Ha meiden Deze week willen we gaan zwemmen met de kleine. Hoe lang mag dit eigenlijk? Toen hij ruim vijf maanden was zijn we een keer gaan zwemmen en toen was het na een kwartier voor ZL al klaar. Mag het nu langer omdat hij ouder is?
Veel hangt af van de watertemperatuur. Hoe warmer het water is, hoe langer je kindje het volhoud... En dan is het natuurlijk per kind verschillend. Het ene kindje kan er wat beter tegen dan de ander. Hij zal het waarschijnlijk wel iets langer vol kunnen houden nu hij 3 maanden ouder is.
Het is ook gewenning. je moet vooral naar je kindje kijken. Als het te koud wordt kun je beslissen om e uit te gaan. bij ons kon je met babies vanaf 6-8 weken zwemmen. Het was een klein zwembadje met een warme temperatuur. in principe zwommen ze een half uurtje dacht ik. Eerst keer ben ik na 15-20 minuten eruit gegaan. Maar ik geloof de 3e keer dat we de volle tijd al vol konden maken. En toen was ze dus ongeveer 2 a 2,5 maand. Je ziet het wel aan je baby of hij het koud krijgt. Dan kun je er uit gaan en lekker gaan douchen. En eventjes te koud, zeker met 8 maanden,. is echt niet meteen slecht ofzo.
Oké, gewoon kijken naar de kleine dus. We gaan niet naar babyzwemmen maar 'gewoon' naar het zwembad. Ik vind het persoonlijk wel een duur grapje (twee kaartjes voor een half uurtje zwemmen), maar ik wil het eens een keer proberen. Ook om over bepaalde angsten heen te komen en dan is een half uur meer dan genoeg.
Ze moeten inderdaad wennen. Hier als baby niet zoveel gezwommen met onze zoon, zaten in een drukke periode en in m'n eentje zag ik het niet zitten, dus is er gewoon nooit van gekomen. Toen wij met 11 maanden voor het eerst gingen vond hij er niks aan, had het ook snel weer koud en heeft daarna alleen maar buiten op het gras (was zomer) gespeeld. Toen besloten om vaker te gaan en sinds hij zelf kan staan/ lopen vind hij het geweldig en is het elke keer weer een drama als we naar huis gaan, zelfs na 2-3 uur (of in de zomer een hele dag) in een zwembad.
Wij gaan al sinds finn 3 maanden oud is zwemmen tijdens gewoon "vrij zwemmen". De baden zijn niet extra warm. Wij blijven nu al met al een uurtje in het water, we doen een half uur echt zwemmen/spelen in het grotere bad en een half uur lekker in het bubbelbad. Het wordt elke keer leuker!
Ik ga sinds dat ze 6 mnd is (bijna) iedere week naar ouder en kind zwemmen. Het wordt steeds leuker! Je merkt zelf wel wanneer je kindje t zat is!