Hallo dames, Morgen willen wij naar de jonge gezinnen beurs. Nu belde mijn moeder net ongerust op en zei: zou je dat wel doen er zijn veel kinderen en met de mexicaanse griep onder kinderen.. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen.. Ik zei ook van ja hij zit in zn wagen en gaat daar niet met andere kinderen spelen ofzo maar ja Moet ik hem gewoon meenemen en doe ik gewoon weer overbezorgt of toch liever bij oma en opa laten??
Ik zit te twijfelen over hetzelfde. Ik weet wel dat hij het overal op kan lopen maar zoek je het niet op daar? Lastig he.... Die paniek overal terwijl een gewone griep vaak net zo heftig is. Je kan de kleintjes moeilijk maanden binnen gaan houden. Luuk is verder gezond, eet gezond enzo dus zou voldoende bestand moeten zijn tegen de Mexicaanse griep maar ja, waren die andere kindjes dat ook? Moeilijk he? Ik bespreek het straks nog een keer met manlief.
Ooh, Luuk zit ook in de wagen en ik haal straks Dettol doekjes.... Ontsmet ik ons zelf en hem gewoon extra mee
Ik zou gewoon gaan. Als er iemand met de mexicaanse griep bij de sllager hoest is de kans op besmetting net zo groot. Ik kon net terug van de jonge gezinnenbeurs en ben zonder mijn dochtertje gegaan. Ik kon rustig overal kijken zonder wagen en mijn dochtertje heeft er toch niets aan. Die was gezellig een dagje bij oma.
ik ben gewoon geweest hoor, heb niet eens iemand zien hoesten Ik heb altijd van die ontsmettingsdoekjes in mn (luier)tas zitten. Ik doe daar altijd mijn handen mee af en de kinderstoel ofzo, waar ik haar in zet. Na de wc ook weer die doekje gebruiken, ideaal. En wat gezegd: je kunt ze slechts maanden binnen houden...
wij hebben besloten niet te gaan. idd je kunt het ook oplopen bij de slager en de supermarkt. maar das soms gewoon noodzaak. de jgb niet dus we zoeken het niet op.
Dan kun je je net zo goed gewoon opsluiten in huis Niet meer de straat op, niet meer winkelen, niet meer gaan werken, want stel je voor.. Plurkie, ga je normaal ook niet naar dat soort evenementen dan? Je kan er immers in een ander jaar ook de "normale" griep oplopen..
nee, moet eerlijk zeggen dat wij weinig naar evenementen gaan en idd ik weet dat je een ander jaar ook gewoon de griep kan oplopen maar ik vind dat allemaal zo vaag ( die mexicaanse griep) dat ik er nu gewoon even geen trek in heb zeg maar. ben echt niet superbang ofzo hoor , gelukkig. ik ga verder wel gewoon rustig naar de supermarkt en als iemand mijn kindje haar wangetje aait raak ik ook echt niet in paniek. maar voor mij voelt het beter om thuis te blijven van de jgb. ieder zijn meuk toch?
afgezien van evt. gevaar op welke griep dan ook, zou ik mijn kindje echt nooooit meenemen naar zo'n beurs. ik was er gister met een vriendin (kids op crèche) en het is er warm, druk, vol duwende-trekkende-voordringende mensen die enorme tassen vol in gezichtjes van kids in buggy's slaan (ja, serieus, meerdere malen gezien gister). dus: ik denk echt niet dat je je kindje er een plezier mee doet. laat 'm lekker thuis, en ga met een vriendin. bereid je voor op een drukke dag, en laat je niet vanalles onnodigs aansmeren, dan is het best geinig voor een keertje.
Heb je helemaal gelijk in hoor. Ik vroeg het me alleen af omdat er soms wel een beetje te overdreven wordt gereageerd. Ik hoorde laatst ook al ergens dat iemand niet naar de Efteling wilde gaan omdat ze bang was de Maxicaanse griep op te lopen. Het zal namelijk heus niet zo'n vaart lopen dat je door iemand op zo'n evenement of in een pretpark wordt besmet, tenzij iemand recht in je gezicht niest ofzo Denk dat je nog de grootste kans op je werk en op school en de normale dagelijkse dingen en dergelijke loopt.
Ik heb de griep pas gehad, laatste dag tamiflu, heb getwijfeld of ik naar de beurs zou gaan maar ben sinds gisteren ook weer aan het werk (op de peuterspeelzaal!) dus misschien egoistisch, maar ik ga naar de beurs morgen. Anders kan ik me nergens meer vertonen en wanneer is het precies uit je lijf? Ik zou het niet weten, huisarts zei dat ik gewoon weer kon werken dus doe ik dat maar en ga dus ook weer weg. Het allereerste jaar dat ik ging naar de beurs had ik mijn zoontje bij, nou dat was eens maar nooit meer. Ik kom daar echt voor mezelf om voor dingetjes te kijken en het was daar zo ontzettend warm en druk, doe ik mn kindjes niet meer aan. Ik maak er dan altijd een gezellig dagje van met mn vreindje, hapje eten erna lekker relaxt met de trein. Ieder zijn ding natuurlijk, iedereen die nog gaat, veel plezier. En de mex. griep kan je ook in de supermarkt of op straat oplopen dus maak je niet teveel zorgen, je kan je overal wel zorgen om maken.