Jonge aanstaande november moeders!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door babywens2011, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeejj..

Jij ook nog steeds geen kleintje? Jep vandaag precies 40 weken zwanger.. nog maximaal 2 weken wachten (maar och wat lijken mij dat 2 súper lange weken als de kleine niet wil komen)

Ik mag morgen ook weer op controle :) DOen ze bij jullie nog iets van inwendig onderzoek ofzo? Bij mij is het elke keer gewoon wegen, bloeddruk meten en naar hartje luisteren.. voor de rest niks. Ben best wel benieuwd of mijn baarmoedermond bijvoorbeeld al wat verweekt is en ik isschien al wel cmtje ontsluiting heb (achja niet dat dat veel zegt)

SPannend hoor.. hopelijk komen onze kleintjes gauw! Ik laat zeker wat weten dan :)

2. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Hier ook geen inwendig onderzoek hoor..
    Ook gewoon bloeddruk, gewicht, ff kijken hoe ze ligt en dan het hartje luisteren...
    Bij mij ligt de kleine vast onderin en met d'r kontje onder mijn ribben...

Echt ik ben er zooooo klaar mee!!!
    Ik wil gewoon mijn meisje in mijn armen.. en niet meer misselijk zijn en halve nachten beneden zitten..

Heb jij geen moeite met eten??
    Ik nam vanavond 2 happen macaroni en toen zei ik tegen mijn liefje... schat ik moet niet meer ik ben nu al vol :$ echt niet normaal meer!!

Maar goed ben zelf 163 en een lief schattig klein buikje :) maar wel een beeb van 48cm in mijn buik ongeveer...
    Dus mijn maag heeft geen ruimte meer...

Ik heb vandaag ook wat hoofdpijn en ben wat verward af en toe.. Maar moet morgen toch op controle dus ga vandaag niet meer bellen!! Nou was er vandaag ook nogal wat stress...!! Mijn oom wou zelfmoord plegen, is goed gegaan hoor we hebben het tegen kunnen houden maar toch..
    Ook rommelde voordat ik dat wist mijn buik al hoor, vaak naar het toilet en wat diarree en vanmorgen weer gespuugd :x

Mijn buik zakt trouwens wel erg snel... Dus ze zakt langzaam aan nog verder naar beneden maarja niemand van de VK verwachtte dat ik morgen uberhaupt nog op controle zou komen...
    Die riepen bij de 37 weken al, dat duurt geen week meer... nouja ik loop er nog steeds :):)

3. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohhh oké, nee dat doen ze ook leiver niet.. ze laten het daar vanonder het liefst met rust (gelukkig ook maar aan de andere kant :p)

Ik ben er ook echt wel klaar mee.. ik haat dat wachten echt zo, zie nu al weer op tegen morgen en de rest van de volgende dagen :( bah.. maar we zijn er bijna!! Nog éventjes volhouden.

Ohnee ik vreet juist echt alles wat los en vast zit.. en dan het liefst ongezonde dingen! Is echt niet normaal :( hahah word daar ook niet echt vrolijk van maarja.

Heh bah meid.. wat een rot nieuws zeg :( Hoe moet je daar nu op reageren he? Gelukkig dat het niet 'gelukt' is. Krijgt hij nu hulp? Dat is zeker even schrikken

Oehhh diarree is toch vaak ook een teken van een aankomende bevalling? Nou spannend.. ik hoop dat het bij je doorzet vannacht, dat je morgen geen eens meer op controle hoeft :)

Ik ben benieuwd of onze kleine nou wél eindelijk is ingedaald.. ik denk het zelf nog steeds van niet. Afgelopen woensdag in ieder geval nog niet, dus ben benieuwd!

4. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe is het met je? Nog steeds geen klein hummeltje? Hier nog niet.. net weer op controle geweest bij de verloskundige.. YES eindelijk is ons kleine mannetje volledig ingedaadl!! heheh vind ik toch wel fijn hoor, hopelijk komt hij nu ook gauw.
    Wel was mijn bloeddruk nog steeds wat aan de hoge kant, dus moet donderdag weer voor extra controle.. Ik blijf wel bezig zo, maar opzich wel fijn dat ze het goed in de gaten blijven houden!

5. angel1990

Nee nog steeds niks :(
    Vanaf gisteravond tot vannacht half 2 was mijn buik erg rommelig!!
    En continu hard, veel harde buiken dus en af en toe een voorwee..

Ons kleintje ligt al een hele tijd ingedaald ;) maar is ook niet altijd alles hoor ;) moet je vaaak dooooor plassen... :)
    Maar kan begrijpen dat je het nu wel tijd vond worden ;) na 40 weken

Ik hoop dat je bloeddruk gaat zakken voor donderdag of dat je voor donderdag gaat bevallen :p
    Ik moet straks om 15:00 uur weer voor controle, dus ben benieuwd wat ze zeggen...
    Ik heb trouwens verder nergens last van, alleen de gebruikelijke eind v/d zwangerschap klachtjes.. jij??

6. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sjonge het blijft maar rommelen bij jou he? Wel vervelend dat het dan niet doorzet lijkt me.. heb je elke keer toch beetje hoop dat het gaat beginnen, maar dan zakt het weer af :(

Ja ik oet inderdaad meer plassen.. 'snachts er nog wat vaker uit, maar heb het er wel voor over. Beter dan dat de kleine bij de bevalling nog moet indalen en je een paar uur lang indalingsweeën hebt.. kan die beter maar al lekker ingedaald liggen voor de bevalling toch? ;)

haha ja ik hoop ook dat ik donderdag al bevallen ben en dat ik niet meer op controle hoef :p Heb nu wel genoeg controles gehad hahah.. ohnou spannend, ben benieuwd wat ze gaan zeggen!!

Nee ik heb eigenlijk ook nergens last van. Behalve dat ik het wachten echt súper beu ben :( pfff ben een emotioneel wrak de laatste weken, maarja we moeten nog maar even van het positieve uitgaan he? Geen een kindje is ooit blivjen zitten, dus ze komen vanzelf. Nog maar even genieten van onze buikjes en de bewegingen daarin ;) Succes bij de vk vanmiddag!

7. angel1990

Ja dat rommelen blijft niet prettig, omdat je toch elke keer hoopt dat er meer gebeurt.
    Controle was allemaal weer goed bloeddruk 105/60 :) en ik was een kg afgevallen door al het overgeven :$

Maandag ben ik 40+1 en dan moet ik weer voor controle.. Tenminste als ik deze week niet beval..
    Als ik maandag wel op controle moet, dan word er volgende week zowieso nog actie ondernomen en word ik doorgezet naar de gyn.
    Ivm. inleiding enzo.. :(:(
    Ze willen hier dat alle kindjes voor de 42 weken geboren worden, ook al is het lichaam er af en toe nog niet klaar voor!!

8. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee dat geloof ik.. maargoed, ze zeggen vaak dat het toch wat helpt.. misschien heb je al wel wat ontsluiting? ;) Zo kijk, mooie controle weer. Afvallen is nooit erg lijkt me :p Ik kom helaas nog steeds elke keer aan haha hopelijk is het er na de bevalling weer snel af!

zoo dat is wel snel dan? Ik ben nu 40+1 en moet volgende week ook weer voor controle.. die woensdag daarop (41+3) moet ik pas naar het ziekenhuis voor ctg+echo en dan word pas bepaald wanneer ik word ingeleid (meestal is dat met 42 weken) Wat vind je er zelf van dat je eventueel ingeleid zou kunnen worden (gaan we natuurlijk allebei niet vanuit ;))

9. angel1990

Heb natuurlijk liever dat ze er uit zichzelf uit komt..
    Maar goed, de VK zegt al inleiding is niet altijd goed!
    Als een lichaam er niet aan toe is kan het zijn dat er dus niks gebeurt. Of dat je ingeleid word en dagen op de verloskamers ligt omdat het niet doorzet..
    Maar stiekem hoop ik gewoon nog steeds dat ze vanzelf wel komt natuurlijk ;)

Ik hou er nu wel rekening mee dat ik dus gewoon word doorgestuurd naar de gyn.. en ingeleid word ;)
    Misschien valt het dan nog mee

10. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja heb ik ook hoor.. inderdaad je moet er toch niet aan denken dat je ingeleid worden en dan dagen moet wachten voordat er wat gebeurd :( Vreselijk! Ik ga er eigenlijk ook wel van uit dat ik ingeleid moet worden.. dan kan het inderdaad altijd meevallen.
    De kleintjes hebben nog zo'n anderhalve week om uit zichzelf te komen :p

11. angel1990

Eigenlijk best apart dat er zoveel verschil zit in VK..
    Omdat jij nog gewoon volgende week 41+1 voor controle moet..
    En dat dus bij mij zowieso niet gaat gebeuren!!

En jouw bloeddruk al een hele tijd veel hoger is, zou je verwachten dat ze eerder zouden beslissen om je door te zetten naar de gyn..
    Toch??

Hoop voor je dat de ukkie zich snel laat zien :)
    Overtijd lopen lijkt me minder geruststellend!!

