welkom Poetjuh, gezellig dat je mee komt kletsen Ja het is hier een stuk rustiger zoals je ziet en we kunnen elkaar zo wel leuk in de gaten houden. Zo leuk dat er meer jonge meiden zijn die én zwanger zijn én ook in november zijn uitgerekend! hahah en ja hoor, je bent zeker nog jong genoeg Ohh wat leuk dat je woensdag gaat trouwen joh! Spannend hoor, wordt het een grote bruiloft? Heb je een leuke trouwjurk kunnen vinden voor je dikke buikje? Super leuk joh! Al die voorbereidingen zijn ook echt leuk, vind je niet? Oehh spannend, haha zou je het leuk vinden als de baby op je verjaardag geboren gaat worden? 5 dagen voor mijn uitgerekende datum is mijn man jarig, maar wij hopen toch niet dat hij dan komt. Lijkt mij eigenlijk niet zo leuk Zoo dan heb je wel een huis gekocht waar veel aan gedaan moest worden? Schiet het al wel een beetje op? Spannend he, zo vlak voor de uitgerekende datum! Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we eventueel een huurhuisje kunnen gaan huren. Maandag gesprek, maar vind het ook wel erg spannend. Stél dat we het doen, moeten we echt in 4 a 5 weken gaan verbouwen :S en je weet natuurlijk nooit wanneer de kleine precies komt.. Leuk.. ook een jongetje haha wel grappig, heb echt het idee dat er veel meer jongetjes geboren worden dan meisjes Ahh wat een super lieve foto's. bijzonder om zo te zien he? Gaat de zwangerschap voor de rest wel goed? Geniet nog even van het lekkere weer en de voorbereidingen.. hopelijk is het woensdag ook mooi weer
Hihi nou gelukkig maar dat ik nog jong genoeg ben Jaaa aanstaande woensdag is het zover :O Ben nu al zenuwachtig haha.. Het wordt geen grote bruiloft, we trouwen gratis op het gemeentehuis.. ff snel dus En alleen de naaste familie is erbij. Wat we daarna gaan doen is nog wel een verrassing voor mn vriend en mij, ben benieuwd dus! Al hou ik helemaal niet zo van verrassingen Heb wel een leuk jurkje kunnen vinden op zich, wel zwart, maargoed dat kleedt weer af he haha.. Met een legging en pumps eronder.. Nee ik heb ook liever dat de kleine een eigen verjaardagsdatum heeft, maarja, het zou natuurlijk heel goed kunnen dat ie op mijn verjaardag geboren wordt.. Mocht het zo zijn, dan krijg ik een heel mooi verjaardagscadeau! Heb het helaas niet voor het zeggen wanneer ie zich aandient.. Jaa we wisten dat we veel moesten verbouwen, maar hadden niet gedacht dat het zooooo lang zou gaan duren.. Hoop dat we met 35 weken zwangerschap klaar zijn, dan snel verhuizen en settelen en even uitrusten voordat het hectische leven begint haha Maar ik baal omdat ik nu niet zoveel kan doen daar.. Ze zijn nu bezig met de kozijnen te verven, met verf op terpentine basis, dus ik kan daar niet lang binnen blijven :O Dus hoop dat ik snel de muren kan gaan verven, want dit is ook niks.. Hoop dat de kleine dus lekker tot het einde blijft zitten Oehh dat is wel spannend! Wonen jullie nu ook nog niet samen of dat wel? Met de zwangerschap gaat alles prima, al de gehele zwangerschap.. Weinig klachten (gehad), alleen nu elke dag last van mn ribben en heeeel snel buiten adem.. Maar voor de rest mag ik niet klagen Verloopt jouw zwangerschap ook goed? Dit mooie weer moeten we idd nog even van genieten Hoop dat het woensdag ook mooi weer is, maar dat geluk zullen we wel niet hebben.. Maar ik blijf duimen!
