hoor, lekker aan het groeien
Hier 22 jaartjes.. nog jong genoeg om bij jullie te komen kletsen? Het grote topic vond ik idd ook veel te druk, kon de energie niet opbrengen om dat allemaal bij te gaan houden haha.. Hier 2 jaar een vriend, waarvan een jaar samenwonend... Helaas is er een paar maanden terug wat misgegaan waardoor we nu wr tijdelijk bij onze ouders wonen. Apart dus! Maar wel t beste eventjes Inmiddels 32 weken zwanger van een lief klein meisje 17 november uitgerekend.. Hoop echt dat ik niet overtijd ga lopen! Ik werk momenteel niet meer.. werd me veel te zwaar dus loop in de ziektewet. Contract loopt ook af in november dus kan straks een ander baantje zoeken Zag dat jullie t over gewicht hebben haha.. was 3 weken terug in totaal 12,9 kilo aangekomen Aanstaande maandag weer controle dus moet k weer wegen. Zal wel weer wat bijgekomen zijn.. ben aardig verslaafd aan eten de laatste tijd @Angel1990; Spannend hoor bijna trouwen Have fun met de voorbereidingen nog! Nou meiden, hoop dat dit topic een beetje gezellig wordt.. tot snel!
Heej Ellen, Welkom! leuk dat je hier gezellig mee komt kletsen. Hier is het wel ietsje rustiger he? haha hopelijk kunnen we het zo wel goed bijhouden. tuurlijk ben je nog jong genoeg Ik word over 3 maandjes ook 22! Dat moet zeker erg wennen zijn, opeens weer bij je ouders wonen. Wonen jullie allebei weer apart of met elkaar bij één van de ouders? En waar gaat de kleine geboren worden? Ook wel even wennen lijkt me.. Wij wonen (nog) in een eenkamerappartement. Dit is echt heel erg klein en wilden eigenlijk nog graag verhuizen voor die tijd. Helaas gaat dit niet voorspoedig en de tijd gaat erg dringen. Wat leuk.. een klein meisje! Je loopt 3 daagjes voor op mij, zie ik. Spannend he? haha Slim dat je nu in de ziektewet zit, als het te zwaar wordt moet een aanstaande meoder dat ook zeker doen vind ik. Momenteel is het kindje in je het allerbelangrijkste Ik zit zelf ook thuis.. ik doe nog wel wat oppaswerk, maar dat wordt volgende week ook voor de laatste keer. Verveel jij je soms ook niet erg? Ik wel hoor Elke dag maar thuis zitten.. Heb jij ook altijd zo'n hekel om op de weegschaal te gaan staan bij de verloskundige? haha ik wel, ben altijd weer 'benieuwd' (ahum) hoeveel ik dan weer aangekomen ben! Ik kan ook alles eten wat los en vast zit, voornamelijk de ongezonde dingen. Ben momenteel helemaal verslaafd aan pepernoten
Ik ben weer bij mijn moeder ingetrokken en hij weer bij zijn eigen ouders.. we zien elkaar wel elke dag De kleine wordt in t ziekenhuis geboren en daarna komt ze lekker met mij mee naar huis.. Ja wij hebben ook een huis in de verkoop staan en we kunne dus pas wr samen als die verkocht is.. Best balen als dat allemaal niet opschiet! Eenkamerappartement is inderdaad bijna niet te doen met een kleintje, maar als het moet dan moet t he.. Gaat best goedkomen! Jaa k krijg een lieve meid.. had eerst gehoopt op een jongen maar nu ik er eenmaal aan gewonnen ben vind ik het superleuk! Het shoppen ook haha Eergisteren nog een superleuk Noppies setje gekocht! Wel vast in maat 68, ik kom om in de kleertjes 56/62 Het wordt nu wel spannend inderdaad.. vind jij de weken ook niet voorbij vliegen? Ook al zit je thuis? Ik verveel me af en toe wel ja.. maar dan ga ik naar mijn schoonouders toe. Kan altijd nog wel iets doen als ik me echt verveel.. En heb ook een auto dus kan alle kanten op als k zin heb Haha jaa die stomme rotweegschaal die haat ik echt Vorige keer met controle was ik gelukkig 'maar' 1.3 kilo aangekomen in 4 weken.. Maar die controle daarvoor had ik waarschijnlijk een groeispurt gehad want toen was ik in 4 weken 5 kilo aangekomen. Hoppa.. daar ging mijn humeur en de tranen kregen de overhand.. Hier erg last van emotionele buien Jij ook? Verder verslaafd aan de Mac.. rij ongeveer 3x in de week een kilometer of 30/40 naar de dichtbijzijnste haha. Ook al is t alleen maar om die milkshakes!! Zoo lekker Ook verslaafd aan pizza's en noem maar op. Het gaat er altijd wel in!