Ik ben erg bang over tijd te gaan, maar dat is de natuur en shit happens :)

12. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja vind ik ook wel heel gek.. ze zijn hier niet zo van het strippen en inleiden. Vorige week naturlijk bij gynaecoloog geweest en die vond het niet nodig om in te grijpen. Snap ik ook niet, want andere gynaecologen hadden dat dus al wel allang gedaan ;) Ik vind het ook wel een beetje eng om over tijd te lopen hoor.. helemaal omdat je wel eens nare verhalen hoort, maarja daar moet je maar neit teveel bij stil staan. Gelukkig houden ze de zwangere vrouw wel goed in de gaten en gaat er veel minder fout dan vroeger :) Laten we hopen dat ze inderdaad snel komen!

13. angel1990

Sorry voor late reactie!!
    Had je reactie waarschijnlijk wel al gelezen, maar is niet echt blijven hangen :)

Ik ben inmiddels precies 40 weekjes, morgen weer voor controle..
    Dus ben benieuwd hoe of wat!!
    Mijn man en ik hebben besloten aan te geven dat het voor 5 december gehaald MOET worden!!
    Klinkt misschien heel stom, maar ik loop al sinds afgelopen woensdag met een vreselijke steken in mijn buik, die niet verder komen dan om de 10 minuten!!
    Dus geen reden tot paniek en ook geen reden voor de VK om er wat mee te doen :(:(

Hoe issie nu bij jou??

14. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha geeft niks hoor.. heb ik ook wel eens ;) Eigenlijk moet je dan meteen reageren, want anders vergeet ik het ook altijd :p

Ik ben vandaag precies 41 weekjes! Ohja ik moet morgen ook weer op controle, ben ook erg benieuwd! Ja joh gewoon aangeven wat je zelf wil en belangrijk vind. Wij willen ook dat het zoiezo voor 5 december komt. Nou is het zo dat ik volgende week zondag 42 weken ben (dag daarna dus 5 december) en in het weekend leiden ze zoiezo niet in. Woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor ctg + scan dus zal dan donderdag of vrijdag waarschijnlijk ingeleid worden. nou hoop ik natuurlijk dat de kleine uit zichzelf komt.

Morgen dus ook weer voor controle en dan gaan ze ook eindelijk eens een inwendig onderzoek doen. Ben benieuwd of mijn baarmoedermond al verstreken is en ik al 1 cm ontsluiting heb, dan gaan ze namelijk strippen!

Vervelend dat je van die steken hebt in je buik.. :( waar zitten die dan precies? Verlies sinds gisteravond wel wat meer slijm en heb af en toe ook wat krampjes, dus hopelijk is dat ook allemaal een begin ;) Laat ze maar gauw komen he?

Nou nou.. onze beebjes zitten wel lekker volgens mij.

15. angel1990

Ben benieuwd wat ze van je zeggen en of ze hebben kunnen strippen.. Maar dat strippen lijkt mij nou ook niet bepaald prettig!!

Ik verlies al sinds week 37 veeeel meeer slijm maar het is gewoon afscheiding zeggen ze bij de VK.
    Ben waarschijnlijk ook al een tijdje een deel van mijn slijmprop kwijt ;)
    Ik heb voornamelijk steken net boven mijn kruis, kan erg pijnlijk zijn!!
    Sinds vandaag trekt mijn buik in een punt :p en is het wat gevoelig..
    Dit gevoel had ik een tijdje terug ook aan de ctg en bleek een wee te zijn maar ik vind deze weeën dus niet pijn doen :)
    Dus hoop dat ze straks een inwendig onderzoek doen, en dan hoop ik op wat ontsluiting ofzo... en een verstreken baarmoedermond!!

Hier is het al vanaf vrijdagavond erg onrustig in mijn buik, maar doorzetten HO maar... dus ben bang dat het toch een inleiding gaat worden deze week!!
    Dus als ze geen onderzoeken doen, hoop ik dat ik snel bij de gyn terecht kan!! En dat die snel gaat inleiden, ook omdat ik geen sinterklaas kindje wil!! En mijn stiefbroertje is 7 dec jarig dus zou ook niet handig zijn!!

Mijn achterbuuf is 2 dec jarig, en vanaf ik mijn uitgerekende datum bekend had gemaakt zegt zij dat ons muisje 2 dec komt ;)
    Dus alles beter dan 5 of 7 december!!

16. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee het strippen lijkt mij ook niet echt prettig :( haah sommige zeggen dat dat een mini-bevalling is :p En vaak werkt het ook niet.. heb je wel pijn, maar vervolgens heeft het dan geen nut! Achja we zullen eens zien wat ze ervan zeggen ;)

Jaa ik denk ook dat het gewoon afscheiding is hoor.. Oehh ik heb ook van die steken, bij mij zitten ze alleen echt in mijn vagina. Komt denk ik ook omdat kindje al laag ligt.. zitten is vaak ook echt niet meer prettig!
    Ohh haha nou mooi dat je de weeën nog geen pijn vind doen ;) haha hopen dat dat de hele bevalling zo blijft (dat zou lekker zijn :p) hopelijk doen ze bij jou ook inwendig onderzoek en heb je al wat ontsluiting! zou je dan gestript willen worden als ze het vragen of liever niet?

haha ben benieuwd.. misschien worden we wel tegelijkertijd ingeleid.. ik waarschijnlijk donderdag of vrijdag (aangezien ze het niet in het weekend doen ;)) tjah donderdag is neefje jarig en vrijdag schoonzus :( Zou niet zo leuk zijn, maar voor de rest niks aan te doen!

