Jonge baby op de buik laten slapen, ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jessie80, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    3 buikslapers. De eerste is met 4 weken op zijn buik gegaan de andere twee met 6 dagen en 2 dagen.

Ik ben er een groot voorstander van. Vooral bij reflux kindjes. Een kind blauw uit de box halen omdat hij stikt in zijn braaksel is niet goed zullen we maar zeggen.

De tweede maaide zich wakker met haar armpjes dus op haar buik sliep ze veel beter. Ik ben een tegenstander van inbakeren dus buikligging is dan een goede optie

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Misschien is het toeval, maar hij heeft vannacht heerlijk geslapen, op zijn buik! Dus bedankt voor alle adviezen/ervaringen.

Een aerosleep hebben we in het ledikant liggen, dus eventueel zou hij overdag daar ook op zijn buik kunnen liggen...

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Wat fijn dat je kereltje lekker heeft kunnen slapen. Veel baby's slapen op hun buik wel rustiger. Dus denk niet dat het toeval is.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Omdat er al een topic is over dit onderwerp wil ik geen nieuw topic starten. Maar mijn zoontje slaapt op zijn buikje binnen no-time, op z'n rug duurt het uren voor hij slaapt. Maar laten jullie je baby ook gewoon snachts in hun eigen kamertje op hin buikje slapen?

5. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier ook een buikslaper.
    Wij zijn begonnen met overdag in de box of bed 'oefenen', maar wel zodat ik haar kon zien. Toen ze goed zelf haar hoofdje omdraaide, zijn we haar in de nachten op haar buik gaan leggen.
    Vond dit wel super spannend, maar het is hier altijd goed gegaan!

Wij hebben wel een earosleep, geeft mij een gerust gevoel.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja dar heb ik dus ook dat ik het een beetje eng vind. Als ik hem op z'n buik leg met z'n speen in z'n mondje valt 'ie zonder huilen vanzelf in slaap. Maar als ik hem op z'n rug wil laten slapen dan ben ik 2uur bezog voor hij diep genoeg slaapt zodat ik hem op z'n rug in bed kan leggen, maar 2-3 uur later word 'ie huilend wakker. En als ik hem dan op z'n buik leg dan slaapt hij gewoon weer verder tot een uur of 8-9 zonder te voeden.
    Smiddags hetzelfde, op z'n rug vat hij geen slaap en op z'n buik is hij zo vertrokken. Hij beweegt zijn hoofdje wel goed hij draait zijn hoofdje ook zelf naar de kant waarop hij wil liggen, maar toch twijfel ik een beetje of ik snachts ook gewoon op z'n buik zal laten slapen.

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zolang je een goed geventileerd bedje hebt, ademrnd matras, en zeker geen zeiltje oid eronder kan het volgens mij wel.

Doe het anders eerst alleen overdag als je erbij bent. Je kunt er s nachts wel naast liggen, maar als het goed is slaap je dan. Wanneer je er dan een goed gevoel bijnhebt kun je het ook s nachts doen.

Kijk ook hoe sterk zijn nekje is. Als hij zelf zijn hoofd kan optillen kan je hem rustig op de buik leggen.

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier slaapt de jongste bij ons op de slaapkamer, heb ik met alle kids gedaan tot ongeveer een 7 a 8 maanden oud.

Hier konden ook alle kids hun hoofdje al gelijk optillen. Dus hier slaapt de jongste nu ook s'nachts op zijn buik ja.

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Haar bij beide ook na een paar weken op de buik. Op de rug ging helemaal niet en beide waren het spugertjes en dat vond ik dan weer eng op de rug. Toen eerst een paar keer op de buik in de box in slaap laten vallen en kijken wat ze deden maar die nekkies draaiden ze zelf al heel vlug dus toen hebben we ze s'nachts ook op de buik gelegd. Misschien minder veilig maar na weken gedoe met nachten opzitten met een oververmoeid en hulend kind wordt de keuze snel makkelijker.

Deel Deze Pagina