haha nee doe ik ook niet. Wij wonen in een doodlopende straat waar de vuilniswagen niet komt. de rolbakken staan op de hoek van de straat waar hij nog wel kan keren dus 2 tellen moeite om even die bak terug te halen en Collin 2 minuutjes in de box te laten spelen. Als ik boven op zolder de wasmachine moet vullen ben ik nog langer weg
jeetje wat overdrijven sommigen zeg . beetje hysterisch, maar goed. deze kinderen zullen later waarschijnlijk ook niet zelfstandig buiten mogen spelen zonder moeders hijgend in hun nek te hebben. triest. als ik zo zou gaan leven dan zou ik dus niets meer kunnen. ik kan namelijk niet met kind in de ene hand en vuilnis/hond in de andere hand hier de trap af. tenminste, niet als ik m'n nek niet wil breken. zie het al voor me zeg, kind wat lekker ligt te slapen uit bed trekken omdat ik hondlief voor de deur wil laten plassen. en nee, dit zou voor mij absoluut geen reden zijn om m'n hond weg te doen. die hond is er voor onze veiligheid en is ons maatje en die doe je niet zomaar even naar een asiel. maar goed, de asiels zitten niet voor niets vol met beesten die allemaal de deur uit zijn geschopt omdat de baasjes kinderen kregen en het teveel werk vonden of als het zeikt van de regen, kind aankleden en meesleuren terwijl ik alleen met hond binnen 3 min weer terug ben. oh ja, dan moet ik nog eerst buitenom naar de berging om de wagen te pakken. handig. en daarna een kind wat de eerste uren niet meer wilt slapen. soms is het nou eenmaal niet anders. kind ligt veilig te slapen in d'r bedje. overal brandmelders en koolmono-oxide melders. babyfoon in m'n zak waardoor ik haar zelfs hoor ademen. blijf binnen het bereik van de babyfoon. even over jeugdzorg en ik weet niet wat er allemaal geroepen wordt, jeugdzorg grijpt echt alleen maar in als ze bewijs hebben dat je bijv. gaat winkelen of de hele avond weg zou zijn In dit soort gevallen zou het niet meer als normaal zijn als ze ingrijpen. maar jeugdzorg als iemand z'n kind even alleen laat om hond uit te laten, vuilnis weg te doen of kind naast het huis naar school te brengen? nee hoor. daar doet jeugdzorg echt niets aan. CB heeft me trouwens geadviseerd om wat dingetjes te doen als kleine slaapt. hond uit laten, naar berging enz. zolang ik maar rond het huis blijf of in zicht. hun woorden:" je hebt ook nog een leven daarnaast en je kan je kind niet overal mee naar toe slepen, dat is niet te doen. dus gebruik maken van de slaapjes." er is hier zelfs iemand geweest van een soort jeugdzorg gedoe ( is in onze gemeente standaard) en deze vond het prima. heb toen nog gevraagd of dit strafbaar was. nee. alleen als je uren achter elkaar weg gaat. nog na gevraagd op het CB bij m'n werk, even alleen laten is dus NIET strafbaar.
Tja, ik laat dus wel 10 minuten de hond uit terwijl mn baby slaapt. Ik ga haar dan niet helemaal mee slepen. De oudste neem ik dan wel mee natuurlijk.
Nee ik laat mijn kinderen ook nooit alleen thuis! De school en het KDV liggen op 50 meter afstand, maar ze gaan altijd mee. De oudste komt tussen de middag thuis eten en moet om 15:00 uur weer op school zijn. De jongste slaapt altijd rond die tijd en toch gaat ze gewoon mee hoor. Ik vind in en om het huis (lees tuin/berging) toch iets anders als echt van huis weggaan voor andere kinderen op te halen of een boodschap te doen.
