Jonge gezinnen "tips" voor het alleen thuislaten van je kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flowergirl23, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    de kans dat jij in huis een hartstilstand krijgt is groter dan dat je een ongeluk krijgt wanneer je de hond 20 meter verder op laat plassen
    en wat dan???? is je kind ook alleen, totdat jij gevonden word

zeg hiermee niet dat ik het normaal vind om een kind alleen te laten...maar ik zie niks verkeerds in het even snel laten plassen van de hond...overdag neem ik hem sltijd mee....maar als ik alleen thuis ben, ga ik hem voor de laatste plas niet uit bed plukken

2. prettymum

prettymum Niet meer actief

@Cygnet: ik had badkamer en wc op mijn kamer en er werdminstens drie keer per dag eten en drinken gebracht! Voor overleg met de zusterspost was een knop... Ben zeven dagen die kamer niet uitgeweest, alhoewel ik er wel heeeeeeel veel zin in had. De laatste dag papa 'op laten passen' en lekker in die ziekenhuishal wezen shoppen. Lekker wankel op mijn benen, had net een keizersnee gehad. Handig, ahum. Maar idd, niet iedereen die op zo'n kamer zit loopt risico door haar hoeven te zakken door zoiets.

Even over het echte topic :)

Mijn man zei net: 'stel je voor, je gaat even naar de berging en eenmaal terug breekt je sleutel af in het sleutelgat...'. Wat een ramp zou dat zijn! Maar ik heb idd maar een kind en een man, dus spreek vanuit de ideale situatie. Sinds ik moeder ben heb ik diep respect voor alleenstaande moeders die het toch maar allemaal voor elkaar boksen!!

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Doe ik inderdaad ook niet als hubbie niet thuis is.
    Ik hoor dan niks door het water, vind ik maar niks hoor.
    En het lijkt me vreselijk dat hij net wakker word als ik weg ben en dan is mama er niet?
    Nee, ik hou voorlopig nog even graag het overzicht. Ook als het idd gaat over ramen zemen etc. Ik wil hem gewoon kunnen horen en het zou me niet de eerste keer overkomen dat de deur dichtvalt met de sleutels nog binnen of aan de binnenkant (ben nogal verstrooit).
    Woon voorderest gelijkvloers, dus even naar de andere kamer durf ik dan nog net wel :p, maar voor de deur buiten kan ik niks zien of horen en babyfoon heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk nooit.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik heb in de afgelopen 2,5 jaar ook nooit wezen douchen als ik alleen was met de kinderen. In die paar uur ga ik niet dood van de viezigheid ;)

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hahaha nee inderdaad, douche zoiezo s'avonds, dus komt alleen maar mooi uit :D.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had van de zomer een bezorger van een pakketje aan de deur.
    Had aangebeld bij de overburen en hun dochter van bijna 3 deed open.
    Hij vroeg naar papa of mama en hun dochter vertelde dat mama met de hond weg was en papa was boodschappen doen.

Hij vond het een beetje raar en belde bij mij aan of ik het pakketje aan wilde nemen dan deed hij daar een briefje in de bus.

Een half uur later ging de bel; de buurman.

Ik zeg nog goh was ..... helemaal alleen :(?

Ja zegt hij want .... was even een rondje met de hond :$ en ik moest even naar de Gamma...

Goed hij neemt het pakketje mee.

Ik was boodschappen doen later op de middag, ik kwam thuis. Deur nog niet achter me dicht of de bel gaat.

De buurvrouw.

Witheet. Wat die pakketbezorger wel niet tegen me gezegd had...!

Ik verteld dat hij vertelde dat hun dochter open deed etc etc.
    Zij helemaal door het lint want ze kon niet open gedaan hebben want ze had de deur op slot gedaan.

Maar, welke IDIOOT laat een dochter van 2 alleen thuis als je allebei zo ver van huis gaat. Wie weet wat er had kunnen gebeuren.

Ik vind het dus niet kunnen!

7. Rono

Rono Niet meer actief

even over het tanken. Je bent verplicht je kind in de auto te laten tijdens het betalen. Het meest verstandige is dan de auto naar het voor terrein te rijden zodat je er zicht op hebt. Ik Werk bij de bp en bij ons moet t kind dus in de auto blijven.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha, nee zo denk ik niet. Mijn man is amper thuis, soms dagen achter elkaar niet. Lijkt me nogal lastig. Ik woon gelijkvloers, laat de douchedeur open en meestal kijken ze ff tv, ben binnen 5 min klaar.

En stel dat een baby in bed ligt en wakker wordt terwijl jij even onder de douche staat, so what? Ik sta echt niet altijd direct bij het bedje hoor als ze wakker worden.

Prettymum, sleutel afbreken in sleutelgat.. ik ben toen mijn dochter 1,5 was gevallen in huis, die kon toen lekker dr gang gaan. Duurde ook wel ff voordat ik naar mn telefoon gegleden was over de vloer met veel pijn en moeite en voordathet raam was ingeslagen en er hulp was.

9. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Nou, als iemand mij zou verplichten om mijn kind in de auto te laten, zou het voor mij een reden zijn om nooit meer daar te komen. Wat is de reden dat ik mijn kind in de auto moet laten?

10. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Uhm..niemand die mij dat kan verplichten hoor! Wat is de reden van deze achterlijke regel? Het zal niet de eerste keer zijn dat je auto wordt gestolen MET kind erin. Nou, geen haar op mijn hoofd dat ik mijn kind in de auto laat zitten bij het tanken. Ze kunnen hoog en laag springen, mijn kind gaat gewoon mee naar de pinautomaat. Lijkt me dat ze het geld graag willen hebben voor de benzine dieik getankt heb... Wat gaan ze doen als ik met mijn kind bij de betaalautomaat kom? Mij terugsturen om mijn kind eerst in de auto te zetten? Ha, het idee alleen al. Ik denk niet dat er dan ooit nog 1 iemand met kind bij dat tankstation komt tanken. En wat als het buiten 30 graden is? De motor moet ook uit bij het tanken. Kind dan maar in de bloedhete auto laten zitten??

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow,er komen hier wel een boel zgn horrorverhalen voorbij zeg.. nooit geweten dat Nederland zo'n gevaarlijk land is! hihi

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ga weleens douchen als hij zijn middagslaapje doet!
    Gaat prima, en langer dan tien minuten sta ik niet in de douche. Dan zou hij tien minuutjes kunnen gillen.. Dat doet hij niet, maar als hij het zou doen zou hij er niet slechter van worden.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik denk dat het kind niet buiten mag staan tijdens het tanken? Wat je doet tijdens het betalen lijkt me je eigen zaak.

14. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Nogmaals: dat kan je niet voorkomen! tuurlijk gebeuren dit soort dingen ook, en dat is heel erg. Maar je kind alleen thuis kan je wel voorkomen. Het is toch geen of/of situatie. Het is een en/en situatie. Je moet zorgen dat je op alle mogelijke risico's de kans verkleind.

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

Daarbij mag een kind onder de 15 niet bij de pomp komen tijdens het tanken in verband met gezondheidsrisico !

16. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Omg:$:(

17. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nogmaals ik woon in een dorp ik blijf in zicht van het huis, wij hebben goed contact met onze buren en ook met die daarnaast en daarnaast en ja dan ben ik op de hoek, wij kennen de hele straat van naam dat is niet vreemd hier in het dorp. en ja zij weten dat ik een kind heb zij weten dat ik thuis ben en ja zij weten precies dat als ik alleen ben voor die 2 minuten dan is de kleine thuis en als je een normaal persoon bent en stel ik stort in mekaar dan zullen ze echt even naar mijn huis lopen om te kijken of man thuis is of niet !
    Misschien gaat dat anders in een dorp dan in een stad!

Vindt het heel ver gaan hoor dat ik dus eigenlijk in jouw woorden binnen moet blijven zitten bij 30 graden omdat misschien iets zou gebeuren, heb genoeg meegemaakt en weet ook dat je overbezorgd kan zijn,
    als ik ook maar enig idee heb dat ik onze zoon gevaar toe breng dan doe ik dat niet, maar ik zie het gevaar niet in van zonnen in de tuin onder zijn slaapkamerraam in de wetenschap dat er niets is wat hem in gevaar kan brengen !

18. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    waarom wordt hier trouwens veel vergeleken?? het maakt niet uit wat voor gevaren er nog allemaal op de loer kunnen liggen...het is gewoon onverantwoord om je kind alleen in huis te laten egaal wat er "kan gebeuren als je wel thuis bent"...

19. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hier zullen we nooit eens over worden: mensen vinden mij spastich omdat ik nooit ga douchen als ik alleen ben met mijn dochter. Of ik laat haar niet in de auto als ik bij een tankstation moet BETALEN (en niet tanken)....

Aan de andere kant vind ik moeders die hun kinderen nooit een nachtje ergens (bij opa en oma) laten loigeren overdreven reageren. Of moeders die nooit een oppas inschakelen om met hun partners een avondje weg te gaan...En dan maar roepen: als je voor een kind kiest, moet je je ook aanpassen....

Wat ik wil zeggen is dat we allemaal onze eigen "tikjes" hebben, maar we bedoelen het allemaal goed. En hebben allemaal het beste voor met onze kinderen. Naar eigen inzicht :)!

Cheers!

20. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ja, dat lijkt mij ook. Maar er wordt dus beweerd dat je je kind niet mee mag nemen als je gaat betalen...:(

Of je je kind uberhaupt moet meenemen naar een benzinestation is natuurlijk weer een andere discussie ;)

Deel Deze Pagina