jaaa spannend joh! hahah helemaal dat ze nog een verassing voor jullie hebben.. haha ik hou daar ook niet van hoor, maar toch wel erg leuk dat ze dat doen! Wel vervelend dat je zelf niet veel kan doen in het huis. Lijkt mij ook niet fijn, moet je meer een beetje toekijken en mensen bedienen van koffie ofzo Ook de verflucht is inderdaad niet goed! Nou hopelijk is het op tijd klaar hoor! Ja mijn man en ik (jep ben volgende week een jaar getrouwd!) wonen nu samen in een eenkamperappartement. Dit is errug klein en helemaal als er nog een kleintje bij komt. Fijn dat je een goede zwangerschap hebt. Daar moet je echt van genieten!! Ik ben helaas tot week 18 kotsmisselijk geweest en elke dag overgeven gelukkig is dat voorbij, maar komen wel weer andere klachten voor in de plaats. Kan niet lang lopen of staan, krijg al heel snel buikpijn (de vk weet ook niet precies wat dit is, maar ze zei dat het geen kwaad kon ) Ook heb ik veel last van mijn blaas (kleine is al wat ingedaald en ligt dus lekker te drukken) Maar toch vind ik dat ik niet mag klagen Als je sommige mensen hoort, dan valt het bij mij nog alles mee! zoo het was vandaag ook weer heerlijk weer! Heb wel flink last van vocht vasthouden.. jij niet? maar dat heb ik er wel voor over. Liever dit weer dan dat het de hele dag regent (word ik altijd zo chagrijnig van ) Alvast veel plezier woensdag!!
@Angel1990 en Poetjuh waahh vandaag jullie trouwdag toch? Wat ontzettend leuk!! Ik ben benieuwd hoe het is geweest!! Eerst maar eens lekker genieten van het 'getrouwde leven' Ik neem aan dat jullie niet op huwelijksreis gaan? haha @de rest van de dames Hoe is het met jullie allemaal? Het begint steeds dichterbij te komen he? Er zijn toch nog geen baby's geboren? Zou nog beetje te vroeg zijn. Hier gaat alles wel goed. Vannacht veel last van harde buiken en menstruatiekrampen, denk dat de kleine lekker aan het indalen is
Hoi hier was ik ook weer eventjes! @Angel & Poetjuh; ik hoop dat jullie trouwdag heel gezellig was! Bij mij zal het nog wel een aantal jaren duren haha maar hier ook de planning het lekker simpel te houden. Geen jurk of iets dergelijks, gemeentehuis gratis en een feestje in de achtertuin Nee babywens hier nog geen baby geboren haha.. nog 3 weekjes dan mag ze van mij wel alvast komen Ribben zijn beurs en alles gaat zo moeilijk!! Begin eindelijk een beetje last van nesteldrang te krijgen.. vanmiddag mijn commode helemaal ingedeeld en de kleertjes op maat uitgezocht en apart gelegd. Ben zo trots op mezelf Vanavond weer Macdonalds gegeten.. ChickenSate menu, jammie Ik heb trouwens vanaf week 17 al harde buiken alleen worden ze nu een beetje pijnlijk af en toe.. Ook last van krampjes, hoop dat die van mij ook aan het indalen is! Krijg ik wat meer lucht haha Vandaag het mutsje opgehaald wat ze direct na de geboorte gaat dragen met haar naam erop.. Ben er helemaal verliefd op Hoop dat morgen de proefdruk van het geboortekaartje ook in de bus ligt.. @babywens; hoe is jullie gesprek over dat huisje gegaan? Oh en trouwens, mooi buikje heb je zeg!