Ik vind het behoorlijk onrespectvol om het 'triest' te noemen. Het topic is ooit begonnen met het idee dat het artikel op jongegezinnen.nl mensen zou aanzetten of overtuigen dat je gerust wel even boodschappen ofzo zou kunnen doen. Daar gaat de opmerking over jeugdzorg inschakelen ook over. Niet over mensen die hun kindje rustig laten slapen en even naar de box lopen (wat ik ook doe). Als je alle reacties in het begin hebt gelezen, lees je ook dat er mensen zijn die gerust een avondje uit gaan of 2 uur gaan winkelen als hun kindje ligt te slapen. Waarom zou je mensen 'triest' en 'hysterich' noemen? Ik begrijp dat niet hoor. Misschien zijn sommige iets bezorgder dan anderen, maar iedereen heeft toch het beste voor mijn zijn/haar kindje? En de mensen die stellen dat zij niet de hond zouden uitlaten, zeggen ook niet dat ze hun kindje gaan meeslepen in de regen. Waarschijnlijk plannen zij het er anders omheen. Nou, je hebt je punt gemaakt: jij hebt nog wel een leven. Heel goed voor je, maar veroordeel mensen niet die andere keuzes maken.
Ik vind het artikel raar, tips om je kind alleen thuis te laten. Ikzelf zou dit niet doen, maar kan wel goed begrijpen dat mensen in bepaalde situaties dat wel doen, zoals eerder beschreven. Wanneer dit in en om het hus is, zie ik dit niet al alleen thuislaten. Ik doe ook wel eens de tuin of ramen zemen. Wel zet in de babyfoon buiten op een tafeltje dan. Ik begrijp niet waarom je niet zou kunnen douchen? Maar denk dat het topic gestart is omdat het gewoon raar is dat er een artikel geplaatst is over je kind alleen laten. Wat kunnen mensen veroordelend zijn naar elkaar. Denk dat alle moeders hier het beste met hun kindje(s) voor hebben, welke manier zij ook kiezen.
Ik vind het persoonlijk behoorlijk overbeschermend om een kind niet mee naar buiten te nemen als het regent oid , kleintjes zijn toch niet van suiker *** Mijn zoontje slaap heel goed, wordt zelden wakker tussendoor en als hij klaar is met slapen, gaat ie lekker liggen kletsen en spelen in bed. Toch maak ik hem wakker als ik mn dochter van school moet halen hoor! Maar goed, als ik het heel precies afstem ben ik zeker wel een minuut of 10 weg en ook echt uit het zicht. Als de school aan de overkant zou zijn ... ik weet het niet hoor of ik het dan wel zou durven Iemand hier uit de buurt bracht in deze situaties de babyfoon bij de buren ... dat lijkt mij een meer verantwoorde oplossing Overigens zou ik niet alleen bang zijn om wat er met het kindje kan gebeuren, maar wat als jij een ongeluk oid krijgt ... vreselijk!
Met dit dilemma heb ik ook gezeten! En vervolgens dus nooit getankt met L erbij, dat deed mijn man dan maar een andere keer.
ik vind de vergelijking van 's nachts slapen als er brand is echt wat anders. Slapen MOET je. En je kan niet alles voorkomen. Maar hoeveel kinderen je ook hebt, en hoe druk je leven is, je moet kunnen inplannen een andere keer boodschappen te doen, etc. Makkelijk is het niet altijd. L sliep bijv wel eens in de wandelwagen alvast. Dan kon de g.o. daarna gewoon aanlopen.
Even goed lezen.. wat ik zeg is.., als een moeder haar kind alleen laat en er gebeurt vervolgens iets dan heb je een groot probleem. En dat kan ik je wel verzekeren. Ik heb trouwen zelf niets gezegd over even naar de containier of in de achtertuin zitten en dat is inderdaad helemaal niet verboden. Maar je honden uitlaten (niet in je achtertuin), even het andere kind naar school brengen, even naar de bakker mag dus juridisch NIET. En nee, geen haan die er naar kraait als er niets gebeurt maar als er wel wat gebeurt... lees het nog maar eens na. Ik heb me verontwaardigd uitgesproken over dit artikel omdat het tips geeft niet om even naar de container te lopen maar heel wat andere dingen te gaan doen die niet in de directe omgeving van je huis zijn.. belachelijk.
