Jonge gezinnen "tips" voor het alleen thuislaten van je kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flowergirl23, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik vind het ook een raar idee om je kinderen alleen te laten. waar ik ga zijn mijn kinderen ook. ik denk er echt niet aan om ze alleen te laten.

mn ex moest voor zijn sport een weekje naar het buitenland.nou ik wilde niet eens de vuilniszakken weggooien..al sliepen ze. heb gewacht tot mn s.moeder een dagje op visite kwam en greep die kans toen gelijk aan om het vuil weg te gooien.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Belachelijk artikel. Ik heb er zelfs een klacht van gemaakt (en dat terwijl ik zelden de moeite neem om ergens op te reageren) maar dit is echt te zot voor woorden.
    Het is Nederland wettelijk verboden om een onbekwaam persoon alleen te laten (artikel 255). Gevangenisstraf staat erop of een boete van ongeveer 20.000 euro!
    Nee, er zal geen haan naar kraaien als er niets gebeurd maar als er WEL wat gebeurd.. zeg maar dag met je handje tegen je kinderen... die gaan direct door naar Bureau Jeugdzorg!

Bezopen werkelijk

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ooooh dat doe ik dus ook :) Durf ook niet naar de container te lopen als m'n dochter in huis zit...
    Dus je kind alleen in huis laten is hier not done... Ik kan me het gewoon niet voorstellen, ik zou echt 1000 doden sterven!!!

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wat een raar idee zeg, je kind echt alleen laten. Ja ik heb ook wel eens mijn fiets binnen gezet of mijn band geplakt achter ons huis (dan moet je wel omlopen dus dat is net zoiets als de overkant van de straat) maar als dat langer dan 5 minuten is dan wel met babyfoon.
    Als ik echt weg zou moeten, bv ene kind halen terwijl de andere ligt te slapen, zou ik de huissleutel en babyfoon bij de buren neerzetten voor het geval dat, zo wordt er wel vaker opgepast en dat lijkt me niet zo'n punt.

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    tsja wat is alleen thuis laten?? ja, ik breng wel de vuilniszak 20 mtr van mn huis vandaan naar de container terwijl mn oudste van 3,5jr speelt in de huiskamer. evt ook wel als de kleine van 1 jr daar rond scharrelt. maar verder dan dat nooit! ben dan ook maar 2 min weg.
    maar goed, ik ga ook wel boven even gauw de was verwisselen in de machine terwijl mn beide kids beneden spelen. dat is eigenlijk hetzelfde als dat ik die vuilniszak wegbreng, al ben ik dan wel in huis.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    briefje in je zak betekend niet altijd dat je lang van huis weg bent;)
    ik ben alleenstaand en ik ontkom er niet aan om kleine af en toe thuis te laten. bijv. als ik wat uit de berging (buiten) moet pakken of de hond uit moet laten 's avonds of 's ochtends vroeg. (lees, perkje 20 meter verderop met zicht op het huis).
    ik heb de babyfoon in m'n zak en inderdaad een briefje dat er een kindje thuis ligt. op de babyfoon zit ook een sticker waar het op staat.
    waarom?? je kan altijd buiten onwel worden of voor je sokken gereden worden. voor het perkje moet ik bijv. de straat oversteken. ik kijk op zo'n moment helemaal 10x uit maar het kan alsnog gebeuren.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    en hoe zou je het dan doen in mijn geval?? alleenstaand en een hond die er 's ochtends en 's avonds (soms s'nachts) uit moet? kind wat lekker ligt te slapen uit bed trekken voor een uitlaatbeurt van 5 min??
    vuilnis wordt hij ook weg gebracht als ze slaapt. het is niet anders. ook nog eens een bovenwoning en zou niet weten hoe ik dat moet doen. 1 arm kind en andere het vuilnis?

8. Fransa

Fransa Niet meer actief

Nou ja, ze raden iig nog aan om zo snel mogelijk weer thuis te zijn.... ;)

9. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik kreeg dat vanmorgen in mn mail.. Julia is nog geen 8 maanden... Ik dacht echt ja hoor! Tijdens haar ochtend slaapje ga ik ff lekker boodschappen doen.. Net echt...
    Nog ff en ik zet de magnetron ed ook vast ff op dr kamer.....

Goh, fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt...

10. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik heb het ook gelezen ja. Ik vind het een vreselijk eng idee. Ik loop wel naar de kliko in de tuin, maar verder niet.
    Hóe je het moet doen, een hond uitlaten als je alleen bent weet ik niet. Maar ik persoonlijk zou het echt vervelend vinden! Ik denk dat ik de hond weg zou doen. Voor jou is dit waarschijnlijk geen optie, ;)
    Maar ik heb niet zo veel met honden. ;)