Ohjaa is er trouwens een reden dat de kleine in het ziekenhuis geboren wordt of wil je dat zelf? Ohh wat vervelend dat je huis niet verkocht wordt Is echt zo'n ramp tegenwoodig he, je moet echt geluk hebben. HOpelijk wordt het huis snel verkocht! Het is zeker erg klein hier en we hebben ook nog helemaal niks ingericht. We hoopten nog steeds dat we een huurhuisje toegewezen zouden krijgen, maar ik zie de hoop vervliegen Is ook nog zo'n gedoe om nu nog helemaal te meoten verhuizen. Ik vind dat vooral eng, omdat je niet precies weet wanneer de kleine komt. haha wat grappig, ik had juist heel erg gehoopt op een meisje, maar ben nu ook hartstikke blij dat we een jongetje krijgen vind het toch wel erg fijn dat we het van te voren weten hoor! VInd het ook zoveel leuker om gericht kleertjes te kopen, maar bijna de hele winkel hangt vol met meisjes kleding (haha jij hebt het dus getroffen ) Ik vind zelf de tijd heel langzaam gaan. Wij hebben helaas ook geen auto (dan zitten we met parkeervergunning en dat is echt super duur) dus zit veel thuis. Mn vriendinnen enzo die zitten op school of die werken dus daar kan je dan ook niet echt mee afspreken ja ik hou er ook niet van haha ik was de vorige keer maar 1 ons aangekomen?? dat vond ik wel weer heel erg vreemd, want op de weegschaal thuis was ik 2 kilo aangekomen!! haha niet dat ik het erg vind Hier ook veel last van emotionele buien inderdaad.. bij elke zielige film of uitzending barst ik in tranen uit en kan dan ook vaak niet stoppen haha heel irritant Ohjaa de Mac is ook erg lekker jammie..
Ik wil zelf graag in het ziekenhuis bevallen.. mocht er iets misgaan is er altijd de nodige apparatuur bij de hand. En ik ben nogal een mieperd wat pijn betreft dus denk dat ik t niet zonder pijnstilling volhou Gelijk ruggenprik erin dus haha Ons huis staat nog niet zo lang te koop, anderhalve maand. Idd hopen dat t snel verkocht wordt, kan t geld dat we aan hypotheek betalen heel goed gebruiken.. Hebben jullie ook nog geen babykamer ingericht enz dan? Kan me voorstellen dat je m knijpt.. duurt niet zo lang mr voordat de baby kan komen Haha ik vond de jongenskleding juist altijd erg stoer (nu nog steeds)..Maarja nu maar stoere meidenkleding kopen! Kan me voorstellen dat voor jou de tijd langzaam gaat als je vaak thuis zit.. Aan de ene kant wel lekker dat je geen auto hebt, scheelt weer kosten maarja aan de andere kant niet leuk. Ik heb vaak emo-buien als ik zit te piekeren.. k denk veel te veel en af en toe veel te negatief over dingen na. Kan dan echt zo een hele dag helemaal verdrietig zijn en amper lachen Hoop echt dat dat een beetje over gaat na de bevalling, liefst nog eerder! Waar ga jij bevallen?
haha ik wil het liefst thuis bevallen.. Tenminste in een normaal huis Het is hier echt enorm gehorig, we horen de boven buurvrouw zelfs plassen dus daar ga ik mij dan weer niet echt fijn bij voelen denk ik. Ook hebben we geen lift en zitten we op de 1e verdieping met een steile wenteltrap. Dus ik weet geen eens of ik hier zou mogen bevallen. Woensdag komen ze van de kraamzorg en dan zal ik het eens vragen Nee we hebben hier echt nog helemaal niks staan voor de baby. Ten eerste hebben we geen extra kamer, dus zouden de wieg op ons kleine kamertje moeten zetten. Geen idee of dat past, maar het zal wel moeten Voor de rest staat de box en kinderwagen bijvoorbeeld nog bij mijn schoonouders op zolder.. Ook zouden we van een bestaande kast de commode moeten maken enzo, dus echt behelpen. haha jaa kosten scheelt het zeker! maar het is straks ook gewoon niet handig als we een kleine hebben. Dan zijn we zoo afhankelijk van andere mensen en daar heb ik echt een hekel aan We kunnen dan nooit eventjes met de auto ergens heen (en op de fiets gaat de eerste maanden natuurlijk ook niet) Vervelend, ik hoop ook dat het over gaat na de bevalling, maar sommige vrouwen krijgen het dan juist nog erger. Daar moet ik ook niet aan denken hoor..
