Mn uk is in een te heet badje gezet op kdv!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 29 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Gister ging ik mijn zoontje ophalen van het kinderdagverblijf en ze vertelde dat hij zo leuk buiten had gespeeld. Hij moest op een gegeven moment naar binnen, want hij had zn luier vol gepoept, zelfs zo erg dat hij in bad moest.
    Volgens haar wilde hij zo graag buiten spelen, want hij ging huilen in bad (ze merkte er zelfs bij op, dat hij het vorige week zo heerlijk in bad vond!!!).
    Eenmaal thuis gekomen was hij erg huilerig, maar wij dachten dat het vermoeidheid was. We hebben hem dus lekker bij ons gehouden en met hem door de kamer gewandeld. Dan was hij even stil en dan krijste hij het weer uit. We begrepen er niks van...
    Tot we zijn luier gingen verschonen en zagen dat zijn billen en benen vuurrood waren! Ook het verschonen ging gepaard met ontzettend veel gekrijs (niks voor hem).
    Gelukkig is hij snel gaan slapen en heeft hij ook lekker doorgeslapen (op één volle luier na rond 1 uur, die voorzichting en met veel gekrijs is verschoond).
    Vanmorgen heb ik weer gekeken en de rode plekken zijn verdwenen en er zijn kleinere vuur en vuurrode strepen en plekken voor terug gekomen. Vooral tussen zn billen en benen (die plooi) en in zn liesjes. Echt verschikkelijk om te zien.
    Aan hem merk ik niks meer, hij speelt, lacht, valt en staat weer op.

Nu moet ik hem vanmiddag weer naar het kdv brengen, maar weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Heb wel een foto gemaakt van hoe het er vammorgen uit zag. Heeft iemand een idee, hoe dit aan te pakken?
    Ik vind het ook zo erg, dat ze er niks over heeft gezegd. Kan me haast niet voorstellen dat ze het niet in de gaten heeft gehad, want waarschijnlijk (gezien de plekken) is hij gelijk weer uit het badje gehaald.
    Heb zo een **** gevoel hierover.....

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zou het wel een te heet badje zijn geweest? Want dit klinkt meer als luieruitslag, waarsch te lang in de poepluier omgelopen... (is mijn vermoeden) Helaas haal ik mijn zoontje ook wel eens van het kdv en heeft dan enorm luieruitslag door te lang in dezelfde luier omgewandeld te hebben, en hoor dit ook vaak van vriendinnen die hun kinderen ook naar het kdv brengen. En luieruitslag doet zeer met verschonen, mijn zoontje is momenteel ook open van onderen ivm het krijgen van kies en dat is brullen met verschonen en gebruik nu een warm washandje om de boel schoon te maken ipv lotiondoekjes (misch een tip want dan doet het niet zo zeer) en smeer het goed in met sudocreme. En gisteravond was het ook brullen in bad hier door de luieruitslag. maar ik denk niet dat je zoon in een te heet badje is geweest, maar ja das mijn vermoeden ;)

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wel als zijn benen ook vuurrood waren toch? Want dat kan geen luieruitslag zijn, lijkt mij...

4. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Wat erg voor je zoontje dat hij zo een pijn heeft.
    Het is moeilijk om vanaf hier te zeggen of het wel of niet zo is. Jij kent je zoontje het beste en als je ook maar de kleinste vermoeden heb dat hij in een te heet badje heeft gezeten dan moet je het gewoon aankaarten op het kdv. Vraag wie hem in bad heeft gedaan en of ze zeker weet dat het water niet te heet was. Zo niet vraag haar wat haar vermoeden is voor de rode plekken. Mocht je het nog niet vertrouwen en denk je echt dat het brandplekken zijn ipv luieruitslag dan kan je ook even lang de huisarts gaan.
    Wij gebruiken trouwens billenzalf van meleda, die werkt erg goed!
    sterkte

5. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Je kunt het altijd even bespreken, toch? En als jij je er niet prettig bij voelt, dan kun je toch aangeven dat ze hem niet in badje moeten doen. Dan wassen ze hem maar met een washandje als hij echt onder zit.
    Ik zou het ook niet fijn vinden als ze mijn zoontje daar in bad zouden doen.

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Heeft hij geen allergische reactie op het badschuim oid gekregen? Het lijkt me toch heel sterk dat het bad zo warm was dat hij er echt een verbranding aan over heeft gehouden. Maar ik zou het ook gewoon even vragen.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja dan idd even aankaarten bij het kdv. ze doen mijn zoontje ook niet in bad daar, als hij onder de poep zit dan wassen ze hem. Maar zou er wel wat van zeggen hoor op het kdv.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn advies is ook om het te bespreken voordat je gaan beschuldigen. Voor hetzelfde geld hebben ze zo'n veiligheidskraan waardoor het water niet eens heter kan worden. Dan ga je af als een gieter. Heel goed dat je voor je zoon op komt natuurlijk, maar breng het ietwat voorzichtig.
    Elmo

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook niet aan verbranding denken eigenlijk, maar als het wél zo is en het is zo'n grote plek dan zou ik er toch wel mee naar de huisarts gaan.
    Op mijn werk moeten wij mensen met een brandwond (1e graads) groter dan een 1 euro stuk - altijd even langs de huisarts sturen.
    Simpelweg om het even te laten controleren. Dus als jij echt denkt dat het daardoor komt, toch maar even gaan denk ik.

Als het verbranding is, zie je vaak wel een duidelijke aftekening tot waar het verbrand is zeg maar -soms wat vlekkering en grillig, maar soms ook een heel rechte lijn...

