Maken jullie ook wel eens gebruik van de bébétel, dan gaat je telefoon als je kind huilt. Ken twee stelletjes die wel eens naar de kroeg gaan of een verjaardag of iets met de bébétel, en dan gerust een dorp verderop...10 autominuten zijn dat. Ik zou de hele avond naar m'n telefoon staren, straks hoor je 'm niet of heb je geen bereik...lijkt mij niks.
Ik kreeg vandaag van iemand te horen dat hij zijn zoontjes (5 en net 7) alleen thuis heeft gelaten terwijl hij zijn dochtertje naar school ging brengen ( ongeveer 7 min met de auto.. Hij is dus ongeveer half uurtje weg) wat vinden jullie hiervan? Ik schrok er namelijk ontzettend van maar misschien ben ik wel oudewets haha
Ik vind dat dus echt niet kunnen! Echt van huis weg en kleine kinderen alleen thuis laten! Is toch een kleine moeite om die andere twee kinderen ook even mee te nemen.
Ik heb het 1x gedaan. Moest de oudste ophalen van de psz en de jongste was zo moe en lag net te slapen. Kwestie van bad timing....jongste was trouwens een paar weekjes oud en een hele moeilijke inslaper. IK heb toen mijn vriend gebeld, die hier 6 mintuten vanaf werkt gebeld om de situatie uit te leggen en dat als ik binnen 10 minuten niet terug had gebeld, hij onmiddelijk naar huis moest komen. De psz is 3 minuten fietsen. Maar inderdaad, briefje in mijn jaszak met tekst: Mocht mij wat overkomen, er ligt een baby te slapen op adres: Achterdeur is los! Geloof me, ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld en opgejaagd! Binnen 10 minuten was ik thuis en uiteraard sliep Emma gewoon nog. Maar ik heb het NOOIT weer gedaan! Maar ik ga gerust in de voortuin aan de slag hoor, babyfoon mee en niks aan de hand. In de zomer zit ik ook in de achtertuin. Dus een vuilniszak wegbrengen...tja waarom niet? En ook hier komt het wel eens, zeer sporadisch, dat 1 van ons alleen thuis is 's avonds en de hond er uit moet. Dan een klein blokje tot het bereik van de babyfoon. En tja...over niet gaan douchen als de kinderen slapen e.d. dat vind ik dan weer overdreven.
Hoezo? Ik ga mijn kind echt niet uit de auto halen om te betalen, wat een gedoe zeg...Ik zorg wel dat ik zicht heb op mijn auto, dat dan weer wel!
Is niet ouderwets hoor. Is toch te gek voor woorden dat mensen dat doen. En zeker met die leeftijden. Die hoef je niet op te pakken niks, lopen zelf naar de auto haha. Dus makkelijker kan niet lijkt me.
Dat was ik. Nee, ik kan het gewoon niet. En ik kan mijn kinderen ook niet laten jammeren, tenzij het echt niet anders kan (ben bezig met de poepluier van een ander kind bijv). Toen ze nog babys waren had ik genoeg dagen dat ik ook niet naar de wc ging, ik zeg overigens niet dat dat normaal is haha. Ik kon het gewoon niet. Heb ook een keer de 'grote boodschap' afgeknepen toen ik een baby hoorde huilen. Inmiddels kan ik gelukkig wel naar de wc Maar douchen zie ik niet als nood, en ik doe het liever niet als het snel snel moet. Ik ga liever s avonds op mijn gemak douchen als manlief thuis is of mijn moeder langskomt. Ik zie het niet als iets wat ik perse MOET doen als ik alleen thuis ben met kinderen.
Mee eens met wat adi zegt, het is geen noodzaak. En vind het idd lekker om op mijn gemakje te kunnen douchen. Even relaxen hoor . Naar de wc durf ik wel hoor, maar kan mijn kleintje niet laten huilen (neppen en jengelen is een ander verhaal) en waarom zou ik ook eigenlijk? En als ik nou ECHT zou moeten douchen, omdat ik bijv. plotseling helemaal onder iets zit, dan gaat meneer met zn wippertje mee de douche in . Ook gezellig .
Moet trouwens wel zeggen dat ik een baby die alleen nog maar ligt en slaapt minder eng vind om "alleen" te laten dan een oudere baby of peuters enzo. Je weet nooit wanneer ze wakker worden en wat ze uitspoken.
Scheelt ook wel denk ik, ik douche en ben echt binnen 5 min klaar en weer aangekleed. Ik douche enkel om schoon te worden zeg maar. En zoals ik al eerder typte zit hier alles gelijkvloers, zoontje komt zo nu en dan even om de hoek kijken en mn dochter doet geen rare dingen.
ik laat geen 1 kind thuis maakt me niet uit van welke leeftijd... kennis moest even wat halen bij buurvrouw. Duurde maar 5 min. kinderen lagen te slapen huis vliegt in brand..(boven verdieping gang). gaat super snel 1 kindje overleden en 1 kindje zwaar verbrand doordat ie zn zusje uit bed propbeerde te halen ( kindje van 6) baby was toen 10 maanden...
Ik ga gerust douchen hoor als ze slapen en ga regelmatig uitgebreid in bad. De slaapkamers zijn naast de badkamer, dus horen doe ik ze wel, ik ken hun slaappatroon aardig en mochten ze gaan huilen, ach, dan gooi ik even een handdoek over me heen en ben er toch zo bij, maar dat is maar zelden voor gekomen.
Oh mijn god wat erg zeg!! Tranen schieten in m'n ogen en dat dat kindje ook nog zijn zusje probeerde te halen. Dat een kindje van 6 daar aan denkt he. Echt knap. Maar vreselijk hoe dit is afgelopen.