2 jaar en 7 maanden en super eter, te goed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MollyM, 7 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MollyM

MollyM Bekend lid

Hallo, wij hebben een probleempje (tenminste denkt mijn man) wat de meeste mensen niet hebben. Ons zoontje eet prima :) dit is wat hij krijgt:

's ochtends 200 ml melk met brinta
    tussendoor fruit met roosvicee
    's middags 2 boterhammen (1 vlees/kaas, 1 zoet) en op de creche zelfs 3
    tussendoor fruit/koekje met roosvicee
    's avonds goed gevuld bordje warm eten met toetje

Hij is een beetje mollig maar dat is ie als baby ook altijd geweest, ik vind hem dan lang niet meer zo dik maar mijn man denkt daar anders over. Die denkt dat kinderen niet goed eten en kan maar niet snappen dat die van ons dat wel doet, hij is dan ook bang dat hij te dik wordt. Nu moet ik zeggen dat mijn zoontje soms zelf nog om meer vraagt en meestal krijgt hij dat niet, soms wel maar dan fruit of een droog koekje. Hij krijgt bijna geen snoepjes of chocolade koekjes en chips (hooguit een keer op visite of als er visite is).

Zijn er meer mensen die kinderen hebben die gewoon wel lekker hun bordje leeg eten?

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Geweldig, niets aan doen en houden zo!
    Geniet van het feit dat-ie lekker eet, voor je het weet gaan ze pruilen: lust niet, wil niet, buikje vol...

Als hij een beetje mollig is zoals je noemde, wie weet eens een lekker stuk wandelen? Dus ipv kindje in de buggy, naast de buggy?

Groet van Kiki

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Bedankt voor je antwoord, tja zo denk ik er ook over. En aan beweging geen gebrek, hij loopt heel veel (wil meestal niet in de buggy) en gaat ook vaak mee de hond uitlaten. Ook speelt ie heel veel buiten en gaan we zwemmen, dus daaraan geen tekort. We zullen wel zien hoe het verder gaat, voorlopig ga ik gewoon zo verder en blijf ik beperken op ongezonde dingen maar gezonde dingen krijgt hij gewoon.

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    als hij enkel krijgt wat jij daarboven beschrijft is het toch prima?

Je zou de roosvice kunnen vervangen door diksap dat is volgens ons cb beter.
    Maar het ziet er netjes uit hoor.

5. MollyM

MollyM Bekend lid

Bedankt allemaal, ik gebruik de roosvicee zonder toegevoegde suikers ik dacht dat dat hetzelfde was als diksap. Weet iemand wat het verschil dan nog is?

Ik ben ook van overtuigd dat het ok is, onze kleine bengel heeft gewoon veel energie nodig (is erg energiek en altijd 'on the move'). :bounce:

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik weet alleen dat diksap, puur uit geconcentreerd fruitsap bestaat.

Misschien dat er in die roosvice toch nog fruitsuikers zitten ofzo?

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dat zit er in diksap ook natuurlijke "fruitsuikers" :)

want fruit bestaat uitzichzelf al uit suiker, 87,5 g per 100 ml natuurlijke suikers zitten er in mijn diksap :)

8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Waarom geef je 's ochtends geen melk met een boterham ipv brinta?

En verder lekker genieten dat hij zo goed eet.

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter eet ook altijd super... niet zoveel als jou zoontje maar ze is dan ook 14 maand.

Mn dochter eet sochtends boterham en een bekertje melk, tussendoor fruit, smiddags boterham met glasje versgeperst sap/roosvice, tussendoor rozijntjes of een rijstwafel en savonds eet ze netjes op wat ik haar voorzet en vaak dan nog een toetje en voor het naar bed gaan nog een beker melk.

Mijn dochter is verder in verhouding goed, ets aan de kleine kant en nog geen 10 kilo. Ik ben gewoon blij dat ze zo makkelijk is. Ze lust ook alles. van pittige sate tot olijven.

10. MollyM

MollyM Bekend lid

Berbel, brinta is lekker snel als we weg moeten. In het weekend eet ie een boterham, trouwens denk dat brinta gezonder is want daar zit niet op aan vleeswaren of iets zoet.

zeeuwsmeisje, klinkt goed wat jou kindje eet. Ach ja laat het maar lekker zo, zal wel goed komen. Fijn trouwens dat ze ook bijna alles eet, dat doet die van ons ook, op kleine uitzonderingen na.

