Dat is toch waar jullie op doelen er kan van alles gebeuren wat dan? Mijn zoon ligt in bed, traphekje zit dicht ramen kan die niet bij, hij kan niet op stoelen of wat klimmen want die staan niet op zijn kamer, Mijn beste vriend was thuis lag op bed, zijn broertje ook zijn ouders ook. er breekt brand uit. broertje moest plassen is daardoor wakker geworden toen was het al goed aan het fikken, heeft nog net uit het raam kunnen springen op de 1e verdieping, zijn ouders zijn gered door de brandweer broertje hebben ze uren later terug gevonden onder het puin. hij hefet niet geleden was al direct dood. Dat is mijn grootste angst hoor begrijp me niet verkeerd maar ook al ben je thuis, als er boven brand uitbreekt en jij zit beneden en je trap staat in lichterlaaie kom je er ook niet (hoe graag ook ik dat zou willen ) maar voor je boven bent ben je zelf zo zwaargewond dat je niets meer kan en ook in de vlammen om zal komen moet ik dan mijn zoon maar altijd beneden hebben (ik weet het is ene heel cru voorbeeld) Maar wat ik wil zeggen ik zorg dat mijn zoon geen gevaarlijke dingen uit kan halen als hij boven is op bed en ik beneden en ja soms ga ik dan even 2 minuten de deur uit of lekker in de tuin zitten. Mijn opa zou zeggen: als, als, als, als mijn oma klootjes had gehad was het mijn opa geweest
en wat als er onderweg wat met jou gebeurd ?? er hoeft niet altijd wat met je kind te gebeuren. Loop jij altijd met een papiertje op zak waarop staat dat er nog een kind thuis ligt ?? Nee sorry ik keur het gewoon niet goed dat mensen dit doen.
Mijn hemel.. Moet wel haast een circusartiest straks zijn dan, zoontje op mn ene arm want die kan nog niet goed traplopen, baby op mn andere arm en dan naar beneden lopen. Nee laat ze maar lekker veilig in hun bedje voor die 2 a 3 min als we niet te pletter willen vallen .
Nee ik loop niet met een papiertje op zak, want nogmaals ik ben voor de deur ik woon in een dorp ons kent ons! wij hebben maar een heel klein aantal inwoners daarom hebben we een rijdende melkboer, en met de hond uitlaten zou ik niet weten wat er zou moeten gebeuren ik loop namelijk vanaf mijn tuinpad de stoep op en na 50 meter heb ik aan dezelfde stoep een grasveld daar doet die zijn behoefte en ik kan weer terug ! ik blijf dus letterlijk bij mijn buren voor ! en die weten wie ik ben waar ik woon en waar mijn schoonouders wonen en mijn zwager en schoonzus en de rest van de familie plus mijn mans nummer !
Tja, inderdaad.. ieder z'n ding. We wonen klein en heb veel dingen in de berging, mijn man is van 08.00 tot minimaal 21.00 uur van huis, heb zo 3 kinderen van onder de 4 jaar. Je kunt het jezelf ook wel overdreven moeilijk maken als je het mij vraagt.
Nou heel goed hoor, ik zou het niet kunnen en vind het niet kunnen. Maar goed Verschillen we van mening, dat kan
Misschien als ik in jou situatie zou zitten dat ik er dan anders over zou denken maar nu denk ik er zo over.
Dat je het niet zou kunnen prima, dat moet je zelf weten. Maar dat je het niet vind kunnen slaat echt nergens op. Ik ga echt niet de hele dag op de bank zitten afwachten tot mijn kind wakker is. Ik doe in de zomer ook gewoon de tuin en ik veeg de oprit of zit lekker in het zonnetje achter het huis. Sta ook wel eens te kletsen of de straat met de buren, maar daarmee breng ik echt mijn kind nog niet in gevaar. Mijn kind loopt echt meer gevaar bij mijn in de tuin, op straat enz.... dan veilig in zijn eigen bedje.
hihi mee eens! kijk ik zou nooit lang wegblijven of echt boodschappen gaan doen of winkelen, daar zou ik zelf bloednerveus van worden, maar ik woon tegenover de school en heb onze dochter echt niet altijd uit bed gehaald hoor, ik zie mijn huis vanaf het schoolplein, dan heb ik liever dat ze even lekker uitslaapt, gelukkig doet ze nu niet meer echt slapen smiddags (soms nog maar dan is het maar een uurtje ofzo) maar even op en neer ga ik haar niet voor storen..
