Jonge gezinnen "tips" voor het alleen thuislaten van je kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flowergirl23, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom zou dat niet kunnen als je kind op bed ligt bijv?

2. Fen

Fen Lid

29 sep 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen 's ochtends en 'savonds met het uitlaten van de honden is mijn zoontje soms alleen.
    Meestal proberen we het zo te plannen wanneer we alle twee thuis zijn, maar wanneer manlief avond- nachtdienst heeft, wacht ik tot dat ik zeker weet dat mijn zoontje goed slaapt, en ga dan met babyfoon even met de honden eruit. Maar nooit verder dan het bereik van de babyfoon.
    Verder gaat hij altijd mee als we van huis gaan.

3. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Ik zou mijn zoon echt nooit alleen thuis laten. Hij gaat altijd mee. Als ik bijvoorbeeld in de tuin ben is het niet erg, dan neem ik gewoon de babyfoon mee, maar echt weg van huis vind ik te ver gaan.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens, goed gedaan!!

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Het zou best kunnen hoor, maar hij ligt overdags over het algemeen in de box en lopen hier ook 2katjes rond. Maar no judgemenent ik zei alleen wat ik niet durfd, als andere dat wel kunnen goed voor hen, maar ik ben een trut daarin.

6. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb mijn destijds baby-dochter wel eens alleen gelaten (in bed, slapend), om even naar de buurtsuper op de hoek (200 meter) te gaan. Om sigaretten te halen nota bene. niets aan de hand natuurlijk en ze heeft lekker liggen tukken, maar ik voelde me zo ontzettend NIET op mijn gemak in die paar minuten dat ik weg was dat ik het nooit meer doe.

vriendin van me liet haar jongste ook wel eens slapen om de oudste van school te halen. Ik heb haar er nooit voor veroordeeld, ik snap het eigenlijk wel. Het alternatief is om een slapende dreumes uit z'n bed te trekken, das ook zielig.

7. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik doe het ook nooit. Zelfs douchen doe ik het liefst als we alle twee thuis zijn.
    Om het nog erger te maken ;): als ik alleen met mijn dochter op pad ga en moet tanken, tank ik altijd of bij een onbemande pomp (hoef ik niet weg te lopen van de auto) of neem haar mee naar binnen om af te rekenen. Geen haar aan mijn hoofd die eraan denkt om haar alleen in auto te laten.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou dat tanken snap ik wel, maar douchen?

9. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Het scheelt dat ik best wel veel werk, dus niet de hele dag alleen met haar ben en ongedoucht rondloop :D.
    Onze dochter huilt bijna niet, alleen als er iets aan de hand is. Vandaar dat we haar nooit laten huilen. En stel dat ze wakker wordt en gaat huilen...en ik kan niet gelijk bij haar zijn.
    Toen ze kleiner was, nam ik haar weleens mee naar de badkamer in haar wipstoeltje, maar sinds we die niet gebruiken, probeer ik altijd te douchen voordat mijn vriend weggaat.

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ja ! Je laat je kind toch niet alleen thuis doe niet zo gek zeg .. Al zal mijn kind alles bij elkaar schreeuwen hij gaat gewoon mee zijn broer naar school brengen en ja ik woon op twee stappen van de school af, ik kan zelfs naar binnen kijken vanaf de woonkamer maar geen haar op mijnhoofd die er aan denkt om mijn kind thuis te laten. Het idee wat er allemaal kan gebeuren, nee ben gekke henkie niet...

11. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    En daar is jeugdzorg nou goed voor. Gelijk melding doen. Dit kan toch niet, mn maag draait om. Vind het al erg als ik ff ga douchen en mn kids zijn alleen beneden. Je weet niet hoe snel ik klaar ben met douchen dan. Maar het huis verlaten zonder babyfoon en je kind achterlaten...................geen woorden voor.
    Ik zeg een ding: jeugdzorg

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

nooit niet dus sorry maar je kan er laconiek over doen je bent gewoon strafbaar!

13. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik begrijp dat ik een ontaarde moeder ben want ik laat mijn hond wel plassen iets verder in de straat (ga geen grote ronde lopen ) en dit doe ik ook als zoonlief wakker is en het rotweer is , verder haal ik ook de vuilcontainer op, ga ik ook naar de melkboer als die hier vlakbij staat (lees 25meter ), en ja ik ga ook lekker in de tuin zitten zonder babyfoon, sterker ik heb er niet eens 1 nooit gehad ook. wel heb ik een mega makkelijk kind die zichzelf heel goed kan vermaken heerlijk dat ik er niet de hele dag bovenop hoef te zitten!

14. kippiekip

Heeft er niets mee te maken dat je kind zichzelf goed kan vermaken, het gaat er om dat er van alles kan gebeuren terwijl dat jij niet thuis bent, zou jij je het kunnen vergeven als je '' even naar het eind van de straat bent '' en er gebeurd wat met je kindje ?

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik vraag me af wat doen jullie in de nacht, als er brand uitbreekt kan je ook niet wakker worden helaas mijn beste vriend op die manier verloren, er zijn genoeg dingen die je niet in de hand hebt, neem je je kind ook mee naar het toilet? man er wordt echt belachelijk spastisch gedaan over ene heleboel dingen je hebt een kind en een leven en beide gaat verder het houdt niet op hoor !

16. kippiekip

Je kind mee nemen naar het toilet is niet te vergelijken met een uitje met de hond buiten. Wat ik doe als er brand uit breekt in de nacht ? geen idee nog niet gehad en hoop het ook niet hoef mee te maken, maar ook dat vind ik niet te vergelijken, je bent op zo'n moment sneller bij je kind dan dat je buiten bent en een blokje om doet of misschien boodschappen doet.

Ik snap best dat je leven verder gaat maar moet ik dat dan maar in gevaar laten brengen door zelf maar ergens heen te gaan en mijn kind thuis te laten ? Lang leve de kinderwagens !! Daar zijn ze voor uitgevonden, ik heb liever een jankend kind in de kinderwagen dan ... Nou daar wil ik niet eens aan denken.

17. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Om nou meteen te schermen met jeugdzorg als je je kind even alleen laat om de hond te laten plassen/kind van school te halen/pak melk te kopen vind ik wel een beetje overdreven hoor...

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Dus een toertje naar de berging zou je ook niet doen bijv? (als je 3 hoog woont)

19. jazz

jazz Niet meer actief

Dan ben ik ook heeeel raar want ik heb dat ook niet gedaan met mijn kinderen toen ze klein waren. Zit nu al in de stress over het alleen naar school laten gaan en thuis komen van mijn zoont als hij 12 is:p

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hebben jullie er wel eens over nagedacht dat het gevaarlijker is voor je kindje om mee te gaan de straat op dan wanneer het thuis is. De kans dat er in je huis iets gebeurt is velen malen kleiner.
    Natuurlijk moet je niet gaan winkelen als je kind op bed ligt, je kunt een kind niet zo lang laten huilen als het bijvoorbeeld wakker wordt.
    Maar kom op zeg, een vuilniszak legen, de hond uitlaten vlakbij, douchen, waar hebben we het nog over. Je bent hoogstens 5 minuten weg en hebt ook nog toezicht op het huis en of dat nu met of zonder babyfoon is dat maakt niet uit.
    Stel dat jullie in een villa zouden wonen, dan hadden jullie dus een probleem als je even naar de andere kant van het huis zou moeten om iets te pakken. Volgens mij loop je dan de hele dag te zeulen met je kids.

Deel Deze Pagina