Auto kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door hugbear, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hugbear

    hugbear Actief lid

    26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Zeg dames,

    Ik heb een vraagje. Wij hebben na mijn bevalling een nieuwe auto gekocht bij de nissan dealer. Het is een Nissan Almera Tino (mooie gezinsauto :D) wij hebben hier 8000 euro voor betaald. Hetgeen wij nogal veel geld vinden!

    Nou is dus het geval dat we hem nu volgende week maandag voor de 4e keer weg moeten brengen naar de garage :x (binnen 3 maand) Hij start namelijk niet goed en elke keer als we hem terug krijgen is het probleem "verholpen" volgens de garage. Ze zeggen dat ze de brandstofpomp vervangen hebben, 2de en 3e keer waren 2 snoertjes aan elkaar gesmolten en die hebben ze vervangen (zeiden ze) maar nu hebben we hem vrijdag weer opgehaald en nu start hij nog slechter!

    Nu kunnen we de auto pas weer volgende week wegbrengen en dan laten ze hem een paar dagen staan en dan moet mijn vriend er op een ochtend heen om hem samen te starten met de medewerker van de dealer :( want bij hun doet de auto het altijd goed zegt men!

    Terwijl als wij hem weer hebben hij precies hetzelfde doet als voorheen.

    We beginnen ons nu een beetje in de maling genomen te voelen, want we denken dat ze niks gedaan hebben de afgelopen keren (misschien te duur??) Volgens mij denken ze ook dat ze ons wel in de maling kunnen nemen (we zijn 23 en 25) dus voor hun redelijk jong. We werden ook raar aangekeken toen we kwamen kijken voor de auto, er kwam niet eens een verkoper naar ons toe...

    Wat zouden jullie in deze situatie doen? Naar de bovag/auto inleveren?
    Ik moet eerlijk zeggen dat we in staat zijn om de auto zo weer te verkopen en dan maar een andere te zoeken. Het is zo'n gedoe :(

    Groetjes Hugbear
     
  2. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hoe lang geleden is de aankoop geweest?
    Je hebt een BOVAG garantie van 6 maanden tenzij je extra hebt bijgekocht.
    Dus alles wat dan in die 6 maanden gebeurd is kosteloos.
     
  3. hugbear

    hugbear Actief lid

    26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Het is nu iets meer dan 3 maand geleden dat we hem hebben gekocht.

    Wij hebben dus het gevoel dat ze het zover mogelijk vooruit proberen te schuiven tot de inderdaad 6 maanden bovag garantie voorbij zijn en wij het moeten betalen :x

    Want elke keer dat we hem terugbrengen zijn we weer 1 a 2 weken verder....
     
  4. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    als hij in de bovag garantie valt zullen ze het toch moeten vervangen en als hij erg slecht start zou het dan niet liggen aan de startblokje die moeten ze dan een nieuwe voor in zetten
    als jij je echt genaait blijft voelen haal je geld terug en ga een ander halen ik vind dit niet normaal dat ze zo met jullie om gaan hoor..
    ik zou ze bellen en zeggen ik denk dat het aan de startblokje ligt (startmoterblokje als ik het goed heb)
    laat je niet naaien hoor die mensen zijn daar erg op gespeeld
     
  5. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Vragen of de garage de kapotte en vervangen onderdelen in de kofferbak wilden leggen. Dan kun je zelf beoordelen of het onnodig vervangen is.
    Tuurlijk kan de garage dan nog sjoemelen, maar wel lastiger!
     
  6. Blaak

    Blaak Niet meer actief

    ik heb ook een Nissan maar dan een Almera uit 2003, mooie auto hoor maar begin nu ook een paar kwaaltjes te krijgen.. Hoor wel vaker dat Nissan autos vaak last hebben van kwaaltjes.. Ach ja. Toch maar een Ferrari de volgende keer:D;)8)
     
  7. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Ik zou eens naar een andere (Nissan) garage gaan om gewoon te laten kijken wat er nu aan de hand is.
    Kijken of er daar een monteur is die wel het probleem kan vinden.
    Zo ja, dan teruggaan naar je eigen garage en ze ermee confronteren.

    Ik ben zelf werkzaam geweest in de autowereld. En helaas hoorde en hoor ik dit vaker (m'n vader zit al bijna 40 jaar in het vak). Er lopen heel wat monteurs rond die niet weten wat het probleem is en maar iets vervangen. Na 4 of 5 keer terugkomen blijkt het om iets heel anders of iets veel kleiners te gaan.
     