Heejj.. gezellie haha gelukkig maar dat de baby nog niet geboren is, moet nog éventjes blijven wachten.. over 3 weekjes magtie inderdaad al komen, spannend he? haha ik hoop ook dat hij wat eerder komt hoor, maarja heb je helaas niet voor het zeggen he? (zul je zien dat ze juist expres lekker later komen ) Ohh heerlijk die nesteldrang, ik hoop dat ik er ook gauw mee te maken krijg.. haha er moet nog een hoop schoongemaakt worden hier, maar dar heb ik zo'n hekel aan Hmmm jaaa die chickensaté is echt lekker he? Lekker van genieten hoor.. nu mag je dat nog lekker vaak eten vind ik Hebben we wel verdiend. Zo dan had je al wel vroeg last van harde buiken? Nee ik heb er eigenlijk de hele zwangerschap geen last van gehad tot een week geleden.. en vannacht waren ze ook wel wat pijnlijker Inderdaad maar hopen dat ze lekker aan het indalen zijn! Ahh wat lief zo'n mutsje met de naam erop Ben benieuwd! Ja het gesprek ging opzich wel goed, maar we hebben toch besloten om het niet te doen.. We zouden pas over 2 weken in het huis kunnen en er moet nog een hoop gebeuren. Ik durf het eigenlijk niet aan. Ook is het huis een stuk duurder dan we gedacht hadden en in dat dorp is helemaal geen supermarkt. Niet erg voordelig dus We hebben besloten om nog maar een paar maandjes hier te blijven en als de kleien er is weer rustig verder te gaan met zoeken!! Oehh ja manlief moet nog gauw aan de geboortekaartjes gaan werken. Hij gaat ze zelf maken, maar heeft het momenteel nogal druk op zijn werk Wij willen wss wel een geboortekaartje met foto van de kleine erop. Dus kunnen niet echt een proefdruk maken
Ja bij mij zul je ook net zien dat ik 2 weken overtijd loop.. het geluk zit me nooit mee met dat soort dingen Haha ja die nesteldrang heb ik af en toe een dagje.. ben van plan om morgen al mijn administratie weer op orde te maken! Nu nog zin in maar miss morgen al niet meer En dan doe ik t ook echt niet haha. Ook is de auto flink aan een beurt toe, binnen en buiten! Er wordt in gerookt en de binnenramen zijn al vanaf dat ik m heb niet gelapt (2 jaar). Als het zonnetje erop schijnt zie je dus ook echt niks hahaha Nee als er geen supermarkt in t dorp is zou ik het ook niet doen nee.. vooral niet zonder vervoer! Ach en jullie redden het wel zolang daar.. zou vast wel beginnen met wat babyspullen neerzetten Hoop echt dat er snel een huisje voor julile komt! Scheelt toch weer zorgen Ik heb trouwens ook een geboortekaartje met foto erop. maar op internet stond ie met een andere babyfoto erop als voorbeeld. Die heb ik er maar op laten staan met de proefdruk Kan straks wel een foto maken van t mutsje als je nieuwsgierig bent Kan t eerste pakje ook vast wel laten zien haha. Zeg t maar Zijn jullie trouwens al uit de naam? Of had k dat al gevraagd
hahah ja dat zul je nét zien he.. Ach ja we kunnen hard duimen dat de kleintjes goed naar ons luisteren en ietsje eerder komen dan de 40 weken Ohjaa dan heeft de auto zeker wel een flinke wasbeurt nodig En je administratie eens bijwerken is ook nooit verkeerd he (alleen wel rot klusje ) Hopelijk heb je er morgen nog zin in! haha Jaa we gaan morgenavond een tweedehands babykamertje ophalen, maar heb nog geen zin om de box al in de woonkamer te zetten. Dan is namelijk de hele woonkamer meteen gevuld, die moet nog maar even wachten Hoop ook dat we over paar maandjes mooi huurhuisje mogen vinden! Jaaa leuk.. ik 'ben wel heel benieuwd! Laat maar zien Wij zijn eindelijk over de naam uit.. heeft even geduurd en ben er soms nog geen eens 100% zeker over.. haha vind het zo eng dat hij die naam zn hele leven met zich mee moet dragen (hoezo dom ) (en nee, je had het nog niet gevraagd hoor )
Ik heb 3 namen voor de kleine.. wel 1 roepnaam Ohw leuk morgen de babykamer!! Spannend En de box staat hier ook nog niet hoor.. moet bij mn zus vandaan komen en het komt er elke x niet van Hier t mutsje en t eerste pakje