11. Niet meer actief

Hihi.. Mijn astrid kan het nog beter hoor. En die is 17 mnd (nog niet eens)

Die eet in de ochtend 2 boterhammen met melk

in de ochtend verder niets maar wel nog een half pakje melk!

In de middag 2 boterhammen met sap, daar achteraan een banaan (halve)

in demiddag een koek, of liga met sap (en alles wat ze nog kan vinden grr)

in de avond eet ze mee, en zolang ze zelf mag eten eet ze goed.

Voor het slapen nog wat drinken!

Zij is nu dus bijna 17 maanden, weegt 10+ kilo en is tussen de 75 en 80 cm.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ook in vleeswaren ed zitten dingen die kinderen nodig hebben hoor... een boterham met een beetje boter en wat kaas is super gezond. Wij wissellen af met smeerkaas, smeerworst, appelstroop, banaan, een enkele keer eiersalade, plakje worst, kaasje (maar die laatste 2 eet ze er vaak van af om daarna los dr broodje op te eten maar dat vind ik zo kaal dus meestal smeerdingetjes)

Zoetigheid geven we verder niet... (ook geen snoep hooguit een spekje bij oma) zolang ze het niet echt kennen kunnen ze het ook niet missen.. de tijd dat ze perse chocopasta wil komt vast nog wel.

13. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik zou zeggen, maak je niet druk meid, mijn zoontje eet nu pas goed en is altijd erg 'dun' geweest. mijn nichtje is nu bijna 3 en heeft ook altijd alles goed (en veel) gegeten, nu wil ze ineens niet meer eten, en omdat ze genoeg reserve heeft zeg maar is dat helemaal niet erg. ik heb me behoorlijk zorgen gemaakt om mijn schriele manneke toen hij niet at.

14. MollyM

MollyM Bekend lid

Bedankt voor alle antwoorden, we laten het ook gewoon zo. Ik mijn man er meerdere malen op gewezen dat hij echt niet zo dik is als mijn man denkt. Hij ziet alleen dat ie goed eet maar misschien heeft ie dat gewoon nodig.

Groetjes.

15. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Mijn zoontje eet ongeveer hetzelfde en je moet zijn buik eens zien. Hij lijkt nog steeds wel een buddha! Aan beweging geen gebrek... Mijn man en ik waren beiden als kind sprieten dus ik maak me ook geen zorgen. Ik denk dat ie over 2 jaar dat baby/peutervet wel kwijt is. MollyM ik zou me echt geen zorgen maken. Dit is toch beter dan het ronduit weigeren van eten zoals maanden geleden? Good luck.

16. MollyM

MollyM Bekend lid

Dat is waar PaddyKira, dat weigeren van eten was inderdaad niets. Daar voel je je helemaal niet goed bij ;) Gaat alles goed met Sean, we komen snel een keer langs.

17. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik zou blij zijn! Heerlijk toch een kindje wat geniet van eten?
    Als je kind te mager is dan heeft ie een eetstoornis en is ie te dik dan heeft ie ook een eetstoornis. Gewoon lekker laten eten, hij snoept toch niet de hele dag dus wat is dan het probleem. Hij eet gezond en goed.
    Het gaat er heus wel vanaf als ie meer gaat rennen en druk wordt, als ze wat ouder zijn, zo rond de 3 worden ze ook veel drukker in hun bewegingen en spelen en dan verbranden ze ook heel veel. Dat babyvet gaat er vanzelf af. Een kind met een buikje noem ik niet dik maar gezond.

18. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik zou er ook niets aan doen aan dat schema, dat is prima, dat bieden wij ook aan de kinderen op de creche waar ik werk,
    wel zou ik hem idd wennen< zoals je zelf al aangeeft< als je merkt dat ie meer wil dat genoeg genoeg is.
    wij hebben kindjes in de groep die ontzettend mollig zijn en ook altijd letterlijk zeuren voor nog een bam en nog en nog een, ze proppen alles naar binnen, datvind ik te ver gaan en wij zeggend at ook ho genoeg.
    het geeft ze alleen maar voordeel later als ze groot zijn dat ze niet door bvlijven eten terwijl ze niet echt hon ger meer hebben

Deel Deze Pagina