  8. mamavanukkie

    mamavanukkie Fanatiek lid

    2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn vriend is automonteur. Hij zegt dat je naar een andere nissan dealer moet gaan om het verhaal uit te leggen. Dan vervolgens een prijsafspraak maken voor een juiste diagnose.
    Dus met andere woorden dat hun puur en alleen diagnose stellen naar het probleem (zonder iets te vervangen of repareren) Voor een voorafgesproken prijs.
    Hiermee ga je naar je eigen dealer, als hun er niets mee doen, kun je naar de bovag schrijven. Mocht dit allemaal niet werken, dan kunnen jullie via jullie rechtsbijstand je geld verhalen op de wet consumentenrecht. Dan hebben jullie kans op 2 dingen
    - Verlengde garantie tot een jaar.
    - aankoopbedrag van de auto terug

    Deze dingen zijn afhankelijk van de afspraken met rechtsbijstand en hoe moeilijk de dealer doet.
     
  9. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je kunt ook een keuring bij de ANWB laten doen. Zij geven dan alles op wat niet in orde is. Zo'n keuring doe je voordat de garantie afloopt. Lijkt mij betrouwbaarder dan welke Nissan garage ook.

    Bij een ANWB Totaalkeuring wordt uw hele auto nagelopen door één van de keurmeesters van de ANWB. Dat betekent dat u zeker bent van een onafhankelijk, deskundig en betrouwbaar kwaliteitsoordeel. Uw auto wordt grondig geïnspecteerd. De resultaten van de keuring worden niet alleen helder op papier gezet, maar óók met u besproken. U weet dus precies waar u aan toe bent. In het rapport leest u wat de staat van onderhoud van de auto is en of er ernstige mankementen zijn. Ook krijgt u - indien deze beschikbaar is - informatie over de kilometerhistorie van de auto. Zo kunt u dus makkelijker inschatten of de koop verstandig is. Ook vlak voor afloop van uw garantie is het uitvoeren van deze keuring raadzaam.

    Prijs is afhankelijk van autotype en uitvoering. De tarieven van de totaalkeuringen kunnen oplopen vanaf € 154,50 tot € 309, -
    Het tarief is o.a. afhankelijk van de brandstofsoort het aantal cilinders soort aandrijving ( twee of vierwielaangedreven).
    Voorbeeld:
    Voor een standaard viercilinder auto op benzine kost een totaalkeuring € 154,50 rijdt deze auto op LPG dan kost een totaalkeuring € 180.75.

    Is het een vier cilinder diesel dan zijn de kosten € 206, -
    Is het een 6 cilinder vierwiel aan gedreven auto dan kost een totaal € 231,75, en dit kan zo oplopen tot € 309,-.
    Van de voertuigen die afwijken van het “vanaf “ tarief, heeft het keuringsstation een overzicht, zij kunnen u precies vertellen wat de keuring van u auto kost.
     
  10. hugbear

    hugbear Actief lid

    26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Nou dames,

    We zouden a.s. maandag de auto langsbrengen bij de garage. Kon niet eerder i.v.m. drukte...

    Vanmiddag reed ik naar mijn ouders om de kleine op te halen en toen begaf die het vlak voor de auto autodealer... En toen konden ze niet meer ontkennen dat hij het wel deed :x

    Oh wat ben ik chagerijnig zeg :x:x En ze drukten de auto naar de garage en hoorde ik ze zeggen, oh dat is mooi, dan heb ik in ieder geval iets te doen tot half 6 :(

    En dan krijg ik ook nog een leen auto uit het jaar 0 mee :( We hadden voor mijn rug extra een hoge auto gekocht (hernia gehad) en krijg je een primera mee.... superlaag...

    sorry hoor, ik moet even mijn frustraties kwijt!!
     
  11. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij hebben het ook gehad bij de VW-garage, constant zou het verholpen zijn, maar probleem bleef (wij zaten niet meer in de garantie), paar honderd euro kwijt, zijn toen naar een onafhankelijke garage gegaan (geen VW gespecialiseerde garage), en die had binnen 3uur het probleem gevonden en verholpen, kostte ons 60 euro, incl. manuren e.d.
    hebben van de VW garage een vergoeding gekregen omdat ze ons zo vaak verkeerd hebben geholpen...

    wel vreemd dat die vestiging van VW nu failliet is sinds vorig jaar... Terwijl VW over het algemeen een goede naam heeft qua service en garages....

    ik zou een onafhankelijke garage opzoeken, misschien moet je wel wat betalen maar het is beter dan elke keer stil staan met de auto..
     

Deel Deze Pagina