Foto van jochie in wasmachine. Reacties overdreven?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by humptydumpty, Jul 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Woede om foto van jochie met Down in wasmachine | metronieuws.nl

Ik snap de commotie eerlijk gezegd niet zo. Wat heeft het er in hemelsnaam mee te maken dat het jochie Down heeft? Een twee-jarige zonder Down zou ook zomaar in een wasmachine kunnen klauteren tijdens het verstoppertje spelen. Zou een foto van een twee-jarig kindje zonder Down in een wasmachine minder erg zijn? Dat je er een foto van maakt met het deurtje ogenschijnlijk dicht, verdient wellicht geen schoonheidsprijs, maar zo erg vreselijk is het toch ook niet, als het jongetje er zelf in is geklommen en het gewoon leuk vond. Er zit toch geen kwade intentie achter en hij is op geen enkele manier geschaad? Misschien is het zelfs wel een goede reminder aan ouders om de wasmachine te checken voor je hem aanzet, omdat je kind (of huisdier!) er zomaar in kan klauteren.

Wat vinden jullie?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Ik vind het zwaar overdreven..

Maar...ik vind het wel raar dat er dan weer foto's op internet op moeten...

Dat vind ik eigenlijk meer raar...

3. humptydumpty

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Tja, met Instagram, Twitter, Facebook en weet ik veel welke andere media er allemaal wel niet zijn, plaatsen sommige mensen tegenwoordig elke poep of scheet van henzelf of hun kroost op internet. Mijn keuze zou het ook niet zijn en ik snap sowieso niet dat mensen zo scheutig zijn om foto's of filmpjes van hun kroost het het hele www te delen, maar dat is weer een hele andere discussie. (voel me soms net een bejaarde, ware het niet dat mn bejaarde moeder ook heel haar leven online plaatst;))

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Dat het jongetje down heeft vind ik ook niet relevant. Wel een rare actie hoor. Dit kindje is er niet zelf in gekropen. Zij heeft hem erin gestopt en houdt de deur dicht...

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Heel eerlijk vind ik het een stom idee. Het feit dat het kind (Down of niet) in de wasmachine kruipt, kan betekenen dat hij het een volgende keer ook weer doet. En dan misschien met grotere gevolgen.

Ik vond het iig ook geen leuk geintje. En dat je dat dan weer op facebook moet delen vind ik nog dommer ..

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

Je doet toch sowieso je kind niet in de wasmachine :(

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Als een kind in de wasmachine klimt ga je geen foto's maken lijkt mijn. Zou de kleine er uittrekken en is flink op zijn donder geven. Vind dat echt geen verstop plek. mijn kinderen zijn er ook nooit ik geklommen. Lekker om gaan lachen en deurtje dicht doen ( kan niet van binnen uit) vind ik echt fout. Je moet een kind soms waarschuwen voor gevaren. In een wasmachine klimmen waarna ander kind hem aan drukt is de volgende stap. Vind je hem/haar dood in de trommel. Nee sommige dingen vind ik niet grappig

Er in stoppen , down of geen down vind ik echt een zeer slechte onverantwoorde actie. Diep triest. Cursus ouderschap zou op zijn plek zijn

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zoontje hier is vaak met de wasmachine bezig. Ik gooi altijd de keukenhanddoeken enz voor het wasmachine. Hij gaat die er dan in doen en uit, en in, en uit, en in, en uit, en moet ik nog verder gaan?:)
    Hij is er wel nog nooit ingekropen, wel half om iets eruit te halen. Nu is hij er denk ik ook te groot voor haha

Een kind echt in een wasmachine stoppen en de deur dichtdoen lijkt me heel akelig voor een kind brrr.

9. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik begrijp de ophef erover ook niet.
    Kijk, als ze hem nou aan had gezet en het jochie met water rond draaide, dan werd het een ander verhaal. Maar dit vond ze gewoon even grappig en legde het vast op foto. Poeh wat een ramp!

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Laatst op Facebook ook een foto van een kindje in de wasmachine, wel met deurtje open, volgens 90% van de mensen moest de moeder gestenigd worden.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,159
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ja, tuurlijk. Kind in wasmachine: briljant plan. Laten we daar eens een nieuwe traditie van maken. Wel met het deurtje dicht hoor, anders is er geen klap aan.