17. angel1990

Ik weet niet of ik laat strippen!!
    Ik wil moet om half 4 bij de VK zijn, en dan wil ik alle opties bekijken.
    Ik laat niet zomaar iets doen, als het niet helpt ;)
    Want lees idd heel vaak dat het niet helpt, en gelukkig staat mijn vriend/man er net zo in ;)

Ik ben natuurlijk nu ook pas 40+1, voor jou is het ook andes ;)
    Loopt natuurlijk al een dikke week overtijd nu...

Nou hoop voor je dat het kan!! En niet te veel pijn doet!! Laat het even weten!! Ik stuur weer een bericht als ik thuis ben, als ik nog thuis kom zit nu op weeën of krampen om de 7 a 8 minuutjes ;)

18. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    haha inderdaad, slim hoor! Ik ga ook eerst vragen of ze denkt dat het nut heeft.. als het nog niet helemaal verstreken is, maar al wel wat ontsluiting heb laat ik het denk ik ook niet doen hoor!

Oehh spannend! haha misschien is het wel begonnen en ga je vandaag gewoon bevallen :) Ik hoop het voor je.. succes bij de vk!!

19. angel1990

Hey hoi!!

Mijn controle ging redelijk okey!!
    Bloeddruk 120/75, 72 kg ;)
    Dus klinkt goed toch??

Heb een test gehad om te kijken of ik vruchtwater verlies.. deze test was negatief.
    Daarna hebben ze inwendig onderzoek gedaan, BMM wel al iets verstreken maar niet genoeg voor inleiding :( of vliezen breken :(
    Heb ook een CTG gehad, kindje lag er rustig te slapen. Dus beeld was erg vlak en mevrouw wou niet wakker worden ;)
    Tot ze dus de vruchtwater test gingen doen, toen werd mevrouw wakker en zag de CTG er meteen veel beter uit :D

Morgen weer voor controle aan de CTG, zoals het nu lijkt en op papier staat word ik vrijdag ingeleid.
    Maarrrrr er staat iets over vruchtwater, VT (inwendig onderzoek) en inl. vrijdag...
    Dus zoals ik lees: inleiding vrijdag..
    Maarrr moet ik dus morgen overleggen met de gyn en verloskundige!!

Moest om 15.30 in ziekenhuis zijn bij de VK, toen lag ik om iets voor 16.00 aan de CTG en wij waren om 19.30 weer thuis!! Ik zou uitslag krijgen van vanalles maar toen moest de dienstdoende gyn een spoedkeizersnede uitvoeren!! Duszz ik kreeg mijn patienten map en ponskaart enzo terug, en VK hadden wisseling van de wacht. En de nieuwe VK wist dus niks van het inleidingsverhaal... ERG BALEN!! Dus morgen overleggen... met beide partijen ;)

HOE GING HET BIJ JOU??

20. babywens2011

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kijk eens aan.. dat is een nette bloeddruk inderdaad!
    Hmmm dus je vliezen zijn nog niet gebroken?

Ohh spannend hoor.. vrijdag inleiding! Hopelijk komt de kleine nog voor die tijd heh, natuurlijk bevallen lijkt mij toch iets fijner ;) Ben benieuwd wat ze er morgen over zeggen.

Mijn controle was ook goed! Kindje lag al heel diep en had 2 cm ontsluiting, dus ben ook meteen gestript :) Was niet echt prettig, maar het viel mij alles mee eigenlijk! Nu behoorlijk wat bloed en slijmverlies, maar dat schijnt normaal te zijn.. ook flink veel harde buiken (sommige ook behoorlijk pijnlijk) maar zit nog niks van regelmaat in. Ik hoop zo dat dit doorzet en dat het geen neppe stripweeën zijn.. Ook stom nieuws gehoord want hier laten ze vrouwen echt doorlopen tot de 42 weken voordat ze ingrijpen. Op zondag leiden ze niet in en ik ben zondag natuurlijk 42 weken, dus ik zou op zn vroegst pas maandag ingeleid worden. Ten eerste is het dan 5 december en ik wil geen 5 december kindje :( ook ben ik dan gewoon 42.1 weken zwanger en vind het echt neit fijn om zo lang door te moeten lopen.. Hopelijk zet het vannacht dus door!

Deel Deze Pagina