Wat een overdreven reacties hier zeg.. En er wordt constant gesproken over dat er brand kan uitbreken, terwijl er ook net zo goed dingen kunnen gebeuren terwijl je kind slaapt en jijzelf in een andere kamer zit. Wiegendood bijv? Die kans is groter als dat er brand uitbreekt. Mijn mening is dat je gerust naar een container kan lopen of een ouder kind naar school kan brengen wanneer de jongste slaapt. Gewoon 10 min en niet langer. In de zomer wanneer mijn zoontje slaapt zit ik ook lekker in de zon op 't balkon. Maar dan zorg ik er wel voor dat ik een raam open heb zodat ik hem kan horen als hij huilt. En ik loop ook weleens naar de schuur toe om iets te halen. Juist als mijn zoontje slaapt want dan hoef ik hem niet mee te nemen voor die ene minuut. Zou toch echt achterlijk zijn dat ik hem voor 1 minuut uit bed zou halen omdat ik even naar de schuur loop en weer terug!
Hoewel ik het met de strekking van je verhaal wel eens ben is dit ABSOLUTE onzin. De kans op wiegendood is ongelofelijk klein, de kans op brand is zelfs vrij groot. Kijk maar eens naar het aantal electrische apparaten in huis die op stand-by staan... NVBR - Driekwart Nederlanders onderschat kans op brand Kans op brand in huis: 1 op 1.000 (0,001%) kans op wiegendood: max 14 op 200.000 (0,00007%)
Toen mijn zoon net geboren was mocht ik met hem de eerste week in een moeder-kindkamer. Heb wel van drie verpleegkundigen gehoord dat als ik even wegging, ik wel de deur op slot moest draaien en niet langer dan tien minuten weg moest blijven. Dit stond zelfs in de folder. Ik vond dat zo raar, mijn baby van enkele dagen oud helemaal alleen laten in een kamertje op slot. Kon me niet voorstellen dat je dat deed, al was het maar om even koffie te halen. Maar als niemand dit deed zouden ze zo'n 'tip' neem ik aan niet in de folder opnemen. Wat vinden jullie daar dan van?
Statistisch gezien misschien. Maar in mijn omgeving is het vaker voorgekomen als dat er brand is uitgebroken, het was gewoon zomaar een voorbeeldje. Ik bedoel hiermee dat er ook andere dingen kunnen gebeuren waar je geen controle over kan hebben, dat is mijn punt.
Ander verhaal... Hier wordt van buitenuit geredeneerd. Een pasgeboren baby moet je in het ziekenhuis bijvoorbeeld wel even alleen laten als je naar de wc gaat (als die niet op de kamer is) of als je even naar de zusterpost moet lopen voor iets. Dit ziekenhuis heeft duidelijk ervaring of angst voor ontvoering. Niet langer dan 10 minuten wegblijven geeft voor mij al aan dat het alleen laten dus werd 'toegestaan' in het licht van wc bezoek of zoiets dergelijks.
Ik begrijp je bedoeling maar dan is het in het vervolg handig om dingen neer te zetten die kloppen en zeker met iets als wiegendood op de proppen te komen.
Aan wiegendood kan je niet alles doen om het te voorkomen. Wat je wel kan, doe je toch ook? Ik volg ook adviezen op: Niet roken (doen wij toch al niet), geen dekbed, op de rug laten slapen, geen huisdieren op de babykamer. Wat je kan doe je, toch gebeuren er vreselijke dingen. Maar je moet natuurlijk het risico zo klein mogelijk maken. Als jij weg gaat van huis, maak je het risico groter. Ik begrijp wel waaróm mensen het doen, maar niet dát ze het doen.... En wij hebben ook brand gehad thuis toen ik 14 was. En in de flat waar ik een paar jaar terug woonde (2 hoog) was een lamp gaan smeulen in de trappenhal. Ik werd wakker van de geur, maar hoorde van de brandweer dat de meesten niet wakker worden en er dan toch wel een gevaarlijke situatie had kunnen ontstaan.