Jaa ben benieuwd hoe de meubeltjes er in het echt uit zien Ohh dan ben ik niet de enige die dingen wat laat regelt Ach ja een box heb je natuurlijk ook niet persé nodig de eerste dagen, maar is wel leuk alstie er alvast staat! Ahhhh wat ontzettend schattig! ik wil ook een meisje!! hahaha ik vind wel dat je meisjes véél leuker kunt kleden dan jongens. Maar als ons knulletje wat groter is, kunnen we hem ook weer stoere kleertjes aandoen, is ook leuk! En wat een super leuke naam joh (ohh nu weet ik hem al wel ) Weten andere mensen (jullie ouders ofzo) de naam ook al? Bij ons weet nog niemand het.. Waar heb je dat mutsje eigenlijk besteld? Vind ik ook wel heel leuk, zo'n mutsje met de naam erop! Wij hebben een heel lief berenpakje gekocht.. weet niet of ik die als eerste pakje mee ga nemen, maar vind hem wel heel lief. Zal hem ook even showen
Superstoer pakje! ik vind alle pakjes met die oortjes leuk hahaha Haha wat jij hebt met meidenkleding heb ik met jongenskleding Met jongens weet ik wat ik leuk en stoer vind maar moet echt wennen om meidenkleding te shoppen hoor! Weet totaal mijn eigen smaak nog niet wat dat betreft Ga ook heel veel op de meningen van anderen af (Moet k afleren k weet t) Zelfde met de naam.. die wordt Mendy Mae Angelina. Je moet er echt van houden en mensen die die naam ook echt niet leuk vinden die zeggen het ook. ik heb al op het punt gestaan om een totaal andere naam te gaan verzinnen. Terwijl dit echt het enige is wat mn vriend en ik allebei leuk vinden (vind zelf wel meer namen leuk maar vriend niet).. Hier in t dorp komt die naam geloof ik echt niet voor.. en tis hier echt zo'n traditioneel christelijk dorp met vernoemen en blablabla. Laat ik daar nou echt ff geen zin in hebben Mutsje heb ik bij Jij&Ik gekocht, kan volgens mij ook online, moet je maar ff googlen; Jij & Ik (in Urk)
Jaa is wel lief pakje he? hahah super grappig dat we dat dan net omgekeerd hebben. Ik vind meisjes kleren juist veel makkelijk en leuker om te kopen dan jongenskleren. Vind dat zo lastig Ik vind het een mooie naam en het belangrijkste is toch dat jullie het luek vinden? haha wel moeilijk he, ik weet het hoor! Wil zelf ook altijd graag de meningen van anderen horen en kan dan heel makkelijk bijstellen maar is niet altijd goed natuurlijk! Urk is wel een christelijk dorp ja. Ik ben zelf ook christelijk, maar heb dus geen zin om te gaan vernoemen ofzo Mijn ouders zijn ook gescheiden en beide hertrouwd, dus is ook nog eens lastig. Dan stoot je altijd wel weer iemand voor het hoofd. Weet ook nog niet of wij 'doopnamen' gaan doen. Ik zelf heb namelijk helemaal geen doopnaam en vind het wel prima zo Wij willen ons knulletje graag Max noemen.. maar loop daar soms ook enorm over te twijfelen! Wat vind jij van die naam? hahahah
Max is echt een hele stoere naam vind ik!! Nu ik erover nadenk zou ik mijn kind ook wel zo kunnen noemen (qua smaak) als het een jongetje was Gewoon doen! Niet over twijfelen Ja het is inderdaad het belangrijkste dat wij de naam zelf leuk vinden. Mja de naam staat nu vast, daar wordt niks meer aan veranderd Nu wordt ik alleen heel onzeker over het geboortekaartje, wat ze daarvan zullen vinden. Vriendlief wil liever geen geboortjekaartje, maar ik wel dus k kon hem helemaal zelf uitzoeken. Hij vind het wel best Zelf ben ik ook christelijk, al ga ik niet naar de kerk ofzo.. Heb zelf een (vreselijke) doopnaam waarmee ik dus ben vernoemd naar mijn oma. Nu heb ik zoiets van, mijn meisje mag zich laten dopen wanneer ze dat zelf wil maar ik ga dat niet doen. Heb wel 3 namen voor haar maar dat zijn geen doopnamen en eignelijk naar niemand vernoemd. Precies zoals je zegt; dan kan je niemand voor het hoofd stoten Helemaal niet nu mijn familie door een voorvalletje geen contact meer heeft met mijn vriend en zijn familie Door dat voorvalletje wonen wij momenteel ook niet meer samen. Maar dat komt wel weer hoor