Bij mijn beste vriend thuis hadden ze er 4 thuis ze gingen netjes af de laatste 2 zelfs nog tijdens het blussen maar niet wakker van geworden !:x ik ben daardoor misschien wat nuchterder daarin, maar wil niet zeggen dat ik zo makkelijk ben met mijn zoon hoor, Nogmaals huis is in zicht, als ik buiten ben (tenzij ik in de tuin in slaap val )
Nou ik denk dat als je 1 kind hebt je makkelijk praten hebt en zegt ik laat mijn kind noooit alleen, maar als je er twee hebt is dat toch even iets anders, natuurlijk laat ik mijn kinderen niet alleen thuis om boodschappen te gaan doen. Maar zoals vandaag, de jongste is tijdens de pauze van de oudste zo moe en kan alleen nog maar huilen, dan stop ik die echt wel lekker in bed en dan breng ik de oudste om 13uur weer naar school, dan ligt ie al ruim een half uur in diepe rust. School is twee minuten fietsen, dus ik ben binnen 10 min weer thuis. Dus in dit soort gevallen vind ik het niet erg om een slapend kind even alleen thuis te laten..
Je hoeft er toch ook niet naast te gaan zitten als hij slaapt? Ik vind jouw genoemde voorbeelden wel even anders dan boodschappen gaan doen of je oudere kind een paar blokken verder naar school toe brengen. Over het meenemen naar de berging of het toilet: Dat hoor ik liever dan dat ik hoor dat mensen hun kinderen lang alleen laten om ver (definitie: meer dan zo'n 25 meter) van huis te gaan. Dat er één gezin is waar het fout gegaan is tijdens het slapen wil toch niet zeggen dat andere mensen niet voorzichtig met hun kinderen kunnen/mogen zijn? Je kunt nou eenmaal niet alles voorkomen maar je kunt wel je best doen.
Ik vind (mijn mening dus) dit een rare vergelijking. Je zegt met andere woorden dat sommige dingen niet te voorkomen zijn toch? Dat je niet wakker wordt bij brand, daar is dan geen ontkomen aan... mee eens. Maar mocht er iets gebeuren met jouw kleine als jij ff naar de melkboer bent, de hond aan het uitlaten bent of simpelweg lig te zonnen in de tuin... Dat had je dan zeker wel kunnen voorkomen hoor. Door simpelweg de kleine mee te nemen. Geen babyfoon??? Prima, maar dan vind ik sowieso dat je binnen berijk van de kleine moet blijven. en was jij nou ook degene die zei niet aan papiertjes in de zak te doen? Dus Klaas van op de hoek (ik noem maar een naam) die weet precies of jouw kleine thuis ligt te slapen als jou ineens iets overkomt? Sorry meid, maar het leven kan dan wel door gaan zoals jij dat zegt maar ik zou het mezelf nooooit kunnen vergeven want hoe je het ook zegt, je had het kunnen voorkomen.
eh... je kinderen worden echt niet meteen bij je weggehaald hoor! Ik heb 5 kinderen en ik loop echt niet met alle 5 achter mij aan als ik de container naar de weg moet zetten, een zak luiers in de container moet dumpen of iets in die richting. Ik laat de jongste twee wel eens in bed als ik de middelste naar de psz moet brengen of halen. De school is achter ons huis en als ze slapen laat ik ze liggen. Gelukkig zijn mijn oudsten oud genoeg om naar de winkel te gaan mocht ik iets zijn vergeten. Ik beschouw de voor en achtertuin van het huis tot het huis en ik ga niet binnen zitten als het mooi weer is als de kinderen slapen. Ben goed gek. In hun bedjes liggen ze veilig. Je kan er natuurlijk heel spastisch over doen en het jezelf heel moeilijk maken... Dat wil trouwens niet zeggen dat ik dit artikel goedkeur, snap niet zo goed dat ze zo'n artikel publiceren eerlijk gezegd...