Jaaa, het is weer zover! Afgelopen zondagavond is Liselotte (een driekleur tessel) bevallen van 4 gezonden jongen! Het blijft zó bijzonder, dus wil het even met jullie delen! Het zijn 3 zeugjes (vrouwtjes) en 1 beertje (mannetje). En natuurlijk even een fotootje erbij!
Oh! Koetjiekoetjie!!! Ik ben dol op cavia's. Vroeger ook een paar gehad! Suer leuke beestjes.. Gefeliciteerd
oh wat lief! heb ooit ook eens 2 kleine cavia's gehad heel onverwacht. kwam thuis uit mijn werk kijk in de kooi en daar zat plots een kleine cavia... ik dacht dat ik 2 mannetjes had maar nee dus een man en een vrouw haha. Mannetje er bij weg gehaald maar te laat dus... 3 maand later weer een kleine! mijn cavia was dus net bevallen en de volgende zat er al weer in dus
o wat lief!!, sinds 2mnd hier ook 2 jonge cavia`s (zeugjes) maar dan langhaar al lijken ze nu nog borstels. zo schattig (maar staan wel buiten)
Haha, die mannen ook he Die caafjes zijn inderdaad zo leuk! En iedere keer dat er hier jongen zijn is gewoon weer zo bijzonder
Deze zijn ook langhaar, maar dan met krullen (of bedoel jij langhaar in de zin van peruvian?). Even een fotootje van mama: Cathelijne - Caviastal Phileine
hahah ja klopt die van jou hebben idd ook langhaar, die van mij idd peruvian, stijl, maar alle kanten op hihihi pip http://94.100.118.65/1439500001-1439550000/1439525401-1439525500/1439525452_6_oInP.jpeg woezel http://94.100.120.210/1439500001-1439550000/1439525701-1439525800/1439525768_6_vWqx.jpeg haar moet dus nog ff groeien! maar eenmaal een cavia altijd een cavia, terwijl ik dacht meer een nijnen mens te zijn (heb ook 2 nijnen)
Wat doen jullie dan met die jonge cavia's? Ik doe juist mijn best om geen jongen te krijgen met de mijne, de asiels zitten al overvol....
Jammer dat je meteen zo oordeelt... Ik ben een paar maanden terug begonnen om tessels te fokken en zodra ik een beetje mijn eigen lijn heb opgezet, ga ik er ook actief mee showen. Op dit moment kan dat nog niet, omdat de dieren die ik nu heb nog niet door mezelf gefokt zijn en ik het niet eerlijk vind om me dieren van een ander te showen, maar ik hoop van de zomer toch wel eens mee te kunnen doen. Het is dus niet, zoals jij denkt, grofweg vermeerdering 'omdat een nestje krijgen zo leuk is'...
Ahhh die zijn zo leuk! Ik heb er eentje gehad met heel lang stijl haar in 3 kleuren. Die was echt zo mooi en lief! Als ik hem uit zijn kooi haalde om rond te laten lopen dan liep de cavia alleen als ik in de buurt was anders bleef hij al die tijd stil zitten ook zodra iemand anders er was haha wat een grappig beestje was dat toen. Als ik weer een cavia zou nemen dan zou ik zo een nemen die denemarkw heeft (pip) vind ze zo grappig eruit zien met hun wilde haartjes
ja ze zijn heel leuk, helaas nog wel vrijbang (nadeel van buiten staan te weinig contact) maar ze zijn zo schattig. waar ik ze weg heb hadden ze ook rexjes, maar vind deze leuker. showen lijkt me ook leuk, deze zijn wel raszuiver, maar het zijn de knuffels, met foutjes zeg maar, voor mij zijn ze goed hihi
Als jij blijft zorgen voor alle cavia's die je fokt, dus ook degene die 'mislukt' zijn vind ik het prima. Cavia's worden 6 jaar oud he! Ik krijg gewoon jeuk van mensen die met dieren fokken voor hun hobby, ik zie helaas vaak genoeg de andere kant van de medaille, mensen die het boven het hoofd groeit en ineens alles kwijt moeten