Persoonlijk zou ik ook denken aan een allergische reactie of aan een reactie op de poep -als het écht zo erg is geweest (zoveel er naast gepoept) en dan zou ik verwachten dat billetjes het ergste zijn.

Ik zou het zelf verder denk ik even aangeven op het kdv, vertellen hoe het er uit ziet, dat hij er zo'n last van heeft en dat je het zelf wat vond lijken op een brandwond.. je mannetje had zo'n pijn en het zag er zo heftig uit -inderdaad wat elmo al zegt, zonder te beschuldigen... Verder informeren naar de badschuim die ze gebruikt hebben (ook voor jezelf in de toekomst) en aangeven dat ze hem anders toch voortaan maar moeten wassen met gewoon water en een washand...

10. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Bedankt voor de reacties!
    Ik ben zeker geen persoon die gelijk gaat beschuldigen, dus dat komt wel goed.
    Vraag me alleen wel af, waarom hij nu ineens luieruitslag zou kunnen hebben. Hij is nu 1 jaar en heeft (zeker bij het doorkomen van zn tandjes) wel vaker veel en volle luiers gehad. Nog nooit ook maar een teken van uitslag gezien.
    Kan dat zomaar ineens opkomen?

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Misschien door kiesjes? Wij hebben nog nooit te maken gehad met echte spuitluiers... tot 2 weken terug... diverse malen dat het door alles heen lekte en uiteindelijk was een (half doorgekomen) kiesje het resultaat... Dus als ik daaraan denk, zou het misschien wel kunnen.
    Net als dat kinderen op de bv prik 1 en 2 amper reageren en van prik 3 heel ziek zijn...

maar ik moet bekennen dat dit gewoon een eigen ideetje is hoor...

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    het kan zeker ineens komen hoor.. die van mij heeft er eigenlijk ook nooit last van gehad maar nu toch al weer een paar keer.. is haar eigen schuld want ze vertikt het soms om een schone luier te willen

13. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0

ook veiligheidskranen kunnen kapot gaan. Zo is het nichtje van een collega in Beverwijk beland...

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Je hebt van die poep die al na 5 min enorm in de huid brand... dan hoeft je kindje niet eens gevoelig te zijn voor lueruitslag...

ik zou gewoon heel neutraal aan de leidsters vragen of hun een idee hebben hoe hij aan die plekken komt.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Ik zou het sowieso aankaarten, gewoon zeggen wat er aan de hand was, je kreeg je kind met rode plekken terug en het deed veel pijn. Misschien had hij een luier met bijtende poep, hebben ze hem daar eventueel iets te lang in laten lopen en toen in een warm badje gedaan met misschien prikkende badschuim, tel dat bij elkaar op en je krijgt wel zo'n kont.
    Mijn dochtertje heeft 1 keer vreselijke uitslag gehad toen ze zuurkool had gegeten. Verder bij mij nooit, maar wel een paar keer op het kinderdagverblijf. Ik heb dat toen ook aangekaart, sensitive doekjes meegegeven en toen ging het al beter, maar waarschijnlijk kwam het vooral doordat ze haar te lang in een vieze broek lieten lopen.
    Vertrouw je het nog steeds niet of denk je dat het echt van een te heet bad komt, dan zou ik even de huisarts er naar laten kijken.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dat kan wel. Mijn zoontje heeft er nu ook voor het eerst last van, terwijl hij wel vaker vieze zure luiers heeft gehad.

Hij was toch zo vies dat hij in bad moest? Misschien dat de poep zelfs in zijn broekspijpen hebben gezeten waardoor er zelfs plekken op zijn benen zitten? Of inderdaad een allergische reactie?

Ik zou het sowieso wel even bespreken met ze. Anders blijf jij er waarschijnlijk ook een naar gevoel aan over houden.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gewoon op de man af vragen netjes en beleeft, maar wel doen als het mijn kind was geweest hadden me haren ook over eind gaan staan, er kan altijd wat mis gegaan zijn en dat het water te heet was, moet bekennen dat het mij ook ooit is over komen met me zoontje dom dom dom van me tuurlijk maar merkte het pas toen die begon te krijsen ook rood daarna natuurlijk soms zijn er van die dingen dat je denkt o god heeft dat kunnen gebeuren, en dat betekend niet dat ik gelijk een slechte moeder ben wel een moeder die niet goed opgelet heeft, dom dom dom.

Maar gewoon vragen vragen staat vrij, en ook een kinderdagverblijf kan een foutje gemaakt hebben. Maar als het mijn kind was pfff of ik er dan ook over zal denken, moeilijk.

Groetjes Patricia

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je denkt dat het een verbranding is, zou ik gezien de oppervlakte toch even langs de huisarts gaan. Hij (of zij) kan ook bevestigen of het inderdaad verbranding is!
    Verbranding is een serieuze schade aan de huid!

19. talithatje

talithatje Bekend lid

9 jun 2009
    681
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Maar hij begon al te huilen bij het in bad doen. Dan zou je inderdaad denken dat het water te heet was. Als ie luieruitslag had gehad dan had die leidster dan ook aan moeten geven. Ik heb zelf op een kdv gewerkt. En als een kindje ineens luieruitslag kreeg gaven wij dat altijd aan omdat het thuis ook ingesmeerd moet worden en niet alle ouders letten daar op.
    Ik zou het inderdaad even vragen daar wat het kan zijn aangezien hij al begon te huilen toen hij in het water ging.
    Sterkte;)

20. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

zet anders de foto hier even neer. Kunnen wij ook kijken.

Deel Deze Pagina