Ohh gelukkig! hahah dat voelt meteen fijn, dat iemand hem leuk vind. Ja je kan het voor de rest ook met niemand delen he haha oké de naam staat nu vast! Ja mijn man wil wel heel graag vernoemen, maar ik niet. Vind dat ook heel stom, want dan zou het iets worden als van Max Leendert Frans (vernoemd naar opa's).. haha ik vind Max een hippe naam en Leendert en Frans echt ouderwetse namen, dat klopt niet vind ik! En voor de rest weet ik geen leuke namen voor jongens hahaha.. Waarom wil je vriend geen geboortekaartje dan? haha hoort er echt wel een beetje bij vind ik Anders komen sommige mensen het ook nooit te weten dat je bevallen bent Wij gaan zoiezo een groot kraamfeest geven.. helemaal omdat we natuurlijk klein wonen en ik geen zin heb dat er weken lang kraamvisite op bezoek komt. Ohja ik ga wel naar de kerk en wil ons ventje zoiezo wel laten dopen! Wel vervelend he, dat jullie familie het niet goed met elkaar kan vinden. Je kan er zelf niks aan doen, maar je zit er als kind wel middenin. Mijn ouders kunnen ook echt niet met elkaar overweg, maar daar heb ik bij bijv. dat kraamfeest dikke schijt aan. Als ze niet willen, dan komen ze maar niet Maar hebben jullie daar geen schijt aan? Nu zijn jullie ook de dupe van dat hun 'ruzie' hebben. Ik heb er wel respect voor hoor, want zou er niet aan moeten denken om nu niet bij elkaar te wonen (jullie hadden al een huisje of woonden jullie bij één van de ouders? ben ik even vergeten )
Hallo dames, bedankt voor de gelukswensen voor 4 oktober (mijn trouwdag) het was echt een heerlijke dag maar wat was het druk... maandag 3 oktober opbouwen van de tent en eten klaar maken voor dinsdag met de familie dinsdag 4 oktober om 15.30 zijn wij getrouwd.. 's avonds feest.. tot de late uurtjes woensdag 5 oktober opruimen en brak zijn en nouja toen was het 6 oktober en ging mijn man weer aan het werk en was ik lekker alleen thuis met de huisdiertjes samen met de hond heb ik de hele dag heerlijk liggen genieten van ons meisje maar ook van mijn rust en heerlijk slaap kunnen inhalen... haha hoe gaat het nu bij jullie dames?? iemand last van spanning?? ik moet eerlijk zeggen ik totaal niet terwijl ik normaal een stressige kip ben... krijg nu alleen last van jaloezie tegenover mensen met baby's afgelopen zaterdag avond op kraamvisite geweest... en nouja ben nog steeds stiekem een beetje down.. omdat ik er nu ook ZOOOO aan toe ben om haar eindelijk lekker vast te kunnen houden ik ben niet erg groot maar alles zit me in de weg.. en ik wil gewoon weer me eigen ding kunnen doen.. zoals lekker poetsen in huis en einden met de hond in het bos wandelen.. ondanks dat het dan regent.. kortom ik heb het helemaal gehad... ik wil me kindje vast kunnen houden en gewoon weer mezelf zijn... en niet meer alles aan iedereen moeten vragen... of ze me aub willen helpen.. ps. sorry voor mijn klaagzang!! liefs
@babywens; nee ik kan zo ook geen stoere namen maken van frans en leendert.. Nou ja dan maar niet vernoemen haha je moet toch een naam hebben die je leuk vind en niet omdat anderen dat graag willen Tja vriendlief wil geen geboortekaartje omdat het voor hem allemaal niet zo uitgebreid hoeft Viert zn verjaardag ook nooit enz, nja zelf weten ik ga wel geboortekaartjes doen!! Veel te leuk!! En heb m nu eindelijk zoals ik m hebben wil Uhm nja onze situatie met dat ruziegebeuren is best wel ingewikkelt.. als je ff tussen mijn gestarte topics (in alleen en zwanger) zoekt van begin deze zomer, krijg je een idee wat er een beetje gebeurt is. Daardoor wonen we nu ook niet mr samen. Echter dit gaat allemaal weer helemaal super en zijn we van plan om na de winter ons huisje weer in te trekken Als het goed blijft gaan natuurlijk En de families hebben