Zijn er nu werkelijk mensen die dit goedpraten???

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Het kind is er zelf ingekropen, hij deed dat vaker. Dat is althans wat ik heb gelezen. Is het slim dat moeder de deur dicht doet (of dat het lijkt alsof het deurtje helemaal dicht zit), mwah, nee niet echt. Maar om nou zo te reageren?! Come on! Het is niet zo dat ze hem er ingepropt heeft en een foto heeft gemaakt omdat het haar zo leuk leek om haar kind lekker te traumatiseren.

Een inschattingsfout, dat is het m.i. geweest van moeder, niet meer en niet minder.

13. humptydumpty

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Natuurlijk is het geen briljant plan, maar het is toch ook weer niet zooo dramatisch. Vooral dat Down syndroom gedeelte snap ik niet helemaal. Waarom is dat uberhaupt relevant? Ik weet niet of het kereltje er zelf ingekropen is of niet, maar als het wel het geval is geweest dan snap ik op zich best dat die moeder daar een fotootje van heeft gemaakt. Dat deurje dicht vind ik misplaatst en niet nodig, maar een foto van een kindje dat op een rare plek gaat zitten snap ik op zich wel. Ik heb zelf ook nog ergens een foto liggen van mn oudste dochter die in onze lege koelkast gekropen was, terwijl we deze aan het ontdooien waren (uiteraard met de deur open). Is dat dan ook zo'n schande?

14. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,159
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vind je kind -meerdere keren, blijkbaar- in een wasmachine laten kruipen wel meer dan een inschattingsfout. Google even op 'kind overleden in wasmachine'. Het is niet ze bij bosjes omkomen, maar die ene in het jaar die het niet kan navertellen, zal maar net de jouwe zijn.
    "Gelukkig hebben we de foto's nog." ;)
    Gewoon een domme actie en moeder zou er goed aan doen dat te erkennen en het kind te leren dat dit niet de bedoeling is.

15. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Inderdaad, niet slim. Maar om haar nou zo massaal te verketteren is natuurlijk buiten proportioneel.

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Nee er staat letterlijk dat ze hem erin heeft gestopt en de deur dicht houdt zodat ze een foto kan maken.

17. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Je ziet ook duidelijk haar vingers op de foto, de ruimte is dus niet lucht dicht.

18. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ja, dat staat in dit artikel. Maar ik las eerder vandaag al hierover (ik weet alleen even niet meer waar) en daarin stond dat het jongetje er zelf in was gekropen en ze er toen een foto van maakte.

Ook in dit artikel staat overigens dat hij er eerder wel eens in was gekropen. Ik geloof dus niet dat ze hem er met geweld en/of tegen zijn zin in heeft gestopt.

Maar goed, bijster slim is het niet van moeder...

19. megacarls

megacarls Niet meer actief

Mijn zoontje is tijdens dat ik de was heb opgehangen ook wel eens in de droger gekropen.
    Wat ik heb gedaan? Een foto maken. Ja, want hij keek er echt superguitig bij. Maar daarvoor heb ik wel eerst de stekker eruit gehaald (wat ik overigens standaard doe tijdens het ophangen van de was als hij erbij is want hij draait anders aan alle knopjes en zet zo wasmachine of droger aan). Ik moet het niet hebben dat er per ongeluk iets aan gaat of zo. En ik heb het deurtje ook niet dicht gedaan om de foto te maken. Gewoon wagenwijd open. No babies were harmed. Oh, en ik heb het ook niet gedeeld via Social media of zo.
    Daarna heb ik hem er wel uitgehaald hoor.
    Mijn dochter heeft dat soort fratsen ook nooit gedaan maar mijn zoontje vond het echt reuzelollig.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Je kunt aan de foto zien, dat de deur niet echt dicht is. Ze houd de deur met een hand vast, anders valt ie open...

Het kind heeft iets met wasmachines... sja... Persoonlijk denk ik dat het beter is, als je je kind aanleert dat je niet in wasmachines moet klimmen. Maar dat er zoveel ophef over is gekomen, vind ik overdreven.

Dat het kind Down heeft vind ik ook niet relevant.

Share This Page