Ervaringen verre reizen met kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lovely83, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij willen volgend jaar zomer graag naar Namibië op vakantie en het jaar daarna een paar weken met camper door Amerika. Onze kids zullen dan al wel wat ouder zijn en wie weet hebben we er dan wel weer een kleintje bij of is er een kleintje onder weg.

Wat zijn jullie ervaringen met verre reizen met kinderen, en welke reizen zijn nu echt aanraders om met ze te doen?

2. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Drie vriendinnen zijn vorig jaar zonder kinderen naar Namibië geweest en ze waren super super enthousiast en raadden het ons aan om daar met onze kinderen te reizen. Zulke vriendelijke mensen, mooie goede plekken om te overnachten e.d.

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Onze ervaring met verre reizen met kinderen is super!
    We zijn met Tim toen hij 9 mnd was naar Canada geweest met een camper en toen hij 2,5 was naar amerika met een auto, dit omdat ik toen zwanger was en we het gemak van een hotelkamer (wc en douche bij de hand) fijner vonden.

Tim vond het geweldig, Canada weet hij natuurlijk niks van maar over Amerika heeft hij het nog steeds. Natuurlijk wel in zijn taaltje, de grote vrouw met het boek (vrijheidsbeeld) en de hoge bergen (grand canyon) tot Las Vegas met alle lichtjes en de fonteinen bij het Bellagio.

Mijn advies is zoek uit of het een makkelijk land is om in te reizen oa via forum op internet ed en vergeet www.verrereizenmetkinderen.nl niet (staat ons verhaal van Canada op) daar staan reisverhalen op van gezinnen in voorbereiding, onderweg en weer thuis maar zit ook een forum aan gekoppeld.

Stel je in op het aanpassen onderweg aan het ritme van de kinderen, plan ook wat in wat zij leuk vinden ook al is dat een speeltuin oid. En verder gewoon doen!!

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Oh wow citroentje jullie zijn dus al naar Amerika geweest!
    Hoe lang zijn jullie daar geweest?

Namibië hebben wij ook goede verhalen over gehoord, we willen graag op safari met de kinderen en dat schijn je daar enorm goed te kunnen.

En welke reisbureaus raden jullie aan om zulke reizen te boeken?
    Ik ga zeker even kijken op de website.

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wij zijn een maand in Amerika geweest. We wilden de westkust en stukje binnenland doen maar alle vluchten hadden sowieso een tussenstop in New York dus dachten we dat kunnen we niet laten lopen en hebben dus een hotel in New York erbij geboekt dus ipv na 2 uur verder vliegen, vlogen wij na 2 dagen verder. (en we waren net op tijd weg voor de aswolk, wij vlogen om half 12 en 12 uur werd het luchtruim gesloten...haha)

Wat je nodig hebt voor zo'n reis is een ticket en camper en de rest kun je het beste terplekke regelen als het dan een dagje niet meezit dan pak je gewoon eerder een camping en pas je evt je route aan.

Vlucht en camper kun je via internet ook al regelen, boek wel op tijd je ticket want bij lijnvluchten is het zo hoe vroeger, hoe goedkoper. Als je liever via een reisburo boekt kan natuurlijk ook, stap er gewoon 1 binnen en kijk wat ze te bieden hebben.

In Canada en Amerika heb je ketens van campings waarvan je er altijd wel een 1 hebt binnen een korte tijd bij een toeristische trekpleister. KOA is er zo 1, Camping & Camp Sites | KOA Campgrounds je hebt daar altijd camperplaatsen met stroom en water en ook verwarmde doucheruimtes (wel prettig met kids)

Namibie heb ik geen ervaring mee dus kan ik je geen tips over geven maar als je van verhalen van mensen die er geweest zijn hoort dat het goed te doen is dan lijkt me dat ook wel zo. Er bestaan ook speciale reisburo's met rondreizen voor ouders met kinderen, je zou een kant en klare reis kunnen boeken of de info gebruiken voor wat je zelf wil gaan zien.

En pas op want het is verslavend.... onze volgende reis gaat binnenkort gepland worden!

Deel Deze Pagina