En.. hoe ging het gesprek met de kraamzorg? Weet je al of je daar mag bevallen? Haha ik denk dat je daar tijdens je bevalling niet aan denkt dat de bovenbuurvrouw je kan horen gillen Zijn jullie van plan dan om echt tot het laatste moment te wachten met babyspullen neerzetten? Ik zou dat echt niet kunnen.. Kan je trouwens geen urgentie (Heet dat zo) aanvragen met een huurhuisje? Lijkt me wel een spoedgevalletje, jullie situatie.. Woon je wel een beetje dicht bij de winkels i.v.m. boodschappen doen? Lijkt me wel lastig hoor geen vervoer.. Helemaal straks in de winter. Ik ben zelf wel van plan om zo min mogelijk de auto te pakken, maar als er een sneeuwstormpje is pak k m maar al te graag. Al woon k 5 minuten lopen bij het centrum vandaan Ik ben trouwens helemaal winkelverslaafd voor de kleine. Al kan k niet zoveel halen haha. Nu al 3 setjes kleding (mt 68 al) voor over een paar maanden gekocht.. Vooruit denken Van t weekend wat bloedverlies gehad dus heb dinsdag een echo gekregen maar gelukkig viel er niets te zien Gaat daar alles nog goed? Vandaag trouwens wr een buikfoto gemaakt met 33 weken
Het ging heel goed met de kraamzorg. Super lief en grappig vrouwtje, ze vond ons huisje ook heel leuk haha en ze zei dat de trap waarschijnlijk geen probleem is, dus dat ik gewoon thuis kan bevallen als ik dat zou willen! Nou weet ik nog niet precies of ik dat echt wel wil, maar dat kan ik ook ter plekke bepalen zei ze Dus in ieder geval wel erg fijn. Nee we kunnen helaas geen urgentie aanvragen, daar doen ze niet aan Nou hebben we een huisje toegewezen gekregen, maar dat is zo'n 20 minuten rijden van waar we nu zitten. Het is echt een oud dorpje, waar je ook geen centrum of supermarkt hebt. Zit dus wel heel erg in dubio wat nu te doen. Het huis is wel stuk groter (3 slaapkamers) en mooi tuintje enzo (hebben we nu natuurlijk ook niet) maar het is zo ver van alles vandaan. Nu wonen wij echt midden in het centrum, maar zonder auto ben je ook nergens met een kleintje.. hahah super grappig! Wij hebben ook al veel kleertjes in maat 62 en 68 gekocht. Van de zomer was er namelijk super veel aanbieding, alleen dan wel zomerkleertjes natuurlijk. Dus hebben wij ook al lekker zomerkleertjes gekocht Ik vind dat ook echt super leuk om te doen, maar ga er ook weer niet teveel aan uitgeven. Je krijgt straks waarschijnlijk ook nog zoveel kleren Ohh wel even eng zeg, gelukkig dat alles goed was met de kleine! Was toevallig niet de slijmprop die je had verloren? Hier gaat het wel goed hoor.. begin het soms wel beetje beu te raken! Alles is zo zwaar opeens Mooi buikje heb je trouwens Vind ik ook altijd zo leuk om die buikjes te zien! Hier een foto van mij van vorige week:
Hoi dames! Ik kom ook even spieken, heb wel eens meegelezen in dat andere november topic, maar was me idd teveel om ook nog te reageren Ik ben 23 jaar (nog jong genoeg? ) en ben 3 dagen na mn uitgerekende datum jarig, dus wie weet een heel mooi verjaardagscadeau Mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen en gaan aanstaande woensdag trouwen! We wonen nog niet samen, maar hebben al wel een huis gekocht en we zijn al sinds december bezig om die helemaal te verbouwen.. Dus ik stress 'm de laatste tijd heel erg of we het wel op tijd af krijgen :O Maar moet wel, want hier bij mijn moeder met een kleine is geen optie.. We hebben wel al zo'n beetje alle spullen voor de kleine in huis, dus daar hoef ik me niet meer over te stressen haha.. De zwangerschap was overigens niet gepland, maar omdat we ons toch al aan het settelen enzo waren en onze relatie prima gaat en financieel lukt het ook allemaal, konden we geen reden bedenken om die kleine niet op de wereld te laten komen.. We hadden alleen niet gedacht nog zooooo lang met ons huis bezig te zijn hihi.. Oohw ja en we krijgen een jongen Heb een paar dagen geleden een topic geopend in Onderzoeken & echo's met een paar 3d foto's van onze kleine man, dus als je nieuwsgierig bent, kijk daar even Hoop dat ik nog welkom ben met mn 23 jaar