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.922
    9.438
    113
    Gelderland
    Ik ben nu 2 keer van huis gegaan om de oudste van het kdv te halen. Allebei de keren belde ze om de oudste op te halen omdat hij ziek was. Beiden keren heb ik de babyphone met camera bij de buurvrouw gelaten met huissleutel en was mijn vriend op de hoogte dat ik de oudste aan het halen was. Ik heb de keuze gemaakt om de jongste te laten slapen omdat hij net sliep nadat hij prikjes had gehad (laatste keer) en ik het zieliger vond om hem weer uit zijn slaapzak te halen in een jas en dan de maxi-cosi in om vervolgens in en uit de auto gehaald te worden om weer wakker in bed gelegd te worden en dan moeilijk in kan slapen. Ik weet dat als hij slaapt,hij slaapt en niet wakker wordt. Wordt hij dat wel dan hoef ik er nooit naar toe want hij valt vanzelf weer lekker in slaap zonder zeuren/huilen. De oudste was een ander kind. Sliep onrustig en had me veel valer nodig voor een aai of een speen. Bij hem zou ik het nooit gedaan hebben. Kdv is trouwens 2 min met de auto nog niet eens denk ik. Het heeft niet mijn voorkeur maar als het niet anders is is dit een goeie oplossing.

Even over een vuilniszak weg brengen dat doe ik wel. Niet als ze wakker zijn. Of de oudste moet slapen en de jongste wakker dan zou ik ook lopen. Doe ook de was aanzetten als de kindjes beneden zijn. Ik heb het huis zo aangepast dat het veilig is em die 2 min dat je weg bent..

12. Daff

Daff Lid

27 jul 2011
    44
    0
    0
    Begeleider in de gehandicapten zorg
    Ik zou mijn kind nooit alleen thuis laten, ook al beweerd mijn schoonmoeder dat ik dat wel zou moeten doen omdat het anders geen doen is! Hallo... je plant nu om het kind heen, je weet wanneer je je boodschappen kan doen enz.

Ook al neem je je babyfoon ergens mij heen, je kind kwam misschien braaf liggen te slapen, maar brand hoor je niet! Wat nou als dat gebeurt! In indergeval ik zou het nooit doen!

13. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Dit vind ik niet alleen laten hoor. Je buurvrouw houdt het in de gaten:)

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hihi ik zou ook de hond wegdoen;)

Maar goede vriendin van me voedt haar kind en twee honden ook in haar eentje op. En die heeft de dingen als honden uitlaten en andere dingen waarvoor je het huis uit moet juist zo gepland dat ze dat doet met kind in babydrager. En voor noodgevallen gaat de hond op het balkon op een krant.

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    IK vind zolang je binnen babyfoon bereik bent het ok is, of dat nu achter in de tuin of bij de buurvrouw is. Ik en sneller vanaf de buren bij haar dan wanneer ik onder de douche sta. Het gaat erom of je je kindje hoort denk ik, en kan ingrijpen. Wij hebben dinsd Elise oevral rookmelders dus Brand hoor ik echt wel en de trap zit naast de voordeur, haar kamerdeur naats de trap en haar raam komt uit op een plat dak wat grenst aan het plat dak van de buren (tja, vluchtplan is al klaar ;))
    Arikel vind ik bezopen, ik denk een pedagogische gooi om ouders te bereikem die tegen gezond verstand in 10 minuten weggaan om andere kids op te halen of een kleine boodschap te doen..tjka vind ik mslukt. Er mag best gesteld worden dat het strafbaar is

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #36 dirksmama, 15 feb 2012
    Laatst bewerkt: 15 feb 2012
    Helemaal met je eens. Dit is ook zo ongeveer het enige waar ik ooit een andere moeder persoonlijk op heb aangesproken bij school (en meteen aangeboden haar kinderen van school te halen zo lang het botste met het slaapje van de baby).
    Daarnaast, de site is zelf in overtreding, omdat ze aanzetten tot een strafbaar feit (art. 47)

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Absurd! Je moet er toch niet aan denken dat er dan wat gebeurt, of dat je kleintje heel angstig raakt :(
    Ik ga niet verder dan babyfoon-afstand!

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik zou dat echt nooooooit durven. Wat durf niet eens de ramen buiten aan dr voorkant te zemen, omdat ik dan geen goed overzicht heb.

19. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Meiden, ik heb hier toch zo over nagedacht dat ik vannacht de wildste dromen heb gehad hierover!:cool:

Ik ging gewoon boodschappen doen en kleding kopen totdat ik me realiseerde dat ik al minstens 2 uur weg was! Toen bedacht ik me dat ik toch wel gauw maar huis moest..

Je raad het al; ik kwam natuurlijk niet thuis. Hoe hard ik ook rende het schoot gewoon niet op.. Wat een horror!:(

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik ga echt wel even het vuilnis weggooien buiten in de gezamelijke container, of even naar de brievenbus of berging (woon 3 hoog) wanneer mijn zoontje slaapt (dochter neem ik dan mee). Babyfoon heb ik trouwens niet. Ga echt niet 2 of straks 3 kinderen meeslepen omdat ik even wat uit de berging moet halen.

Wat betreft school doe ik het niet. Het is hier 3 min lopen vandaan maar je uiteindelijk ben je toch een kwartier bezig met jassen, kletspraatje, getreuzel.. ook al is het ontiegelijk lastig straks met slaapjes, baby gaat toch mee.

Deel Deze Pagina