hierdoor ook een paar botsingen gehad.. Maar k heb ook tegen mn moeder gezegd (daar woon ik nu en hij nu bij zijn ouders) dat hij gewoon langskomt tijdens de kraamdagen en dat ik daar geen tegenspraak over wil Hij is en blijft de papa en de enige man van wie ik hou en dat hebben ze maar te respecteren Oh en sorry dat ik af en toe zo vertraagd reageer.. heb van die dagen dat ik totaal geen zin heb om te typen!! @Angel1990 Ik ben blij dat jullie trouwdag zo goed en gezellig is verlopen Dat is toch de droom van elk echtpaar! Hadden jullie nog een beetje lekker weer?? Enne.. beviel het zo'n ''simpele'' bruiloft? Dit hebben wij namelijk ook in gedachten.. niet teveel poespas, lekker simpel en gezellig enz Ik heb het ook helemaal gehad met zwanger zijn.. blij dat je klaagt, dan mag ik ook ff haha. Die buik zit me nu echt gigantisch in de weg, kreeg vanmiddag amper nog lucht en alles gaat zo moeizaam!! En dan moet k nog 5 weken bleghhh En dan heb ik ook nog die emotionele buien.. heerlijk.. k voelde me vanmiddag en vanavond spuuglelijk en dik en was dan ook constant sip en aan het huilen enz. Vriend vroeg wel wat er aan de hand was mja ik hou natuurlijk mn mond dicht Stomme hormonen!! Ik wou maar dat ze eruit kwam, kan ik lekker haar kleertjes aandoen en kan ik haar vasthouden! En ohja dan kan ik gaan afvallen en sporten haha, ben al stevig van mezelf, nu al 14 kilo aangekomen en als ze eruit is ga ik voor de 60 kilo!! *moedigt zichzelf aan*
@Angel Wat fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt Kan ook eigenlijk niet anders he Nu ben je dus officieel een getrouwde vrouw! Nicee.. Nou heb soms behoorlijk last van spanning. Ik probeer zomin mogelijk aan de bevalling te denken, maar gisteren hadden we een rondleiding door het ziekenhuis en zag je al die apparatuur en al die enge dingen (vacuümpompen, hechtnaalden enzo) toen begon ik hem wel even te knijpen haha ik houd niet van pijn Maargoed, iedereen kan het.. dus wij ook!! Hier zit de buik ook al behoorlijk in de weg.. hahah kan me geen eens normaal meer scheren daaronder Ik zou het ook heeeerlijk vinden om gewoon weer normale kleren aan te kunnen doen. Ksta elke dag echt úren (naar mijn idee ) voor de kast omdat ik gewoonweg niet weet wat ik aan moet doen. @Ellenbaby tuuurlijk geboortekaartjes zijn hartstikke leuk en horen er helemaal bij vind ik Dus hij is nu helemaal klaar? ben benieuwd!! Ik kan je topic eigenlijk niet vinden, maar wel vervelend hoor, zo'n situatie. Gelukkig dat het wel stukken beter gaat en dat je wss weer lekker saampjes jullie huisje in gaan! haha ja hier nog één. VOel mij ook echt superlelijk en totaal niet aantrekkelijk. Mijn haar zit nooit goed, heb geen normale kleren om aan te doen en de wallen hangen over mijn gezicht Maarja over maximaal 8 weekjes hebben we onze mooie kindjes in onze armen Ik kan niet wachten...
Hahaha me net rotgelachen hierzo.. was een klos onder het pootje van mn bed vandaan geschoven, midden onder het bed Moeder onder het bed gekropen, nja dat hadden jullie moeten zien Oh en van dat scheren herken ik ook!! En vind t af en toe best irritant dat k niet ff tussen mijn benen door in de wcpot kan kijken hahahaha *srry* Hebben jullie al een rondleiding gehad in het ziekenhuis?? Wist niet dat je die ook kreeg.. ik wil ook in het ziekenhuis bevallen.. toch s vragen aan de dokter. Heb de 20e wr controle Hier heb je trouwens die link babywens http://www.zwangerschapspagina.nl/alleen-zwanger/271542-ineens-stort-wereld-spat-droom-uiteen.html Geboortekaartje laat ik geen proefdruk meer van maken dus die laat k wel zien als de kleine geboren is Morgen ga ik lekker mijn klamboe oppimpen, heb er zin in En vanavond heb ik toch maar een wiegje opgehaald.. zou haar eerst in het ledikantje leggen maar kon nog net een wiegje naast mijn bed. Staat toch wel wat liever